Asiakkaat ja sulkemisaika
Olen erikoistarvikeliikkeessä myyjänä. Meillä on sisämyymälän lisäksi ulkomyymälä, suljetaan kello 17. Eilen olin tasan kello 17 vetämässä ulkomyymälän porttia kiinni kun kulman takaa pyyhältää asiakas portista sisään ilmeisesti edes tajuamatta että olin sitä sulkemassa. Sanoin että hei, ollaan sulkemassa tältä päivää. Nainen katsoo minua kuin olisin heittänyt jonkun ison loukkauksen ilmoille muttei ehtinyt sanomaan mitään, kun työkaverini joka oli kuullut tilanteen, pyyhälsi paikalle ja sanoi sille naiselle että hei ei kun tottakai voit vielä tulla, miten voidaan palvella. Siihen se nainen totesi kovaan ääneen että no hyvä, hän ajattelikin juuri että täytyypä viedä jatkossa rahat muualle ja mulkaisi minua murhaavasti. Hymyilin, pahoittelin ja palvelin sen asiakkaan joka lopulta poistui 17:10 myymälästä. Sen jälkeen sain työkaverilta noottia ettei porttia saa kenenkään nenän edestä vetää kiinni, huonoa palvelua sellainen.
Ärsyttää, ei se ole minusta huonoa palvelua että laittaa liikkeen kiinni silloin kun sen on ilmoitettukin menevän kiinni, ihanhan se on asiakkaan oma vika ettei selvitä etukäteen aukioloaikoja? Ja eikö tuolla että siitä huolimatta palvellaan viestitetä tuollaisille asiakkaille että on ihan ok tulla tunkemaan kauppaan silloin kun se on jo käytännössä kiinni?
Kertokaa mielipiteitä, olenko surkea asiakaspalvelija :D
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet. Ei meillä ainakaan niitä asiakkaita ole jonoksi asti. Ja mulle maksetaan ylitöistä palkkaa.
En ole vielä törmännyt kauppaan, jossa maksettaisiin ylitöistä euroakaan. Ylitöihin kun pitää erikseen määrätä, työajan jälkeen töihinjääminen ei ole ylityötä eikä siitä tarvitse maksaa.
Ei siinä sitten mitään, kun sinä et ole törmännyt.😂 Sen täytyykin sitten olla pyhä totuus, jota pitää levittää kuin jotain evankeliumia.
Ihan jo siksikin ihmettelen, kun kaupan alan TES ei tuollaista mahdollisuutta tunne, niin miksi ihmeessä kauppias maksaisi työntekijö
Työnantajan ei tarvitse maksaa tuosta euroakaan lisää palkkaa.
Ylityöhön tulee olla määräys ja ylitöiden määrää valvotaan. Sinä et kerro mitään ylityöstä, tuo on liukumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin pikkuliikkeessä töissä, niin kyllä minä viimehetken mattimyöhäsetkin otin sisään ja myin niille. Ei minulla koskaan niin kiire ollut ja olisin minä ne minuutit voinut takaisin vapaanakin ottaa.
Tämä juuri ja tässä ap:n tapauksesa asiakas poistui myymälästä 10 minuuttia "myöhässä". Ei tässä nyt kuitenkaan useista ylityötunneista puhuttu ja tuskin sinne liikkeeseen joka päivä viimeisellä minuutilla joku tulee
Tulee
Kannattaa laitella kiinni ajoissa, ettei käy noin. Ovi lukkoon niin että ulos pääsee mutta sisälle ei. On noita nähty, ja jos noita jää passaamaan, on seuraava kyttäämässä oven takana, että kyllä kai hänkin pääsee kun tuokin.
Toimit ihan oikein mutta työkaverisi teki oman ratkaisunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet. Ei meillä ainakaan niitä asiakkaita ole jonoksi asti. Ja mulle maksetaan ylitöistä palkkaa.
En ole vielä törmännyt kauppaan, jossa maksettaisiin ylitöistä euroakaan. Ylitöihin kun pitää erikseen määrätä, työajan jälkeen töihinjääminen ei ole ylityötä eikä siitä tarvitse maksaa.
Ei siinä sitten mitään, kun sinä et ole törmännyt.😂 Sen täytyykin sitten olla pyhä totuus, jota pitää levittää kuin jotain evankeliumia.
Ihan jo siksikin ihmettelen, kun kaupan alan TES ei tuollaista mahdollisuutta tunne, niin miksi ihmeessä kauppias maksaisi työntekijö
Et taida edes tietää, mikä on ylityötä. Se ei ole sitä, että työajan jälkeen jäät hengailemaan työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin pikkuliikkeessä töissä, niin kyllä minä viimehetken mattimyöhäsetkin otin sisään ja myin niille. Ei minulla koskaan niin kiire ollut ja olisin minä ne minuutit voinut takaisin vapaanakin ottaa.
Tämä juuri ja tässä ap:n tapauksesa asiakas poistui myymälästä 10 minuuttia "myöhässä". Ei tässä nyt kuitenkaan useista ylityötunneista puhuttu ja tuskin sinne liikkeeseen joka päivä viimeisellä minuutilla joku tulee
Tulee
Joo todellakin tulee ja sana kiertää, että toi kauppa joustaa aukioloaikojen suhteen.
Meillä vedetään minuutti etukäteen ja vittuillaan mikkeihin myöhäisille :SDD
Juu tuli mieleen että se kauppojen sulkemisaika taitaa olla tuollaista puliveivausta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vedetään minuutti etukäteen ja vittuillaan mikkeihin myöhäisille :SDD
Halvat huvit teillä paskaduunissanne.
Ihmiset eivät tajua, että sillä myyjälläkin voi olla esimerkiksi lapset haettavana päiväkodista. Ja sitten kun tämä myyjä myöhästyy, päiväkodin työntekijä myöhästyy oman lapsen hausta jne. Oma perse kun on tärkein. Minä en kehtaa hakea edes maitopurkkia, vaikka kauppa olisi vielä kymmenen minuuttia auki.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät tajua, että sillä myyjälläkin voi olla esimerkiksi lapset haettavana päiväkodista. Ja sitten kun tämä myyjä myöhästyy, päiväkodin työntekijä myöhästyy oman lapsen hausta jne. Oma perse kun on tärkein. Minä en kehtaa hakea edes maitopurkkia, vaikka kauppa olisi vielä kymmenen minuuttia auki.
Päiväkotipäiväkotinönnöööö. Ei kinosta vttujakaan sun pershedelmäs
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi meillä saa käännyttää asiakkaat ovelta.
Kauppa suljetaan silloin kun kuuluu esim 20:00 sulkeutuvaan kauppaan jossa jono ja 1 kassa ei tulla enää 19;58 jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropas, miksi et asioi aukioloaikojen puitteissa?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n palkka tulee niiden asiakkaiden tuomista rahoista.
Ihan voi itse päättää onko tärkeää pyrkiä minimoimaan taloon sisään tuleva raha vai ei.
Mutta ei asiakkaan pidä tulla kauppaan sulkemisaikaan. Näitähän riittää, jotka sanoo että vien sitten rahan muualle. Ne uhkailee vaan. Sitä aukioloaikaa pitää pidentää jos tarvitaan.
.
Joissain Euroopan maissa ei enää oteta asiakkaita sisään 15 min ennen sulkemisaikaa. Fiksu juttu. Eikö nää ääliöt jotka tunkee viime minuutilla tajua että joillakin on oma elämä?
Huvittaa nämä kaupan vaihdolla uhkailijat, jotka eivät todellisuudessa sitten edes vaihda kauppaa. Seuraavana aamuna ollaan nöyränä ensimmäisenä jonossa.
Mun mielestäni ilmaista työtä ei tarvitse tehdä. Jos kaupan omistaja maksaa siitä työstä, korvaa sen myöhemmin annettavalla vapaalla, tai antaa jonkun muun korvauksen, niin silloin pitää olla asiakaspalvelijana valmis joustamaan jonkun verran milloin lopettaa palkallisen työn. Jos kuitenkin omistaja päättää että tietyn kellonajan jälkeen tehdystä työstä ei makseta palkkaa, niin silloin se on omistajan päätös että liian myöhään tulevat käännytetään kaupan ovelta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropas, miksi et asioi aukioloaikojen puitteissa?
Kuka on sanonut, etten asioi? Ärsyttää, että kaikkeen haetaan aina viimeistä sanaa vetoamalla joihin vatun kakaroihin. Jos kakarat estävät työnteon, jää kotiin niiden kanssa tai älä lisäänny.
No keneltä muulta se myyjän työaika on pois kuin myyjältä ?