Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakkaat ja sulkemisaika

Vierailija
24.09.2025 |

Olen erikoistarvikeliikkeessä myyjänä. Meillä on sisämyymälän lisäksi ulkomyymälä, suljetaan kello 17. Eilen olin tasan kello 17 vetämässä ulkomyymälän porttia kiinni kun kulman takaa pyyhältää asiakas portista sisään ilmeisesti edes tajuamatta että olin sitä sulkemassa. Sanoin että hei, ollaan sulkemassa tältä päivää. Nainen katsoo minua kuin olisin heittänyt jonkun ison loukkauksen ilmoille muttei ehtinyt sanomaan mitään, kun työkaverini joka oli kuullut tilanteen, pyyhälsi paikalle ja sanoi sille naiselle että hei ei kun tottakai voit vielä tulla, miten voidaan palvella. Siihen se nainen totesi kovaan ääneen että no hyvä, hän ajattelikin juuri että täytyypä viedä jatkossa rahat muualle ja mulkaisi minua murhaavasti. Hymyilin, pahoittelin ja palvelin sen asiakkaan joka lopulta poistui 17:10 myymälästä. Sen jälkeen sain työkaverilta noottia ettei porttia saa kenenkään nenän edestä vetää kiinni, huonoa palvelua sellainen. 

Ärsyttää, ei se ole minusta huonoa palvelua että laittaa liikkeen kiinni silloin kun sen on ilmoitettukin menevän kiinni, ihanhan se on asiakkaan oma vika ettei selvitä etukäteen aukioloaikoja? Ja eikö tuolla että siitä huolimatta palvellaan viestitetä tuollaisille asiakkaille että on ihan ok tulla tunkemaan kauppaan silloin kun se on jo käytännössä kiinni?

Kertokaa mielipiteitä, olenko surkea asiakaspalvelija :D 

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Ei meillä ainakaan niitä asiakkaita ole jonoksi asti. Ja mulle maksetaan ylitöistä palkkaa. 

Vierailija
2/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n palkka tulee niiden asiakkaiden tuomista rahoista.

Ihan voi itse päättää onko tärkeää pyrkiä minimoimaan taloon sisään tuleva raha vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih hih, joo. 

Vierailija
4/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo huonoa asiakaspalvelua. Laskutat tietenkin ylitöistä. 

Olisit antanut työkaverin palvella asiakkaan, hän vaikutti innokkaalta siihen.

Vierailija
5/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin pikkuliikkeessä töissä, niin kyllä minä viimehetken mattimyöhäsetkin otin sisään ja myin niille.  Ei minulla koskaan niin kiire ollut ja olisin minä ne minuutit voinut takaisin vapaanakin ottaa.

Vierailija
6/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se Hotlips tavallaan erikoistarvikeliike !

Vierailija
7/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinkeinoasiamiehelle on ilmoitettu se tietty aukioloaika ja jos elinkeinoasiamies sattuu saamaan tietoonsa jotenkin että siellä palvellaan asiakkaita vielä sen ilmoitetun aukioloajan jälkeenkin, voi mennä luvat eikä sen jälkeen välttämättä ole enää liikettä missä palvelee. 

Vierailija
8/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse palvella sulkemisajan jälkeen. Jos työkaverisi niin tekee, niin jatkossa ohjaat sulkemisajan jälkeiset asiakkaat hänelle ja itse häivyt paikalta.

Vierailija
9/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanonut reippaasti, että totta kai palvellaan sulkemisajan jälkeen, en saa tästä palkkaa ja lapsen päiväkodista tehdään lasu, kun en ole ajoissa lasta noutamassa, mutta mitä saisi olla. Yleensä suomalainen asiakas tajuaa, että ihan oikeasti on sulkemisaika. Ulkomaalaisiin tämä ei tehoa. Heille joudun sanomaan, että meillä ei kassa ota käteistä vastaan sulkemisajan jälkeen, kun ensin olen puoli tuntia etsinyt sitä toivomaansa vaatekappaletta.

Vierailija
10/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena sanon, että aika hankalaa asioida jossain pikkuliikkeessä, joka menee noin aikaisin kiinni. 

Kun sain vauvan  kummi osti lahjan, johon oli kaiverrukseen lahjakortti. (Siis vauvan nimi ja syntymäpituus ja paino)

Tuo liike oli auki vain arkisin ja jotain klo 10-16. Miten kukaan työssäkäyvä edes tuolla pystyisi asioimaan. Onneksi olin äitiyslomalla. 

Vierailija
11/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse vastaavassa työpaikassa eikä meille korvattu mitään ylityöstä. Sain itse asiassa vääntää kättä myymäläpäällikön kanssa siitä, että kassan laskuun ja porttien sulkemiseen ym. kuuluvasta ajasta maksettiin. Ei todellakaan ole minun ongelmani, jos joku ei osaa toimia aukioloaikojen mukaan. Töihin olisi saanut jäädä notkumaan ylimääräistä harva se päivä.

Vierailija
12/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orja tekee mitä asiakas haluaa.

Vierailija
13/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet. Ei meillä ainakaan niitä asiakkaita ole jonoksi asti. Ja mulle maksetaan ylitöistä palkkaa. 

En ole vielä törmännyt kauppaan, jossa maksettaisiin ylitöistä euroakaan. Ylitöihin kun pitää erikseen määrätä, työajan jälkeen töihinjääminen ei ole ylityötä eikä siitä tarvitse maksaa.

Vierailija
14/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi parista minuutista nillittämään. Ja miten tuo oli sulta pois?

Vierailija
15/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se Hotlips tavallaan erikoistarvikeliike !

Mitä lie sisältäisi Hotlipsin ulkomyymälä! :D

Vierailija
16/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän myymälän ovea kai suljeta vasta just sillon klo 17? Eikö nyt vähän aikasemmin, et sisään ei ketään enää oteta ja vikat maksavat asiakkaat silti päästetään siitä vielä ulos.

Vierailija
17/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elinkeinoasiamiehelle on ilmoitettu se tietty aukioloaika ja jos elinkeinoasiamies sattuu saamaan tietoonsa jotenkin että siellä palvellaan asiakkaita vielä sen ilmoitetun aukioloajan jälkeenkin, voi mennä luvat eikä sen jälkeen välttämättä ole enää liikettä missä palvelee. 

Heh, eihän kauppa riko tuossa kuin omia sääntöjään. 

Vierailija
18/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En alkaisi parista minuutista nillittämään. Ja miten tuo oli sulta pois?

Siten että jos palvelen yhden asiakkaan kerran noin niin olisi vain reilua jatkossa palvella muutkin. Ja se on kyllä multa paljonkin pois jos olen jatkuvasti kymmenenkin minuuttia palkattomana töissä. Meille kun ei tosiaan makseta siitä että jäädään sinne palvelemaan aukioloajan jälkeen. Ap

Vierailija
19/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin  oli viinakauppa kyseessä 

Vierailija
20/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse töissä eräässä nimeltämainitsemattomassa, isossa liikeketjussa. Ylitöistä ei tosiaan maksettu, eikä minuuttiakaan saanut ottaa takaisin aikana. Kuulemma on ihan oma vika, jos ei työajan puitteissa saa asiakkaita palveltua.

Yhtenäkään päivänä ei olisi päässyt pois työajan puitteissa, jos ei olisi suljettu silloin kun sopimuksessa oli. 

En tiedä teistä muista, mutta itseä ei houkutellut tehdä suurelle firmalle joka päivä 30 minuuttia ilmaista työtä, kun jousto toiseen suuntaa oli puhdas nolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän