Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakkaat ja sulkemisaika

Vierailija
24.09.2025 |

Olen erikoistarvikeliikkeessä myyjänä. Meillä on sisämyymälän lisäksi ulkomyymälä, suljetaan kello 17. Eilen olin tasan kello 17 vetämässä ulkomyymälän porttia kiinni kun kulman takaa pyyhältää asiakas portista sisään ilmeisesti edes tajuamatta että olin sitä sulkemassa. Sanoin että hei, ollaan sulkemassa tältä päivää. Nainen katsoo minua kuin olisin heittänyt jonkun ison loukkauksen ilmoille muttei ehtinyt sanomaan mitään, kun työkaverini joka oli kuullut tilanteen, pyyhälsi paikalle ja sanoi sille naiselle että hei ei kun tottakai voit vielä tulla, miten voidaan palvella. Siihen se nainen totesi kovaan ääneen että no hyvä, hän ajattelikin juuri että täytyypä viedä jatkossa rahat muualle ja mulkaisi minua murhaavasti. Hymyilin, pahoittelin ja palvelin sen asiakkaan joka lopulta poistui 17:10 myymälästä. Sen jälkeen sain työkaverilta noottia ettei porttia saa kenenkään nenän edestä vetää kiinni, huonoa palvelua sellainen. 

Ärsyttää, ei se ole minusta huonoa palvelua että laittaa liikkeen kiinni silloin kun sen on ilmoitettukin menevän kiinni, ihanhan se on asiakkaan oma vika ettei selvitä etukäteen aukioloaikoja? Ja eikö tuolla että siitä huolimatta palvellaan viestitetä tuollaisille asiakkaille että on ihan ok tulla tunkemaan kauppaan silloin kun se on jo käytännössä kiinni?

Kertokaa mielipiteitä, olenko surkea asiakaspalvelija :D 

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet. Ei meillä ainakaan niitä asiakkaita ole jonoksi asti. Ja mulle maksetaan ylitöistä palkkaa. 

En ole vielä törmännyt kauppaan, jossa maksettaisiin ylitöistä euroakaan. Ylitöihin kun pitää erikseen määrätä, työajan jälkeen töihinjääminen ei ole ylityötä eikä siitä tarvitse maksaa.

Ei siinä sitten mitään, kun sinä et ole törmännyt.😂 Sen täytyykin sitten olla pyhä totuus, jota pitää levittää kuin jotain evankeliumia. 

Vierailija
22/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena sanon, että aika hankalaa asioida jossain pikkuliikkeessä, joka menee noin aikaisin kiinni. 

Kun sain vauvan  kummi osti lahjan, johon oli kaiverrukseen lahjakortti. (Siis vauvan nimi ja syntymäpituus ja paino)

Tuo liike oli auki vain arkisin ja jotain klo 10-16. Miten kukaan työssäkäyvä edes tuolla pystyisi asioimaan. Onneksi olin äitiyslomalla. 

Suomalaisista moni tekee vuorotyötä ja monella on keskellä päivää lounastauko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse töissä eräässä nimeltämainitsemattomassa, isossa liikeketjussa. Ylitöistä ei tosiaan maksettu, eikä minuuttiakaan saanut ottaa takaisin aikana. Kuulemma on ihan oma vika, jos ei työajan puitteissa saa asiakkaita palveltua.

Yhtenäkään päivänä ei olisi päässyt pois työajan puitteissa, jos ei olisi suljettu silloin kun sopimuksessa oli. 

En tiedä teistä muista, mutta itseä ei houkutellut tehdä suurelle firmalle joka päivä 30 minuuttia ilmaista työtä, kun jousto toiseen suuntaa oli puhdas nolla. 

Jos jousto on toiseen suuntaan nolla en tekisi, mutta oma työnantajani on aina joustanut joten totta hitossa itsekin joustan. 

Vierailija
24/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet. Ei meillä ainakaan niitä asiakkaita ole jonoksi asti. Ja mulle maksetaan ylitöistä palkkaa. 

En ole vielä törmännyt kauppaan, jossa maksettaisiin ylitöistä euroakaan. Ylitöihin kun pitää erikseen määrätä, työajan jälkeen töihinjääminen ei ole ylityötä eikä siitä tarvitse maksaa.

Ei siinä sitten mitään, kun sinä et ole törmännyt.😂 Sen täytyykin sitten olla pyhä totuus, jota pitää levittää kuin jotain evankeliumia. 

Ihan jo siksikin ihmettelen, kun kaupan alan TES ei tuollaista mahdollisuutta tunne, niin miksi ihmeessä kauppias maksaisi työntekijöille ylitöistä, jotka eivät ole ylityötä? Ei mitään järkeä, kun ne joutuu joka tapauksessa AVIin ilmoittamaan.

Vierailija
25/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena sanon, että aika hankalaa asioida jossain pikkuliikkeessä, joka menee noin aikaisin kiinni. 

Kun sain vauvan  kummi osti lahjan, johon oli kaiverrukseen lahjakortti. (Siis vauvan nimi ja syntymäpituus ja paino)

Tuo liike oli auki vain arkisin ja jotain klo 10-16. Miten kukaan työssäkäyvä edes tuolla pystyisi asioimaan. Onneksi olin äitiyslomalla. 

Ja lakisääteinen ruokatauko, joka on omaa aikaa. 

Vierailija
26/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse vastaavassa työpaikassa eikä meille korvattu mitään ylityöstä. Sain itse asiassa vääntää kättä myymäläpäällikön kanssa siitä, että kassan laskuun ja porttien sulkemiseen ym. kuuluvasta ajasta maksettiin. Ei todellakaan ole minun ongelmani, jos joku ei osaa toimia aukioloaikojen mukaan. Töihin olisi saanut jäädä notkumaan ylimääräistä harva se päivä.

Montako kertaa sinut määrättiin ylitöihin?

Vierailija
27/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppias on tyhmä, jos maksaa sellaisesta, mistä ei tarvitse maksaa. Luulisi siellä kirjanpitäjän huomauttavan, että on maksettu sellaisesta, mistä ei ole tiedoissa dokumentaatiota ja verottaja voi tulkita sen veronkierroksi.

Vierailija
28/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jo siksikin ihmettelen, kun kaupan alan TES ei tuollaista mahdollisuutta tunne, niin miksi ihmeessä kauppias maksaisi työntekijöille ylitöistä, jotka eivät ole ylityötä? Ei mitään järkeä, kun ne joutuu joka tapauksessa AVIin ilmoittamaan.

Yleensä ylityötä on kolmiviikkoisjakson aikana 120 tuntia ylittävä työaika ja jokaisesta tuon ylittävästä ajasta olen palkani saanut.

Vierailija
29/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elinkeinoasiamiehelle on ilmoitettu se tietty aukioloaika ja jos elinkeinoasiamies sattuu saamaan tietoonsa jotenkin että siellä palvellaan asiakkaita vielä sen ilmoitetun aukioloajan jälkeenkin, voi mennä luvat eikä sen jälkeen välttämättä ole enää liikettä missä palvelee. 

No ei kyllä mene luvat, jos jonain päivänä palvelee yhtä asiakasta muutaman minuutin sulkemisajan jälkeen.

Vierailija
30/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sanonut reippaasti, että totta kai palvellaan sulkemisajan jälkeen, en saa tästä palkkaa ja lapsen päiväkodista tehdään lasu, kun en ole ajoissa lasta noutamassa, mutta mitä saisi olla.

Sinua ei yhtään haittaa ajatus, että asiakas ei tämän vittuilun jälkeen enää ikinä liikkeeseen tule ja kertoo kokemuksestaan kaikille kavereilleenkin.

Vaikka eihän tämä tietenkään totta ole, kunhan trollailet. Ei kukaan asiakaspalveluammatissa oikeasti noin törkeä ole.

Yleensä suomalainen asiakas tajuaa, että ihan oikeasti on sulkemisaika. Ulkomaalaisiin tämä ei tehoa. Heille joudun sanomaan, että meillä ei kassa ota käteistä vastaan sulkemisajan jälkeen, kun ensin olen puoli tuntia etsinyt sitä toivomaansa vaatekappaletta.

Joopa joo.

Vierailija
31/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?! Kaupan alan tessissä ei ole pykälää ylitöistä? 🤔

Vierailija
32/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töykeää toimintaa sinulta. Mikäli asiakkaat eivät TOISTUVASTI ole pyrkimässä sisälle sulkemisaikaan, voi yhden asiakkaan palvella myös klo 17 jälkeen, ei sen niin tarkkaa pitäisi olla, toinen asia on se, että mikäli portin takana on tulossa 10 ihmistä vielä ostoksille, silloin voi sanoa, että valitettavasti suljemme juuri nyt. Eli sinä olit töykeä, kollegasi asiallinen.

Vierailija
33/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidin aikoinaan uimahallin lipunmyyntikassaa, joka meni klo 18 kiinni. Itse halli meni klo 19 kiinni ja lipunmyynti siis lopetettiin tuntia ennen sulkemista, josta maininta monessa yhteydessä.

Sen jälkeen myyntikopin ikkunoihin vedettiin alumiinisermit, laskettiin kassa, tehtiin seuraavan päivän tilaukset ymym pikkuhommaa.

Ei kuule ollut yksi eikä kaksi kertaa kun joskus klo 18.15-18.30 joku roikkui ja rämpytti sermiä huutaen "HEI HALOO MÄ NÄÄN ET SÄ OOT SIELLÄ SISÄLLÄ SULLA ON VALO PÄÄLLÄ MYY MULLE LIPPU HEI HALOO!!!'

Lopunviimein tein silleen, että otin kassan mukaan ja tein päivän loput työt pukkarissa kun sinne ei asiakkaat pääse 🤣

Vierailija
34/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jo siksikin ihmettelen, kun kaupan alan TES ei tuollaista mahdollisuutta tunne, niin miksi ihmeessä kauppias maksaisi työntekijöille ylitöistä, jotka eivät ole ylityötä? Ei mitään järkeä, kun ne joutuu joka tapauksessa AVIi

Kaupan alan TESsin mukaan ei mene noin ja laissakin todetaan, että ylitöihin tulee määrätä, vasta silloin tehdyistä tunneista tulee ylityötä.

Vierailija
35/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 22min lounastunnilla kerkeää oikein mainiosti lähtemään työmaalta, käymään kaivertamassa lusikat ja tulemaan takaisin.

Vierailija
36/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidin aikoinaan uimahallin lipunmyyntikassaa, joka meni klo 18 kiinni. Itse halli meni klo 19 kiinni ja lipunmyynti siis lopetettiin tuntia ennen sulkemista, josta maininta monessa yhteydessä.

Sen jälkeen myyntikopin ikkunoihin vedettiin alumiinisermit, laskettiin kassa, tehtiin seuraavan päivän tilaukset ymym pikkuhommaa.

Ei kuule ollut yksi eikä kaksi kertaa kun joskus klo 18.15-18.30 joku roikkui ja rämpytti sermiä huutaen "HEI HALOO MÄ NÄÄN ET SÄ OOT SIELLÄ SISÄLLÄ SULLA ON VALO PÄÄLLÄ MYY MULLE LIPPU HEI HALOO!!!'

Lopunviimein tein silleen, että otin kassan mukaan ja tein päivän loput työt pukkarissa kun sinne ei asiakkaat pääse 🤣

Touhusi vaikuttaa ihan 1945 vuoden toimintaa.

Vierailija
37/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on käytössä liukumat, tuo ei ole ylityötä vaan plussaa tuntikirjauksessa.

Vierailija
38/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digitaalinen ym. kehitys on antanut rutkasti lisää voimaa   kiljukauloille etten uskaltaisi jättää palvelematta, kun ei meillä ainakaan mitään ruuhkaa ole. Työkaverillasi oli enemmän sitä pelisilmää. Toki rouva nipottaa varmasti jollekin sinun käytöksestä. 

Vierailija
39/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tyhmää myyjää yrittää selvittää asiaa, kysykää esimieheltä, miten tilanteessa olisi kuulunut toimia, ei se alaisten välinen selkkaus ole. Mikä myymälä, en astu jalallanikaan !

Vierailija
40/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En alkaisi parista minuutista nillittämään. Ja miten tuo oli sulta pois?

En ole ap, mutta minulta se olisi pois jumppatunnista, johon en ehtisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän