Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se viinin lipittäminen on niin iso asia Tinderin naisille?

Vierailija
24.09.2025 |

Todella monessa profiilissa hehkutetaan viinin juomista tai poseerataan viinilasi kädessä. En sinänsä moralisoi alkoholin puolesta, vaan lähinnä tuo ihmetyttää kliseenä. 

... toisaalta puolilla äijistä on jotain salikuvia tai auton vieressä poseeraamista. 

Ylipäätään todella kaavoihin kangistunutta menoa. 

Kommentit (204)

Vierailija
161/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen ja poseeraat viinilasin kanssa, se on sivistynyttä ja positiivista. Jos olet mies ja poseeraat oluen kanssa, se on junttia ja epäterveellistä.

Tämä. Naiset kuvittelevat että se on sivistynyttä, mutta minulle miehenä se on juopon merkki. Se tuo ensimmäisenä mieleen että on kovinkin suuri osa elämää ja vasempaan aina. Puhutaan miesten kalakuvista, mutta eihän niitä edes ole tinderissä miehillä. Mutta nämä viinilasi ällötykset ovat aivan omaa luokkaansa. Välillä on peräkkäin 20 korttia joissa muuten ihan fiksun oloinen nainen niin eikö se viinilasi tai joku lonkku pidä olla kädessä yhdessä kuvassa. Tietysti myös kaikki salikuvat ovat toinen joka ei kiinnosta ollenkaan. Mies

Mutta eikös tuo juuri ole Tinderin idea? Swaipata vasemmalle epäsopivat eli siis karsia tarjonnasta pois ne, jois

Siis tuohan nimneomaan on yksi meemi mistä miehiä pilkataan. He ovat jossakin missä on naisia ja sitten out of the blue he tiedottavat, että nainen ei kelpaa suhteeseen heidän kanssaan. Ja kaikki ovat ihmeissään, että mistä helvetistä tuo nyt tuli. Koska miehen päässä kaikki pyörii hänen munansa ympärillä ja totta kai kaikki läsnäolevat naiset ovat olemassa vain hänen munaansa varten :D

Vierailija
162/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan viinilasikuvan kahdesta syystä:

-Minulla on viinilasikuvia joissa olen laitetun näköinen. Kavereiden kanssa syömässä ja menossa kun niitä tulee otettua enemmän kuin lenkkipolulla tai kotona. 

-Viinilasikuva blokkaa pois jonkun verran puupäitä joiden mielestä naisten pitäisi olla tietynlaisia. 

Siis mitä vittua? Mieskö ei saisi vaatia, että nainen ei olisi alkoholisti?

No mitä järkeä alkaa tuntemattomalta naiselta (josta ei ole edes kiinnostunut) vaatimaan, "että ei olisi alkoholisti"? Jos et halua alkoholistia kumppania, niin eikö olisi fiksumpaa etsiä nainen, joa jo valmiiksi sopii kriteereihisi, kuin alkaa vaatimaan just niiltä, jotka mielestäsi vaikuttavat alkoholistilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä totta, että monen naisen profiilissa lukee viini ja matkustelu. Olen bi, joten selattua tulee näitä naistenkin profiileja. En usko hetkeäkään, että näistä kaikki oikeasti olisivat "viinitietäjiä" vaan juovat viiniä vain humalahakuisesti. Tosin moni selittää alkoholismiaan tällä. Ja naisille vinkiksi, älkää laittako niitä parhaimpia kuvia itsestänne joka kuvaksi. Se hikinen, vaeltamassa oleva kuva voi olla paljon parempi ja seksikkäämpi, myös monen miehen mielestä. (Ja ainakin tämän bi-naisen) 

Itse en pidä juuri viineistä, harvoin sattuu hyvä viini kohdalle. Oluet taas ovat itselleni mieleen. Elinenkin kävin ostamassa Alkosta kaksi pulloa olutta naudan kaveriksi, myyjän suosituksesta kokeilin aivan uutta. Mieheni kanssa maisteltiin ne yhdessä. Mulle on oikeastaan aivan sama mitä toinen juo, mutta jos suhtaudut viiniin ylimielisemmin kuin muihin etanoleihin, olet pässi. 

Ps. Naisten kannattaisi mieluummin juoda olut, kuin viini ja taas miesten mieluummin viini kuin olut. Naisilla on usein vajetta b-vitamiinista ja miehillä enemmän sydän- ja verisuonitauteja. Hyötyjen saavuttamiseksi ei tosiaan saisi juoda kuin korkeintaan se yksi alkoannos kerralla. 

Vierailija
164/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja täysraitis mies on kammotus.

Raivo raitis nainen on yhtä paha. Jos enää olen naisen kanssa niin pitää olla sellainen nainen joka tykkää nauttia elämästä. 

Mutta ei alkoholin nauttimista tarvitse kuviin tuoda. Minäkin nautin miehenä alkoholia, ostan 1-2 lonkeroa vkl saunajuomaksi, ei ole ongelma, en halua niitä tuoda esille kuviin, koska aivan sama onko se yksi lonkku kerran vuodessa tai kymmenen joka päivä, jos se on kuvissa se tuo sitä katsovalle kuvitelman että tuo on tuolle miehelle iso osa elämää ja vasuriin. Sama juttu koskee naisia, se viini tuo ajatuksen että tämä nainen on juoppo, pitää olla joka viikonloppu juomassa. Se ei sovi minulle jonka elämässä työ, oma koti, lapset, liikunnalliset harrastukset jne. Ovat iso osa elämää. Mies<

Tai sitten ei. Itse swaippaillut toista kymmentä vuotta eikä "sopivia" tule vastaan :D Mutta en ole siinä mielessä tyhmä, että alkaisin kouluttamaan ketään tai toivomaan, että paska muuttuisi maagisesti timanteiksi. Totean vaan että ehkä miehet eivät kokonaisuudessaan ole juttuni ja keskityn muuhun elämään. Jos he eivät miellytä niin mitäpä muuta johtopäätöstä tuosta voi vetää?

Vierailija
165/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä totta, että monen naisen profiilissa lukee viini ja matkustelu. Olen bi, joten selattua tulee näitä naistenkin profiileja. En usko hetkeäkään, että näistä kaikki oikeasti olisivat "viinitietäjiä" vaan juovat viiniä vain humalahakuisesti. Tosin moni selittää alkoholismiaan tällä. Ja naisille vinkiksi, älkää laittako niitä parhaimpia kuvia itsestänne joka kuvaksi. Se hikinen, vaeltamassa oleva kuva voi olla paljon parempi ja seksikkäämpi, myös monen miehen mielestä. (Ja ainakin tämän bi-naisen) 

Itse en pidä juuri viineistä, harvoin sattuu hyvä viini kohdalle. Oluet taas ovat itselleni mieleen. Elinenkin kävin ostamassa Alkosta kaksi pulloa olutta naudan kaveriksi, myyjän suosituksesta kokeilin aivan uutta. Mieheni kanssa maisteltiin ne yhdessä. Mulle on oikeastaan aivan sama mitä toinen juo, mutta jos suhtaudut viiniin ylimielisemmin kuin muihin etanoleihin, olet pässi. 

Ps. Naisten kannattaisi mieluumm

Hyi. Kommenttisi perusteella laitan seuraavaan kuvaani hymyn sijaan irvistyksen ja 2 viinipulloa, etten vahingossakaan houkuta kaltaisiasi.

Vierailija
166/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivo raitis nainen on yhtä paha. Jos enää olen naisen kanssa niin pitää olla sellainen nainen joka tykkää nauttia elämästä. 

Joopajoo. Viinin nauttiminen = nauttii elämästä. Absolutisti = nyreä puritaani.

Vierailija
167/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei alkoholin nauttimista tarvitse kuviin tuoda. Minäkin nautin miehenä alkoholia, ostan 1-2 lonkeroa vkl saunajuomaksi, ei ole ongelma, en halua niitä tuoda esille kuviin, koska aivan sama onko se yksi lonkku kerran vuodessa tai kymmenen joka päivä, jos se on kuvissa se tuo sitä katsovalle kuvitelman että tuo on tuolle miehelle iso osa elämää ja vasuriin. Sama juttu koskee naisia, se viini tuo ajatuksen että tämä nainen on juoppo, pitää olla joka viikonloppu juomassa. Se ei sovi minulle jonka elämässä työ, oma koti, lapset, liikunnalliset harrastukset jne. Ovat iso osa elämää. Mies<

Niin? Entä sitten? Swaippaat vasemmalle ne naiset, joiden profiili ei miellytä, ja joista tulee tunne, että ette ole toisillenne sopivat ihmiset. Tämä on hyvin yksinkertaista. Jotenkin lapsellista alkaa harmitella sitä, että epäsopiva ihminen ei ollut sopiva - miksi juuri hänen pitäisi olla? Kun aikansa swaippailee, niin kyllä se sopivakin ihminen tulee vastaan.

Tämä se on ongelmana nykyisessä deittimaailmassa. Swaipataan kuvia ja tekstejä eikä nähdä toista oikeasti. Kaipaan vanhaa aikaa jossa ihmiset tapasivat oikeasti ja seura haettiin niin, että ihmiset näkivät toisensa elävinä henkilöinä eikä puhelimen näytöllä kuvina.

Vierailija
168/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan viinilasikuvan kahdesta syystä:

-Minulla on viinilasikuvia joissa olen laitetun näköinen. Kavereiden kanssa syömässä ja menossa kun niitä tulee otettua enemmän kuin lenkkipolulla tai kotona. 

-Viinilasikuva blokkaa pois jonkun verran puupäitä joiden mielestä naisten pitäisi olla tietynlaisia. 

Siis mitä vittua? Mieskö ei saisi vaatia, että nainen ei olisi alkoholisti?

No mitä järkeä alkaa tuntemattomalta naiselta (josta ei ole edes kiinnostunut) vaatimaan, "että ei olisi alkoholisti"? Jos et halua alkoholistia kumppania, niin eikö olisi fiksumpaa etsiä nainen, joa jo valmiiksi sopii kriteereihisi, kuin alkaa vaatimaan just niiltä, jotka mielestäsi vaikuttavat alkoholistilta?

Ehkä hän poimiikin niitä alkottomia, kunhan nyt tässä esittää oman vaatimattoman mielipiteensä. Sehän on palsta tarkoitus. Mielipiteiden vaihto.

Vierailija
169/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietysti ole naisten profiileita selaillut, mutta aika vieraalta kuulostaa, ei tulisi itselleni mieleenkään korostaa mitään alkoholiin liittyvää. Se on kyllä totta, että monissa kuvissa, mitä tietysti en mihinkään julkaise, on joku juoma kädessä tai edessä, kun kuvia tulee lähinnä otettua lomamatkoilla. Eli jos ottaisin profiiliin valmiita kivoja kuvia, joissa olen laittautunut, niissä saattaisi olla myös viinilasi jossakin.En tosin ole ollut Tinderissä kuuteen vuoteen ja silloinkin vain lyhyen ajan.

Ja tämäpä juuri on toinen juttu. Mua ei miehenä oikein kiinnosta juurikaan siksi monet naiset että ne kuvat ovat jostain juhlista jossa on laittauduttu viimeisen päälle. Mielestäni ei välttämättä edes kauniisti vaan siihen tilanteeseen tyylillä niinkuin juhlia kunnioittaen pitääkin. Niissä on se viinilasi kädessä. Miehen silmissä se on erittäin feikkaavaa ja eikä tuo a

No silloinpa se nainen, joka etsii seuraa harrastuskuvilla, ei ole sinulle sopiva match, eli sinun kannattaa tehdä, kuten ilmeisesti teetkin, eli swaipata vasemmalle. Jos sinua kiinnostaa erityisesti, miltä nainen näyttää maanantaiaamuna klo 9, sinun kannattaa etsiä seuraa tämä edellä, eikä alkaa valittaa siitä, että muiden seuranhakutavat ovat erilaisia. Aika moni haluaa Tinderissä kertoa harrastuksistaan ja elämäntyylistään, koska kokee sen kertovan heistä ihmisenä enemmän kuin se, miltä he näyttävät heti herättyä. Sä olet eri mieltä, ja se on täysin ok. Mutta silloin lähtökohtanne seuranhakuun ovat erilaiset. Eivät ne harrastuskuvia esittelevät etsi sellaista miestä, joka tekee swaippauspäätöksen sen perusteella, miltä näytetään heti herättyä - joten he etsivät toisenlaista miestä. Ja yhtä lailla he ovat sinulle vääriä, koska sinua ei kiinnosta se, mitä he pitävät olennaisena. Joten swaippaa vasemmalle ne, joista et ole kiinnostunut ja etsi toiveittesi mukaista seuraa!

Vierailija
170/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen ja poseeraat viinilasin kanssa, se on sivistynyttä ja positiivista. Jos olet mies ja poseeraat oluen kanssa, se on junttia ja epäterveellistä.

Tämä. Naiset kuvittelevat että se on sivistynyttä, mutta minulle miehenä se on juopon merkki. Se tuo ensimmäisenä mieleen että on kovinkin suuri osa elämää ja vasempaan aina. Puhutaan miesten kalakuvista, mutta eihän niitä edes ole tinderissä miehillä. Mutta nämä viinilasi ällötykset ovat aivan omaa luokkaansa. Välillä on peräkkäin 20 korttia joissa muuten ihan fiksun oloinen nainen niin eikö se viinilasi tai joku lonkku pidä olla kädessä yhdessä kuvassa. Tietysti myös kaikki salikuvat ovat toinen joka ei kiinnosta ollenkaan. Mies

Mutta eikös tuo juuri ole Tinderin idea? Swaipata vasemmalle e

Miehet poimivat munalleen sopivia naaraita. Se on heidän oikeutensakin.

Vierailija
171/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini on naisen karkkia! Itse pidän kuohuviineistä ja Roseesta. 

Vierailija
172/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä se on ongelmana nykyisessä deittimaailmassa. Swaipataan kuvia ja tekstejä eikä nähdä toista oikeasti. Kaipaan vanhaa aikaa jossa ihmiset tapasivat oikeasti ja seura haettiin niin, että ihmiset näkivät toisensa elävinä henkilöinä eikä puhelimen näytöllä kuvina.

Tämä on aivan mahdollista nykyisinkin. Jos nettideittailu ei tunnu omalta jutulta, sen voi kokonaan jättää kokeilematta.

Vierailija
173/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä naisten "viiniharrastusta" minäkin ihmettelin v. 2020 kun olin Tinderissä.

Ilmoitus viiniharrastuksesta olisi ollut paljon mielenkiintoisempi, jos olisi samassa yhteydessä sanottu jotain tyyliin: "Punkuista mieleeni on esim. Pegasus Amarone della Valpolicella ja valkkareista esim. Hunawihr Riesling Grand Cru Rosacker."

Melkein jokaisella on vähintään se yksi pakollinen viinikuva.

Luulisi että tämä on miehille kiva juttu, että nainen viestii nauttivansa baccanaaleista. Tuskin te mitään raamattukuvia siellä haluatte nähdä. Vai?

Nyt en ymmärrä mitä ajat takaa? Oliko tämä sarkasmia vai mitä? Mutta ei, ei ketään miestä kiinnosta mitkään viinikuvat

Minä laitan viinikuvan siksi, että haluan miehen joka myös mielellään lähtee joskus parempaan ravintolaan syömään pitkän kaavan kautta. Laitan lomakuvan, koska haluan miehen joka lähtee lomalle kanssani, ja laitan patikointikuvan ja sienestyskuvan, koska toivon että mies pitäisi sellaisesta myös.

Kuvat ovat siellä tarkoituksella, koska etsin sellaista miestä joka pitää samoista asioista. Ja toivon että ne miehet jotka sellaisesta eivät pidä, eivät sitten minun profiilistani kiinnostu. 

Vierailija
174/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet lipittää ja "harrastaa" oluita niin paljon tinderissä ja muissa? Sen näkee myös vatsasta.

Vierailija
175/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan mahdollista nykyisinkin. Jos nettideittailu ei tunnu omalta jutulta, sen voi kokonaan jättää kokeilematta.

Voi kyllä, mutta mitä se hyödyttää kun iso osa ihmisistä ei enää halua deittailla kuin sovellusten kautta?Kärjistetysti, enää ei deittailla ihmistä vaan keinotekoista tuotetta.

Vierailija
176/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet lipittää ja "harrastaa" oluita niin paljon tinderissä ja muissa? Sen näkee myös vatsasta.

Se onkin paheksuttavaa.

Vierailija
177/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä parempaa alkoholismia. Pari hanapakkausta punkkua viikossa on ok, kun vähän etätöiden lomassa maistelee ja iltaisin lisää. Sunnuntaina sit brunssilla pullo skumppaa.

Silti, yksikin saunaolut viikonloppuna tekee miehestä täysjuopon.

t. suomalainen nainen

Kukaan ikinä missään ei ole ollut tuota mieltä, sinua itseäsi lukuunottamatta.

Vierailija
178/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niin hienostunutta ja sosiaalista.

Olevinaan. Ja vain Suomessa!

Vierailija
179/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä vain et ole näiden naisten kohderyhmää. Kaikkia ei noiden naistenkaan tarvi miellyttää, erityisesti ei sinua. Nuo naiset haluavat miehen joka pitää tuollaisista asioista. 

Vierailija
180/204 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos olen nainen ja poseeraan oluen kanssa? Juon useammin olutta kuin viiniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi