Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se viinin lipittäminen on niin iso asia Tinderin naisille?

Vierailija
24.09.2025 |

Todella monessa profiilissa hehkutetaan viinin juomista tai poseerataan viinilasi kädessä. En sinänsä moralisoi alkoholin puolesta, vaan lähinnä tuo ihmetyttää kliseenä. 

... toisaalta puolilla äijistä on jotain salikuvia tai auton vieressä poseeraamista. 

Ylipäätään todella kaavoihin kangistunutta menoa. 

Kommentit (277)

Vierailija
261/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vai? :D En oo koskaan käyttänyt Tinderiä ni en tiiä. Pitäisköhän testaa joskus? :D Mut onhan se nyt sellainen hetki arjen yläpuolella kun on hyvää viiniä kauniissa lasissa ja jokseenkin edustuskelpoinen olo, niin tottahan sellainen hetki on hyvä ikuistaa! Ja sillä sitten koittaa saada joku taidegallerioissa viihtyvä, kultturelli multimiljonääri treffeille. Ei vaiskaan, älä ota elämää liian vakavasti. N33

Naisten mielestä noin, mutta miehenä näen tuon täysin päinvastoin. Haluaisin nähdä naisen kauniina ja sivistyneenä ihmisenä. Kehua arvokkaasti. Mutta viininlipittäjälle ei kyllä voi sellaista sanoa. Kaukana sivistyneestä kauniista ihmisestä.

Mitä mielestäsi on sivistys? Jotain 500 vuotta vanhojen instrumenttien hinkuttamista ja kidutuskenkien käyttämistäkö? Ja lasten sairaalapedissä skalpellienviuhuessa ylöspäin synnyttämistä, sillä tiedehän on aina oikeassa? Kiitos ei, saat pitää fantasiasi.

Vierailija
262/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin, eli mitä enemmän kännistä maksaa, sitä fiksumpaa se on. Niin monen alkoholistin puhetta! Ja kuka sanoo, että se alkoholismi on todennäköisempää sille karjalalippikselle? Voi olla niin, että hän sen tunnistaa ja tämän vuoksi sitä pidetään todennäköisempänä. Nämä "kalliisti" juovat "hyvin pärjäävät" naiset on yksi vaikein ryhmä saada tajuamaan omaa alkoholismiaan. Ja vaikka olisikin niin, että se olisi todennäköisempää, ei se kuva sitä SILTI kerro, kumpi on alkoholisti! 

Ahaa, eli raha olikin sinulle se ongelma. 

Minulle ravintolassa käyminen nimenomaan on sitä fiksua ja mukavaa alkoholin käyttöä, kotiin en alkoholia osta jollei sitten ole joku juhlatilanne. Silloin tarjotaan vieraille kuohuvaa.

Muutamia kertoja vuodessa on tapana käydä laadukkaassa ravintolassa, ja ihan perushyvissä liki viikottain. 

Joskus otan sen viinin, ja joskus en. Alkoholisti todellakaan en ole, ja se että laitat kaikki ihmiset (naiset erityisesti ilmeisesti?) jonkun oman traumasi aiheuttamaan lokeroon on hieman yksinkertaisen oloista. 

Ihminen ei ole alkoholisti jos silloin tällöin nauttii viinistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tajunnut mun pointtia tuosta paikasta. Vaikka se olisi ravintolasta napsaistu kuva, ei se vielä kerro siitä, onko lasissa muuta kuin halvinta kuraa ja onko alkoholismi vain piilotettu "ruoan kanssa maisteluksi." Se oli minun pointti. Tiedän paljon niitä naisia, jotka käyvät ystävien kanssa syömässä tai viettävät koti-iltaa viinin kera "niin hienosti" ruokaan valittujen viinien kanssa. Se vain, että päissään ollaan ja useasti. Se on alkoholismia ja junttia, mutta sitä kuva ei kerro. 

Se Karjala lippiksessä oleva mies, voi aidosti olla oluen harrastaja ja maistella yhden pari kertaa kuussa. 

Se on kyllä ihan oma vika jos pukeutuu kerjäläisvaatteisiin vaikka on mijlonääri, ja sitten ihmettelee kun saa vain nistinaisilta tykkäyksiä. 

Vierailija
264/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin, eli mitä enemmän kännistä maksaa, sitä fiksumpaa se on. Niin monen alkoholistin puhetta! Ja kuka sanoo, että se alkoholismi on todennäköisempää sille karjalalippikselle? Voi olla niin, että hän sen tunnistaa ja tämän vuoksi sitä pidetään todennäköisempänä. Nämä "kalliisti" juovat "hyvin pärjäävät" naiset on yksi vaikein ryhmä saada tajuamaan omaa alkoholismiaan. Ja vaikka olisikin niin, että se olisi todennäköisempää, ei se kuva sitä SILTI kerro, kumpi on alkoholisti! 

Ahaa, eli raha olikin sinulle se ongelma. 

Minulle ravintolassa käyminen nimenomaan on sitä fiksua ja mukavaa alkoholin käyttöä, kotiin en alkoholia osta jollei sitten ole joku juhlatilanne. Silloin tarjotaan vieraille kuohuvaa.

Muutamia kertoja vuodessa on tapana käydä laadukkaassa ravintolassa, ja ihan perushyvissä liki v

Mitä eroa sillä on, juoko sitä alkoa hienosti tarjoiltuna vai kotona omassa seurassaan? Alkoholismin kannalta ei mitään.

Vierailija
265/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin entinen puoliso osti noita 500 euron viinipulloja (erittäin hyvätuloinen). Käytiin teatterissa, oopperassa ja kalliissa ravintoloissa. Tämä toistoi joka ikinen vapaa päivä. Muuta ei tehnyt, kun litki noita kalliita juomiaan niin sivistyneissä paikoissa. Harmi vain, että aina loppuillasta kuseskeli sänkyyn ja puhui aivan pehmoisia sekä sammui. Alkoholisti hän ei tietenkään ollut, sillä se oli tyylikästä seurustelua kalliiden juomien ja hyvän ympäristön kanssa. 

Jätin ja erosin, katsoin tuota menoa aivan liian kauan, mutta hei... Edustavia kuvia hänellä on tinderissä. Hän on siellä tälläkin hetkellä! 

Vierailija
266/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tajunnut mun pointtia tuosta paikasta. Vaikka se olisi ravintolasta napsaistu kuva, ei se vielä kerro siitä, onko lasissa muuta kuin halvinta kuraa ja onko alkoholismi vain piilotettu "ruoan kanssa maisteluksi." Se oli minun pointti. Tiedän paljon niitä naisia, jotka käyvät ystävien kanssa syömässä tai viettävät koti-iltaa viinin kera "niin hienosti" ruokaan valittujen viinien kanssa. Se vain, että päissään ollaan ja useasti. Se on alkoholismia ja junttia, mutta sitä kuva ei kerro. 

Se Karjala lippiksessä oleva mies, voi aidosti olla oluen harrastaja ja maistella yhden pari kertaa kuussa. 

No lol. Mietipä nyt todennäköisyyksiä. Onko laadukkaassa ravintolassa ruoan kanssa juotu viinilasi mielestäsi todennäköisemmin se kännääjä kuin se karjalalippis bulkkikaljansa kanssa? 

Laturavintolassa sommelierin parittama viinilasi saattaa maksaa 30€/l

Joo just, ei rahan tuhlaaminen sinusta vähemmän alkoholistia tee. Voithan sinä juoda vaikka omalla jahdillasi 500e/pullo viiniä ja olet silti alkoholisti, jos olet alkoholisti. Varmasti joku napatanssija guru tai tiede kulttuuri ihminen voi tulla vetämään sinulle siihen liirum laarumit eteen kuten sommelier, jotta tunnet olosi vähemmän alkoholistiksi, jos niin haluat ja rahaa riittää.

Vierailija
267/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin entinen puoliso osti noita 500 euron viinipulloja (erittäin hyvätuloinen). Käytiin teatterissa, oopperassa ja kalliissa ravintoloissa. Tämä toistoi joka ikinen vapaa päivä. Muuta ei tehnyt, kun litki noita kalliita juomiaan niin sivistyneissä paikoissa. Harmi vain, että aina loppuillasta kuseskeli sänkyyn ja puhui aivan pehmoisia sekä sammui. Alkoholisti hän ei tietenkään ollut, sillä se oli tyylikästä seurustelua kalliiden juomien ja hyvän ympäristön kanssa. 

Jätin ja erosin, katsoin tuota menoa aivan liian kauan, mutta hei... Edustavia kuvia hänellä on tinderissä. Hän on siellä tälläkin hetkellä! 

:D nämä eivät kyllä huijaa kuin itseään. Samoin huumeiden viihdekäyttö vs. narkkaaminen. Narkkari on todennäköisemmin lisäksi varas, mutta ei se sitä päihteen ongelmakäyttöä poista, että on varakas.

Vierailija
268/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle joka ei käy kun muutaman kerran ravintolassa, niin asia on ok. Miksi siis edes osallistut keskusteluun itsesi kannalta. Onko se vaikea hyväksyä, että on olemassa ihmisiä, jotka piilottavat alkoholisminsa kalliiden juomien tai artesaani oluiden tai viini taakse. Kukaan ei ole väittänyt ihmistä alkoholistiksi, jos hän käyttää vähän. Vain sen, että kuvasta et voi sitä tietää, onko näin. 

T: se, joka kertoi ex-puolisostaan ylhäällä. Löysin hänet tinderistä ja kuvia olisi voinut sanoa "edustavaksi".  Se on VOI siis olla silkkaa valhetta. Ja sellaisia on varmasti paljon. 

Enkä siis aidosti ole mikään juomaton itse, mutta ärsyttää tämä ajatusmaailma alkoholista. 

Vierailija
269/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa sillä on, juoko sitä alkoa hienosti tarjoiltuna vai kotona omassa seurassaan? Alkoholismin kannalta ei mitään.

Määrällä, ja kuinka usein on merkitystä. Ja kyllä minun mielestäni on aika huolestuttavaa jos yksin kotona sen pullon puoleen pitää kääntyä. 

Se, että nauttii viinistä tai siitä erikoisoluesta ei tee alkoholistiksi. Ja sen kuvassa näyttäminen ei myöskään.

Minä aivan hyvällä omallatunnolla voin sen viinilasikuvan laittaa näkyviin, ja myös haluan miehen jolle alkoholi ei ole ongelma kumpaankaan suuntaan. 

Vierailija
270/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle joka ei käy kun muutaman kerran ravintolassa, niin asia on ok. Miksi siis edes osallistut keskusteluun itsesi kannalta. Onko se vaikea hyväksyä, että on olemassa ihmisiä, jotka piilottavat alkoholisminsa kalliiden juomien tai artesaani oluiden tai viini taakse. Kukaan ei ole väittänyt ihmistä alkoholistiksi, jos hän käyttää vähän. Vain sen, että kuvasta et voi sitä tietää, onko näin. 

T: se, joka kertoi ex-puolisostaan ylhäällä. Löysin hänet tinderistä ja kuvia olisi voinut sanoa "edustavaksi".  Se on VOI siis olla silkkaa valhetta. Ja sellaisia on varmasti paljon. 

Enkä siis aidosti ole mikään juomaton itse, mutta ärsyttää tämä ajatusmaailma alkoholista. 

Keskustelun aihe oli se, että miksi niitä viinikuvia profiileissa on. Minulla on siksi, että minusta on mukavaa näyttää sellainenkin puoli itsestäni. Joku ehkä leimaa minut alkoholistiksi mutta se nyt ei minulle mikään ongelma ole, emme selvästikään ole toisillemme sopivia ihmisiä sitten.

Minulle on tärkeää että mahdollinen kumppani osaa suhtautua alkoholiin normaalisti. 

Vierailija
271/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä ihan oma vika jos pukeutuu kerjäläisvaatteisiin vaikka on mijlonääri, ja sitten ihmettelee kun saa vain nistinaisilta tykkäyksiä. 

No onhan se, todella pidä itsekään karjalalippiksistä, mutta pointti oli se, että ET VOI TIETÄÄ, ETTÄ KUMPI ON KUVASSA ALKOHOLISTI. 

Vierailija
272/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrällä, ja kuinka usein on merkitystä. Ja kyllä minun mielestäni on aika huolestuttavaa jos yksin kotona sen pullon puoleen pitää kääntyä. 

Se, että nauttii viinistä tai siitä erikoisoluesta ei tee alkoholistiksi. Ja sen kuvassa näyttäminen ei myöskään.

Minä aivan hyvällä omallatunnolla voin sen viinilasikuvan laittaa näkyviin, ja myös haluan miehen jolle alkoholi ei ole ongelma kumpaankaan suuntaan. 

Jaa, mikä siinä huolestuttaa? Itse olen ennemminkin huolestunut ihmisistä, jotka eivät pysty nauttimaan alkoholista yksin, vaan tarvitsevat seuraa sitä kontrolloimaan.

Olen itse nuorempana juhlinut ja käyttänyt alkoholia yksin. Ei se seura sitä fiilistä paranna. Se hyvä olo tulee siitä alkoholista ja that's it. Se että sinä pelkäät kotona yksin alkoholin juomista kertoo nimenomaan alkoholismista tai itsehillinnän puutteesta. Itselle ei tuota mitään ongelmaa juoda vaikka 1 pullo viiniä vuodessa kotona yksin ja se siitä.

Vierailija
273/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se, todella pidä itsekään karjalalippiksistä, mutta pointti oli se, että ET VOI TIETÄÄ, ETTÄ KUMPI ON KUVASSA ALKOHOLISTI.  

Ei voikaan. Ei myöskään voi tietää kumpi on alkoholisti, se joka ei viinilasia kuvissaan näytä vai se joka näyttää. 

Vierailija
274/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt kuitenkin jatkan niiden viinikuvien näyttämistä. Olen tavannut mukavia ihmisiä tällä tavalla, ja en myöskään halua miestä joka ventovieraiden ihmisten viinikuvista murehtii. 😊

Kuten sanoin, minulla ei ole tarvetta miellyttää kaikkia kuvillani, vaan niiden kuvien tarkoitus on näyttää minkälaisista asioista pidän. Jos joku ei pidä kuvistani, niin sittenhän se on molemmille osapuolelle hyvä että kaksi liian erilaista ihmistä ei treffeille päädy. 

Vierailija
275/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun aihe oli se, että miksi niitä viinikuvia profiileissa on. Minulla on siksi, että minusta on mukavaa näyttää sellainenkin puoli itsestäni. Joku ehkä leimaa

Miksi siis alunperin lähdit vastaamaan minun viestiin, joka haastoi sen näkemyksen, ettei kuvasta voi päätellä on siinä "sivistynyt" ihminen tai ei, jos halusit keskustella vain ketjun aiheesta. Toit kuitenkin voimakkaasti omia näkemyksiäsi esiin siitä, miksi se "paremmassa" paikassa otettu kuva on parempi ja jopa että mökillä juotu alkoholi on sivistymättömämpää kuin ravintolassa. Olen vain kanssasi aivan eri mieltä. Kyse on määristä ja siitä mihin ihminen Alkoa käyttää. Ei paikasta, ajasta tai saati sen hinnasta. 

Ps. Olen huomattavasti "sivistyneenpi" juoja itse mökillä, kuin sen loistavan illallisen, ruokajuomineen, päälle. Mökillä menee korkeintaan 2 saunassa ja juoksulenkki aamulla.  Ravintolassa menee aivan huomattavasti paljon enemmän. Ja joo, totta kai tiedostan, että kaikilla näin ei ole, mutta tässäkin asiassa pointti oli se, että paikalla ei ole väliä. 

Vierailija
276/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tältä palstalta saa hyviä oppeja. Viinilasikuva - nipottajat putoaa pois. Jos tulee mätsit, ehdota treffit kahvilaan  - tippuu pois sosiaalisesti estyneet ja totaalisen pihit. Onko vielä muita hyviä neuvoja naisille?

Ruma tukka. Nipottajaprofiili tarkentuu. Yllättävän moni ei tajua, että hiuksia voi muotoilla. Yhä uudestaan, ja uudestaan!

Ehdotan. Ota toinen käsivarsi täyteen tatuointeja ja punaiset hiukset. Aina vasuriin. Mies

Aika monella miehelläkin on tatskoja eli eiköhän nämä löydä toisensa.

Mm. Michael B Jordanilla, Rob Lowella, Daniel Craigilla, Colin Farrellilla, Jared Letolla, Idris Elballa, Channing Tatumilla, Zac Efronilla ja Chris Efronilla on tatuointeja. Eli ei todellakaan tarvitse tatuoidun naisen huolestua siitä että kaikki tatuoinneista pitävät ovat jotain linnakundeja.

Vierailija
277/277 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on mustavalkoista, tyypillisesti. Viinipullo tai olutmuki. Siinä vaihtoehdot!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän