Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se viinin lipittäminen on niin iso asia Tinderin naisille?

Vierailija
24.09.2025 |

Todella monessa profiilissa hehkutetaan viinin juomista tai poseerataan viinilasi kädessä. En sinänsä moralisoi alkoholin puolesta, vaan lähinnä tuo ihmetyttää kliseenä. 

... toisaalta puolilla äijistä on jotain salikuvia tai auton vieressä poseeraamista. 

Ylipäätään todella kaavoihin kangistunutta menoa. 

Kommentit (230)

Vierailija
201/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onkin kuvia viinitiloilta Ranskasta ja Italiasta. Käyn myös viinifestivaaleilla. Omistan viinikaapissa todellisia aarteita. Joskus merkittävänä päivänä avaan jonkun ja kutsun ystävät ottamaan lasillisen juustotarjottimen kanssa. Ei haittaa yhtään, jos ei tartte jakaa jonkun miehen kanssa.

Vierailija
202/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä naiset perustelevat kilpaa miksi sellaisia ja tällaisia kuvia on hyvä laittaa. Kertoo harrastuksista ja jne. Jos mies laittaa, dttä ne kuvat ei juuri kiinnosta, sanotaan, että svaippaa vasemmalle. Auta armias mikä huuto on sitten miesten metsästys, kalastus ja olutkuvista. Kaksoisstandardit jyräävät. Viinilasi kädessä olevan nainen, on hienostunut. Olutlasi kädessä oleva mies on ördääjä. 

T: nainen itsekin

Miten niin kaksoisstandardit? Täällähän on vain neuvottu miehiä tekemään juuri kuten naisetkin tekevät, eli swaippaamaan vasemmalle ne, joiden profiili ei miellytä. En myöskään ihan hahmota, mikä "kauhea huuto" on syntynyt miesten olut- ja kalakuvista - lähinnä olen nähnyt naisten eri ketjuissa kertovan, että swaippaavat vasemmalle miehet, joilla on tällaisia kuvia. Nythän just ehdotettiin mieh

Niin - miehet ensin valittavat, kun ei tule matcheja, tai kun naisia kiinnostaa vain tietty osa miehistä. Lukuisten ketjujen perusteella minusta on vaikuttanut siltä, että piemminkin miehiä on häirinnyt se, että matcheja ei tule - en muista, että naisia olisi mitenkään surettanut se, että "joutuvat" swaippaamaan vasemmalle olut- ja kalamiehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä naiset perustelevat kilpaa miksi sellaisia ja tällaisia kuvia on hyvä laittaa. Kertoo harrastuksista ja jne. Jos mies laittaa, dttä ne kuvat ei juuri kiinnosta, sanotaan, että svaippaa vasemmalle. Auta armias mikä huuto on sitten miesten metsästys, kalastus ja olutkuvista. Kaksoisstandardit jyräävät. Viinilasi kädessä olevan nainen, on hienostunut. Olutlasi kädessä oleva mies on ördääjä. 

Ei siinä ole mitään vikaa jos mies haluaa laittaa sen kalastuskuvan, mutta sitten ei pidä ihmetellä miksi kovin moni nainen ei matchaa.

Minä laitan sen viinikuvan, ja joitain muitakin kuvia nimenomaan siksi että harvempi mies kiinnostuisi, ja jäljelle jäisi mahdollisimman pieni joukko miehiä joita kiinnostaa vastaavanlaiset asiat kuin minua. Mielestäni se on järkevä tapa toimia.

En ole etsimässä suurta joukkoa matcheja vaan ainoastaan yhtä sopivaa. 

Vierailija
204/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja täysraitis mies on kammotus.

Raivo raitis nainen on yhtä paha. Jos enää olen naisen kanssa niin pitää olla sellainen nainen joka tykkää nauttia elämästä. 

Mutta ei alkoholin nauttimista tarvitse kuviin tuoda. Minäkin nautin miehenä alkoholia, ostan 1-2 lonkeroa vkl saunajuomaksi, ei ole ongelma, en halua niitä tuoda esille kuviin, koska aivan sama onko se yksi lonkku kerran vuodessa tai kymmenen joka päivä, jos se on kuvissa se tuo sitä katsovalle kuvitelman että tuo on tuolle miehelle iso osa elämää ja vasuriin. Sama juttu koskee naisia, se viini tuo ajatuksen että tämä nainen on juoppo, pitää olla joka viikonloppu juomassa. Se ei sovi minulle jonka elämässä työ, oma koti, lapset, liikunnalliset harrastukset jne. Ovat iso osa elämää. Mies<

Ei tälle voi kuin nauraa. Kyllä nainen saa käyttää alkoholia, ei sitä tarvitse minulta kysyä, potkin menemään jos minulta sellaisesta kyselee. Ei ole siitä kyse, vaan siitä että kuvat luovat mielikuvan siitä mikä on elämässä tärkeää ja alkoholin esittely luo mielikuvan juoposta eikä juoppo sovi sellaisen miehen elämään jolla on työ, perhe, oma koti, harrastukset jne. En siihen kelpuuta kuin hyvää. Mies

Vierailija
205/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja täysraitis mies on kammotus.

Raivo raitis nainen on yhtä paha. Jos enää olen naisen kanssa niin pitää olla sellainen nainen joka tykkää nauttia elämästä. 

Mutta ei alkoholin nauttimista tarvitse kuviin tuoda. Minäkin nautin miehenä alkoholia, ostan 1-2 lonkeroa vkl saunajuomaksi, ei ole ongelma, en halua niitä tuoda esille kuviin, koska aivan sama onko se yksi lonkku kerran vuodessa tai kymmenen joka päivä, jos se on kuvissa se tuo sitä katsovalle kuvitelman että tuo on tuolle miehelle iso osa elämää ja vasuriin. Sama juttu koskee naisia, se viini tuo ajatuksen että tämä nainen on juoppo, pitää olla joka viikonloppu juomassa. Se ei sovi minulle jonka elämässä työ, oma koti, lapset, liikunnall

Kuvat luovat mielikuvan ihmisestä. Sen mielikuvan, että elämä pyörii kuvissa esitettyjen asioiden ympärillä. Siksi mahdollisimman neutraalit kuvat ovat parempia, niistä selviää vain oma itsensä, muusta on kiinnostava ottaa selvää. Minua miehenä ainakin kiinnostaa naisen sisin, pääsemmekö juttuun, löytyykö yhteinen huumorintaju, yhteisiä kiinnostuksenkohteita jne. Ne selviävät vain juttelemalla.

Vierailija
206/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla onkin kuvia viinitiloilta Ranskasta ja Italiasta. Käyn myös viinifestivaaleilla. Omistan viinikaapissa todellisia aarteita. Joskus merkittävänä päivänä avaan jonkun ja kutsun ystävät ottamaan lasillisen juustotarjottimen kanssa. Ei haittaa yhtään, jos ei tartte jakaa jonkun miehen kanssa.

No sinä olet selkeästi juoppo. Jos niin tuo toki se kuvissa esille. Minä mies joka pidän itsestäni huolta, syön terveellisesti, liikun joka päivä, käyn töissä, on lapsia, oma uusi koti, nautin pienistä kivoista viikonloppureissuista. Haluan naisten kanssa syvällisiä keskusteluja, muutenkin hyvää keskustelu yhteyttä, empaattisuutta, hyvää huumoria ja pilkettä silmäkulmassa en ole sinusta vähääkään kiinnostunut. 

Vierailija
207/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään vikaa jos mies haluaa laittaa sen kalastuskuvan, mutta sitten ei pidä ihmetellä miksi kovin moni nainen ei matchaa.

Minä laitan sen viinikuvan, ja joitain muitakin kuvia nimenomaan siksi että harvempi mies kiinnostuisi, ja jäljelle jäisi mahdollisimman pieni joukko miehiä joita kiinnostaa vastaavanlaiset asiat kuin minua. Mielestäni se on järkevä tapa toimia.

En ole etsimässä suurta joukkoa matcheja vaan ainoa

Mun mielestä on hyvä, että laittaa kuvia just siitä mistä tykkää niin sellaiset, joilla on samankaltaiset kiinnostuksen kohteet löytävät toisensa. Eihän se olekaan tarkoitus miellyttää kaikkia ihmisiä vaan löytää just se itselle sopiva ihminen. 

Vierailija
208/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole etsimässä suurta joukkoa matcheja vaan ainoa

Nimenomaan. Jos kalastaa kannattaa laittaa se kalakuva. Jos on juoppo niin viinilasi ilman muuta. Varmasti molemmat tekevät selväksi profiilia katsovalle että iuh kalastaja, iuh juoppo. Se on vain hyvä että meille tasokasta aitoa hyvää yhteyttä etsiville jää enemmän aikaa parempiin mätseihin.

Vierailija
209/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä olet selkeästi juoppo. Jos niin tuo toki se kuvissa esille. Minä mies joka pidän itsestäni huolta, syön terveellisesti, liikun joka päivä, käyn töissä, on lapsia, oma uusi koti, nautin pienistä kivoista viikonloppureissuista. Haluan naisten kanssa syvällisiä keskusteluja, muutenkin hyvää keskustelu yhteyttä, empaattisuutta, hyvää huumoria ja pilkettä silmäkulmassa en ole sinusta vähääkään kiinnostunut. 

Sinä voit sitten etsiä sellaista naista joka ei viinilasillisen kanssa kuvissa ole. Anna muiden kuitenkin niitä kuvia laittaa, eikös se ole sinulle vain hyvä juttu että näet heti kuvista jo, että tämä nainen ei sinulle ole sopiva?

Vierailija
210/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin varmaan itsekin jonkun viini- tai kaljakuvan jos olisin Tinderissä. Monet miehet tuntuvat ainakin palstalla ajattelevan että naiset etsivät raitista miestä. Minä en todellakaan etsi, ja siksi olisi hyvä että mies tietäisi heti että käytän itse alkoholia.

Tekisin kanssa samoin. Oon vielä viikonloppuisin ja lomilla hitusen suurkuluttaja, niin taustalla voisi näkyä kolmen litran viinitönkkäkin, jotta tulisi peli selväksi. 

Vierailija
211/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me saatettaisiin muuten olla hyväkin match, mutta tuo sun viinilasiangstaaminen kyllä tiputtaa sut minun listoilta. Yleensäkin tuollainen muiden tekemisten kaivelu ja pohtiminen ei oikein ihmisissä ole viehättävä piirre minun silmissäni. 

Viimeksi join viiniä noin kuukausi sitten kun kävin äitini syntymäpäiviä juhlistamassa 7 ruokalajin illallisella hyvässä ravintolassa. Sieltä tuli otettua kuva viinilasi kädessä, ja oikein hyvä kuva tulikin. Ja oli muutenkin ihana ilta. Voisin hyvinkin laittaa sen kuvan Tinderiin. 

Vierailija
212/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen ei pidä sitä viinilasia mitenkään erikoisena, jollei sitten ole hieman pakkomielteinen suhtautuminen alkoholiin. Onkohan nämä joiden huomio kiinnittyy siihen viiniin, itse alkkiksia?

Joskus ihmiset ottaa lasin viiniä, ja se on ok. Ei se juopoksi tee.

Vierailija
213/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me saatettaisiin muuten olla hyväkin match, mutta tuo sun viinilasiangstaaminen kyllä t

Sinun mielestäsi ihana juttu. Mutta siis. Sen kun laitat tinderiin niin valitettavasti ohitan sinut. Ei niitä kiitos. Mies

Vierailija
214/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei ole varaa parempaan viinilasilliseen. Varmaan sama tyyppi kuin se kotitreffihullu. Sitä vituttaa kun naisia ei kiinnosta köyhäläinen jonka kanssa ei voi kahvilassa käydä, puhumattakaan ravintolasta. 

Vierailija
215/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me saatettaisiin muuten olla hyväkin

Sinun mielestäsi ihana juttu. Mutta siis. Sen kun laitat tinderiin niin valitettavasti ohitan sinut. Ei niitä kiitos. Mies

Tämä on juuri niin kuin asian kuuluukin mennä. Ne kuvat ovat siellä sitä varten että ne joko herättävät kiinnostuksen, tai sitten eivät. Sillä tavalla se sopiva kumppani sieltä voi löytyä. Ei niin, että yrittää miellyttää kaikkia kuvillaan. Ei kai kukaan edes halua mitään mätsejä ihmisiltä joiden kanssa on aivan eri ajatusmaailma. 

Vierailija
216/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen ja poseeraat viinilasin kanssa, se on sivistynyttä ja positiivista. Jos olet mies ja poseeraat oluen kanssa, se on junttia ja epäterveellistä.

Se menee just näin 😂. Olutta latkiva mies on nolo juntti, mutta viiniä siemaileva nainen on sivistynyt ja kulturelli leidi.

Vierailija
217/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen ja poseeraat viinilasin kanssa, se on sivistynyttä ja positiivista. Jos olet mies ja poseeraat oluen kanssa, se on junttia ja epäterveellistä.

Se menee just näin 😂. Olutta latkiva mies on nolo juntti, mutta viiniä siemaileva nainen on sivistynyt ja kulturelli leidi.

Sehän riippuu täysin miljööstä ja sen oluen/viinin laadusta.

Kuka tahansa näyttää juntilta karjalalippis päässä juomassa mitä tahansa lötkähtäneestä pahvimukista.

Vierailija
218/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me saatettaisiin muuten olla hyväkin match, mutta tuo sun viinilasiangstaaminen kyllä t

Jos joit kuukausi sitten, eli se on todella harvinaista elämässäsi, niin miksi ihmeessä sulla ei ole niin paljon sellaista tilannetajua miesten suhteen että esittelisit itsesi arvokkaasti? Siihenkait miehenä pyrin. Kävin viimekesänä karhunkierroksella, en minä ainakaan halua sitä kuviin laittaa, se on satunnainen asia elämässäni, en halua luoda naiselle mielikuvaa metsikössä kulkevasta mörristä. Ne tulevat keskusteluissa esille.

Vierailija
219/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole valitettavaa, vaan nimenomaan juuri niin kuin asian toivookin menevän. Täyden kympin arvoinen onnistuminen, ennemminkin! 

Vierailija
220/230 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joit kuukausi sitten, eli se on todella harvinaista elämässäsi, niin miksi ihmeessä sulla ei ole niin paljon sellaista tilannetajua miesten suhteen että esittelisit itsesi arvokkaasti? Siihenkait miehenä pyrin. Kävin viimekesänä karhunkierroksella, en minä ainakaan halua sitä kuviin laittaa, se on satunnainen asia elämässäni, en halua luoda naiselle mielikuvaa metsikössä kulkevasta mörristä. Ne tulevat keskusteluissa esille.

Koska haluan miehen, joka suhtautuu alkoholiin neutraalisti. En mitään ääripään tyyppiä. En juoppoa, mutta en myöskään sellaista joka angstaa tai moralisoi siitä viinilasin kuvasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi