Yle: Ikuinen opiskelija
Kaija Hammar, 75, on opiskellut Jyväskylän yliopistossa 51 vuotta.
Hammar on suorittanut yli 3 500 opintopistettä, mikä vastaa laajuudeltaan yhtätoista kandidaatin- ja maisterintutkintoa. Hän ei kuitenkaan ole vielä valmistunut maisteriksi.
###
Siinä malliesimerkki suomalaisesta korkeakoulutetusta naisesta joka on parempi ja hyödyllisempi kuin miehet. Tienaakin enemmän, nih.
Kommentit (165)
Olin hänen kanssaan yhdellä samalla kurssilla n. 5 vuotta sitten. Muistan ihmetelleeni silloin, että mikähän juttu tämä on. En tiennyt taustasta ikuisuusopiskelijana.
Ihan älytöntä resurssien tuhlaamista.
Tapaus, joka ei uskalla valmistua, kun sittenhän voitaisiin alkaa vaatia osaamista. Vähän reppana.
Vierailija kirjoitti:
Tapaus, joka ei uskalla valmistua, kun sittenhän voitaisiin alkaa vaatia osaamista. Vähän reppana.
On hänellä kaksi kandia tehtynä.
Kaijan aivoja voisi tutkia ja verrata samanikäisiin.
Olisi hauskaa päästä hänen kanssaan pelaamaan jotain tietovisaa.
Kiinnostavan oloinen tyyppi.
Opetin ennen yliopistolla ( ei Jkl) ja mulla oli oppilaana kesli-ikäinen, joka oli yrittänyt jo parilta alalta tehdä maisteria, mutta se oli tyssännyt johonkin hankalampaan kurssiin aina. Hän päätti vielä kokeilla ainetta, jota minä silloin opetin ja taas opinnot tyssäsi siihen mun opettamaan kurssiin. Ei hän vaan uusinnoistakaan päässyt läpi. Kyllähän sitä voi tehdä vaikka satoja perusopintopisteotä eri aloilta, mutta ei niistä tule yhtään maisteria kasaan. Pitäisi edetä ja tehdä lopulta gradu.
En tiedä mitään Kaijasta, kun en lukenut juttua, en kommentoi häntä. Mutta kommentoin vaan sitä, ettei tuhannet opintopisteet tarkoita useita tutkintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on mullakin.
T. Tuplamaisteri
Minä olen amk-ope ja vanhin opiskelija minulla aikanaan oli 82-vuotias. Hän kuoli syöpään kesken kurssin.
Ei se resursseja tuhlaa, jos ei nosta opintotukia ja kurssilla on tilaa ulkopuolisille.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen amk-ope ja vanhin opiskelija minulla aikanaan oli 82-vuotias. Hän kuoli syöpään kesken kurssin.
Ei se resursseja tuhlaa, jos ei nosta opintotukia ja kurssilla on tilaa ulkopuolisille.
Mietis uudestaan. Voisi olla työelämässä ja maksaa veroja.
Sinänsä mielenkiintoista sillä hän on nähnyt hyvin konkreettisesti myös sen, kun yksi valhetieto korvataan uudella, varmaan pariinkin otteeseen. Eihän noita kursseja muuten olisi kertynyt, jos tieto pysyisi samana. Mitäköhän hän on aiheesta mieltä. Usein tavallinen ihminen luulee, että se mitä itse koulusta saa on totta ja muut versiot puppua.
Vie opiskelija-asunnon sitä oikeasti tarvitsevalta opiskelijalta.
"Hammar asuu 29-neliöisessä opiskelijayksiössä Kortepohjan ylioppilaskylässä."
"Hän on asunut ylioppilaskylässä opintojensa alusta alkaen. Asunto on vaihtunut matkan varrella kaksi kertaa."
"Hammar aikoo asua nykyisessä asunnossaan koko loppuelämänsä."
Kiinnostaisi tietää, kuka on se henkilö joka on tehnyt tuon mahdolliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Opintotukia on rajallinen määrä eli ei niitä voi tuhlata määräänsä enempää. Toki jos on tien tukkeena jollekin tutkinto-opiskelijalle niin se voi olla ongelmallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on mullakin.
T. Tuplamaisteri
Höpön löpön....Olet 15 v tyttö ja olet ihan väärällä palstalla. Mielikuvituselämää.
Vierailija kirjoitti:
"Hän on asunut ylioppilaskylässä opintojensa alusta alkaen. Asunto on vaihtunut matkan varrella kaksi kertaa."
Jaa miksi? Oletko kade?
Vierailija kirjoitti:
Kaija Hammar?
Vierailija kirjoitti:
Entäs tuo opiskelija-asunto?
Vierailija kirjoitti:
Vain sosialismissa tällainen loisiminen on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko nainen itse? Suunnitelmallista toimintaa.
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla tämän naisen elämästä enemmänkin. Millaiset suhteet sukulaisiin, onko ollut parisuhteita tai edes halua sellaisiin? Noin muuten, noissa vanhoissa kuvissa ihan ok näköinenkin (jos sillä nyt on jotain merkitystä).
Kiehtova tapaus