Mieheen liittyen... Apua
Alkuun: kliseet voi jättää sikseen. En itkeskele täällä miehen perään enkä tarvitse mitään kulunutta liibalaabaa, vaan konkreettisia asioita, neuvoja. Ainahan näihin tulee trollit huutelemaan, mutten jaksa välittää.
Miehen kanssa yritettiin saada suhdetta uuteen kukoistukseen erossaolon jälkeen. Kaikki meni (taas) hyvin niin kauan kunnes aloin vaatimaan vastauksia. Mies tietää minun olevan temperamenttinen, joten hän varoo sanojaan senkin takia. Ei pelkää minua, vaan tietää, että en usko hänen sanojaan (enää) ja siitä voi seurata mitä tahansa.
Olen moneen kertaan hyvin selkeästi kertonut miehelle, että tarvitsen avoimuutta. Hän kuvittelee (tai väittää) olevansa avoin, vaikka todellisuudessa joudun hampaat irvessä repimään hänestä tietoa erääseen asiaan liittyen ja siltikin minulle jää kymmenen epäselvää asiaa. Hän myös yrittää kääntää kaiken aina minuun. Oikeasti aina. Yksikään keskustelu ei etene sujuvasti, vaan kaikki on kuin hidastetussa filmissä, jossa yhden kysymyksen käsittelyyn menee tunti, ja sitten olen niin poikki että ne kymmenen muuta epäselvää asiaa jäävät taas roikkumaan.
Ota tämä ylimielisenä tai älä, mutta olen myös huomannut miehen kohtelevan minua kuin roskaa, koska hän ei ole tottunut minun näköisiin naisiin. Voin sanoa ihan suoraan olevani tyytyväinen ulkonäkööni, ja ihan syystä. Mies kehuu kauniiksi, mutta samalla yrittää painaa alas. Hän on epävarma ja tiedän sen. Mutta se, että hän kostaa huonommuuden tunteensa minulle, on vain ala-arvoisen törkeää.
Ilmoitin hänelle, ettei hän kuule minusta enää ikinä mitään. Tätä ennen olin moneen kertaan yrittänyt varoitella, että mittani alkaa täyttymään. Hän on parhaimmillaan oikein ihana mies, mutta sitten kun hän menee tuohon moodiin, hän vain jumittuu siihen. Minulla nuo moodit menevät ohi, hänellä ne vain jäävät päälle ties kuinka pitkäksi aikaa. Hän ei ota minua vakavasti. Ihan suoraan kirjoitti, ettei tämä toimi häneen. Katsotaan toimiiko, kun tulee kaksi viikkoa täyteen. Ehkä hän sitten havahtuu.
En tiedä mikä kysymykseni oli, mutta kysytään nyt että oletko sinä saanut tällaisen hankalan suhteen toimimaan? Parhaimmillaan kaikki on siis oikein ihanaa ja tulemme oikein hyvin toimeen, mutta vaikeat aiheet aiheuttavat tätä päiväkausien hampaiden kiristelyä ja vastausten kalastelua.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa lisääkin siitä mitä temperamentti tarkoittaa minun kohdallani. Olen hyvin avoin ihminen, mutta kun huomaan jonkun yrittävän käyttää sitä hyödyksi ja pakottavan minua, älähdän siitä.
Olen kokenut esimerkiksi paljon sitä, että kun puhun seksistä, niin vastapuoli ottaa sen jonain sairaana lupana kääntää koko keskustelu pelkkään seksiin. Että en voi vain todeta ohimennen jotain, vaan sitten kun sen virheen teen, että olen avoin, saan maksaa siitä niin sanotusti. Eli toisin sanoen rajojani ei kunnioiteta. Silloin temperamenttini näkyy.
Olen katkaissut välit moniin huonosti kohteleviin ihmisiin. Siinäkin näkyy temperamenttini. Yms. Yms. Yms. Se, että joku elämänkoululainen käyttää väärin sanaa temperamentti, ei ole minun vikani.
Eli ongelman ydin on sinussa, AP. Ei millään pahalla, mutta puhut paljon kaiken maailman rajoista ja kunn
Luuletko aivan tosissasi, ettei avoimella ihmisellä saa olla rajoja? Luuletko aivan tosissasi, ettei avoin ihminen saa puhua ohimennen seksistä, ilman että se on merkki siitä, että nyt puhutaan vain ja ainoastaan seksistä ja tongitaan väkisin kaikki irti toisesta? Mieskin yritti PAKOTTAA minut puhumaan seksiin liittyen yhdestä asiasta, vaikka KERROIN hänelle etten halua.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko aivan tosissasi, ettei avoimella ihmisellä saa olla rajoja? Luuletko aivan tosissasi, ettei avoin ihminen saa puhua ohimennen seksistä, ilman että se on merkki siitä, että nyt puhutaan vain ja ainoastaan seksistä ja tongitaan väkisin kaikki irti toisesta? Mieskin yritti PAKOTTAA minut puhumaan seksiin liittyen yhdestä asiasta, vaikka KERROIN hänelle etten halua.
Huomaatko, miten en puhunut mitään siitä, ettei sinulla saa olla rajoja ja käännät sen riidanaiheeksi, vaikka se ei ollut edes alkunperin aiheena eikä kukaan sanonut niin?
Jos tämä on tyylisi keskustella vaikeista asioista niin ei ihme, ettet saa vastauksia, koska tulkitset ja kääntelet asioita, joista ei edes puhuttu.
Minä en lue enää yhtäkään miestä puolustelevaa kommenttia. Te ette tiedä kuinka helvetin kontrolloiva hän on. Vaativa ja kontrolloiva. En ole kertonut edes murto-osaa tänne.
AP ei suostu ottamaan minkäänlaista palautetta itsestään, vaan kääntää keskustelun niin, että hän ollut ainoastaan ja pelkästään uhri.
Ikävä kyllä jos jatkat tuohon malliin, niin mikään parisuhteesi ei tule toimimaan. Pitää olla kyky katsoa myös sitä, millä tavalla itse on toiminut, sanonut tai ymmärtänyt väärin.
Minä olen nyt tarpeeksi selvästi kertonut tämän: temperamentti tarkoittaa minun kohdallani sitä, että kun olen lukuisia kertoja kertonut toiselle mitä en hyväksy, ja hän ei ota sitä kuuleviin korviinsa, älähdän hänelle. Se mitä temperamentti tarkoittaa jollekin toiselle ihmiselle on aivan samantekevää. Minulle se on sitä, että kun raja ylittyy, se ylittyy. Usein lopullisesti. "Aamen."
Vierailija kirjoitti:
Minä en lue enää yhtäkään miestä puolustelevaa kommenttia. Te ette tiedä kuinka helvetin kontrolloiva hän on. Vaativa ja kontrolloiva. En ole kertonut edes murto-osaa tänne.
Jos hän on niin kamala, miksi haluat hänen kanssa takaisin yhteen tai haluat keskustella siitä, miten saada suhde toimimaan?
Hyvin ristiriidassa puheesi, kuten aiemmin jo mainittiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sitten olet hänen kanssaan?
Vierailija kirjoitti: AP ei suostu ottamaan minkäänlaista palautetta itsestään, vaan kääntää keskustelun niin, että hän ollut ainoastaan ja pelkästään uhri. Ikävä kyllä jos jatkat tuohon malliin, niin mikään parisuhteesi ei tule toimimaan. Pitää olla kyky katsoa myös sitä, millä tavalla itse on toiminut, sanonut tai ymmärtänyt väärin.
Tässä on kyse miehen teoista. Olen kysynyt häneltä niistä, koska olemme yrittäneet rakentaa suhdetta uudestaan, mutta se vaatii vastauksia näihin asioihin. Minä en pysty rakentamaan mitään, jos en saa täysin läpinäkyviä vastauksia. Tämä ei mene miehelle ymmärrykseen, vaan hän panttaa ja panttaa tietoja ja suututtaa minua tietoisesti. Mikään ei etene, koska minä en saa tarvitsemani tietoja, jotta voisin asiaa käsitellä ja ehkä päästä yli siitä.
Vaikka kuinka kirjoitat tekstisi boldilla, niin ei kukaan ota tekstiäsi sen enemmän tosissaan.
Mies on itse tehnyt valintoja, mutta nyt kun hän joutuu niiden takia hankalaan tilanteeseen (vastaukset minulle), hän vaikenee ja aiheuttaa minulle vain epävarmuutta ja tuhat uutta kysymystä. Täysin tietoisesti. Minä en aio katsoa sitä läpi sormien. Minä tarvitsen läpinäkyvää avoimuutta, jotta voin ymmärtää ja rakentaa uutta.
Onko sulla aiemmin ollut suhdetta tämän kaltaisine ongelmineen, vai onko nyt kyse vain siitä, ettette sovi yhteen?
Kertomasi perusteella on ap parasta että tuo suhde on nyt päättynyt.
Kannattaa myös tarkkaan harkita ihmissuhteisiin astumista jatkossa.
Sanokaa minulle, ettei kaikki naiset ole ap:n kaltaisia. Muuten menee usko ja uskallus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sitten olet hänen kanssaan?
Mielestäni kerroin laittaneeni välit poikki. Liian vaikeaa ymmärtää? Odotan, että osaako hän pyytää anteeksi ja ottaa vastuuta. Jos ei, niin hiljaisuuteni jatkuu maailman tappiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on niin kamala, miksi haluat hänen kanssa takaisin yhteen tai haluat keskustella siitä, miten saada suhde toimimaan? Hyvin ristiriidassa puheesi, kuten aiemmin jo mainittiin.
Parhaimmillaan on oikein ihana ja sitoutunut. Ja hauska. Ja haluaa läheisyyttä yms.
Vierailija kirjoitti: Vaikka kuinka kirjoitat tekstisi boldilla, niin ei kukaan ota tekstiäsi sen enemmän tosissaan.
Päinvastoin.
Lapsetkin huutaa ja polkee jalkaa, mutta eivät he sen takia saa tahtoaan läpi.
Rajaton ja narsisti eivät sovi yhteen.
Haha, ja taas on kateelliset ulisemassa. Jos ap olisi kirjoittanut että on ruma ja mies niin komea niin johan olisi naiset täällä niiiin ymmärtäväisiä ja ihan kaikessa ap:n puolella.
T. Nainen
Pointtinahan on nimenomaan se, että kun tulee vaikea aihe, mies menee tuohon "moodiin" ja jää jumiin siihen. Silloin en edes tunnista häntä. Niin paljon hän muuttuu siitä ihanasta ihmisestä.
Kyseinen mies ei ole sinulle sopiva etkä sinä ole tuolle miehelle sopiva. Kun juttu ei toimi niin ei se toimi.
Eteenpäin. Sen enempää ei tuossa tarvitse miettiä.