Mieheen liittyen... Apua
Alkuun: kliseet voi jättää sikseen. En itkeskele täällä miehen perään enkä tarvitse mitään kulunutta liibalaabaa, vaan konkreettisia asioita, neuvoja. Ainahan näihin tulee trollit huutelemaan, mutten jaksa välittää.
Miehen kanssa yritettiin saada suhdetta uuteen kukoistukseen erossaolon jälkeen. Kaikki meni (taas) hyvin niin kauan kunnes aloin vaatimaan vastauksia. Mies tietää minun olevan temperamenttinen, joten hän varoo sanojaan senkin takia. Ei pelkää minua, vaan tietää, että en usko hänen sanojaan (enää) ja siitä voi seurata mitä tahansa.
Olen moneen kertaan hyvin selkeästi kertonut miehelle, että tarvitsen avoimuutta. Hän kuvittelee (tai väittää) olevansa avoin, vaikka todellisuudessa joudun hampaat irvessä repimään hänestä tietoa erääseen asiaan liittyen ja siltikin minulle jää kymmenen epäselvää asiaa. Hän myös yrittää kääntää kaiken aina minuun. Oikeasti aina. Yksikään keskustelu ei etene sujuvasti, vaan kaikki on kuin hidastetussa filmissä, jossa yhden kysymyksen käsittelyyn menee tunti, ja sitten olen niin poikki että ne kymmenen muuta epäselvää asiaa jäävät taas roikkumaan.
Ota tämä ylimielisenä tai älä, mutta olen myös huomannut miehen kohtelevan minua kuin roskaa, koska hän ei ole tottunut minun näköisiin naisiin. Voin sanoa ihan suoraan olevani tyytyväinen ulkonäkööni, ja ihan syystä. Mies kehuu kauniiksi, mutta samalla yrittää painaa alas. Hän on epävarma ja tiedän sen. Mutta se, että hän kostaa huonommuuden tunteensa minulle, on vain ala-arvoisen törkeää.
Ilmoitin hänelle, ettei hän kuule minusta enää ikinä mitään. Tätä ennen olin moneen kertaan yrittänyt varoitella, että mittani alkaa täyttymään. Hän on parhaimmillaan oikein ihana mies, mutta sitten kun hän menee tuohon moodiin, hän vain jumittuu siihen. Minulla nuo moodit menevät ohi, hänellä ne vain jäävät päälle ties kuinka pitkäksi aikaa. Hän ei ota minua vakavasti. Ihan suoraan kirjoitti, ettei tämä toimi häneen. Katsotaan toimiiko, kun tulee kaksi viikkoa täyteen. Ehkä hän sitten havahtuu.
En tiedä mikä kysymykseni oli, mutta kysytään nyt että oletko sinä saanut tällaisen hankalan suhteen toimimaan? Parhaimmillaan kaikki on siis oikein ihanaa ja tulemme oikein hyvin toimeen, mutta vaikeat aiheet aiheuttavat tätä päiväkausien hampaiden kiristelyä ja vastausten kalastelua.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Rajaton ja narsisti eivät sovi yhteen.
Okei. Mies on erittäin rajaton. Yrittää kontrolloida minua, pakottaa, vaatia ja jankuttaa samoja asioita uudestaan ja uudestaan. Minä taas en ole lähelläkään narsistia.
Joten en ymmärrä kommenttiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko aivan tosissasi, ettei avoimella ihmisellä saa olla rajoja? Luuletko aivan tosissasi, ettei avoin ihminen saa puhua ohimennen seksistä, ilman että se on merkki siitä, että nyt puhutaan vain ja ainoastaan seksistä ja tongitaan väkisin kaikki irti toisesta? Mieskin yritti PAKOTTAA minut puhumaan seksiin liittyen yhdestä asiasta, vaikka KERROIN hänelle etten halua.
Huomaatko, miten en puhunut mitään siitä, ettei sinulla saa olla rajoja ja käännät sen riidanaiheeksi, vaikka se ei ollut edes alkunperin aiheena eikä kukaan sanonut niin? Jos tämä on tyylisi keskustella vaikeista asioista niin ei ihme, ettet saa vastauksia, koska tulkitset ja kääntelet asioita, joista ei edes puhuttu.
Juuri näin. Kuviteltu keskustelunavaus ap:n kanssa:
- Moi, mitä kuuluu?
- Mitä sä tolla tarkotat!
Hyvä, että ymmärrät edes tuon olevan kuviteltu. En käsitä mistä revit jotain noin typerää.
Vierailija kirjoitti:
Haha, ja taas on kateelliset ulisemassa. Jos ap olisi kirjoittanut että on ruma ja mies niin komea niin johan olisi naiset täällä niiiin ymmärtäväisiä ja ihan kaikessa ap:n puolella.
T. Nainen
Moi Ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko aivan tosissasi, ettei avoimella ihmisellä saa olla rajoja? Luuletko aivan tosissasi, ettei avoin ihminen saa puhua ohimennen seksistä, ilman että se on merkki siitä, että nyt puhutaan vain ja ainoastaan seksistä ja tongitaan väkisin kaikki irti toisesta? Mieskin yritti PAKOTTAA minut puhumaan seksiin liittyen yhdestä asiasta, vaikka KERROIN hänelle etten halua.
Huomaatko, miten en puhunut mitään siitä, ettei sinulla saa olla rajoja ja käännät sen riidanaiheeksi, vaikka se ei ollut edes alkunperin aiheena eikä kukaan sanonut niin? Jos tämä on tyylisi keskustella vaikeista asioista niin ei ihme, ettet saa vastauksia, koska tulkitset ja kääntelet asioita, joista ei edes puhuttu.
- Moi, mitä kuuluu?
Minä kun vastaisin, että ihan hyvää, kiitos, mitäs sinulle?
Ja tämä ei liity aiheeseen yhtään mitenkään. Mies ei ole mikään uhri, ei TODELLAKAAN. Hän on se, joka on vaatimisen aloittanut. Sitähän te ette ymmärrä, koska teillä on jokin ihmeellinen halu mustamaalata minut tietynlaiseksi.
Tapaillaankohan me ap samaa miestä?
olisi voinut olla minun kynästä tekstisi
Ihan saakelin ärsyttävää keskustelutaidoton juntti mies joka purkaa epävarmuuttaan naiseen. En jatkaisi suhteen yrittämistä tuollaisen kanssa jatkossa. Olen varmaan ainoa nainen ketjussa kuka ymmärtää sua. Mihin niitä miehiä tarvii. Tämä palsta on pullollaan vain naisia jotka ei osaa elää ilman sitä miestä, oli paska mies tai mikä tahansa ulkoavaruudesta tullut friikki. T. Tuo aikaisempi Nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, ja taas on kateelliset ulisemassa. Jos ap olisi kirjoittanut että on ruma ja mies niin komea niin johan olisi naiset täällä niiiin ymmärtäväisiä ja ihan kaikessa ap:n puolella.
T. Nainen
Moi Ap!
Hei. Miten kommenttisi liittyy tuohon yllä olevaan, toisen henkilön kirjoittmaaan kommenttiin?
... joka oli näköjään mennyt ohi minulta. Totta. Kyllä täällä kompataan ja ollaan niin mukavaa, jos aloittaja lyttää itseään. Heti kun tietää arvonsa, saa paskaa niskaan. Sen olen kokenut myös miehen kanssa. Tai oikeastaan MIESTEN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen
Moi Ap!
Hei. Miten kommenttisi liittyy tuohon yllä olevaan, toisen henkilön kirjoittamaan kommenttiin?
...joka oli näköjään mennyt ohi minulta. Totta. Kyllä täällä kompataan ja ollaan niin mukavaa, jos aloittaja lyttää itseään. Heti kun tietää arvonsa, saa paskaa niskaan. Sen olen kokenut myös miehen kanssa. Tai oikeastaan MIESTEN.
Vierailija kirjoitti:
Ap on just kuin mä mutta nainen. Olen oppinut että mun päässä viiraa tosi paljon ja jos teen jotain luovaa, niin muut säästyy siltä luovalta jutulta ja ajatuksen juoksulta. Siis se repii ne ihmiset rikki.
Toinen on että olen oppinut pitämään huuleni kiinni yhdessä ja en jauha ylimääräistä paskaa, koska pää on tosiaan täynnä ihan ihmeellistä pyörivää ja karusellimäistä paskaa, joka muuttaa väriä ja suuntaa sekä kuvioita kaiken aikaa.
Niin aika paha lähteä tulkitsemaan. Jos keskittyy vain olemaan ja juttelemaan peruasioita niiden läheisten ihmisten kanssa ja on enimmäkseen hiljaa sen 88% ajasta.
Sä et ap ole ihan terve, se sun pitää oppia olemaan.
Tämä!
"Et kuule minusta enää koskaan mitään"
"Katsotaanpa kahden viikon päästä"
Ei koskaan tarkoittaa ainakin minulle, että ei koskaan.
AP vaatii rajoja ja kyseessä on samalla varattu mies ja AP luultavasti joku pers.häiriöinen?
Kun nainen heittäytyy tuollaiseksi, niin yleensä keskeytän hänet.
-Minua paskattaa, pidän pienen paskatauon nyt tähän väliin. Keskustellaan sen jälkeen enemmän.
20 min vessassa.
Jos tuon jälkeen jatkaa, niin myöhemmin muistan ja jatkossa seuraa kostopano.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en ole saanut toimimaan. Tuolla miehellä on adhd tai hän on narsisti. Tai molemmat. Ja sinun sekoamisesi koukuttaa hänet. Lopeta tuo draamallinen reagoiminen ja katso muuttuuko mikään. Hengitä siis hetki ensin ja reagoi rauhoittuneena ja asiallisesti. Todennäköisesti mies kyllästyy silloin, mutta pääset eroon.
Miksi epäilet ADHD:tä? Kyllähän hänellä on ongelmia, sitä en kiellä.
Mielestäni kuulostaa siltä myös , ja hyvä neuvo tuo lopeta draamallinen reagoiminen. Aion kokeilla samaa tapailemaani mieheen. -sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Haha, ja taas on kateelliset ulisemassa. Jos ap olisi kirjoittanut että on ruma ja mies niin komea niin johan olisi naiset täällä niiiin ymmärtäväisiä ja ihan kaikessa ap:n puolella.
T. Nainen
Moi Ap!
Joo naurahdin, kun oli AP:n kirjoittama, mutta mietin jo onko AP ihan provo vaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en lue enää yhtäkään miestä puolustelevaa kommenttia. Te ette tiedä kuinka helvetin kontrolloiva hän on. Vaativa ja kontrolloiva. En ole kertonut edes murto-osaa tänne.
Sinä sen sijaan vaikutat sekopäältä. Hanki apua ennen kuin sekoat lopullisesti ja vahingoitat jotakuta "temperamenttisi" takia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan saakelin ärsyttävää keskustelutaidoton juntti mies joka purkaa epävarmuuttaan naiseen. En jatkaisi suhteen yrittämistä tuollaisen kanssa jatkossa. Olen varmaan ainoa nainen ketjussa kuka ymmärtää sua. Mihin niitä miehiä tarvii. Tämä palsta on pullollaan vain naisia jotka ei osaa elää ilman sitä miestä, oli paska mies tai mikä tahansa ulkoavaruudesta tullut friikki. T. Tuo aikaisempi Nainen.
Juuri näin. Kun näin hänen eksänsä kuvan aikoinaan, suuni loksahti auki. Kuvittelin, että hänellä olisi ihan nätti eksä, mutta se oli... jotain muuta. Oli se kyllä aika hyvä kokemus sinänsä, että tajusin niin paljon enemmän... Jos on tottunut sellaiseen naiseen, niin kyllähän monen miehen ihailema nainen on yksi iso uhka hauraalle egolle. Sen olen saanut kokea luissa ja ytimissä niin sanotusti. Mies kostaa minulle sen, että kelpaisin vallan mainiosti muillekin. Enkä KELPAISI edes, vaan minua HALUTAAN.
Hulluinta on, että vaikka tämä saattaa olla trolliketju, niin ap:n kaltaisia hulluja on oikeasti olemassa. Isäni suvussa valitettavasti liikkui suvussa kulkeva mielenterveysongelma, ja siinä sisaruskunnassa oli kaksi viidestä tuommoisia, joita aina kohdeltiin väärin ja logiikka kulki ihan omia polkujaan. Olen joitain näiden kirjoittamia myllykirjeitä lukenut, joissa haukutaan kaikki, ja ne jutut ovat kyllä ihan omissa sfääreissään.
Vierailija kirjoitti:
Ja missä helvetin kohdassa sanoin sanoneeni miehelle, että katsotaan kahden viikon päästä? Saan minä kai itselleni ja palstalle puhua, haloo!!!!
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuo on sitä AP:n temperamenttia. Hän älähtää, kun joku kohtelee häntä huonosti ja laittaa sille lopun, ikuisesti!
..ja 10min päästä tuntee jo ihan eritavalla. Parin päivän päästä meneekin jo takaisin. Nyt on taas suhde ihanaa... Parin päivän päästä mies on taas väkivaltainen pakottaja, joka kohtelee häntä väärin, ÄLÄHDYS.
- Moi, mitä kuuluu?
- Mitä sä tolla tarkotat!