Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheen liittyen... Apua

Vierailija
22.09.2025 |

Alkuun: kliseet voi jättää sikseen. En itkeskele täällä miehen perään enkä tarvitse mitään kulunutta liibalaabaa, vaan konkreettisia asioita, neuvoja. Ainahan näihin tulee trollit huutelemaan, mutten jaksa välittää.

Miehen kanssa yritettiin saada suhdetta uuteen kukoistukseen erossaolon jälkeen. Kaikki meni (taas) hyvin niin kauan kunnes aloin vaatimaan vastauksia. Mies tietää minun olevan temperamenttinen, joten hän varoo sanojaan senkin takia. Ei pelkää minua, vaan tietää, että en usko hänen sanojaan (enää) ja siitä voi seurata mitä tahansa.

Olen moneen kertaan hyvin selkeästi kertonut miehelle, että tarvitsen avoimuutta. Hän kuvittelee (tai väittää) olevansa avoin, vaikka todellisuudessa joudun hampaat irvessä repimään hänestä tietoa erääseen asiaan liittyen ja siltikin minulle jää kymmenen epäselvää asiaa. Hän myös yrittää kääntää kaiken aina minuun. Oikeasti aina. Yksikään keskustelu ei etene sujuvasti, vaan kaikki on kuin hidastetussa filmissä, jossa yhden kysymyksen käsittelyyn menee tunti, ja sitten olen niin poikki että ne kymmenen muuta epäselvää asiaa jäävät taas roikkumaan. 

Ota tämä ylimielisenä tai älä, mutta olen myös huomannut miehen kohtelevan minua kuin roskaa, koska hän ei ole tottunut minun näköisiin naisiin. Voin sanoa ihan suoraan olevani tyytyväinen ulkonäkööni, ja ihan syystä. Mies kehuu kauniiksi, mutta samalla yrittää painaa alas. Hän on epävarma ja tiedän sen. Mutta se, että hän kostaa huonommuuden tunteensa minulle, on vain ala-arvoisen törkeää.

Ilmoitin hänelle, ettei hän kuule minusta enää ikinä mitään. Tätä ennen olin moneen kertaan yrittänyt varoitella, että mittani alkaa täyttymään. Hän on parhaimmillaan oikein ihana mies, mutta sitten kun hän menee tuohon moodiin, hän vain jumittuu siihen. Minulla nuo moodit menevät ohi, hänellä ne vain jäävät päälle ties kuinka pitkäksi aikaa. Hän ei ota minua vakavasti. Ihan suoraan kirjoitti, ettei tämä toimi häneen. Katsotaan toimiiko, kun tulee kaksi viikkoa täyteen. Ehkä hän sitten havahtuu.

En tiedä mikä kysymykseni oli, mutta kysytään nyt että oletko sinä saanut tällaisen hankalan suhteen toimimaan? Parhaimmillaan kaikki on siis oikein ihanaa ja tulemme oikein hyvin toimeen, mutta vaikeat aiheet aiheuttavat tätä päiväkausien hampaiden kiristelyä ja vastausten kalastelua.

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti jotenkin vajaaälyinen, mutta en tajunnut aloituksesta kunnolla oikein mitään muuta, kuin että mies on hidas vastaamaan ja ap on hyvännäköinen, paremman näköinen kuin mies. Mutta oon tosi yllättynyt että ihmiset pystyy vastaamaan tähän, kun mulla ei oikeasti ymmärrys riitä, en tiiä mitä puhutte:D

Vierailija
22/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen temperamentti on jo henkistä väkivaltaa, elä yksin jos et osaa antaa tilaa toiselle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä nyt se italialainen mies? 

Vierailija
24/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkreettinen neuvo: lopeta se "erään asian" vatvominen. Ei avoimuus tarkoita, että kaivetaan joku vanha juttu esiin ja pengotaan sitä loputtomiin "vaatien vastauksia".

Minä en jaksaisi aloittajaa yhtään

Vierailija
25/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan minulla ei ole syytä epäillä miehen sanoja, mutta ongelma on se, että hän kertoo kaiken niin hitaasti ja vaivalloisesti, etten enää tiedä mihin uskoa. Sujuva keskustelu on täysi mahdottomuus. Hän miettii vastauksiaan kamalan pitkään (ylipäätään kaikissa asioissa) ja minun täytyy repiä ja repiä tietoja, ja lopulta unohdan ne epäselväksi jääneet asiat, kun kaikki on niin helvetin hidasta ja vaatii jankutusta päivästä toiseen.

"Ei pelkää minua, vaan tietää, että en usko hänen sanojaan (enää) ja siitä voi seurata mitä tahansa."

Ei ihme, ettei keskustelu ole sujuvaa miehen puolelta, vaan joutuu tarkasti miettimään, mitä sanoa. Katse peiliin. 

Toisaalta aikuinen ihminen tekee valintansa aivan itse, ja niistä hänen omista valinnoistaan nyt on kyse. En minä ala hänelle silottelemaan mitään polkua, jotta hän voisi vedättää minua. 

Vierailija
26/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en ole saanut toimimaan. Tuolla miehellä on adhd tai hän on narsisti. Tai molemmat. Ja sinun sekoamisesi koukuttaa hänet. Lopeta tuo draamallinen reagoiminen ja katso muuttuuko mikään. Hengitä siis hetki ensin ja reagoi rauhoittuneena ja asiallisesti. Todennäköisesti mies kyllästyy silloin, mutta pääset eroon. 

Miksi epäilet ADHD:tä? Kyllähän hänellä on ongelmia, sitä en kiellä.

Olet niin reagoiva. Vuoristorata koukuttaa. 

Vierailija
27/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ilmoitin hänelle, ettei hän kuule minusta enää ikinä mitään. Tätä ennen olin moneen kertaan yrittänyt varoitella, että mittani alkaa täyttymään. Hän on parhaimmillaan oikein ihana mies, mutta sitten kun hän menee tuohon moodiin, hän vain jumittuu siihen. Minulla nuo moodit menevät ohi, hänellä ne vain jäävät päälle ties kuinka pitkäksi aikaa. Hän ei ota minua vakavasti. Ihan suoraan kirjoitti, ettei tämä toimi häneen. Katsotaan toimiiko, kun tulee kaksi viikkoa täyteen. Ehkä hän sitten havahtuu."

Eli puhut paskaa.

Ole sanojesi mittainen ja pidä lupauksesi. Pidä huoli, ettei mies kuule enää sinusta ikinä mitään. Se on hänelle helpotus. Eihän tuollaista tuuliviiriä kukaan voikaan ottaa vakavasti.

Vierailija
28/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sanoit hänelle, ettei hän tule näkemään sinua ikinä enää. (Joskin samaan viestiin jo lisäsit: "Katsotaan toimiiko, kun tulee kaksi viikkoa täyteen.") Kuullostaa siis aika venkslaamiselta tuo sinunkin tapasi olla suhteessa. Miksi sinun täytyisi vängällä saada toimimaan juuri tuo parisuhde, vaikka selvästikään kommunikaationne ei pelaa, luottamusta ei ole - ainakaan sinulla häneeen.

Vierailija
29/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkä kirjoitus, josta yritin lukea ongelman aiheuttajaa. Sain käsityksen, että mies ei ole kovin kiinnostunut sinusta kumppanina. Ja sinusta sain käsityksen, että olet läheisriippuvainen. Ilmeisesti olette hyvin eriluontoisia ja odotukset suhteen toimimiseksi ovat teillä erilaiset. Ei pidä yrittää muuttaa toista.

Vierailija
30/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konkreettinen neuvo: lopeta se "erään asian" vatvominen. Ei avoimuus tarkoita, että kaivetaan joku vanha juttu esiin ja pengotaan sitä loputtomiin "vaatien vastauksia".

Minä en jaksaisi aloittajaa yhtään

Ei, en lopeta. Se on minulle tärkeä asia, ja ilman sen käsittelyä en voi luottaa. Aivan sama mitä vauvapalstalaiset ajattelevat, mutta minä en asiasta luovu.

Vierailija
31/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan sanoit hänelle, ettei hän tule näkemään sinua ikinä enää. (Joskin samaan viestiin jo lisäsit: "Katsotaan toimiiko, kun tulee kaksi viikkoa täyteen.") Kuullostaa siis aika venkslaamiselta tuo sinunkin tapasi olla suhteessa. Miksi sinun täytyisi vängällä saada toimimaan juuri tuo parisuhde, vaikka selvästikään kommunikaationne ei pelaa, luottamusta ei ole - ainakaan sinulla häneeen.

Ap on pikkutyttö, joka yrittää vetää ja työntää ja toivoo saavansa sillä ja jalkaa polkemalla tahtonsa läpi.

Vierailija
32/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en ole saanut toimimaan. Tuolla miehellä on adhd tai hän on narsisti. Tai molemmat. Ja sinun sekoamisesi koukuttaa hänet. Lopeta tuo draamallinen reagoiminen ja katso muuttuuko mikään. Hengitä siis hetki ensin ja reagoi rauhoittuneena ja asiallisesti. Todennäköisesti mies kyllästyy silloin, mutta pääset eroon. 

Miten minun reaktioni liittyvät hänen mahdolliseen ADHD:seensä?

Vierailija
33/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kerran työkaverin kaa jatkoilla firman bileistä,kummatkin ollaan naisia. En tuntenut sitä sen kummemmin, kysyin vaan lähdetkö vielä kaljalle, ainakaan mulla ei vielä haluta kotiin. No paljastuikin ihan kamalasti persoona kai, että mulla se jatko jäi siihen yhteen kaljaan. Siellä joku mies tuli kysymään vaan miten meillä menee,niin tää työkaveri alko sille heti vinkumaan: miks sulla se kiinnostaa? Perustele tuo sun kysymys.

Kun ei siis kollega osannut kivasti vastata,vaan heti tivaamaan kysymyksillä takas. Se mies oli siinä vähän wtf ja niin olin minäkin. Oletko ap just tuollainen persoona joka oikeasti kysyy päivässä ne tuhat ja sata kysymystä? Ymmärrän kyllä jos mies vastaa hitaasti noihin tivaamisiisi tai ei vastaa ollenkaan.

Vierailija
34/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun jaa, taisinkin tajuta. Niin, voi olla sitäkin.

Vierailija
35/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punnitse, että onko sinun helpompi asua yksin vai tuollaisen dorkan kanssa. Ja laita vaikka takaraja sille, että sen pitää kakaista vastaus siihen mennessä tai muuten lähdet menee. Tee se 100%:n selväksi hänelle, ettet jaksa tuollaista venkoilua, että se on nyt sun ukosta kiinni, että miten se nyt handlaa teidän suhteenne tulevaisuuden.

Luepa uudelleen aloitusviesti ja mieti, kumpi todennäköisesti on venkoilija.

Vierailija
36/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan mies jaksa sinua pirttihirmua joka on koko ajan vaatimassa jotain vastauksia. Mies on onnellisempi ilman sinua koska olet selvästi vaikea ihminen.

:D:D Sinulla ei ole pienintäkään käsitystä siitä miten paljon mies vaatii minulta ja jankuttaa asioista. Jos tässä jotain luottamusta yritetään saada aikaiseksi, niin joko se on täysin läpinäkyvä avoimuus tai ei mitään. Niin se vain menee.

Ei kai kun et kerro muuta kuin hyvin valikoitua, öh, "totuutta."

Vierailija
37/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ilmoitin hänelle, ettei hän kuule minusta enää ikinä mitään. Tätä ennen olin moneen kertaan yrittänyt varoitella, että mittani alkaa täyttymään. Hän on parhaimmillaan oikein ihana mies, mutta sitten kun hän menee tuohon moodiin, hän vain jumittuu siihen. Minulla nuo moodit menevät ohi, hänellä ne vain jäävät päälle ties kuinka pitkäksi aikaa. Hän ei ota minua vakavasti. Ihan suoraan kirjoitti, ettei tämä toimi häneen. Katsotaan toimiiko, kun tulee kaksi viikkoa täyteen. Ehkä hän sitten havahtuu."

Eli puhut paskaa.

Ole sanojesi mittainen ja pidä lupauksesi. Pidä huoli, ettei mies kuule enää sinusta ikinä mitään. Se on hänelle helpotus. Eihän tuollaista tuuliviiriä kukaan voikaan ottaa vakavasti.

Mitä helvetin tuuliviiriä? En ole uhkaukseni jälkeen sanonut hänelle sanaakaan. Äläkä sinä tule puolustelemaan miestä yhtään. Hän on vaatinut minulta vastauksia ja tekoja kymmeneen eri asiaan, joten hän ei ole mikään raukka ja uhri tässä. Minä vaadin häneltä vastauksia hänen omiin tekoihinsa liittyen. Ja olin harvinaisen tosissani sanoessani, ettei hän kuule minusta enää ikinä mitään.

Vierailija
38/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän kuvittelee minun uhoavan. Katsotaan kuvitteleeko vielä kahden viikon hiljaisuuden jälkeen.

Ei mies sen enempää luota minuun.

Vierailija
39/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yksinkertainen juttu. Ette vaan sovi toisillenne. Haluat sellaisia asioita, joita hän ei pysty antamaan ja sama toisinpäin. En uhraisi elämästäni enempää päiviä tuollaisen kanssa, sillä kyllä niitäkin on, joiden kanssa homma sujuu helposti. Ne ihanat hetket eivät paljoa auta, jos perusasiat on noin huonosti. Kummankin pitää uskoa ja ymmärtää, mitä toinen sanoi. Se on parisuhteen lähtökohta.

Vaikea uskoa aloituksen perusteella, että ap:lle voi tulla ketään vastaan, jonka kanssa homma sujuu helposti.

Vierailija
40/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adhd-ihmiset koukkuuntuvat draamaan, yllättäviin ja äärimmäisiin asioihin. Jostainhan syystä tuo mies on kuitenkin kanssasi. Mutta erosittekin jo ainakin kerran. Nään paljon yhtäläisyyksiä omien suhteideni kanssa. Siitä syystä epäilin noita asioita. Olet kovin kuulusteleva ja tivaava. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän