Mieheen liittyen... Apua
Alkuun: kliseet voi jättää sikseen. En itkeskele täällä miehen perään enkä tarvitse mitään kulunutta liibalaabaa, vaan konkreettisia asioita, neuvoja. Ainahan näihin tulee trollit huutelemaan, mutten jaksa välittää.
Miehen kanssa yritettiin saada suhdetta uuteen kukoistukseen erossaolon jälkeen. Kaikki meni (taas) hyvin niin kauan kunnes aloin vaatimaan vastauksia. Mies tietää minun olevan temperamenttinen, joten hän varoo sanojaan senkin takia. Ei pelkää minua, vaan tietää, että en usko hänen sanojaan (enää) ja siitä voi seurata mitä tahansa.
Olen moneen kertaan hyvin selkeästi kertonut miehelle, että tarvitsen avoimuutta. Hän kuvittelee (tai väittää) olevansa avoin, vaikka todellisuudessa joudun hampaat irvessä repimään hänestä tietoa erääseen asiaan liittyen ja siltikin minulle jää kymmenen epäselvää asiaa. Hän myös yrittää kääntää kaiken aina minuun. Oikeasti aina. Yksikään keskustelu ei etene sujuvasti, vaan kaikki on kuin hidastetussa filmissä, jossa yhden kysymyksen käsittelyyn menee tunti, ja sitten olen niin poikki että ne kymmenen muuta epäselvää asiaa jäävät taas roikkumaan.
Ota tämä ylimielisenä tai älä, mutta olen myös huomannut miehen kohtelevan minua kuin roskaa, koska hän ei ole tottunut minun näköisiin naisiin. Voin sanoa ihan suoraan olevani tyytyväinen ulkonäkööni, ja ihan syystä. Mies kehuu kauniiksi, mutta samalla yrittää painaa alas. Hän on epävarma ja tiedän sen. Mutta se, että hän kostaa huonommuuden tunteensa minulle, on vain ala-arvoisen törkeää.
Ilmoitin hänelle, ettei hän kuule minusta enää ikinä mitään. Tätä ennen olin moneen kertaan yrittänyt varoitella, että mittani alkaa täyttymään. Hän on parhaimmillaan oikein ihana mies, mutta sitten kun hän menee tuohon moodiin, hän vain jumittuu siihen. Minulla nuo moodit menevät ohi, hänellä ne vain jäävät päälle ties kuinka pitkäksi aikaa. Hän ei ota minua vakavasti. Ihan suoraan kirjoitti, ettei tämä toimi häneen. Katsotaan toimiiko, kun tulee kaksi viikkoa täyteen. Ehkä hän sitten havahtuu.
En tiedä mikä kysymykseni oli, mutta kysytään nyt että oletko sinä saanut tällaisen hankalan suhteen toimimaan? Parhaimmillaan kaikki on siis oikein ihanaa ja tulemme oikein hyvin toimeen, mutta vaikeat aiheet aiheuttavat tätä päiväkausien hampaiden kiristelyä ja vastausten kalastelua.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajaton ja narsisti eivät sovi yhteen.
Okei. Mies on erittäin rajaton. Yrittää kontrolloida minua, pakottaa, vaatia ja jankuttaa samoja asioita uudestaan ja uudestaan. Minä taas en ole lähelläkään narsistia.
Joten en ymmärrä kommenttiasi.
Siis miten tämä nyt onkin yhtäkkiä kääntynyt näinpäin, kun selkeästi alusta asti on ollut selvää, että sinä olet se, joka jankuttaa ja kyselee, kun mies ei vastaa suoraan? Sinä käännät koko ajan kaiken ihan päälaelleen ja uhriudut, narsistille omaista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan saakelin ärsyttävää keskustelutaidoton juntti mies joka purkaa epävarmuuttaan naiseen. En jatkaisi suhteen yrittämistä tuollaisen kanssa jatkossa. Olen varmaan ainoa nainen ketjussa kuka ymmärtää sua. Mihin niitä miehiä tarvii. Tämä palsta on pullollaan vain naisia jotka ei osaa elää ilman sitä miestä, oli paska mies tai mikä tahansa ulkoavaruudesta tullut friikki. T. Tuo aikaisempi Nainen.
Juuri näin. Kun näin hänen eksänsä kuvan aikoinaan, suuni loksahti auki. Kuvittelin, että hänellä olisi ihan nätti eksä, mutta se oli... jotain muuta. Oli se kyllä aika hyvä kokemus sinänsä, että tajusin niin paljon enemmän... Jos on tottunut sellaiseen naiseen, niin kyllähän monen miehen ihailema nainen on yksi iso uhka hauraalle egolle. Sen olen saanut kokea luissa ja ytimissä niin sanotusti. Mies kostaa minulle sen, että kelpaisin vallan mainiosti muillekin. Enkä KELPAISI edes, vaan minua HALUTAAN.
Isäni kahdella mielipuolella sisarellani oli kirjeissään aivan yhtä lennokkaita kuvitelmia. Elleivät he olisi jo kuolleita, niin epäilisin vahvasti joko Mirjan tai Tellervon tekstiksi.
Vierailija kirjoitti:
Hulluinta on, että vaikka tämä saattaa olla trolliketju, niin ap:n kaltaisia hulluja on oikeasti olemassa. Isäni suvussa valitettavasti liikkui suvussa kulkeva mielenterveysongelma, ja siinä sisaruskunnassa oli kaksi viidestä tuommoisia, joita aina kohdeltiin väärin ja logiikka kulki ihan omia polkujaan. Olen joitain näiden kirjoittamia myllykirjeitä lukenut, joissa haukutaan kaikki, ja ne jutut ovat kyllä ihan omissa sfääreissään.
Tiedän kanssa yhden persoonallisuushäiriöisen, jolla on epävakaa ja käyttäytyy aikalailla samalla tavalla. Kaikki on ihanaa, kun asiat menee juuri niin kuin epävakaa haluaa, mutta jos tulee pienikin virhe tai väärä toiminta, niin helvetti on irti, ja yhtäkkiä se henkilö onkin se kamalin ja hirvein ihminen ikinä. Hyvin mustavalkoista ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, ja taas on kateelliset ulisemassa. Jos ap olisi kirjoittanut että on ruma ja mies niin komea niin johan olisi naiset täällä niiiin ymmärtäväisiä ja ihan kaikessa ap:n puolella.
T. Nainen
Moi Ap!
Joo naurahdin, kun oli AP:n kirjoittama, mutta mietin jo onko AP ihan provo vaan.
Minulla ei ole mitään tarvetta kommentoida itselleni. Idiootti. Tiesin, että kiusaajia tulee ketjuun, vaikka erikseen pyytäisi että ei tulisi. Ei ole minun ongelmani, jos aikuinen ihminen ei ymmärrä täällä olevan "pari muutakin" käyttäjää. 😂
Onpas ikävää vertailua AP toisia kohtaan? Oletko jostain kateellinen "ex":lle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Mies on erittäin rajaton. Yrittää kontrolloida minua, pakottaa, vaatia ja jankuttaa samoja asioita uudestaan ja uudestaan. Minä taas en ole lähelläkään narsistia.
Siis miten tämä nyt onkin yhtäkkiä kääntynyt näinpäin, kun selkeästi alusta asti on ollut selvää, että sinä olet se, joka jankuttaa ja kyselee, kun mies ei vastaa suoraan? Sinä käännät koko ajan kaiken ihan päälaelleen ja uhriudut, narsistille omaista käytöstä.
Voi johtua ihan siitä, että tietoisesti jätin kertomatta kaikki yksityiskohdat, jotka eivät liity tähän nyt mitenkään :) Minä tiedän ihan itse miten mies on minua kohdellut. Se, etten kerro siitä vauvapalstalle, ei mitätöi asiaa😂 Minä kerroin olennaiset asiat aloitukseen. Mies on ihan alun perin aloittanut vaatimisen ja tenttaamisen, uskoitte te sitä tai ette. Minä tiedän mitä olen kokenut. Uskomattoman naiivia käytöstä aikuisilta ihmisiltä.
"Eihän sitä lukenut aloituksessa! Ei se silloin voi olla totta! :O"
Vierailija kirjoitti:
Onpas ikävää vertailua AP toisia kohtaan? Oletko jostain kateellinen "ex":lle?
Kateellinen :D Joo, ihan kamalan kateellinen sille haahkalle.
Ap on oikeasti se varatun perässä oleva psyko..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua ihan siitä, että tietoisesti jätin kertomatta kaikki yksityiskohdat, jotka eivät liity tähän nyt mitenkään :) Minä tiedän ihan itse miten mies on minua kohdellut. Se, etten kerro siitä vauvapals
Mene jo hoitoon, olet avun tarpeessa. Olet pelottava ihminen.
Kannattaa pystä kaukana kyllä siitä miehestä kerta on niitä muitakin ottajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua ihan siitä, että tietoisesti jätin kertomatta kaikki yksityiskohdat, jotka eivät liity tähän nyt mitenkään :) Minä tiedän ihan itse miten mies
Ai olen avun tarpeessa, koska kerron aloituksen kannalta oleelliset asiat. 😂 En koe mitään tarvetta todistella tänne miten huonosti mies on minua kohdellut, vaatinut, tentannut yms. kun se ei liity ALOITUKSEN AIHEESEEN. Aloituksen aihe: mies ei ota vastuuta omista teoistaan. Minkä helvetin takia alkaisin selittämään hänen vaatimuksistaan yms. kun ne eivät liity asiaan millään tavalla. Idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Et kuule minusta enää koskaan mitään"
"Katsotaanpa kahden viikon päästä"
Ei koskaan tarkoittaa ainakin minulle, että ei koskaan.
Ja missä helvetin kohdassa sanoin sanoneeni miehelle, että katsotaan kahden viikon päästä? Saan minä kai itselleni ja palstalle puhua, haloo!!!!
No luepas se keksimäsi aloitus.
Avaa vähän miten mies kohtelee sinua kuin roskaa?
Tiedoksi, että poistun nyt muihin hommiin toistaiseksi. Turha sitten huudella, että "tiesin että tämä oli trolli, nyt ap hiljeni" tai että "taisin olla oikeassa, kun ei vastausta kuulu, lol lol lol." En jaksa päivystää täällä koko iltaa, varsinkaan kun ette voi MILLÄÄN uskoa, että minä voin jättää epäoleelliset asiat pois aloituksesta ja ne voivat SIITÄ HUOLIMATTA olla totisinta totta. Minä ne olen kokenut, joten sen enempää en asiasta jauha.
Vierailija kirjoitti:
Avaa vähän miten mies kohtelee sinua kuin roskaa?
Voin kertoa myöhemmin, jos ketju on vielä elossa. Tarvitsen nyt vähän happea, en jaksa tätä palstan dynamiikkaa yhtään.
Eli toisin sanoen menen nyt keksimään jotain omia tarinoita ihan päästäni. Mitäänhän en ole oikeasti kokenut, jos teiltä kysytään. Minulla ei ole parempaa tekemistä kuin keksiä tarinoita vauvapalstalle.
Miten mies kohtelee minua kuin roskaa?
Ensinnäkin vaatii. Kaikki tuntuu pelkältä vaatimukselta. En saa puhua netissä muiden miesten kanssa. Myöhään ulos meneminen (esimerkiksi kauppaan, kävelylle) aiheuttaa show'n. En saa säilyttää mitään elämäni ensimmäiseen poikaystävään liittyvää. En saa läpinäkyviä vastauksia, vaikka minulta hän vaatii ja vaatii vastauksia jo moneen kertaan käsiteltyihin asioihin. Hän mitätöi tunteitani. Ei kiitä pienistä asioista, koska ei koe sitä tarpeelliseksi ja on tämän ihan suoraan sanonut. Pienet, huomaavaiset eleet ovat hänelle täysin yhdentekeviä. Lyö luuria korvaan. Vetelee johtopäätökset sanomisistani, suuttuu ja uskoo itseään, ei minua. En jaksa sen enempää miettiä. Syyllistää, että haluan muita miehiä. Syyllistää minua miesmaustani, koska hän ei mitenkään ymmärrä, että minulla ei ole yhtä ainutta hyvin rajattua miesmakua. Joten toisin sanoen hän sopii oikein hyvin ulkoisesti miesmakuuni vaikkei näytäkään siltä, tältä ja tuolta. Hän ei vain sitä suostu uskomaan. Minun pitäisi tuntea huonoa omaatuntoa siitäkin, että satun nyt yleensä viehättymään keskenään samankaltaisista miehistä. Koska hän ei ole identtinen näiden miesten kanssa, hän kääntää sen niin, että olen tyytynyt häneen. Vaikka edelleenkään minulla ei ole yhtä ainutta miesmakua, vaikka se onkin aika selkeä.
Minä ymmärrän kyllä miksi eksään liittyvien asioiden säilyttäminen sekä muiden kanssa netissä puhuminen on loukkaavaa. Mielelläni luopuisin loukkaavista asioista, mutta kun sävy on jatkuvasti vaativa ja syyllistävä, en siksi halua sitä tehdä. Lisäksi TIEDÄN, että tilalle tulee vain uusia ja uusia vaatimuksia. En edes ole voinut luottaa miehen pysyvän elämässäni, joten minkä helvetin takia tekisin kaikkeni hänen eteensä. Kyllä minä odotan vakautta ja sitä, että voin edes luottaa toisen pysyvän kanssani. Sen jälkeen alan itsekin tekemään uhrauksia niin sanotusti.
Nuo kaikki yhdentekevät eksien pikku lahjat sun muut ovat minulle vain konkreettinen tapa pitää jotain itselläni. Jokin määräysvalta. Mies luulee omistavansa menneisyyteni ja että olen siitä tilivelvollinen. Minun pitäisi selostaa hänelle minkämaalaisia miehiä olen tapaillut ja pannut. Ylipäätään kaikki muihin miehiin liittyvä on hänen mielestään hänenkin asiansa, vaikka asiat olisivat tapahtuneet aikana kun en edes tiennyt hänen olemassaolostaan. En uskalla kertoa avoimesti mistään, koska kaikki käännetään minua vastaan. Se on satavarmaa. Avoimuus ei olisi mikään ongelma, mutta siihen liittyy niin hirveästi kaikkea. Esimerkiksi monia miehiä, joita olen tapaillut joskus, en ikimaailmassa tapailisi nykyään. Muutenkin koen tulleeni huijatuksi monesti. Nämäkin ovat asioita, joita EN JAKSA selostaa miehelle. Enkä halua. Haluan vain unohtaa.
Sen olen oikeastaan lopettanut ihan luonnostani, koska olen vain niin loppu. En jaksa enää välittää. Rakastan, juu, mutta en vain jaksa enää käyttää energiaani tuohon. Siksi vaikenin. Katsotaan mitä siitä seuraa.