Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheen liittyen... Apua

Vierailija
22.09.2025 |

Alkuun: kliseet voi jättää sikseen. En itkeskele täällä miehen perään enkä tarvitse mitään kulunutta liibalaabaa, vaan konkreettisia asioita, neuvoja. Ainahan näihin tulee trollit huutelemaan, mutten jaksa välittää.

Miehen kanssa yritettiin saada suhdetta uuteen kukoistukseen erossaolon jälkeen. Kaikki meni (taas) hyvin niin kauan kunnes aloin vaatimaan vastauksia. Mies tietää minun olevan temperamenttinen, joten hän varoo sanojaan senkin takia. Ei pelkää minua, vaan tietää, että en usko hänen sanojaan (enää) ja siitä voi seurata mitä tahansa.

Olen moneen kertaan hyvin selkeästi kertonut miehelle, että tarvitsen avoimuutta. Hän kuvittelee (tai väittää) olevansa avoin, vaikka todellisuudessa joudun hampaat irvessä repimään hänestä tietoa erääseen asiaan liittyen ja siltikin minulle jää kymmenen epäselvää asiaa. Hän myös yrittää kääntää kaiken aina minuun. Oikeasti aina. Yksikään keskustelu ei etene sujuvasti, vaan kaikki on kuin hidastetussa filmissä, jossa yhden kysymyksen käsittelyyn menee tunti, ja sitten olen niin poikki että ne kymmenen muuta epäselvää asiaa jäävät taas roikkumaan. 

Ota tämä ylimielisenä tai älä, mutta olen myös huomannut miehen kohtelevan minua kuin roskaa, koska hän ei ole tottunut minun näköisiin naisiin. Voin sanoa ihan suoraan olevani tyytyväinen ulkonäkööni, ja ihan syystä. Mies kehuu kauniiksi, mutta samalla yrittää painaa alas. Hän on epävarma ja tiedän sen. Mutta se, että hän kostaa huonommuuden tunteensa minulle, on vain ala-arvoisen törkeää.

Ilmoitin hänelle, ettei hän kuule minusta enää ikinä mitään. Tätä ennen olin moneen kertaan yrittänyt varoitella, että mittani alkaa täyttymään. Hän on parhaimmillaan oikein ihana mies, mutta sitten kun hän menee tuohon moodiin, hän vain jumittuu siihen. Minulla nuo moodit menevät ohi, hänellä ne vain jäävät päälle ties kuinka pitkäksi aikaa. Hän ei ota minua vakavasti. Ihan suoraan kirjoitti, ettei tämä toimi häneen. Katsotaan toimiiko, kun tulee kaksi viikkoa täyteen. Ehkä hän sitten havahtuu.

En tiedä mikä kysymykseni oli, mutta kysytään nyt että oletko sinä saanut tällaisen hankalan suhteen toimimaan? Parhaimmillaan kaikki on siis oikein ihanaa ja tulemme oikein hyvin toimeen, mutta vaikeat aiheet aiheuttavat tätä päiväkausien hampaiden kiristelyä ja vastausten kalastelua.

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks se mies edes sanoo tollaselle mitään. Tekisin tilanteesta riippuen joko Phill Murray ilmeen ja en sanois mitään tai sitten ihan Clint Eastwoodit että vmp-ilmeellä. Kattoisin niin kauan silmiin että häviäis pyödän toisesta päästä. 

Eihän sun mielenvikakohtauksia voi ymmärtää mitenkään. Heti ekan virkkeen jälkeen hukkuu paskaan ja haukkoo henkeään tukehtuen ja lisää virkkeitä tulee, niin ensimmäisestäkään ei ole selvinnyt, kun hukkus.

Vierailija
42/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konkreettinen neuvo: lopeta se "erään asian" vatvominen. Ei avoimuus tarkoita, että kaivetaan joku vanha juttu esiin ja pengotaan sitä loputtomiin "vaatien vastauksia".

Minä en jaksaisi aloittajaa yhtään

Ei, en lopeta. Se on minulle tärkeä asia, ja ilman sen käsittelyä en voi luottaa. Aivan sama mitä vauvapalstalaiset ajattelevat, mutta minä en asiasta luovu.

Kuulostat vaaralliselta.

Onneksi en tunne sinua etkä sinä minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä vastaan hänen jankutuksiinsa, mutta kun on minun vuoro kysyä, homma menee tällaiseksi. Mies vaatii ja vaatii minulta, muttei anna samaa takaisin.

Vierailija
44/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en ole saanut toimimaan. Tuolla miehellä on adhd tai hän on narsisti. Tai molemmat. Ja sinun sekoamisesi koukuttaa hänet. Lopeta tuo draamallinen reagoiminen ja katso muuttuuko mikään. Hengitä siis hetki ensin ja reagoi rauhoittuneena ja asiallisesti. Todennäköisesti mies kyllästyy silloin, mutta pääset eroon. 

Miksi epäilet ADHD:tä? Kyllähän hänellä on ongelmia, sitä en kiellä.

Olet niin reagoiva. Vuoristorata koukuttaa. 

Miten minun reaktioni liittyvät hänen mahdolliseen ADHD:seensä?

Adhd-ihmiset koukkuuntuvat draamaan, yllättäviin ja äärimmäisiin asioihin. Jostainhan syystä tuo mies on kuitenkin kanssasi. Mutta erosittekin jo ainakin ke

Mies on aivan samanlainen :DD älä yhtään pidä häntä uhrina, hän ei todellakaan sellainen ole.

Vierailija
45/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen temperamenttinen" on vain tekosyy ihmisille, joilla ei ole kykyä säädellä omia tunteitaan, eivätkä ole ottaneet sitä kehityshankkeeksi itsensä kanssa. "minulla on vahva tempereamentti" on vain koodi ihmiselle, jolla on vähäinen tunneäly sekä kykenemättömyys itsensä hallintaan.

Ei sellaisten ihmisten kanssa tule oikein kukaan toimeen paitsi ne, jotka nauttivat hankalista ihmisistä.

Jos parisuhteessa on ollut noin paljon ongelmia, eikä yrityksistä huolimatta teillä asiat toimi, ettekä varsinkaan kykene kommunikoimaan toistenne kanssa, niin ei suhde tule ikinä toimimaan.

Tuntuu, että oletat mieheltä samanlaista kommunikointityyliä kuin itselläsi on, etkä anna tilaa miehelle kommunikoida sillä tavalla avoimesti, kun hän kokee sen olevan itselleen luonnollista. Myös kuten itse sanoit, mies ei halua puhua sinulle avoimesti asioita, koska tietää, että reagoit niihin negatiivisesti tai et suostu uskomaan hänen sanomaansa. Kommunikointi kanssasi tarkoittaa siis usein negatiivista lopputulosta positiivisen sijaan.

Varmasti miehen käyttäytymisessä on myös parannettavaa, mutta turha niitä tänne minun on kertoa, koska mies ei ole paikalla lukemassa tai antamassa omaa näkökulmaa asiaan.

Jos olet sanonut kuitenkin miehelle, ettei ikinä enää puhuta, niin pysy nyt sentään sanomassasi.

Vierailija
46/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin vuosia yhden miehen kanssa joka oli samanlainen jankuttaa. Jankutti jankuttamistaan aivan typeriä ja selviä asioita,  mutta suoraan kysymykseen ei tullut koskaan vastausta,  tai hän alkoi purkamaan vastausta vuosikymmenten takaa, eikä siltikään vastannut kysymykseen. Mistään parisuhde asioista ei voinut puhua, häntä alkoi muuten ahdistaa. Jälkeenpäin ajateltuna se oli kamalaa aikaa.

Vierailija
47/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on vaatinut minulta niin paljon sanoja ja tekoja, että olen aivan uupunut. Kun olen jotain toteuttanut, on tullut taas lisää vaatimuksia. Kun huomasin ettei hänelle riitä yhtään mikään, lopetin yhteistyön niin sanotusti.

Vierailija
48/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd-ihmiset koukkuuntuvat draamaan, yllättäviin ja äärimmäisiin asioihin. Jostainhan syystä tuo mies on kuitenkin kanssasi. Mutta erosittekin jo ainakin kerran. Nään paljon yhtäläisyyksiä omien suhteideni kanssa. Siitä syystä epäilin noita asioita. Olet kovin kuulusteleva ja tivaava.

Voin sanoa ADHD ihmisenä, että väittämäsi on täysin paskapuhetta. Mikään AP:n tekstissä ei viittaa ADHD-diagnoosiin.

Vierailija
49/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: "Olen temperamenttinen" on vain tekosyy ihmisille, joilla ei ole kykyä säädellä omia tunteitaan, eivätkä ole ottaneet sitä kehityshankkeeksi itsensä kanssa. "minulla on vahva tempereamentti" on vain koodi ihmiselle, jolla on vähäinen tunneäly sekä kykenemättömyys itsensä hallintaan. Ei sellaisten ihmisten kanssa tule oikein kukaan toimeen paitsi ne, jotka nauttivat hankalista ihmisistä. Jos parisuhteessa on ollut noin paljon ongelmia, eikä yrityksistä huolimatta teillä asiat toimi, ettekä varsinkaan kykene kommunikoimaan toistenne kanssa, niin ei suhde tule ikinä toimimaan. Tuntuu, että oletat mieheltä samanlaista kommunikointityyliä kuin itselläsi on, etkä anna tilaa miehelle kommunikoida sillä tavalla avoimesti, kun hän kokee sen olevan itselleen luonnollista. Myös kuten itse sanoit, mies ei halua puhua sinulle avoimesti asioita, koska tietää, että reagoit niihin negatiivisesti tai et suostu uskomaan hänen sanomaansa. Kommunikointi kanssasi t

Ei. Temperamentti tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa. Minun kohdallani se on sitä, etten katso läpi sormien mitä tahansa. Kun rajani ylittyy tai joku kohtelee minua epäarvostavasti, en jätä asiaa siihen. Sitä on minun temperamenttini. Mies on aivan yhtä vaativa minua kohtaan, häntä on aivan turha sääliä.

Vierailija
50/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Ei. Temperamentti tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa. Minun kohdallani se on sitä, etten katso läpi sormien mitä tahansa. Kun rajani ylittyy tai joku kohtelee minua epäarvostavasti, en jätä asiaa siihen. Sitä on minun temperamenttini. Mies on aivan yhtä vaativa minua kohtaan, häntä on aivan turha sääliä.

Miksi miehesi varoisi sanojaan, jos kerta kyse on ainoastaan tilanteesta, jossa sinua kohdellaan huonosti tai rajasi ylittyvät? Eikö tuo siis tarkoita, että mies sitten kohtelee sinua aina huonosti, kerta varoo sanojaansa?

Vierailija
51/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punnitse, että onko sinun helpompi asua yksin vai tuollaisen dorkan kanssa. Ja laita vaikka takaraja sille, että sen pitää kakaista vastaus siihen mennessä tai muuten lähdet menee. Tee se 100%:n selväksi hänelle, ettet jaksa tuollaista venkoilua, että se on nyt sun ukosta kiinni, että miten se nyt handlaa teidän suhteenne tulevaisuuden.

Ei sinulla ole mitään oikeutta "repiä" toiselta vastauksia. Kanssaihmisiä tulee kunnioittaa, antaa niiden kertoa asiansa omalla tavallaan ja omalla ajallaan. Jos miehen kommunikointityyli ei miellytä sinua, etsi uusi. 

Kuulostat ap aivan absoluuttiselta ihmishirviöltä. Vähän kuin ne äidit, joiden mielestä heillä on oikeus lukea tyttärensä päiväkirjaa, ettei vaan jää mitään epäselvää. 

Vierailija
52/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa lisääkin siitä mitä temperamentti tarkoittaa minun kohdallani. Olen hyvin avoin ihminen, mutta kun huomaan jonkun yrittävän käyttää sitä hyödyksi ja pakottavan minua, älähdän siitä.

Olen kokenut esimerkiksi paljon sitä, että kun puhun seksistä, niin vastapuoli ottaa sen jonain sairaana lupana kääntää koko keskustelu pelkkään seksiin. Että en voi vain todeta ohimennen jotain, vaan sitten kun sen virheen teen, että olen avoin, saan maksaa siitä niin sanotusti. Eli toisin sanoen rajojani ei kunnioiteta. Silloin temperamenttini näkyy.

Olen katkaissut välit moniin huonosti kohteleviin ihmisiin. Siinäkin näkyy temperamenttini. Yms. Yms. Yms. Se, että joku elämänkoululainen käyttää väärin sanaa temperamentti, ei ole minun vikani.

Vierailija
53/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punnitse, että onko sinun helpompi asua yksin vai tuollaisen dorkan kanssa. Ja laita vaikka takaraja sille, että sen pitää kakaista vastaus siihen mennessä tai muuten lähdet menee. Tee se 100%:n selväksi hänelle, ettet jaksa tuollaista venkoilua, että se on nyt sun ukosta kiinni, että miten se nyt handlaa teidän suhteenne tulevaisuuden.

Ei sinulla ole mitään oikeutta "repiä" toiselta vastauksia. Kanssaihmisiä tulee kunnioittaa, antaa niiden kertoa asiansa omalla tavallaan ja omalla ajallaan. Jos miehen kommunikointityyli ei miellytä sinua, etsi uusi. 

Kuulostat ap aivan absoluuttiselta ihmishirviöltä. Vähän kuin ne äidit, joiden mielestä heillä on oikeus lukea tyttärensä päiväkirjaa, ettei vaan jää mitään epäselvää. 

Kuinka monta kertaa täytyy sanoa, että mies vaatii minulta vastauksia sekä tekoja? VAATII JA JANKUTTAA. Yritti pakottaakin minut puhumaan aiheesta, josta en halunnut puhua ja kerroin sen hyvin selkeästi. Hän yrittää kontrolloida ja rajoittaa, pakottaa ja vaatia. Ja täällä hän saa pelkkää sympatiaa osakseen :D

Vierailija
54/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa lisääkin siitä mitä temperamentti tarkoittaa minun kohdallani. Olen hyvin avoin ihminen, mutta kun huomaan jonkun yrittävän käyttää sitä hyödyksi ja pakottavan minua, älähdän siitä.

Jahans.

Olen kokenut esimerkiksi paljon sitä, että kun puhun seksistä, niin vastapuoli ottaa sen jonain sairaana lupana kääntää koko keskustelu pelkkään seksiin. Että en voi vain todeta ohimennen jotain, vaan sitten kun sen virheen teen, että olen avoin, saan maksaa siitä niin sanotusti. Eli toisin sanoen rajojani ei kunnioiteta. Silloin temperamenttini näkyy.

Ahaa, sinulla on siis omat sääntösi, ja muilla myös sinun sääntösi.

Selvä juttu.

Olen katkaissut välit moniin huonosti kohteleviin ihmisiin. Siinäkin näkyy temperamenttini. Yms. Yms. Yms. Se, että joku elämänkoululainen käyttää väärin sanaa temperamentti, ei ole minun vikani.

Kyllä sinä sitä ihan oikein näytät käyttäneen, eli ilmaisemaan että olet jäänyt vajaaksi itsesäätelyssäsi.

Vierailija
55/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa täytyy sanoa, että mies vaatii minulta vastauksia sekä tekoja? VAATII JA JANKUTTAA. Yritti pakottaakin minut puhumaan aiheesta, josta en halunnut puhua ja kerroin sen hyvin selkeästi. Hän yrittää kontrolloida ja rajoittaa, pakottaa ja vaatia. Ja täällä hän saa pelkkää sympatiaa osakseen :D

Sinä et kirjoittamasi mukaan usko miestäsi. Me taas emme vastaavasti usko sinua, koska tekstisi on kovin vääristyneen oloista. Ihan sama miten paljon VAADIT JA JANKUTAT.

Vierailija
56/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ongelman ydin on sinussa, AP. Ei millään pahalla, mutta puhut paljon kaiken maailman rajoista ja kunnioituksesta, siitä miten niitä ei kunnioiteta tai sinua ei kunnioiteta, mutta samaan aikaan et selkeästi ymmärrä sitä, ettei kukaan kykene lukemaan ajatuksiasi pään sisältä tai tietämään missä sinun rajat on ja minkälaisen kohtelun koet epäkunnioittavana.

Jos esimerkiksi puhut seksistä, niin kyllä monelle se on ihan näkemys, että hei nyt saa vapaasti puhua seksistä. Se, että puhut ensiksi seksistä ja sitten suutut, kun toinen vaihtaa siihen keskusteluaiheen kertoo vain siitä, että annat ihmisille täysin ristiriitaisia viestejä/signaaleja, joita voi olla täysin mahdoton lukea tai tulkita.

Olet siis luonut pääsi sisällä oman maailman ja säännöt, joita muiden tulisi noudattaa ilman, että he tietävät näistä säännöistä.

Vierailija
57/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ulkona ja ohitseni käveli mies, joka puhui jotain toiselle tyypille. Tästäkin hän alkoi tenttaamaan minua. Minun piti kertoa kuka joku ventovieras mies oli. Enpä osannut kertoa.

Vierailija
58/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat olevan käsittämättömän raskas ihminen, jonka kanssa en voisi edes harkita ystävyyttä saati sitten parisuhdetta.

Vierailija
59/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et kirjoittamasi mukaan usko miestäsi. Me taas emme vastaavasti usko sinua, koska tekstisi on kovin vääristyneen oloista. Ihan sama miten paljon VAADIT JA

Voi kuule, minä tiedän ihan itse mitä olen kokenut tuon ihmisen kanssa. Tässä tekstissä ei ole puoliakaan siitä. Älä sinä yritä yhtään mitätöidä minua. Mies tekee sitä ihan tarpeeksi.

Vierailija
60/127 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, minä tiedän ihan itse mitä olen kokenut tuon ihmisen kanssa. Tässä tekstissä ei ole puoliakaan siitä. Älä sinä yritä yhtään mitätöidä minua. Mies tekee sitä ihan tarpeeksi.

Voi kuule, sinä mitätöit ihan itse itsesi.

Eiköhän tämä ollut tässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan