Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa taas pitkä, pimeä syksy?

Vierailija
21.09.2025 |

Mitkä ovat selviytymiskeino ne?

Itse yritän järjestää joka viikolle edes jonkinlaisen kivan tapahtuman. Oli se sitten vaikka vain lounas tai kahvittelu ystävän kanssa. 

1-2 krt/kk on mukavaa käydä teatterissa tai konsertissa.

Pääasia on, että on jotain kivaa odotettavaa. 

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkasvalohoitoa aamuisin.

Kofeiinin vähentäminen tai lopettaminen pimeän ajanjakson ajaksi. 

B-vitamiinilisä

Säännöllisesti liikuntaa (3-4 krt viikko)

Terveellinen ruokavalio jossa vältetään rasvaa, punaista liha ja sokeria.

Säännöllisesti nukkumaan ja älylaitteet pois 2-3h ennen nukkuma-aikaa. 

Mielenkiinnosta kyselen tuosta kofeiinin välttämisesta, miten se vaikuttaa, että pimeällä välttää? Olen ajatellut vaan itse vähentää kahvin juontia muutenkin niin kiinnostaa.

Vierailija
122/152 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Vuoden pahin aika on taas edessä ja jaksaminen on kovalla koetuksella. Vanhemmiten jaksan tätä yhä huonommin vaikka varustautuminenkin mm. villasukkahousuin on parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastavaa tulee olemaan, kuten joka syksy ja talvi. Nyt onneksi 2 kk etelän reissu tiedossa joten sen avulla jaksettava.

Vierailija
124/152 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Minä olen tänä vuonna hyvillä mielin syksystä. Liian helteisen ja aurinkoisen loppukesän jälkeen syksyn raikas viileys ja pimeys tuntuu hyvältä. Syksyssä on tunnelmaa.

Tänä iltana olen kuunnellut äänikirjaa, englantilaista psykologista mysteeriä sekä syönyt suklaata. Äsken valmistin kupillisen kuumaa marjateetä. Harkitsin kynttilöiden sytyttämistä, mutta päätin rajoittaa kynttilävalaistuksesta nauttimisen viikonloppuihin, että siinä säilyy juhlava tunnelma.

Uh, en tiedä missä on ollut helteistä loppukesästä??

Pks kesä kesti 3-4vkoa heinäkuussa, kesä- ja elokuu oli kylmiä ja harmaita, sateisiakin. Syyskuua alussa lämpöä hädintuskin 20 astetta päivän pari

Vierailija
125/152 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on ollut mulle aina se paras aika vuodesta! Ihanasti kesäkuumat ohi ja tuulee ja vesisade vihloo. Kävelyllä tosi mukavaa kuunnella sadetta. Myös tuvassa. Eilen nukkumaan mennessä alkoi tuulemaan kovaa ja vettä tuli oikein urakalla. Kyllä oli mukava kuunnella.  Oikein mieli lepäsi ja sain taas vaihteeksi kunnolla nukutuksi. Olen huono uninen muutoin. Kesä oli yhtä helvetyiä koko ajan. Kuumaa ja hikevää. Yöunet muutama hortostelutunti per yö. Päivä meni sumussa.  Mitä iloa tommoisista päivistä on? Kuka kesää rakastaa? Ne on carmaan nää kuuman palvojat ketkä ulkomaille alituiseen hyppää?

Vierailija
126/152 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ajattele sitä, elä elämääsi päivä kerrallaan äläkä pohdi onko pimeä ja tylsä syksy, vaan keskity tekemiseen ja arjen rullaamiseen. Aivoja voi huijata esim ajattelemalla että onpas kivaa, kyllä tämä tästä, kohta on joulu ja sittenhän se jo päivä alkaa kohta pitenemään. 

Eli ajattelumalli että "tänään ei vituta yhtään niin paljon ku eilen" on positiivista ajattelua.

Joo, mutta tolla tavalla elämä menee ohi, eikä koskaan saavuta mitään. Asioita pitää ajatella ja muuttaa itse. Kannattaa miettiä ja tehdä ajoissa (tarkoittaa nyt heti) muuten lopputuloksena on vain vitutus ja katkera vanhuus. 

Vierailija
127/152 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melennetään aina 1.10 etelään. Meil on asunto sielläkin, joten talvet ollaan siellä ja kesät jos on hellettä tullaan tänne. Tänä vuonna tultiin vasta  heinäkuussa kun  talvi oli suomessa vielä  kesäkuussakkin, mitä sitä tänne palelemaan tulla.

Joulu ollaan suomessa 1 viikko ja sitten taas mennään. Suomen koti on vuokralla, siitäkin saa rahaa.

Suomi on karmee maa kun täällä on niin kylmä. Ollaan onnekkaita kun on  kaksi suurta taloa suomessa ja   etelän rannoilla. Elämä on siell halpaa ja  lämmintä, parempaa kuin suomessa. Ostakaa tekin toinen talo etelästä niin ei tarvi täällä kurjistella. 

Lapset perheineen asuu kaliforniassa, kyllästyivät myös suomenkylmyyteen ja ihmisvihaavaan hallitukseen.

Vierailija
128/152 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa kyllä pimeys yhtään. Sade ja märkäkin menevät. Mutta tieto siitä, että seuraavaksi tulee sitten talvi, on inhottava.

Vierailija
129/152 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa, masennus, hoidan lapsenlasta jolla vaikeaa, vanhemmilla vaikeaa, ei ystäviä. Eli minulla ei ole mitään!

Vierailija
130/152 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksy on ollut mulle aina se paras aika vuodesta! Ihanasti kesäkuumat ohi ja tuulee ja vesisade vihloo. Kävelyllä tosi mukavaa kuunnella sadetta. Myös tuvassa. Eilen nukkumaan mennessä alkoi tuulemaan kovaa ja vettä tuli oikein urakalla. Kyllä oli mukava kuunnella.  Oikein mieli lepäsi ja sain taas vaihteeksi kunnolla nukutuksi. Olen huono uninen muutoin. Kesä oli yhtä helvetyiä koko ajan. Kuumaa ja hikevää. Yöunet muutama hortostelutunti per yö. Päivä meni sumussa.  Mitä iloa tommoisista päivistä on? Kuka kesää rakastaa? Ne on carmaan nää kuuman palvojat ketkä ulkomaille alituiseen hyppää?

Kyllä, rakastan lämpöä, aurinkoa, valoa. Kesällä on virtaa ja jaksaa vaikka mitä. Kotona on sisällä viileää jos sitä kaipaa

Vierailija
131/152 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun odotus ja jouluvalot 🤗

Vierailija
132/152 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun odotus ja jouluvalot 🤗

Lumi

Vierailija
133/152 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin vain syksy mutta päälle vielä ankea talvikin niin vähemmästäkin pää räjähtää. Puolen vuoden päästä vasta alkaa valoa näkymään tunnelin päästä. Kumpa voisi nukkua talviunet. Olen karhuille kateellinen. Nyt nukkumaan ja huhtikuulla ylös.

Vierailija
134/152 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan syksyä ja rakasta pimeää/hämärää. Saa laittaa kynttilät päälle ja nauttia! Asun, ja olen aina asunut pohjoisessa ja huvittaa nämä etelästä muuttaneet, jotka juoksevat kilvan ostamaan kirkasvalolamppuja ja varailevat lomamatkoja aurinkoon, heillä on täysi paniikki päällä.

Vierailija
135/152 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten sä pärjäät? Sulla on niin vaikeeta.

Vierailija
136/152 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on vuoden parasta aikaa. Ei "tarvitse" mennä ulos nauttimaan aurinkoisesta säästä, kun sellaista ei ole. On kiva olla vaihteeksi sisällä ja istua tunnelma valaistuksessa takkatulen ääressä ja ottaa rennosti. En vaihtaisi tätä vuoden aikaa pois.

Vierailija
137/152 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuen ja tumputtaen...

Vierailija
138/152 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa  syksyä ja talvea. Siksi monet eivät  liiku  ulkona  talvella, niinkuin me. Kirjasto tuo kirjat kotiin, ruokaa saa kaupasta, vaatteita ei tarvi  kun ei liiku ulkona, laskut maksetaan netissä... kaikki hoituu.  Sitten kun tulee  kesä  lähdetään  uloskin.  Hyvin onnistuu, työttömänä on kiva olla vaan kotona. Kun tekee kisitöitä ja myy niitä netissä saa rahaa, tuotteet hakee aina ostaja. ;)  Elämä on ihanaa kun voi vaan olla kotona. 

Vierailija
139/152 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun syksy saapuu, raikas ilma, värikäs luonto, sadekin on välillä mukavaa. Kaikki piristyy kesän löhöilyn jälkeen, alkaa harrastukset kesän tauon jälkeen ja töissä tsempataan kun kaikki ovat lomansa pitäneet. Alkaa elämä 🤗

Vierailija
140/152 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari päivää mökillä. Aurinko paistoi, joten oli pakko tehdä ulkohommia, eikä saanut löhötä peiton alla kirjan kanssa.

Nyt olen kotona ja tuo saakelin aurinko paistaa taas. Pakko mennä pihatöihin. ):

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän