Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa taas pitkä, pimeä syksy?

Vierailija
21.09.2025 |

Mitkä ovat selviytymiskeino ne?

Itse yritän järjestää joka viikolle edes jonkinlaisen kivan tapahtuman. Oli se sitten vaikka vain lounas tai kahvittelu ystävän kanssa. 

1-2 krt/kk on mukavaa käydä teatterissa tai konsertissa.

Pääasia on, että on jotain kivaa odotettavaa. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vaan jaksaa. Ei ole vaihtoehtoja. Ei ole ystäviä eikä rahaakaan käydä missään. Iäkästä sairasta isää pitää auttaa haluaa tai ei. Ja töissäkin pitää jaksaa käydä.

Vierailija
2/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasuu, viintä & vauvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh, kohta on maaliskuu ja valo voittaa. Hirmu nopeasti nämä vuodet vierii. Hetki sitten olin armeijassa ja nyt viisikymppinen. 😳

Vierailija
4/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tämä syksy ainakaan vielä ole ollut mitenkään pimeä. Päinvastoin, kauniita ja lämpimiä päiviä on riittänyt. Itse asiassa odotan sitä kunnon syksyä alkavaksi.

Tylsää, kun nykyään ei ole enää kunnon vuodenaikoja Suomessa. Suoraan mennään kesästä talveen ja talvesta kesään. Rasittava trendi.

Vierailija
5/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko vaan jaksaa. Ei ole vaihtoehtoja. Ei ole ystäviä eikä rahaakaan käydä missään. Iäkästä sairasta isää pitää auttaa haluaa tai ei. Ja töissäkin pitää jaksaa käydä.

Onpa surullista, olen pahoillani puolestasi. 

Ap

Vierailija
6/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on oikeastaan vielä hyvässä vaiheessa luonnon puolesta ja päivällä lämpötila, jos ihmiset saavat levättyä. Väsyneenä ei varmaan kiva tai joku muu juttu.

Vierailija
7/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan "jotain kivaa" kun on ajoittain, niin pysyy virkuisampana.

Jollekin riittää kodin koristelu, pirteän värinen sateenvarjo tai sadeasu, jollekin tunnelmallinen syyskahvila ja höyryävä kupponen, jollekin kirjaan uppoutuminen, jollekin joku muu asia. Pääasia että jotain on, joka saa hyvälle tuulelle.

Vierailija
8/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne sille tolalle että asia mille emme voi mitään, ajankulku, on otettava vastaan.

Itsehän sen voi päättää ottaako syksyn vastaan ilolla ja mahdollisuutena vai märiseekö pimeää ja pitkää synkkyyttä( ei pidä loukkaantua suorista sanoista)

Mitä mahdollisuuksia syksy suo, no, vaikkapa lepoa...käpertyy sohvalle ja viltti korviin ja miettii mukavia tms.muistelee kesää...hyi kauhia ku oli kuumaaa...ja kohta jo hymyilyttää.

Ei aina tarvitse suorittaa ja mennä.Katsoo leffoja tai muuta hömppää.On vaan.

Eikä tulevaa edes tiedä milloin sieltä lumet nakkaa ja onkin valoisaa.

Syksy on oikeestaan ihanaa aikaa.Raikastuu ilmat!

Oikeesti se on itsestä kinni miten milloinkin pärjää.Hyväksyy et kaikkeen ei voi ite vaikuttaa.

Vierailija
9/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten jaksan. Rakastan syksyn värejä ja tuoksuja, mutta en tiedä miten henkisesti selviän kun olen jo valmiiksi tosi syvissä vesissä, ja lääkitys pahentaa ahdistustani

Vierailija
10/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee nyt itsellesi edes mukava soppi sinne kotiisi, jossa viihdyt lepäämässä ja nauttimassa jostain hyvästä juomasta tai muusta, kun ei ole niitä velvoitteita. Tai juhlista vapaa-aikaasi jollain tavalla, että se erottuu arjesta edes vähän. Vaikka nätillä kattauksella.

Vierailija
11/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen kissan hännän nostaisi ellei kissa itse? Eli itse se on tiedettävä, mistä tykkää ja sitä, mistä tykkää, sitten on lisättävä elämään, että voisi ja jaksaisi paremmin.

Vierailija
12/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää osata elää vuodenaikojen mukaan.

Talvella eletään talvielämää. Kesällä kesäelämää. 

Ei kesällä hiihdetä eikä talvella maata rannalla....

Vierailija
13/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nooh, kohta on maaliskuu ja valo voittaa. Hirmu nopeasti nämä vuodet vierii. Hetki sitten olin armeijassa ja nyt viisikymppinen. 😳

Jep, äsken oli juhannus ja kohta jo joulu. Niin se aika vaan rientää, ja näin vanhemmiten nopeammin.

Vierailija
14/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen kissan hännän nostaisi ellei kissa itse? Eli itse se on tiedettävä, mistä tykkää ja sitä, mistä tykkää, sitten on lisättävä elämään, että voisi ja jaksaisi paremmin.

Tässä kysyttiinkin kunkin omia juttuja! Kerro itsestäsi. 

Vierailija
15/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki rakastaja! Mä hankin ja nyt ei haittaa enää mikään, ei edes huonot ilmat..Suosittelen!

Vierailija
16/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää vanhemmiten enää joulusta joka on pitkäveteinen juhla. Vuoden pimein aika.

Vierailija
17/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilua varsinkin tuulisessa säässä ja hieman jo hämärän hyssyssä. Kynttilöitä. Pataruokia ja leipomista. Joulun suunnittelua. Neulomista ja hömppää tv:stä. Viiniä ja teetä. Ikkunashoppailua kaupungissa hämärän aikaan. Sellaista kivaa yritetään. Syksy ei muutenkaan ole minulle paha vuodenaika koska pidän myrskystä ja pimeydestä.

Vierailija
18/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti siitä pimeydestä.

Vierailija
19/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin syksystä. Ei ole niin ahdistavan kuuma ja ilma on raikas. Yöllä on mukava nukahtaa sateen ropinaan.

Vierailija
20/36 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, äsken oli juhannus ja kohta jo joulu. Niin se aika vaan rientää, ja näin vanhemmiten nopeammin.

Tuli heti mieleen Pariisin Kevään sanoitukset:

"Vähän aikaa nauttia, vähän aikaa laulaa laulu

Ihmettelen miten kaikki lipuu ohi, tulee juhannus ja joulu"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme