Miten jaksaa taas pitkä, pimeä syksy?
Mitkä ovat selviytymiskeino ne?
Itse yritän järjestää joka viikolle edes jonkinlaisen kivan tapahtuman. Oli se sitten vaikka vain lounas tai kahvittelu ystävän kanssa.
1-2 krt/kk on mukavaa käydä teatterissa tai konsertissa.
Pääasia on, että on jotain kivaa odotettavaa.
Kommentit (238)
Juodaan viinaa tullaan selvemmäksi näin.
Tuo on mun mielestä tällä viikolla on ollut mukana lähes jo ennen kuin tutustun ja koettavaa uudet kujeet.
Tartu tilaisuuteen.
Tämän jälkeen ulkoilutan ja koettavaa kohteessa Chicago pizza 🍕 🍕 🍕 🍕 🍕 ja koettavaa kohteessa Las Vegasin hotellitarjoukset löytyy myös paljon muuta tykkäävät ja koettavaa kohteessa on yksimielisyys siitä että sinulla monipuolisia palveluita mukaan lukien hieronta kaunis latinalainen filologia FM Mattsson yksi
Minä nautin näin viisikymppisenä jotenkin enemmän kaikista vuodenajoista. Vähiten pidän kuitenkin talvesta ja kylmyydestä. Mutta syksy on ihana: pimenevät illat, kynttilät, kausivalot, ruska ja ruskaretket, luonnon kauneus ja luonnossa liikkuminen, sienet ja puolukat, myös harmaat päivät, sateen ropina, jonkun uuden harrastuksen aloittaminen, kirjan lukeminen peiton alla, kokkaaminen, omenapiirakka jne.
Nautin harrastuksistani. Käyn ranskan tunneilla, elokuvissa, teatterissa, nautin saunomisesta ja meressä polskimisesta, käyn kirjastossa hakemassa lukemista, kaivan pihalyhdyt esiin ja sytyttelen niihin kynttilöitä iltaisin. Tapaan ystäviä ja nautin hyvästä punaviinistä. Lokakuussa pariksi viikoksi Välimeren aurinkoon keräämään vähän serotoniinia aivoihin. Katkaisee kummasti pitkää syksyä...
Loppusyksy on ihanaa aikaa, koska syksyn inhoajat makaavat lamaantuneina ja syksyn rakastajat hyggeilee vilttiensä alla. Missään ei tapahdu mitään, kukaan ei halua mitään. Saa olla ihan rauhassa. 🤗 Itse nautin luonnosta jokaisena vuodenaikana.
Minusta tuntuu että "hyggeillessä" sohvalla elämä valuu hukkaan. Varsinkin näin 60+v sitä aikaa ei enää välttämättä ole vuosikymmeniä hukattavaksi. En ole koskaan oppinut makoilemaan ja tuijottamaan tv:ä tuntitolkulla. Siinä vaan perse leviää ja kroppa menee jumiin. Pimeällä, kylmällä, tuulella tai liukkaalla lumella en käy ulkona, sali ei kiinnosta eikä polvet enää kestä pilatestakaan. Avannossa käyn ihan piruuttani ja vesijumpassa joka viikko Suomessa ollessani.
Kotona etelä-Euroopassa suurin osa talvea on kuin kauneimmat syyspäivät Suomessa, yöllä aste pari pakkasta, kuuraa aamulla, aurinkoista ja ip tarkenee paitasillaan tehdä pihahommia tai käydä vaeltamassa jossain. Silloin ei pari satunnaista sadepäivääkään haittaa
VITAMIINIT! HIVENAINEET!! Oma resepti, ja muuten toimii. D- vitamiinia 100 mikrogrammaa. Magnesiunglysinaattia iltaisin. K2.vitamiinia 100 mg. Life Extensionin Two Capsules per day monivitamiini. FOLAATTI, siitä on kaikilla Suomalaisissa puute! Itse otan Puhdistamon B12+Folaatti lisää yhden aamulla, annan sulaa suussa. Ja lopuksi, elimistön omien glutamiinitasojen mahdollistaja eli lisäravinne NAC kaksi kertaa päivässä. aamuin illoin tyhjään mahaan. Ja virtaa riittää, ei masennuksesta tietoakaan. Näitä saa kaikkein edullisimmin aminopörssi nimisestä liikkeestä jolla on helsingissä oma kivijalkakauppa sekä sitten tilaamalla.
Minulle syksy ei ole mikään surkea vuodenaika. Turha stressata sellaisella asialla johon ei voi vaikuttaa.
Ei mitään hätää, olen vanha mummo ja sairauksia on. Perheeseen kuuluu 3 kissaa, mies on ollut vuodesta 2023 hoitolaitoksessa. Vieraita käy harvoin, mutta se ei haittaa, muutama mummokaveri käy toisinaan,
Itse olen sellainen etten käy vieraisilla hyvin usein, pelkään että vierailu häiritsee ,...
Ilon saan siitä että aviomieheni on vielä hengissä, vaikka ei pysty puhumaan eikä enää liikkumaan, silmät seuraavat sängyn pohjalta ja ilo näkyy silmistä , kun vien jotain hyvää hänelle ( esim Aino jäätelöä.
Tytölläni on menossa ruuhkavuodet ja käy melko harvoin täällä lapsiensa kanssa.
Hänen miehensä tekee paljon töitä ja sekin estää vierailuja.
Toisinaan soitan jollekulle tutulle ja yritän olla valittamatta mistään, kerron vain iloisia asioita,
Että tälleen..siitä olen onnellinen että asunto ja ympäristö on rauhallista ja Suomessa ei ole kovia myrskyjä eikä maanjäristyksiä ja parasta ettei ole mitään sotaa..
Nämä riittävät tekemään onnelliseksi..lisäksi luen kirjoja ja kuuntelen YouTubesta paljon musiikkia.
Tanssiristeilyjä. Parilla kympillä saa päiväristeilyn ja tanssit Helsingistä, lähtevillä laivoilla, muutama lähtö jo varattuna. Näkee ystäviä ja voidaan yhdessä tanssia
Vierailija kirjoitti:
VITAMIINIT! HIVENAINEET!! Oma resepti, ja muuten toimii. D- vitamiinia 100 mikrogrammaa. Magnesiunglysinaattia iltaisin. K2.vitamiinia 100 mg. Life Extensionin Two Capsules per day monivitamiini. FOLAATTI, siitä on kaikilla Suomalaisissa puute! Itse otan Puhdistamon B12+Folaatti lisää yhden aamulla, annan sulaa suussa. Ja lopuksi, elimistön omien glutamiinitasojen mahdollistaja eli lisäravinne NAC kaksi kertaa päivässä. aamuin illoin tyhjään mahaan. Ja virtaa riittää, ei masennuksesta tietoakaan. Näitä saa kaikkein edullisimmin aminopörssi nimisestä liikkeestä jolla on helsingissä oma kivijalkakauppa sekä sitten tilaamalla.
Saan vitamiinit laadukkaasta ruuasta ja se ei ole kallista, kuten joku luulee. Aina parempi kuin purkista keinotekoiset vitamiinit
Hyvin. Elämällä kuten ennen, valittamatta tuttua vuodenaikaa. Nukkukaa paljon. Ei tarvitse suorittaa.
Rakastan syksyä. Parvekkeella on öljylyhdyt ja kotonani palaa kynttilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Loppusyksy on ihanaa aikaa, koska syksyn inhoajat makaavat lamaantuneina ja syksyn rakastajat hyggeilee vilttiensä alla. Missään ei tapahdu mitään, kukaan ei halua mitään. Saa olla ihan rauhassa. 🤗 Itse nautin luonnosta jokaisena vuodenaikana.
Minusta tuntuu että "hyggeillessä" sohvalla elämä valuu hukkaan. Varsinkin näin 60+v sitä aikaa ei enää välttämättä ole vuosikymmeniä hukattavaksi. En ole koskaan oppinut makoilemaan ja tuijottamaan tv:ä tuntitolkulla. Siinä vaan perse leviää ja kroppa menee jumiin. Pimeällä, kylmällä, tuulella tai liukkaalla lumella en käy ulkona, sali ei kiinnosta eikä polvet enää kestä pilatestakaan. Avannossa käyn ihan piruuttani ja vesijumpassa joka viikko Suomessa ollessani.
Kotona etelä-Euroopassa suurin osa talvea on kuin kauneimmat syyspäivät Suomessa, yöllä aste pari pakkasta, kuuraa aamulla, aurinkoista ja ip tarkenee paitasillaan tehdä pihahommia tai käydä vaeltamassa jossain. Silloin ei pari satunnaista sadepäivääkään haittaa
Niin, minä en kuulu noihin kumpaankaan ryhmään, jos jotenkin yritit näpäyttää? Olen aktiivinen oli vuodenaika mikä tahansa. Sitä yritin sanoa, että suurin osa ihmisistä kaivautuu syksyisin kotiin, oli sitten syynä syysmasennus tai se kotoilu. Kukaan ei kaipaile silloin mihinkään mukaan eikä kyläilenään, eikä kukaan järjestä mitään. Ihanaa nauttia omasta aktiivisesta ulkoilmaelämästä, syksy on siihen vuodenajoista paras, vaikka yleinen mielipide on muuta. Ainoastaan töissä tarvitsee kuunnella syysvinkujia, vapaalla saa olla rauhassa. 🤗
Nautin pimeistä, viileistä illoista. Tuli takkaan ja lasi punkkua viltin alla voittaa kylmän juoman pahteisella terassilla 100-0.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä voi kuin odottaa Suomen seuraavaa kevättä ja kesää. Niin se menee.
Aivan järkyttävä elämänasenne. Tuossahan menee iso osa elämästä hukkaan, jos koko ajan vain odottaa jotain muuta. Elä hetkessä ja jokaisessa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä voi kuin odottaa Suomen seuraavaa kevättä ja kesää. Niin se menee.
Aivan järkyttävä elämänasenne. Tuossahan menee iso osa elämästä hukkaan, jos koko ajan vain odottaa jotain muuta. Elä hetkessä ja jokaisessa päivässä.
Ei se odotus varmasti passiivista silti ole ja elämän hukkaan heittämistä. 😅
Ryhdy harrastamaan syvämeditaatiotekniikkaa, joka mahdollistaa kshanika-samaadhin eli ajatuksettoman Puhtaan Tietoisuuden* tilan kokemisen. Se antaa levon, joka voi olla jopa huomattavasti syvempi kuin syvä uni, nidraa! Parikin minsaa samaadhia 20 minuutin session aikana riittää.
Kun mieli pikku hiljaa rauhoittuu säännöllisen harrastamisen myötä, aika ei enää tunnu niin pitkältä eikä siten ole niin pakottavaa tarvetta keksiä ajankulua, ajan, joka lienee loppupeleissä vain ihmisen mielen harhainen luomus?
Tekniikoita Puhtaan Tietoisuuden kokemiseen on luultavasti useita, mutta helpoimmin opittava ja harjoitettava lienee Transsendenttinen Meditaatio(R). Se ei kuitenkaan ehkä sovi ihan varattomille, vaikka tiukka taloudellinen tilanne mahdollistanee selvät alennukset kurssihintoihin.
https://tm-fi.org/?tmcenterid=17508#intro-lectures
* self-referral consciousness, missä tietoisuuden ainoa "sisältö" on se itse!!
Ihmiser jakautuvat tässä suhteessa kahteen - toisiin ei vaikuta mitenkään, toisille se on kammottavaa. Tuon jälkimmäisen ryhmän soisi tekevän talvikuukausina etätöitä Espanjasta.