Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia, että 2 vuotta kestäneessä suhteessa mies joutuu edelleen käyttämään kondomia?

Vierailija
20.09.2025 |

Kyselin kavereilta saunaillassa ja kaikki olivat sitä mieltä, että naisen olisi ehdottomasti aika ottaa koppi ehkäisystä tässä kohtaa suhdetta. Olen koittanut tuoda asiaa esille naisystävän kanssa, mutta hän ei näe ongelmaa järjestelyssämme. No ei tietenkään, hän ei ole se joka menettää ison osan nautinnosta ehkäisylle. Miten saan puhuttua järkeä hänen päähänsä?

M32

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondomin miinukset: pieni ero tunnossa miehelle, pieni keskeytys kesken seksin jotta saa paikalleen

Hormonaalisen ehkäisyn miinukset naiselle:

Fysiologiset haittavaikutukset:

Painonnousu (yleinen, voi olla 2-5 kg)

Libido lasku (merkittävä ongelma monelle)

Mielialan muutokset, masennus, ahdistus

Päänsärky ja migreeni

Rintojen arkuus ja turvotus

Pahoinvointi (erityisesti alussa)

Vatsan turvotus ja nesteen kertyminen

Akne pahentuminen (joillakin)

Hivenaineiden puutos (B-vitamiinit, magnesium)

Vakavammat terveysriskit:

Veritulppariski (erityisesti tupakoitsijoilla ja yli 35v)

Kohonnut verenpaine

Maksaongelmien riski

Sappikohtausten riski

Tiettyjen syöpien (rinta-, kohdunkaulan) riski pitkäaikaisessa käytössä

Nimenomaan tuo on se kaikista ärsyttävin asia tässä. Nuo ehkäisyvalmisteet vaikuttavat koko elimistöön, kokonaisvaltaisesti, koko ajan, vaikka seksiä olisi vain muutamia kertoja viikossa, tai kuukaudessa. Nuo sivuvaikutukset ja seuraukset asiasta on 24/7. Ja jos pillerit unohtaa, tai jättää ottamatta, niin eipä sitä ehkäisytehoa sitten olekaan. 

Eikö oikeasti ole mahdollista keksiä ehkäisypilleriä, joka olisi kuin kondomi, eli sen voi ottaa vain seksin yhteydessä ja vaikutusaika on hetkellinen? Ei tarvitsisi vaikuttaa koko elimistöön ja koko ajan.  Plus terveysriskit. 

Toki sekin on hyvä muistaa, että osalle naisista pillerit sopii eikä he koe niistä mitään negatiivisia vaikutuksia. Osa jopa voi paremmin pillereillä. Mutta tämä ei todellakaan koske kaikkia naisia. 

Vierailija
42/43 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy, ja mieheni kunnioittaa minua sen verran, että käytämme kondomia. 

Minä olisin pistänyt muijan vaihtoon ajat sitten ennemmin kuin vuosikaudet alkanut kumia käyttämään. Avioliittoon asti ei olisi todellakaan päädytty kumilla. Voit pitää tästä tai olla pitämättä, ihan sama, mutta tuo menee vain noin minun osaltani.

Säälin naistasi, ihan oikeasti. Lue tuo pitkä lista.

Joo, kuten sanoin, voit pitää tästä tai olla pitämättä, ihan se on sama minulle, koska sinä ja mielipiteesi ovat minulle merkityksetöntä paskaa. Itselleni tilanne on se, että tosiaankaan avioliittoon asti ei kumilla olisi menty, koska vuosikaudet seksi kumilla ei ole mi

Naisesi terveys on sinulle siis vähemmän tärkeää kuin se että seksi on sinulle hieman hankalampaa, ok. Ihana mies.

Jos et olisi noin typerä ja osaisit lukea, huomaisit, että minä en missään vaiheessa kirjoittanut, että seksi olisi "hieman hankalampaa" kondomilla. Siitä tulee pidemmän päälle tunnotonta ja turhanpäiväistä eikä se jaksa kiinnostaa sen kumin kanssa. Kyse ei ole hankaluudesta vaan siitä, että se toimii alussa välttämättömänä pahana, mutta pidemmän päälle se ei tunnu minulle enää edes seksiltä sen onnettoman luonnollisen tuntuman vievän kumikääreen kanssa. Seksistä tulee sillä kalpea aavistus siitä, mitä se on ilman. Itse en myöskään tietenkään voi pakottaa ketään olemaan kanssani vaan se on täysin vapaaehtoista. Kumilla on vain lyhyitä suhteita, ei pitkiä. Ja kuten sanoin, sinä saat ihan vapaasti olla pitämättä tästä, se on minun näkemykseni ja toimintatapani. Yhdentekevää se tosiaan minulle on, mitä mieltä sinä siitä olet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy, ja mieheni kunnioittaa minua sen verran, että käytämme kondomia. 

Minä olisin pistänyt muijan vaihtoon ajat sitten ennemmin kuin vuosikaudet alkanut kumia käyttämään. Avioliittoon asti ei olisi todellakaan päädytty kumilla. Voit pitää tästä tai olla pitämättä, ihan sama, mutta tuo menee vain noin minun osaltani.

Säälin naistasi, ihan oikeasti. Lue tuo pitkä lista.

Jos et olisi noin typerä ja osaisit lukea, huomaisit, että minä en missään vaiheessa kirjoittanut, että seksi olisi "hieman hankalampaa" kondomilla. Siitä tulee pidemmän päälle tunnotonta ja turhanpäiväistä eikä se jaksa kiinnostaa sen kumin kanssa. Kyse ei ole hankaluudesta vaan siitä, että se toimii alussa välttämättömänä pahana, mutta pidemmän päälle se ei tunnu minulle enää edes seksiltä sen onnettoman luonnollisen tuntuman vievän kumikääreen kanssa. Seksistä tulee sillä kalpea aavistus siitä, mitä se on ilman. Itse en myöskään tietenkään voi pakottaa ketään olemaan kanssani vaan se on täysin vapaaehtoista. Kumilla on vain lyhyitä suhteita, ei pitkiä. Ja kuten sanoin, sinä saat ihan vapaasti olla pitämättä tästä, se on minun näkemykseni ja toimintatapani. Yhdentekevää se tosiaan minulle on, mitä mieltä sinä siitä olet. 

Yhyy yhyy yhyy. Naiselta hormonit vie seksihalujen lisäksi terveyden. Toivottavasti arvostat että hän on uhrannut vuoksesi aika paljon. Veikkaan villisti että et kompensoi asiaa mitenkään