Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että 2 vuotta kestäneessä suhteessa mies joutuu edelleen käyttämään kondomia?

Vierailija
20.09.2025 |

Kyselin kavereilta saunaillassa ja kaikki olivat sitä mieltä, että naisen olisi ehdottomasti aika ottaa koppi ehkäisystä tässä kohtaa suhdetta. Olen koittanut tuoda asiaa esille naisystävän kanssa, mutta hän ei näe ongelmaa järjestelyssämme. No ei tietenkään, hän ei ole se joka menettää ison osan nautinnosta ehkäisylle. Miten saan puhuttua järkeä hänen päähänsä?

M32

Kommentit (155)

Vierailija
41/155 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy, ja mieheni kunnioittaa minua sen verran, että käytämme kondomia. 

Minä olisin pistänyt muijan vaihtoon ajat sitten ennemmin kuin vuosikaudet alkanut kumia käyttämään. Avioliittoon asti ei olisi todellakaan päädytty kumilla. Voit pitää tästä tai olla pitämättä, ihan sama, mutta tuo menee vain noin minun osaltani.

Säälin naistasi, ihan oikeasti. Lue tuo pitkä lista.

Joo, kuten sanoin, voit pitää tästä tai olla pitämättä, ihan se on sama minulle, koska sinä ja mielipiteesi ovat minulle merkityksetöntä paskaa. Itselleni tilanne on se, että tosiaankaan avioliittoon asti ei kumilla olisi menty, koska vuosikaudet seksi kumilla ei ole mi

Naisesi terveys on sinulle siis vähemmän tärkeää kuin se että seksi on sinulle hieman hankalampaa, ok. Ihana mies.

Jos et olisi noin typerä ja osaisit lukea, huomaisit, että minä en missään vaiheessa kirjoittanut, että seksi olisi "hieman hankalampaa" kondomilla. Siitä tulee pidemmän päälle tunnotonta ja turhanpäiväistä eikä se jaksa kiinnostaa sen kumin kanssa. Kyse ei ole hankaluudesta vaan siitä, että se toimii alussa välttämättömänä pahana, mutta pidemmän päälle se ei tunnu minulle enää edes seksiltä sen onnettoman luonnollisen tuntuman vievän kumikääreen kanssa. Seksistä tulee sillä kalpea aavistus siitä, mitä se on ilman. Itse en myöskään tietenkään voi pakottaa ketään olemaan kanssani vaan se on täysin vapaaehtoista. Kumilla on vain lyhyitä suhteita, ei pitkiä. Ja kuten sanoin, sinä saat ihan vapaasti olla pitämättä tästä, se on minun näkemykseni ja toimintatapani. Yhdentekevää se tosiaan minulle on, mitä mieltä sinä siitä olet. 

Vierailija
42/155 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy, ja mieheni kunnioittaa minua sen verran, että käytämme kondomia. 

Minä olisin pistänyt muijan vaihtoon ajat sitten ennemmin kuin vuosikaudet alkanut kumia käyttämään. Avioliittoon asti ei olisi todellakaan päädytty kumilla. Voit pitää tästä tai olla pitämättä, ihan sama, mutta tuo menee vain noin minun osaltani.

Säälin naistasi, ihan oikeasti. Lue tuo pitkä lista.

Jos et olisi noin typerä ja osaisit lukea, huomaisit, että minä en missään vaiheessa kirjoittanut, että seksi olisi "hieman hankalampaa" kondomilla. Siitä tulee pidemmän päälle tunnotonta ja turhanpäiväistä eikä se jaksa kiinnostaa sen kumin kanssa. Kyse ei ole hankaluudesta vaan siitä, että se toimii alussa välttämättömänä pahana, mutta pidemmän päälle se ei tunnu minulle enää edes seksiltä sen onnettoman luonnollisen tuntuman vievän kumikääreen kanssa. Seksistä tulee sillä kalpea aavistus siitä, mitä se on ilman. Itse en myöskään tietenkään voi pakottaa ketään olemaan kanssani vaan se on täysin vapaaehtoista. Kumilla on vain lyhyitä suhteita, ei pitkiä. Ja kuten sanoin, sinä saat ihan vapaasti olla pitämättä tästä, se on minun näkemykseni ja toimintatapani. Yhdentekevää se tosiaan minulle on, mitä mieltä sinä siitä olet. 

Yhyy yhyy yhyy. Naiselta hormonit vie seksihalujen lisäksi terveyden. Toivottavasti arvostat että hän on uhrannut vuoksesi aika paljon. Veikkaan villisti että et kompensoi asiaa mitenkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen puhdas ja tauditon niin eikö paljaana riitä?

Haluatko elarit?

Sitä varten moni hankkii vasektomiankin.

Itsen ja oman oikeusturvan takia.

Vierailija
44/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtis tuhon leikkiin ollenkaan. Olisin vaihtanut naista aivan jo heti alussa. Syy: seksi ei toimi. 

Vierailija
45/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosia ongelmia mielikuvitusnaisen kanssa tällä kertaa.

Vierailija
46/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia, me ei olla käytetty ikinä mitään ehkäisyä ja 10 vuotta yhdessä.

Maho ja tuhkamuna?

Vierailija
47/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
48/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen löytänyt itselleni sopivan ratkaisun. Vaimo vaatii kondomin käyttöä. Minä käyn pari kertaa kuukaudessa kivan yh-mamman hoidossa. Hänellä on kierukka ja saan nussia paljaalla ja laskea syvälle ihanaan pilluun. Sitten jaksaa taas vaimon kanssa arkijyystöä kondomeineen. 

Vierailija
49/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy. Pillerit aiheuttivat mm.painonnousua, päänsärkyä, haluttomuutta, limakalvojen kuivuutta ja mieliala oli ärtynyt. Mutta oahinta oli se, että minipillerit aiheuttivat lähes jatkuvaa, runsasta kuukautisvuotoa. Minulla oli kuukautiset joka toinen viikko. Mieskin tuumi, että heitä ne pillerit mäkeen, niissähän on tosin erinomainen ehkäisyteho, kun seksiä ei voi harrastas juuri koskaan.. 

Kierukkaa ei gynet suostu minulle laittamaan, koska minulla on kohonnut infektioriski erään sairauden vuoksi. Joten joko mies hankkii vasektomian, tai käyttää kondomia. Nyt ollaan n.8kk käytetty kondomia, eikä sen käyttö tunnu haittaavan häntä.

Vierailija
50/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 21 vuotta ja koko ajan ollut kondomiehkäisy, poislukien ne ajat, kun on yritetty lasta. Onneksi miehelleni ei ole ongelma.

Täällä myös! 

Vierailija
51/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedäthän että naisten miesmaku muuttuu hormonaalisen ehkäisyn myötä? Saattaa jättää sinut, jos ottaa pillerit.

Nainen on taloudellisesti riippuvainen minusta, en usko.

AP

Toihan on helppoa seitten eli teet selväksi, että kierukkaa ta pillereitä kehiin tai muuten muija vaihtuu..

Vierailija
52/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota naisen kanssa puheeksi anaaliseksi ehkäisykeinona. 

Vierailija
53/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Miehesi on vain beta, koka joutuu tyytymään sinuun.

Vierailija
54/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen löytänyt itselleni sopivan ratkaisun. Vaimo vaatii kondomin käyttöä. Minä käyn pari kertaa kuukaudessa kivan yh-mamman hoidossa. Hänellä on kierukka ja saan nussia paljaalla ja laskea syvälle ihanaan pilluun. Sitten jaksaa taas vaimon kanssa arkijyystöä kondomeineen. 

Hyvä järjestely

Vierailija
55/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis hormonaalinen ehkäisyhän nimenomaan vie monelta naiselta seksuaalisuuden ja sitä kautta nautinnon. Kondomi siinä mielessä parempi, että se vaikuttaa vain yhteen seksin muotoon, mutta edelleen mies voi saada nautintoa esim. suuseksistä. Naiselta menee kaikki pilalle hormonaalisen ehkäisyn vuoksi - ja toisaalta sitä kautta mieheltäkin, koska jos naisella ei ole haluja, ei pariskunnalla ole seksiä.

Vierailija
56/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle naiselle ei sovi pillerit. Harvalle oikeastaan. 

Vierailija
57/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin eksän kanssa käytettiin kumia koko 13 vuoden suhde. Satunnaisesti sellaisina aikoina, kun oli turvallista panna ilman, pantiin ilman. Edellyttää, että tietää milloin on ovulaatio, niin ei niitä aikoja seksiä harrasta tai vetää ulos, jos ei lapsia halua.

Lapsia toivoessa luonnollisesti ilman, samoin raskausaikana ja raskauksien välissä, kun imetin eikä ollut vielä kuukautisia, pantiin paljaalla. Kun ei kumia tarvinnut, ei sitä sitten käyttänyt, mutta silloin kun tarvitsi, käytössä oli. Ei ex koskaan valittanut siitä kumin käytöstä, kun kuitenkin seksiä sai, eli en nyt ihan usko noita että kaikki tunto menee tai sitten on vääränlaiset kumit käytössä. Ohuempiakin malleja on.

Totta kai paremmalta se naisestakin tuntuu ilman, mutta jos pitäisi valita onko ilman seksiä vai kumin kanssa, niin kyllä minä sen seksin valitsen ja veikkaan että ei ne miehetkään niin helposti uutta (vaki-)panoa löydä, että kannattaisi pelkästään kumin takia naista vaihtaa. Tai jos löytää, niin jos ei sitä kumia satunnaishoitojen kanssa käytä, niin saattaa joutua huolehtimaan jostain ihan muusta kuin vahinkoraskauksista.

Vierailija
58/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä ja yksinäinen loppuelämä....

Vierailija
59/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Painu nyt kispää viimeinkin helevettiin jprinas kanssa!

Vierailija
60/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee mm. halut hormonaalista ehkäisystä. Olen sinkku tällä hetkellä, mutta kondomi olisi ainut ehkäisymuoto, mihin (enää) suostun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi