IS: Pian voit unohtaa ajokortin ja henkilöllisyystodistuksen, yksi sovellus riittää
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010122698.html
"Euroopan parlamentti ja EU:n neuvosto eli Euroopan unionin jäsenmaat pääsivät joulukuun alussa sopuun eurooppalaista lompakkosovellusta koskevasta lainsäädännöstä. Hanke on osa EU-komission ajamaa laajaa unionin digitalisaatiotavoitetta."
Ei hyvältä näytä.
Kommentit (121)
Seuraavaksi se on: vain yksi mikrosiru riittää. Ei muuta ko sirua käsivarteen.
Jaa. Mä en tuollaista hanki. Olen luopumassa koko älykännykästä muutenkin ja palaan perinteisten manuaalisten toimintojen käyttäjäksi.
Tavallisen kalenterinkin olen ottanut käyttöön, ja kirjoitan muistiinpanoni vihkoon ja aloitan käteisen käytön yms
Toivon todella että suuri aurinkomyrsky tulee tässä 2020-2030 välisenä aikana. Kaikki digip*ska häviää sen mukana.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mä en tuollaista hanki. Olen luopumassa koko älykännykästä muutenkin ja palaan perinteisten manuaalisten toimintojen käyttäjäksi.
Tavallisen kalenterinkin olen ottanut käyttöön, ja kirjoitan muistiinpanoni vihkoon ja aloitan käteisen käytön yms
Samoin olen palannut käteisen käyttöön.
Mikä voisikaan mennä pieleen? Hakkereiden märät päiväunet toteutuvat.
Älkää IKINÄ suostuko tuollaiseen. Pitäkää pintanne älkääkä luovuttako yksittisyyttänne ja vapauttanne. Suosittelen käyttämään käteistä.
niin nämähän oli palstan mielestä salaliittohörhöjen juttuja...
Vierailija kirjoitti:
niin nämähän oli palstan mielestä salaliittohörhöjen juttuja...
Joo, palstalaisten ja aika monien muidenkin mielestä tuo on suorastaan loistava juttu. Siis niin kätevää, kun kaikki henkilökohtaiset tiedot hakkeroitavissa.
Sanokaa mun sanoneeni, tuohon liitetään vielä hiilijalanjäljen seuranta ynnä muu ilmastohömppä.
Näin vanhemmiten kun ikänäkö jo vaivaa en ala käyttämään enää yhtään mitään kännykkäsovellusta. Mä en näe niitä kunnolla ja inhoan näpytellä pientä räpellystä kankealla sormella. En tykkää tästä kosketusnäytöstä yhtään.
Tämä on taas niitä uudistuksia missä ei oteta huomioon ihmisten rajoitteita.
Mammoilla ei ole hätää kun muuta talletettavaa ei ole kuin ulosottorekisteri.
Vierailija kirjoitti:
"Esimerkiksi nykyisin käytössä olevien henkilö- ja ajokorttien rinnalle tulee mahdollisuus käyttää vastaavia sähköisiä dokumentteja, jotka toimivat älypuhelimen uudessa lompakkosovelluksessa."
Sirun käyttöä kehossa voi perustella taas sillä, että kun älypuhelin häviää niin samalla häviää digilompakko ja henkilöllisyys, eikä näin ei voi käydä kun siru on kiinni kehossa.
Lääppimispuhelinta en ikinä osta, joten se siitä. Kotona on ilmainen netti, se riittää mulle, mun ei tarvi kantaa älyä kainalossa.
Näin sitä tiputetaan taas yksi kansanosa oman onnensa nojaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitä odotellessa pitää pitää mukana ajokorttia ja varalta passia tai henkkareita, olisi näppärää kun sirunlukijalla tietäisi kuka olen. Vielä jos sillä sirulla voisi maksaa niin jo olisi helppoa.
Henkilöllisyys ja omaisuus yhden ainoan hauraan laitteen ja pilvipalveluiden varaan, kun jo uutta puhelinta hankkiessa kaiken mahdollisen siirto vanhasta kapulasta uuteen on perkeleellistä säätämistä, milloin mikäkin yksityinen tahi julkinen palvelu hakkeroidaan ja kännykkä taitaa yleismaailmallisesti olla se varastetuin/hukatuin/hajonnein haitake mitä ihmiskunta on kyennyt tuottamaan?
Taidanpa skipata tuon lompuukin.
"Kun muutaman vuoden päästä ajat autoa, käyt Alkossa tai ylität Schengen-maiden rajoja, sinun ei tarvitse kantaa ajokorttia tai henkilöllisyystodistusta mukanasi."
Pari muovikorttia painaa huomattavasti vähemmän kuin älypuhelin, eikä kortteja tarvitse ladata välillä.
Klaus-sedän unelmat käyvät toteen.