Onko normaalia, että 2 vuotta kestäneessä suhteessa mies joutuu edelleen käyttämään kondomia?
Kyselin kavereilta saunaillassa ja kaikki olivat sitä mieltä, että naisen olisi ehdottomasti aika ottaa koppi ehkäisystä tässä kohtaa suhdetta. Olen koittanut tuoda asiaa esille naisystävän kanssa, mutta hän ei näe ongelmaa järjestelyssämme. No ei tietenkään, hän ei ole se joka menettää ison osan nautinnosta ehkäisylle. Miten saan puhuttua järkeä hänen päähänsä?
M32
Kommentit (43)
Miksi edes olet enää siinä suhteessa niin paskan naisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän että naisten miesmaku muuttuu hormonaalisen ehkäisyn myötä? Saattaa jättää sinut, jos ottaa pillerit.
Muuttuukohan se muuten toisin päin ja kuinka monta kertaa, jos nyt oletetaan vaikka seurustelun alkavan pilleriajalla, jatkuvan lasten tekoon ja palataan välillä hormoniehkäisyyn, luovutaan taas siitä jne ja lopulta taas siirrytään pillereihin?
Eikä tarvi ottaa hernettä nenään, kun nyt viattomasti kysyn, onko joku itsessään todennut monta kertaa tuosta syystä ehkä johtuvia muutoksia ja miten ne ovat ilmenneet?
Minä en ole ikinä käyttänyt hormonivalmisteita, mutta olen kyllä huomannut raskaus- ja pikkulapsiajan hormonien vaikuttavan seksihaluihin radikaalisti
Mitä muuta siis ehdotat? Että hankit vasektomian?
Vierailija kirjoitti:
Kondomia kannattaa ehdottomasti käyttää jo ihan siksi, ettei sukupuolitaudeista tulisi ongelmaa. Se pitää muistaa sanoa kumppanille riittävän usein.
Sehän teillä varatuilla naisilla on ongelmana kun petätte ja annatte silloinkin paljaalla. En ole ikinä nähnyt suomalaisen naisen käyvän testeissä.
Jos tämä ei ole provo niin toivon että naisesi tietää mitä ajattelet. Että olet sitä mieltä että maksimoidakseen sinun nautintosi hänen pitäisi muokata omaa hormonitoimintaansa, kohottaa riskejä mm rintasyövän ja veritulpan saamisesta ja kestää kaikki horm ehkäisyn mahd sivuvaikutukset.
Onneksi et ole minun kumppanini.
Kondomin miinukset: pieni ero tunnossa miehelle, pieni keskeytys kesken seksin jotta saa paikalleen
Hormonaalisen ehkäisyn miinukset naiselle:
Fysiologiset haittavaikutukset:
Painonnousu (yleinen, voi olla 2-5 kg)
Libido lasku (merkittävä ongelma monelle)
Mielialan muutokset, masennus, ahdistus
Päänsärky ja migreeni
Rintojen arkuus ja turvotus
Pahoinvointi (erityisesti alussa)
Vatsan turvotus ja nesteen kertyminen
Akne pahentuminen (joillakin)
Hivenaineiden puutos (B-vitamiinit, magnesium)
Vakavammat terveysriskit:
Veritulppariski (erityisesti tupakoitsijoilla ja yli 35v)
Kohonnut verenpaine
Maksaongelmien riski
Sappikohtausten riski
Tiettyjen syöpien (rinta-, kohdunkaulan) riski pitkäaikaisessa käytössä
Hormonaaliset vaikutukset:
Luonnollisen kuukautiskierron häiriintyminen
Ovulaation esto (keho "unohtaa" luonnollisen rytmin)
Hormonitasapainon häiriintyminen
Vaikutus stressihormoneihin (kortisoli)
Kilpirauhasen toiminnan muutokset
Psykologiset vaikutukset:
Persoonallisuuden muutokset
Vähentynyt spontaanisuus ja intuitio
Tunne-elämän latistuminen
Kumppanin valintaan vaikuttaminen (muuttaa mieltymyksiä)
Käytännön haitat:
Päivittäinen muistaminen (pilli)
Korkeat kustannukset pitkällä aikavälillä
Lääkärissäkäynnit ja reseptit
Sivuoireiden seuraaminen
Lopettamisen jälkeen palautumisaika (voi kestää kuukausia)
Pitkäaikaisvaikutukset:
Hedelmällisyyden palautumisen viivästyminen
Luun tiheyden mahdollinen väheneminen
Suoliston mikrobiomiin vaikutus
Immuunijärjestelmän muutokset
Hormonaalinen ehkäisy vaikuttaa koko kehon toimintaan, toisin kuin kondomi joka on paikallinen ja tilapäinen ratkaisu.
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 21 vuotta ja koko ajan ollut kondomiehkäisy, poislukien ne ajat, kun on yritetty lasta. Onneksi miehelleni ei ole ongelma.
Ehdota hormoonikierukkaa. Siitä on jopa terveydellistä hyötyä naiselle. Toki siitäkin voi akne vähän paheta. Itselläni se on määrätty runsaisiin kuukautisiin. Olisinpa saanut sen jo nuorempana! Otin vasta kuopuksen syntymän jälkeen.
Herpeshän ei parane ikinä. Kahdesta vuodesta nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy, ja mieheni kunnioittaa minua sen verran, että käytämme kondomia.
Minä olisin pistänyt muijan vaihtoon ajat sitten ennemmin kuin vuosikaudet alkanut kumia käyttämään. Avioliittoon asti ei olisi todellakaan päädytty kumilla. Voit pitää tästä tai olla pitämättä, ihan sama, mutta tuo menee vain noin minun osaltani.
Olisit tyytyväinen. Saat kuitenkin markkinahinnaltaan 200-300€/tunti palvelua täysin ilmaiseksi. Valtava summa kertyy vuodessa.
Plus että pillereistä voi tulla pesäke maksaan kuten minulla ja se olisi voinut kehittyä syöväksi. Lääkäri ei suositellut enää mitään hormonaalista ehkäisyä ettei uusiudu.
EDELLINEN ALOITUKSESI SIIRRETTY SEKSIPALSTALLE , MENE SINNE VOUHKAAMAAN.
Keskustelu | Seksi | 19:12 | 28.8.2025 | 87
Onko normaalia että 2v suhteessa mies joutuu edelleen käyttämään kondomia ehkäisynä?
Puhuttiin äijien kanssa saunaillassa viime viikonloppuna ja olivat kaikki sitä mieltä, että ei ol
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy, ja mieheni kunnioittaa minua sen verran, että käytämme kondomia.
Minä olisin pistänyt muijan vaihtoon ajat sitten ennemmin kuin vuosikaudet alkanut kumia käyttämään. Avioliittoon asti ei olisi todellakaan päädytty kumilla. Voit pitää tästä tai olla pitämättä, ihan sama, mutta tuo menee vain noin minun osaltani.
Säälin naistasi, ihan oikeasti. Lue tuo pitkä lista.
Jos nainen puhdas ja tauditon niin eikö paljaana riitä?
Vierailija kirjoitti:
No siis on varmaan joku syy, miksei hän käytä hormonaalista ehkäisyä. Mikä se on, tiedätkö?
Tiedän, akka ajaa patteri dildolla eliTEZLALLA jossa jo keulassa ehkäisykierukan "logo"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kuten sanoin, voit pitää tästä tai olla pitämättä, ihan se on sama minulle, koska sinä ja mielipiteesi ovat minulle merkityksetöntä paskaa. Itselleni tilanne on se, että tosiaankaan avioliittoon asti ei kumilla olisi menty, koska vuosikaudet seksi kumilla ei ole minkään arvoista. Se olisi ollut siinä vaiheessa jo täysin seksitön suhde ja siinä vaiheessa suunta voi olla vain ulos sellaisesta. Seksi kumilla on pidemmän päälle hyvin tylsää. Se on tosiaan ihan sama kuin söisi ne marianne-karkit papereineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kuten sanoin, voit pitää tästä tai olla pitämättä, ihan se on sama minulle, koska sinä ja mielipiteesi ovat minulle merkityksetöntä paskaa. Itselleni tilanne on se, että tosiaankaan avioliittoon asti ei kumilla olisi menty, koska vuosikaudet seksi kumilla ei ole minkään arvoista. Se olisi ollut siinä vaiheessa jo
Naisesi terveys on sinulle siis vähemmän tärkeää kuin se että seksi on sinulle hieman hankalampaa, ok. Ihana mies.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen puhdas ja tauditon niin eikö paljaana riitä?
Mutkun se on vanha h--oro
Kondomia kannattaa ehdottomasti käyttää jo ihan siksi, ettei sukupuolitaudeista tulisi ongelmaa. Se pitää muistaa sanoa kumppanille riittävän usein.