Kenen nimiin uusi kallis auto ostetaan teidän avioliitossa?
Miten teillä menee auton ostot/vaihdot?
Kenen nimiin / omaisuudeksi auto laitetaan? Siihen menee kuitenkin iso osa säästöistä...
Juuri meillä mietin asiaa... miehen tällä hetkellä nimissä olevaa autoa vaihdetaan huomattavasti kalliimpaan. Mies maksaa normaalisti lainat ja talon kulut, minä muut talouskulut ja lasten kulut. Miehellä jää enemmän säästöön eli hänen tililleen kertyneitä varoja pääosin käytetään, mutta eipä sinnekään niin kertyisi, jos minä en päivittäisiä kuluja niin paljoa maksaisi...
Avioliitossa siis ollaan, että periaatteessa asialla ei ole kai merkitystä... mutta, jos ero joskus jostain syystä tulisi, niin omaisuus on silti miehen eli oman tasinkoni saisin vasta oikeusprosessin jälkeen ja siihen mennessä on varmasti halutessaan siis ehtinyt jo rahansa johonkin hassata/siirtää... Tämä siis minulla kauhuskenaariona...
Avioliitto on tällä hetkellä ok, mutta en toisaalta haluaisi, että minua nykyaikana vielä vietäisiin kuin pässiä narussa "vanhan kaavan" mukaan....
Mitä kokemuksia tai mielipiteitä teillä on?
Kommentit (122)
Mun mielestä tossa ei se auto ole edes ongelman ydin vaan se, että toinen puoliso maksaa enemmän arjen kuluja ja toinen säästää "omaa rahaa".
Meillä on aina osallistuttu yhteisiin menoihin tulojen suhteessa ja lopuilla voi molemmat tehdä mitä huvittaa. Autot taitaa olla toinen molempien nimissä ja toinen vain mun nimissä.
Meillä on talo sekä autot puoliksi molempien nimissä sekä lainat myös otettu puoliksi. Kulut maksetaan yhteiseltä tililtä.