Moniko ehti tavata isoisovanhempiaan?
Minä ehdin yhden. Isoisän äidin. Olin niin nuori 70 luvun alussa etten oikein muista enää, harmittaa se.
Kommentit (32)
Ehdin. Olin 10 ja 11v kun molemmat isoisoäitini kuolivat. muistan heidät hyvin. Isoisoisiäni en ole nähnyt.
Lapsia tehdään keskimäärin kolmekymppisenä, Akaisemmat sukupolvet tekivät nuorempina, joten suurin osa ihmisistä on tavannut isovanhempansa.
Minäkin olin jo melkein viisikymppinen, kun mummoni kuoli. Serkuillani oli jo lapsia ja olipa yksi serkkuni jo isosäkin, eli hengissä oli samaan aikaan viisi sukupolvea.
Minä tapasin molemmat isoisoäitini ja myös toisen isoisoisistäni.
Minulla on joitakin isoisoäitini hienoja vintage-vaatteita, jotka ovat aarteitani.
Olen tavannut kolme isoisovanhempaani mutta muistan heistä vain yhden. Mamma kuoli 100-vuotiaana kun olin lukiossa. Olimme läheiset ja kaipaan häntä edelleen.
En tavannut. Kaikki isovanhemmatkin kuolivat kun olin lapsi tai varhaisteini, joten heistäkin muistan vain joitain asioita.
Tapasin viimeisen kerran isänäidinäitini 3kymppisenä. Eli hyvin pitkään.
Olen syntynyt 1966.
Isoisovanhempani ovat kuolleet vuosina 1902, 1903, 1906, 1911, 1933, 1937, 1915 ja 1952
Vierailija kirjoitti:
3/4 tapasin. Yhden tosin niin pienenä ettei ole muistikuvia
Isosisovanhempia on 8 kpl, taidat nyt puhua isovanhemmista.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia tehdään keskimäärin kolmekymppisenä, Akaisemmat sukupolvet tekivät nuorempina, joten suurin osa ihmisistä on tavannut isovanhempansa.
Minäkin olin jo melkein viisikymppinen, kun mummoni kuoli. Serkuillani oli jo lapsia ja olipa yksi serkkuni jo isosäkin, eli hengissä oli samaan aikaan viisi sukupolvea.
Juu. Nyt puhutaan isoisovanhemmista.
Olisipa ollut hienoa tavata. Isoisomummi oli kuulema kylän kuuluin karjalanpiirakoistaan. Sitä taitoa en koskaan päässyt oppimaan.
En ole tavannut. Isovanhemmistanikin olen tavannut vain kaksi neljästä, toiset kaksi ovat kuolleet ennen syntymääni.
Isän mummun olen nähnyt ja muistan. Päiväkodissa välillä ihmeteltiin, kun kerroin minulla olevan kolme mummua.
Olettaisin, että aika moni. Jos lasketaan sukupolveksi 25- 30 vuotta niin isoisovanhemmat ovat 75- 90 vuotiaita kun lapsenlapsenlapsi syntyy.
Äitini äidinäidin tapasin, mutta olin niin pieni että muistan vain hajanaisia tuokiokuvia. Hän kuoli kun olin 5-vuotias.
En ole tavannut ainuttakaan. Viimeisin kuoli joitain kuukausia ennenkuin itse synnyin.
Vierailija kirjoitti:
Sain lapset kolmekymppisenä, ja he ehtivät tavata isoisoäitinsä, joka kuoli vuonna 2000.
Olenko harvinaisuus?