Miksi h'lvetissä lähdet sairaana ihmisten ilmoille ja tartutat toiset?
Tämä asia jaksaa aina hämmentää. Koulutetut ja fiksutkin ihmiset saapuvat sairaana töihin tai menevät kylään ilmoittamatta, että ovat kipeänä. Lapset tuodaan kunnolla sairaina päiväkotiin ja kerhoon.
Nyt viimeisimmällä kerralla sain kunnon räkätaudin, kun eräs urpo oli päättänyt lähteä uimahalliin sairaana ja niisti räkänsä veteen. O_O
Kiinnostaisi tietää, mitä liikkuu näiden päässä, jotka lähtevät sairaana johonkin ihmisten ilmoille tartuttamaan toisia?
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa, kun olen reilun viikon maannut kotona coronassa. En edes kaupassa halunnut lähteä käymään, vaan tilasin ruoat kotiin.
Itsellä ei ole tarvetta nöyristellä työnantajalta kruunua päähän. Vaikka kipeänä menisin töihin, niin palkka pysyy edelleenkin yhtä huonona eikä se kruunukaan päässä loistaisi. Hyvällä omatunnolla olen sairastanut kotona.
Coronassa 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😄
Tuollaiset ihmiset ovat uskomattomia ìdíootteja. Enkä ajattele, että ventovieraiden pitäisi jotenkin hyy sätä toisiaan, mutta kaikki tietävät kuinka kamalaa esimerkiksi flunssassa on, ja normaalilla järjellä varusteltu ihminen ei vain halua ehdoin tahdoin levitellä sitä ympäriinsä. Toki pitäisi myös käyttää käsidesiä ja pestä käsiä ahkerasti, esimerkiksi jos menee julkisista kauppakeskukseen, pitäisi mennä suorinta tietä vessaan pesemään kädet. Varmasti lähes kukaan ei niin tee, joten siinä on yksi iso syy tartunnoille. Kotiin mennessä kyllä useimmat pesevät kädet heti ensitöikseen, mutta kun sitä hygieniaa ei pitäisi unohtaa ihmisten ilmoillakaan. Jos ei voi tai halua pestä käsiä julkisilla paikoilla, käsidesin käyttäminen on aina helppoa ja mahdollista. Lisäksi pitäisi pitää huoli ruokavaliosta ja pukeutumisesta.
Pari syytä: ensinnäkin itsellä on kovat allergiat, jotka tuntuvat flunssaoireilta ja niitä voi tulla helmi-lokakuun välillä koska vain. Viettäisin puolet vuodesta sisällä jos joka aivastuksesta/niiskutuksesta jäisin kotiin ihmettelemään onko se flunssaa vai allergiaa.
Toiseksi, kun flunssa iskee, oireet kestävät aina n. 2 viikkoa ensimmäisestä kurkun karheudesta loppuajan yskään. Pahin olo on ensimmäisinä päivinä jolloin pysyn kotona, mutta kun olo helpottaa niin elän normaalisti - en mitenkään voisi pysyä kotona joka kerta kahta viikkoa flunssan jälkioireiden takia, vaikka nenä olisi vielä tukossa ja yskittää.
Sitä ihmettelin. Töissä ollut flunssaa, ihmisiä pois, mutta moni sairaanakin, nyt mulla alkoi lentsu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa, kun olen reilun viikon maannut kotona coronassa. En edes kaupassa halunnut lähteä käymään, vaan tilasin ruoat kotiin.
Itsellä ei ole tarvetta nöyristellä työnantajalta kruunua päähän. Vaikka kipeänä menisin töihin, niin palkka pysyy edelleenkin yhtä huonona eikä se kruunukaan päässä loistaisi. Hyvällä omatunnolla olen sairastanut kotona.
Coronassa 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😄
Jospa olikin Corona-humalassa koko viikon. Toivottavasti vkl riittää krapulointiin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tule tunnustamaan, että on itse tällainen tapaus.
No minä tulen.
Kaikenmaailman viruksia ympäristössä pyörii ihan joka puolella ja ihan turha rajoittaa omaa ja lastensa elämää.
Kukaan ei ole kuollut tietääkseni.
Kertoo minusta paljon, että korona-aikana ei juuri muita flunssia pyörinyt, kun ihmiset pesivät käsiä, käyttivät maskeja ja jäivät sairaana kotiin. Nykyisin maskeille vaan naureskellaan, käsien peseminen on unohtunut ja kaupoissa yms ravataan kipeänä kuten ennen koronaa.
Ai että nautin korona-aikana siitä, kun tautikuorma väheni ja ihmiset oppivat jäämään kipeänä kotiin. Tämä ilo ei valitettavasti ollut pysyvää.
Miten tiedät ulkopuolisena mistä sairaudesta on kyse??
Minulla on esim. ollut korona 3 kertaa. Oli oireeton ulkopuolisille, ainoastaan lihaksia ja niveliä särki, pää oli kipeä 3 viikkoa putkeen. En yskinyt eikä ollut mitään nuhaa. Ei kukaan tiennyt että mulla oli korona.
Omalla työpaikalla ainakin kyse on siitä, että pomo suhtautuu kaikkiin saikkuihin todella epäilevästi ja muutkin työkaverit saattavat kuittailla, joten pienessä "räkäisyydessä" ei jäädä kotiin, vaikka juuri edellisessä flunssassa lääkäri hieman sätti, etten ollut jäänyt kotiin pelkän kurkkukivun takia.
Kova yskä voi olla myös sairautta mikä ei tartu toisiin.
Ja mitenkä nämä sairaat käyvät kaupassa, jos ei heillä ole apua siihen. Tuli vaan mieleen, että minäkin kävin jalka murtuneena (kipsissä) ihan itse ostoksilla. Ei siis tartu mutta kertoo, että kaikilla ei ole apua/palvelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo minusta paljon, että korona-aikana ei juuri muita flunssia pyörinyt, kun ihmiset pesivät käsiä, käyttivät maskeja ja jäivät sairaana kotiin. Nykyisin maskeille vaan naureskellaan, käsien peseminen on unohtunut ja kaupoissa yms ravataan kipeänä kuten ennen koronaa.
Ai että nautin korona-aikana siitä, kun tautikuorma väheni ja ihmiset oppivat jäämään kipeänä kotiin. Tämä ilo ei valitettavasti ollut pysyvää.
Kun ollaan vähemmän tekemisissä ihmisten kanssa, kulkee vähetauteja. Mutta oli biisi flunssia silloinkin. Itse kävin turhassa koronatestissä monta kertaa.
Silloin maskit ym hössötys meni täysin yli. Maskit on todella turhia arjesta. Silloin moni neuroottinen oli kyllä onnellinen, kun muutkin oli hetken samanlaisia. Toivottavasti ei ikinä enää.
Vierailija kirjoitti:
Silloin maskit ym hössötys meni täysin yli. Maskit on todella turhia arjesta. Silloin moni neuroottinen oli kyllä onnellinen, kun muutkin oli hetken samanlaisia. Toivottavasti ei ikinä enää.
Esim. Aasiassa ihan normaalia että pidetään maskia jos on flunssaa, mutta pitää liikkua ihmisten ilmoilla. Siinä mitään neuroottista ole, vaan ihan muiden huomioimista. Joo, maski ei ESTÄ kaikkia tartuntoja, mutta jos mahdollinen taudinkantaja yskäisee tai aivastaa maskiin, pisaratartunnan todennäköisyys pienenee huomattavasti vs. tilanne, jossa rykii kämmeneen jonka jälkeen tarttuu tolppaan bussissa tms.
Kuten joku jo sanoikin, se tartuttavin vaihe on alussa. Minulla on nyt ihan terve olo, mutta kurkku kuin hiekkapaperia. Olen siis sairastumassa, mutta ei tällainen olo ole peruste jäädä pois töistä.
Meidät pyydettiin synttäreille vesirokkopotilaan kanssa. Kun kaikkihan haluaa vesirokon. Ei haluttu, koska yhdellä lapsella atopia pahana ja oltiin reissuun lähdössä. Jouduimme pikana laitattamaan vesirokkorokotukset lapsille.
Toinen perhe tuli meille sairaana, vasta lähtiessä kerrottiin, että kahdella perheenjäsenellä on varmaan noro, kun ihmettelin yhden lapsen vaisua olemusta. Oli oksentanut vielä aamullakin. No parin päivän päästä se noro oli meidänkin perheessä ja yksi joutui sairaalaan. Katkaisin välit. Olisi kai ollut kohteliasta edes ensin kysyä, haittaako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tule tunnustamaan, että on itse tällainen tapaus.
No minä tulen.
Kaikenmaailman viruksia ympäristössä pyörii ihan joka puolella ja ihan turha rajoittaa omaa ja lastensa elämää.
Kukaan ei ole kuollut tietääkseni.
Tietääksesi? Maailma on vähän suurempi kun sinun oma tuttavapiirisi! Kuten joku jo kirjoitti niin et voi tietää tuntemattomista ihmisistä että sairastaako tuo ihminen esim syöpää, tai onko tuon ihmisen perheessä syöpää sairastava.
Muita voi ottaa huomioon, vaikka olisivatkin täysin vieraita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Aasiassa ihan normaalia että pidetään maskia jos on flunssaa, mutta pitää liikkua ihmisten ilmoilla. Siinä mitään neuroottista ole, vaan ihan muiden huomioimista. Joo, maski ei ESTÄ kaikkia tartuntoja, mutta jos mahdollinen taudinkantaja yskäisee tai aivastaa maskiin, pisaratartunnan todennäköisyys pienenee huomattavasti vs. tilanne, jossa rykii kämmeneen jonka jälkeen tarttuu tolppaan bussissa tms.
Myös hoitohenkilökunta käyttää maskia esim. eristyspotilaita hoitaessa. Onko lääketiede neuroottisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Myös hoitohenkilökunta käyttää maskia esim. eristyspotilaita hoitaessa. Onko lääketiede neuroottisuutta?
Minullekin lyötiin maski naamaan, kun menin päivystykseen keuhkoputkentulehduksen jälkimainingeissa. Kai se hoitaja oli neuroottinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ollaan vähemmän tekemisissä ihmisten kanssa, kulkee vähetauteja. Mutta oli biisi flunssia silloinkin. Itse kävin turhassa koronatestissä monta kertaa.
Esim syöpäsairas on neuroottinen mielestäsi jos käyttää maskia, kun ei ole "varaa" saada infektiotartuntoja? Siinä tapauksessa : Häpeä, jos osaat!
Bussissa noita näkee ja ylipäätään joukko liikenne välineissä.
Kaikille se yskä ja kuume