Miksi h'lvetissä lähdet sairaana ihmisten ilmoille ja tartutat toiset?
Tämä asia jaksaa aina hämmentää. Koulutetut ja fiksutkin ihmiset saapuvat sairaana töihin tai menevät kylään ilmoittamatta, että ovat kipeänä. Lapset tuodaan kunnolla sairaina päiväkotiin ja kerhoon.
Nyt viimeisimmällä kerralla sain kunnon räkätaudin, kun eräs urpo oli päättänyt lähteä uimahalliin sairaana ja niisti räkänsä veteen. O_O
Kiinnostaisi tietää, mitä liikkuu näiden päässä, jotka lähtevät sairaana johonkin ihmisten ilmoille tartuttamaan toisia?
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flunssa-aikaan taudin voi saada mistä vaan. Samoin kaikki ne joilla lapsia päiväkodissa tai koulussa. En menisi syöpäsairaan tms luo puolikuntoisena mutta muuten on aika sama. Marras- helmikuun ajan kaikki sairastaa joka tapauksessa.
Tämä on juuri lapsiperheiden asenne. Koska ME saamme kaikki taudit joka tapauksessa, kyllä muidenkin on ne kestettävä.
No minua ei kiinnosta saada. Puhumattakaan kroonisesti sairaista.
Kaiken kukkuraksi meillä saa tehdä etää oman harkinnan mukaan vaikka viitenä päivänä viikossa.
Mutta ei, lapsiperheen äippä tulee kröhimään töihin koska kotona ei ole työrauhaa kun lapset ovat kipeänä iskän kanssa. "'Joo meillä on koko perhe kipeänä ja itselläkin alkaa tulla tauti päällä KRÖH KRÖH PÄRSKIS niin tulin tänne hoitamaan pari juttua kun kotona
Tuossahan sanottiin, että oli mahkut tehdä etänä.
Meillä on vähän sama tilanne. Jos kuumetta, niin saikkua. Jos flunssaa, mutta tuntuu työkykyiseltä, niin etänä oman harkinnan mukaan. Tuo tehtiin hyvin selväksi.
Mutta lapsiperheelliset eivät todellakaan noudata tätä. Ei edes pomo. Ja syy on tuo sama, että kun lapset ovat kotona kipeinä, halutaankin tulla toimistolle.
Saikuttelu on yksi pääsyy huonontuneeseen kilpailukykyymme. Onneksi suurin osa porukasta tajuaa, ettei pieni nuhakuume estä työskentelyä.
Hysterian puolelle menee toisten kyttäily. Flunssat tarttuu tehokkaimmin silloin kun oireet vasta alkavat. Kukaan ei rupea pikkuoireiden takia elämään eristyksissä
Aloittaja voi itse jäädä kotiin jos noin paljon pöpöt pelottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flunssa-aikaan taudin voi saada mistä vaan. Samoin kaikki ne joilla lapsia päiväkodissa tai koulussa. En menisi syöpäsairaan tms luo puolikuntoisena mutta muuten on aika sama. Marras- helmikuun ajan kaikki sairastaa joka tapauksessa.
Tämä on juuri lapsiperheiden asenne. Koska ME saamme kaikki taudit joka tapauksessa, kyllä muidenkin on ne kestettävä.
Kaiken kukkuraksi meillä saa tehdä etää oman harkinnan mukaan vaikka viitenä päivänä viikossa.
Mutta ei, lapsiperheen äippä tulee kröhimään töihin koska kotona ei ole työrauhaa kun lapset ovat kipeänä iskän kanssa. "'Joo meillä on koko perhe kipeänä ja itselläkin alkaa tulla tauti päällä KRÖH KRÖH PÄRSKIS niin tulin tänne hoitamaan pari juttua kun kotona
Kirjoitin jo saman: kuume ei ole tavallinen oire aikuisten flunssissa, eikä siten sairauden mittari.
On "urbaanilegendaa" ettei saikkua voi saada jos ei ole kuumetta. Yleisvointi on se mittari!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei, lapsiperheen äippä tulee kröhimään töihin koska kotona ei ole työrauhaa kun lapset ovat kipeänä iskän kanssa. "'Joo meillä on koko perhe kipeänä ja itselläkin alkaa tulla tauti päällä KRÖH KRÖH PÄRSKIS niin tulin tänne hoitamaan pari juttua kun kotona ei saa tehdä töitä rauhassa".
Hyvin kirjoitettu, komppaan täysin!
Vastaan tähän:
"Eteenkin työnantaja ei voi määräillä milloin työntekijä "saa" seuraavan kerran sairastua.
Nyt järki käteen, ei olla Pohjois-Koreassa kuiteinkaan!"
Olet onnekas, koska et ilmeisesti ole ollut sellaisen työnantajan palveluksessa, joka ei ole mukava. Minulla ei ole varaa menettää työpaikkaani. Eihän pomo suoraan sano, että max 1 sairastuminen vuodessa. Siitä poissaolosto seuraa julmettu määrä ylitöitä ja kaikkia epämiellyttävien asioiden hoitoa, "kun tehtiin vajaalla, niin jäi vähän roikkumaan".
Vierailija kirjoitti:
Vastaan tähän:
"Eteenkin työnantaja ei voi määräillä milloin työntekijä "saa" seuraavan kerran sairastua.
Nyt järki käteen, ei olla Pohjois-Koreassa kuiteinkaan!"
Olet onnekas, koska et ilmeisesti ole ollut sellaisen työnantajan palveluksessa, joka ei ole mukava. Minulla ei ole varaa menettää työpaikkaani. Eihän pomo suoraan sano, että max 1 sairastuminen vuodessa. Siitä poissaolosto seuraa julmettu määrä ylitöitä ja kaikkia epämiellyttävien asioiden hoitoa, "kun tehtiin vajaalla, niin jäi vähän roikkumaan".
Työnantajasi ei noudata lakia. Miksi hyväksyt moista?
Minä olen sitä mieltä, että ffp2-maskia on syytä käyttää niiden, jotka ei halua sairastua. Koska silloin se todella on vain itsestä kiinni. Käsien pesua, käsipyyhkeiden vaihtoa, ovenkahvojen ja pintojen pyyhkimistä.
Tämän sanon sillä kokemuksella, kun lapsellani epäiltiin syöpää ja meidän piti olla kotona eristyksessä.
Minä pelkään kuraa lattialla.
Kaikkien tulisi lopettaa julkisilla paikoilla liikkuminen, jotta minä voin liikkua julkisillapaikoilla ilman kuralle altistumista.
Minut pakoitettiin töihin. Ja olen vieläkin sairas, pitkä flunssa.