Miksi h'lvetissä lähdet sairaana ihmisten ilmoille ja tartutat toiset?
Tämä asia jaksaa aina hämmentää. Koulutetut ja fiksutkin ihmiset saapuvat sairaana töihin tai menevät kylään ilmoittamatta, että ovat kipeänä. Lapset tuodaan kunnolla sairaina päiväkotiin ja kerhoon.
Nyt viimeisimmällä kerralla sain kunnon räkätaudin, kun eräs urpo oli päättänyt lähteä uimahalliin sairaana ja niisti räkänsä veteen. O_O
Kiinnostaisi tietää, mitä liikkuu näiden päässä, jotka lähtevät sairaana johonkin ihmisten ilmoille tartuttamaan toisia?
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tule tunnustamaan, että on itse tällainen tapaus.
No minä tulen.
Kaikenmaailman viruksia ympäristössä pyörii ihan joka puolella ja ihan turha rajoittaa omaa ja lastensa elämää.
Kukaan ei ole kuollut tietääkseni.
Tietääksesi? Maailma on vähän suurempi kun sinun oma tuttavapiirisi! Kuten joku jo kirjoitti niin et voi tietää tuntemattomista ihmisistä että sairastaako tuo ihminen esim syöpää, tai onko tuon ihmisen perheessä syöpää sairastava.
Muita voi ottaa huomioon, vaikka olisivatkin täysin vieraita ihmisiä.
Jos jonkun perheessä sairastetaan syöpää, niin se on heidän vastuullaan toimia niin etteivät sairastuta häntä. Ei voi olettaa maai
Ei maailma pysähdy siihen, että sairas sairastaa kotona, kunnes ei enää tartuta muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla työpaikalla ainakin kyse on siitä, että pomo suhtautuu kaikkiin saikkuihin todella epäilevästi ja muutkin työkaverit saattavat kuittailla, joten pienessä "räkäisyydessä" ei jäädä kotiin, vaikka juuri edellisessä flunssassa lääkäri hieman sätti, etten ollut jäänyt kotiin pelkän kurkkukivun takia.
Meillä ei työterveydestä heru saikkua pelkän kurkkukivun vuoksi.
Kurkkukipu voi olla jopa angiinaa myöskin, että toivottavasti ottavat edes nielunäytteen.
Kuinka sitä otetaan jos ei myönnetä edes sairaslomaa?
Pyydetään p
Aika jännä logiikka. Kyllä työterveydessä voi käydä tutkimuksissa, ilman että täytyy nimenomaan saada sairauslomaa. Esim labrakokeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä tulen.
Kaikenmaailman viruksia ympäristössä pyörii ihan joka puolella ja ihan turha rajoittaa omaa ja lastensa elämää.
Ei maailma pysähdy siihen, että sairas sairastaa kotona, kunnes ei enää tartuta muita.
Kuten sanottua, ellei saa sairaslomaa niin silloin tullaan töihin.
Tietääksesi? Maailma on vähän suurempi kun sinun oma tuttavapiirisi! Kuten joku jo kirjoitti niin et voi tietää tuntemattomista ihmisistä että sairastaako tuo ihminen esim syöpää, tai onko tuon ihmisen perheessä syöpää sairastava.
Jos jonkun perheessä sairastetaan syöpää, niin se on heidän vastuullaan toimia ni
Ihmiset on likaisia ja ällöttäviä, siksi välttelen niitä viimeiseen asti, yök.
Yskä ja nuha ilman kuumetta eivät ole syy sairaslomalle eivätkä estä liikkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla työpaikalla ainakin kyse on siitä, että pomo suhtautuu kaikkiin saikkuihin todella epäilevästi ja muutkin työkaverit saattavat kuittailla, joten pienessä "räkäisyydessä" ei jäädä kotiin, vaikka juuri edellisessä flunssassa lääkäri hieman sätti, etten ollut jäänyt kotiin pelkän kurkkukivun takia.
Kurkkukipu voi olla jopa angiinaa myöskin, että toivottavasti ottavat edes nielunäytteen.
Pitäähän sinne vastaanotolle mennä myös silloin, kun siellä sanotaan, että sairauslomaa ei myönnetä, tollo. Sillä vastaanottokäynnillä voi myös pyytää nielunäytettä. Se vapaa on muuten sairausloma, sairaus ei ansaitse lomaa niin kuin sinä väität.
Angiina ei vaadi antibioottia. Parhaiten lähtee kun yskit taudinaiheuttajan ja liman pois kurkusta. Angiina ylidiagnosoitu eikä siihen reseptilääkettä tarvita. Angiina ei vaadi sairasloma. Tällä verukkeella porukat juoksevat lääkärissä turhaan.
SH
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sinne vastaanotolle mennä myös silloin, kun siellä sanotaan, että sairauslomaa ei myönnetä, tollo. Sillä vastaanottokäynnillä voi myös pyytää nielunäytettä. Se vapaa on muuten sairausloma, sairaus ei ansaitse lomaa niin kuin sinä väität.
Ei pidä. Monella riittää puhelinsoitto tai chat yhteys. Oletko autisti vai miksi jankkaat tolloa etkä ymmärrä mitä tarkoitetaan mikäli sanat eivät mene täysin oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on nykyään ihan liian hysteerisiä.
Ihmiset ovat nykyään liian itsekeskeisiä/ itsekkäitä!! Minä, minä, minä.....
Niin on. Maailman tulee pysähtyä koska MINÄ voin sairastua.
Tullaan taas tähän korona-keissiin. Ihmiset pelkää hulluna tartuttajia ja uskovat voivansa kontrolloida kaikkea, mitä heille tapahtuu. Kunhan vaan koko maailma pysyy poissa minun silmistäni, niin minuun ei tartu ja minä pysyn terveenä. Sitten raivotaan ihan tosissaan, kun maailma ei toimi, kuten MINÄ haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurkkukipu ei oikeuta sairaslomaan. Angiina lähtee yskimällä.
SH
Sinua nyt ei voi uskoa hoitsuksi edes elävä Erkki. Kirjoitat saikun virallisen nimenkin päin prsettä.
Vierailija kirjoitti:
Angiina ei vaadi antibioottia. Parhaiten lähtee kun yskit taudinaiheuttajan ja liman pois kurkusta. Angiina ylidiagnosoitu eikä siihen reseptilääkettä tarvita. Angiina ei vaadi sairasloma. Tällä verukkeella porukat juoksevat lääkärissä turhaan.
SH
Älä levitä valheellista tietoa. Ja et ole sh!!
T. Terv. huollon ammattilainen
No juuri siksi, että voin tartuttaa muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä tulen.
Jos jonkun perheessä sairastetaan syöpää, niin se on heidän vastuullaan toimia niin etteivät sairastuta häntä. Ei voi olettaa maai
Ymmärrätkö, että osa taudeista sairastuttaa ennen kuin ihminen tietää edes sairastavansa? Tuleeko ihmisten siis pysyä kotonaan vain sen vuoksi, että murto-osa sairastaa syöpää tms. tautia?
Jos jonkun perheessä sairastetaan syöpää, niin se on heidän vastuullaan toimia ni
Vierailija kirjoitti:
Kävin kipeänä apteekissa hakemassa särkylääkettä. Lääkärissäkin käyty kipeänä. Että näin.
Etenkin noroviruksen kanssa hakeudun tungokseen. Marketit, liikennevälineet, erilaiset massatapahtumat, niissä voi huomaamatta kosketella muita.
Kuinka voin mennä kipeänä lääkäriin jos en saa astua ovesta ulos? Tämä ei ole maa jossa lääkärit tulevat potilaiden luokse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sinne vastaanotolle mennä myös si
Meillä saa olla omalla ilmoituksella 3 päivää. Käytössä on työterveys ja heillä myös digivastaanotto. Myös etätyö on tarvittaessa mahdollista. Silti se umpiurvelo työkaveri tuli koronassa tartuttamaan muut työkaverit.
Vierailija kirjoitti:
Etenkin noroviruksen kanssa hakeudun tungokseen. Marketit, liikennevälineet, erilaiset massatapahtumat, niissä voi huomaamatta kosketella muita.
Näinhän se menee! Turha mököttää kotona, reippaasti vain oksennus pussi mukaan ja aikuistenvaipat jalkaan ja tartuttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka voin mennä kipeänä lääkäriin jos en saa astua ovesta ulos? Tämä ei ole maa jossa lääkärit tulevat potilaiden luokse.
Minä sain soittoajan. 😌
0/5 .