Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi h'lvetissä lähdet sairaana ihmisten ilmoille ja tartutat toiset?

Vierailija
20.09.2025 |

Tämä asia jaksaa aina hämmentää. Koulutetut ja fiksutkin ihmiset saapuvat sairaana töihin tai menevät kylään ilmoittamatta, että ovat kipeänä. Lapset tuodaan kunnolla sairaina päiväkotiin ja kerhoon.

Nyt viimeisimmällä kerralla sain kunnon räkätaudin, kun eräs urpo oli päättänyt lähteä uimahalliin sairaana ja niisti räkänsä veteen. O_O

Kiinnostaisi tietää, mitä liikkuu näiden päässä, jotka lähtevät sairaana johonkin ihmisten ilmoille tartuttamaan toisia?

Kommentit (192)

Vierailija
121/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaettu ilo on paras ilo.

Vierailija
122/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkätautia tulee ja menee. Pysykää kotonanne jos pelkäätte. Minä nuoleskelen vessojen ovenkahvatkin että vastustuskyky paranee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on nykyään ihan liian hysteerisiä.

Vierailija
124/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla työpaikalla ainakin kyse on siitä, että pomo suhtautuu kaikkiin saikkuihin todella epäilevästi ja muutkin työkaverit saattavat kuittailla, joten pienessä "räkäisyydessä" ei jäädä kotiin, vaikka juuri edellisessä flunssassa lääkäri hieman sätti, etten ollut jäänyt kotiin pelkän kurkkukivun takia. 

Meillä ei työterveydestä heru saikkua pelkän kurkkukivun vuoksi. 

Vierailija
125/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla työpaikalla ainakin kyse on siitä, että pomo suhtautuu kaikkiin saikkuihin todella epäilevästi ja muutkin työkaverit saattavat kuittailla, joten pienessä "räkäisyydessä" ei jäädä kotiin, vaikka juuri edellisessä flunssassa lääkäri hieman sätti, etten ollut jäänyt kotiin pelkän kurkkukivun takia. 

Kurkkukipu voi olla jopa angiinaa myöskin, että toivottavasti ottavat edes nielunäytteen.

Vierailija
126/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa, kun olen reilun viikon maannut kotona coronassa. En edes kaupassa halunnut lähteä käymään, vaan tilasin ruoat kotiin.

Itsellä ei ole tarvetta nöyristellä työnantajalta kruunua päähän. Vaikka kipeänä menisin töihin, niin palkka pysyy edelleenkin yhtä huonona eikä se kruunukaan päässä loistaisi. Hyvällä omatunnolla olen sairastanut kotona.

Työnantaja ei ilahdu, kun sairaana töihin tullut sairastuttaa koko tiimin. Meillä tuli koronaan sairastunut töihin. Hänen koko perheensä sairasti, mutta kukaan ei ollut testannut, että kyseessä on korona... Sitten testasivat, mutta vähän myöhässä kun töissäkin jo sairastuttiin. 

Jos ei ole tarpeeksi oireita, niin ei saa sairaslomaa. 

Vierailija
127/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun joku kysyy tuota. Kaikillahan ei immuunipuolustus pelaa. Esimerkiksi syöpähoitojen aikaan jokainen flunssa tarkoittaa sairaalareissua. Et voi tietää kenen vastaantulijan perheenjäsenellä on syöpä.

Siinä tapauksessa kukaan ei saisi kulkea yhtään missään. 

Vierailija
128/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat nykyään liian itsekeskeisiä/ itsekkäitä!! Minä, minä, minä.....

Vierailija
129/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räkätautia tulee ja menee. Pysykää kotonanne jos pelkäätte. Minä nuoleskelen vessojen ovenkahvatkin että vastustuskyky paranee.

Lääkkeet?

Vierailija
130/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei käy puolestani kaupassa, kotiin kuljetus ei mahdollista tässä kylässä.

Vierailija
131/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurkkukipu voi olla jopa angiinaa myöskin, että toivottavasti ottavat edes nielunäytteen.

Kuinka sitä otetaan jos ei myönnetä edes sairaslomaa?

Vierailija
132/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kukaan ei käy puolestani kaupassa, kotiin kuljetus ei mahdollista tässä kylässä.

Ffp tasoinen maski päälle sitten. Kiitos!

Vierailija
133/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä laittaa tauti kiertämään. Jos minä sairastan niin sinäkin saat sairastaa. Myönnän, että tykkään yskiä ja räkiä ihmisten keskellä. Mikä mukavampaa kuin jaettu tauti. Yhdessä sitten podetaan. 

Vierailija
134/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tule tunnustamaan, että on itse tällainen tapaus.

No minä tulen.

Kaikenmaailman viruksia ympäristössä pyörii ihan joka puolella ja ihan turha rajoittaa omaa ja lastensa elämää.

Kukaan ei ole kuollut tietääkseni. 

Tietääksesi? Maailma on vähän suurempi kun sinun oma tuttavapiirisi! Kuten joku jo kirjoitti niin et voi tietää tuntemattomista ihmisistä että sairastaako tuo ihminen esim syöpää, tai onko tuon ihmisen perheessä syöpää sairastava. 

Muita voi ottaa huomioon, vaikka olisivatkin täysin vieraita ihmisiä.

Jos jonkun perheessä sairastetaan syöpää, niin se on heidän vastuullaan toimia niin etteivät sairastuta häntä. Ei voi olettaa maailman pysähtyvän sen vuoksi.

Vierailija
135/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää oon sinkku ja se on vaan pakko käydä sairaana apteekissa ja kaupassa ja mennä bussilla kun kipeänä ei jaksa kävellä.

Kaupasta ja apteekista saa kotikuljetuksen.

Vierailija
136/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydetään paikalle ja ottavat näytteen, ennen kun päästävät töihin tartuttamaan?

Vierailija
137/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Maailman tulee pysähtyä koska MINÄ voin sairastua.

Vierailija
138/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurkkukipu ei oikeuta sairaslomaan. Angiina lähtee yskimällä. 

SH 

Vierailija
139/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydetään paikalle ja ottavat näytteen, ennen kun päästävät töihin tartuttamaan?

Kuinka tämä tapahtuu? Jos todetaan ettei ole tarvetta sairaslomalle, niin silloinhan ei ole kipeä eikä näin ollen tarvita tutkimuksiakaan.

Vierailija
140/192 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Maailman tulee pysähtyä koska MINÄ voin sairastua.

Tuo itsekkyys koskee myös muita osa alueita, eikä vaan sairastumisasioita.Yleinen itsekkyys!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi