Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi h'lvetissä lähdet sairaana ihmisten ilmoille ja tartutat toiset?

Vierailija
20.09.2025 |

Tämä asia jaksaa aina hämmentää. Koulutetut ja fiksutkin ihmiset saapuvat sairaana töihin tai menevät kylään ilmoittamatta, että ovat kipeänä. Lapset tuodaan kunnolla sairaina päiväkotiin ja kerhoon.

Nyt viimeisimmällä kerralla sain kunnon räkätaudin, kun eräs urpo oli päättänyt lähteä uimahalliin sairaana ja niisti räkänsä veteen. O_O

Kiinnostaisi tietää, mitä liikkuu näiden päässä, jotka lähtevät sairaana johonkin ihmisten ilmoille tartuttamaan toisia?

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pienen flunssan tms. takia voi linnottautua kotiin. Asiat pitää saada hoidettua vaikkei olisikaan 100% kunnossa.

Vierailija
82/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tule tunnustamaan, että on itse tällainen tapaus.

No minäpäs tulin ihan just sen takia tähän ketjuun kertomaan. Eli elän normaalisti elämääni sairaanakin. Koska kuitenkin saisitte sen pöpön jostain niin ihan sama. Pitäkää vastustuskyvystänne huolta niin ei pöpöt tartu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinäkin, että taudit tarttuvat herkimmin siinä vaiheessa, kun oireita ei vielä ole. Ei silloin tiedä jäädä kotiin.

Taudit tarttuvat herkemmin oireiden alkupäivinä, mutta tarttuvat myös ennen kun oireet alkavat. 

On eri asia jos on tartuttanut oireettomana, kun että oireisena tahallaan tartuttaa muita!

Vierailija
84/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tauteja voi saada mistä vaan ja moni tartuttaa ennen oirita jo. Joten on se ja sama meneekö joku kipeänä töihin. Sen taudin voi saada vaikka bussissa 

Vierailija
85/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon sinkku ja se on vaan pakko käydä sairaana apteekissa ja kaupassa ja mennä bussilla kun kipeänä ei jaksa kävellä.

Vierailija
86/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minäpäs tulin ihan just sen takia tähän ketjuun kertomaan. Eli elän normaalisti elämääni sairaanakin. Koska kuitenkin saisitte sen pöpön jostain niin ihan sama. Pitäkää vastustuskyvystänne huolta niin ei pöpöt tartu. 

Me ,  myself, and i   !

Minä, minä, minä     !

Vierailija
87/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää oon sinkku ja se on vaan pakko käydä sairaana apteekissa ja kaupassa ja mennä bussilla kun kipeänä ei jaksa kävellä.

Bussiin ja kauppaan voisi laittaa ffp2 tai 3 tason maski naamaan. Niin ei tartuta muita.

Vierailija
88/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussiin ja kauppaan voisi laittaa ffp2 tai 3 tason maski naamaan. Niin ei tartuta muita.

Ja toki apteekkiin myös.

Vierailija
89/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa vakihenkilökuntakaan aina vastustuskykyä, ei kai ihmiset mitään teflonia ole. Tässäkin tapaukessa oli kaksi henkilökunnasta sairaana, ihan vakihenkilökuntaa. Ja olen kuullut että sairastuu, vaikka on monta vuotta ollut töissä lasten parissa. Urbaanilegendaa tuo että saa jonkinlaisen vastustuskyvyn. Jos oikein virukset ja bakteerit jyllää niin sairastuu kyllä. 

Vierailija
90/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan se on myöhäistä varoa kun on jo selvät oireet.  Itämisaikaa voi olla päiviä ja sen aikana levittelet tietämättäsi ja siten saat itsekin tartunnan.  Mikä se hyöty mahtaa olla enää tuossa vaiheessa. 

Vierailija
91/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan se on myöhäistä varoa kun on jo selvät oireet.  Itämisaikaa voi olla päiviä ja sen aikana levittelet tietämättäsi ja siten saat itsekin tartunnan.  Mikä se hyöty mahtaa olla enää tuossa vaiheessa. 

Tartuttavuus on kyllä huomattavasti suurempi oireiden alkupäivinä, vaikka voi tartuttaa jo ennen kun oireet ovat alkaneet.

Onhan se aivan eri asia jos tietämättään tartutaa, ennen oireiden alkua, tai että tietoisesti oireisena levittää tautia.

Vierailija
92/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pk-seudulla ja täällä hyvin moni rahaa sairaat kakaransa ruokakauppaan, ravintolaan ja kauppakeskuksiin. Mikä järki tuossa on? Ruuat voi tilata kotiin, samoin henkkamaukan rätit voi tilata netistä. Tuntuu että aikuisten ihmisten itsekkyydellä ei ole mitään rajaa. 

Vierailija
93/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pienen flunssan tms. takia voi linnottautua kotiin. Asiat pitää saada hoidettua vaikkei olisikaan 100% kunnossa.

Esim mitä asiat? Muutamaa päivää et voi pysyä kotosalla vaan pakko päästä kylille pyörimään?

Vierailija
94/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään sekä kauppaostokset että apteekkiostokset saa tilattua suoraan kotiin. Vai asutko jossain Kilpisjärvellä? Siinä tapauksessa kannattaa tulevaisuudessa varautua vähän paremmin. 

Vierailija
95/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun joku kysyy tuota. Kaikillahan ei immuunipuolustus pelaa. Esimerkiksi syöpähoitojen aikaan jokainen flunssa tarkoittaa sairaalareissua. Et voi tietää kenen vastaantulijan perheenjäsenellä on syöpä.

Vierailija
96/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti käytät maskia.

Vierailija
97/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko että kaikilla ei ole normaalia vastuskykyä? Esimerkiksi syöpähoidot vie vastuskyvyn.

Vierailija
98/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs perhe meni tietoisesti vatsataudissa kylpylään. Oikeasti, siis mitä hittoa. Iloisena kertoi, kuin olisi normaalia toimintaa.

Eräs porukka saattoi tulla kylään vaikka ihmeellinen nero-petteri yrjösi juuri koko edellisyön. Joitain ei myöskään kihomadot sen ihmeemmin hetkauta, vaikka ei todellakaan ole normaalia jos ihmisen peräpäästä tulee matoa. KUKAAN EI TEIDÄN LOISTARTUNTOJANNE HALUA! Sellaisen ollessa meneillään, hoitojen ja suursiivousten aikana ei todellakaan oteta ketään kylään eikä mennä kyläilemään!

Nämä kaikki ovat pohjimmiltaan kuvottavaa itsekkyyttä, täyttä kyvyttömyyttä ottaa muiden hyvinvointia huomioon. Minä minä miiinä ja minun lapset. Hyi.

Vierailija
99/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausivirukset saavuttaa kyllä varoi tai ei. Se maski on hyvä jos joutuu liikkumaan oireisena.  Sekä pieni käsidesipullo taskussa kun joutuu koskettelemaan paikkoja.  

Vierailija
100/142 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tartuttavin vaihe flunssassa on ne päivät ennen oireita. Ei se mitään auta jos jää kotiin, kun oireet on jo alkaneet. Toisaalta flunssa buustaa immuunipuolustusjärjestelmää pysymään valppaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan