Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär kysyi suoraan että miksi minä (äiti) olen nuorena seurustellut miesten kanssa kun hän ei näe sellaisen tuovan mitään lisäarvoa elämään

Vierailija
20.09.2025 |

Mitäpä tuohon nyt sanoisi? Se oli tapana silloin ysärillä.

Tyttärellä on kyllä miehiä ystävinä mutta ei halua mitään seurustelusuhdetta. 

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seurustelen jos tykkään toisesta romanttisessa mielessä, en ikinä ole seurustellut huvin vuoksi tai että olisi pakko tai että siitä piätiis hyötyä jotenkin, miksi pitäisi jotenkin kauhean mystisesti selittää?

Vierailija
102/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monet nuoret myös seurustelee, varsinkin jos ovat nättejä ja komeita. 

Voi hyvänen aika miten typerä kommentti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma poikani sanoi kuusivuotiaana, että tytöt ovat typeriä... mitäpä siihen enää lisäämään...

No niinhän ne pojat ajattelevat. Ja tytöt samoin. Mutta kummasti kun pallit laskeutuvat ja alkaa jalkovälissä kihelmöimään muuttuu ääni kellossa. Sinun pojastasi tulee varmaan sellainen naisvihaaja-hyväksikäyttäjä sitten, jos ei edes pidä naisista.

Tämä oli tiedätkö vitsi, semmoinen jolle voi vaikka vähän hymyillä.

Sinänsä huono koska se on totta. Ihan syystä pojat ja tytöt hakeutuvat jo lapsina omiin porukoihinsa eikä heitä yhdistä juuri muu kuin ne sukuelinhommelit sitten myöhemmin. Se joka ei ole noista kiinnostunut säästyy elämässään paljolta.

Jaa no minä olen naisena ainakin ihan kokonainen näin enkä todellakaan tarvitse ketään mölisemään jalkojeni väliin kokeakseni eheyttä. 

Lapsen saa halutessaan siemenestä joka maksaa pari tonnia. Ilmaiseksikin niitä saa.

Vierailija
104/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma poikani sanoi kuusivuotiaana, että tytöt ovat typeriä... mitäpä siihen enää lisäämään...

No niinhän ne pojat ajattelevat. Ja tytöt samoin. Mutta kummasti kun pallit laskeutuvat ja alkaa jalkovälissä kihelmöimään muuttuu ääni kellossa. Sinun pojastasi tulee varmaan sellainen naisvihaaja-hyväksikäyttäjä sitten, jos ei edes pidä naisista.

Sinänsä huono koska 

Itse koen, että se erilaisuus nimenomaan täydentää meitä ja yhdessä vasta olemme kokonaisia. Elämä on paljon rikkaampaa kun siinä on mukana puolison mukanaan tuomia uusia asioita. 

Ehkä ennen olikin enemmän noin. Omista vanhemmistani voisin sanoa että he täydentävät toisiaan. Nykyään nuorissa ei juurikaan ole sukupuolieroja arkisessa elämässä. 

Vierailija
105/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kyllä ihmettelen, miksi omassa nuoruudessani oli lähes pakko seurustella. Oikeastaan se tuo harvoin lisäarvoa, se on fakta. Tosin tällä ajattelulla ihmiskunta kuolee sukupuuttoon. 

Mulle seurustelu on aina tuonut jotain lisäarvoa, yleensä ihan pelkkää rakkautta, miksi ihmeessä muuten seurustelisi.

Vierailija
106/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesviha aloitus ilmoitettu ja poistoon

Ei tässä kukaan miehiä ole vihaamassa. Kuten sanoin tyttärellä on miehiä ystävinä. 

Ap

Millaisen parisuhteen mallin olet miehesi kanssa hänelle antanut? 

No hän varmaan näkee meidät ensisijaisesti vanhempina eikä seurustelevana parina. 

Ap

Hyi hemmeti haisee ihan kolhoosipieruilta.

Totta historia tuntee tälläisiäkinn lapsihautomoita

Vierailija
107/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä huono koska 

Itse koen, että se erilaisuus nimenomaan täydentää meitä ja yhdessä vasta olemme kokonaisia. Elämä on paljon rikkaampaa kun siinä on mukana puolison mukanaan tuomia uusia as

Niin paitsi tuo sairaalloinen seksiaddiktio ja muut harrastukset. Nämä ovat varsin sukupuolittuneita. Naiset ramppaavat joogassa ja miehet tumputtavat tai jahtaavat seksulia. 

Vierailija
108/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatatko pojastasi tulevaa inceliä?

Vierailija
109/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen pääsee hengestään, jos valitsee väkivaltaisen kumppanin. Esim. tällä viikolla se parvekkeelta pudonnut tai pudotettu toimittajanainen...tuntuu, että samantapaisia uutisia on harva se viikko. Miksi ottaa riesakseen väkivaltaista, mustasukkaista, sekopäistä miestä, kun tavallisessa elämässäkin on aivan riittävästi tekemistä.

Vierailija
110/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nuoret järkiintyvät ja löytävät itselleen kumppanin. Yhdessä on miljoonasti parempi olla, paitsi jos aina valitsee väärin. Nämä katkerot ovat niitä miehiä ja naisia, jotka valitsevat aina väärin tai eivät tule valituiksi ollenkaan. Rakkaus, kumppanuus ja läheisyys ovat sellaisia lisäarvoa, joita ei ystävillä saavuta.

Vierailija
111/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no tyttäreni ei ole mikään poikkeus tässä. Hänen kaveripiirrissään (n. 20-22-vuotiaita) on paljon enemmän sinkkuja kuin seurustelevia. Silloin ysärillä oli toisinpäin, ihmeteltiin kovin jos vaikkapa joku 21 v ei ollut koskaan seurustellut.

Ap

Oliko ysärillä yhteiskunnan paine seurusteluun? Ihan validi kysymys tyttäreltä tänä päivänä että miksi seurustella vain seurustelun vuoksi. Hän ymmärtää miksi seurustella sitten kun ihastuu ja/tai rakastuu. Silloin haluaa seurustella. Mutta nykypäivänä on ok olla seurustelematta, kun ei saa siitä tuota lisäarvoa eli pelissä ei ole ihastumisen/rakastumisen tunnetta. Monethan seurustelevat koska pelkäävät yksinäisyyttä tai siksi että kun asuu yhdessä niin on taloudellisesti edullisempaa. Hienoa ettei tyttärellä ilmeisesti ole näistä kumpaakaan. Läheisyyden tarve tulee sitten rakastumisen kautta. 

Vierailija
112/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hkä ennen olikin enemmän noin. Omista vanhemmistani voisin sanoa että he täydentävät toisiaan. Nykyään nuorissa ei juurikaan ole sukupuolieroja arkisessa elämässä. "

Niinhän sitä luulisi, ettei ole. - Sanoisni, että nuorten erot ovat tässä asiassa vain polarisoituneet.

Ei 90-luvulla kukaan nainen esiintynyt julkisuudessa kertonut avoimesti haaveielvansa vain siitä, että saa olla kotona ja miehen tuodassa rahaa pöytään. - Harva nuorimies kertoi julkisuudessa yhtä (uus)konservatiiviista mallia mallia, mitä viime vuosina osa mm Persuisita ja Trumppia ihailevista miehistä nyt.

Ns sugar datingeja /aeli suhdetta tai suhteita, jossa vanhempi ja varakkaampi osapuoli sponsoroi nuorempaa seuralaistaan. varmasti oli mutta siitä ei tavattu julkisesti kertoa. 

Vierailija
113/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär seurustelisi kyllä mutta koska haluaa säästää itseään avioliittoon, ei kumppaneita löydy, jotka olisivat kiinnostuneita muusta kuin seksistä.

Toki voi seurustella, mutta tietyt asiat, kuten seksi tai yhdessä asuminen,  kannattaa jättää avioliittoon. Jos tämä ei sovi miehelle, ei mies ole oikea ja hänet kannattaa laittaa eteenpäin.

Vierailija
114/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti nuoret järkiintyvät ja löytävät itselleen kumppanin. Yhdessä on miljoonasti parempi olla, paitsi jos aina valitsee väärin. Nämä katkerot ovat niitä miehiä ja naisia, jotka valitsevat aina väärin tai eivät tule valituiksi ollenkaan. Rakkaus, kumppanuus ja läheisyys ovat sellaisia lisäarvoa, joita ei ystävillä saavuta.

Tai siis yhdessä ei ole juurikaan parempi olla kuin yksinkään ja usein on lähinnä kurjempaa. 

Vierailija
115/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai siis yhdessä ei ole juurikaan parempi olla kuin yksinkään ja usein on lähinnä kurjempaa. 

Koska teet huonoja valintoja. Valitse kunnollinen mies tai nainen ja elämä on aika hiton jees. Toisaalta voit myrkyttää itsesi umpiossasi ja levittää pahaa oloa internetissä.

Vierailija
116/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot että ennen vanhaan yhteiskunta oli primitiivisempi ja ryhmäpaine oli erittäin suuri. Oli siis käytännössä pakko mennä massan mukana,

Ei ollut pakko mennä massan mukana. Jokainen teki valintansa itse silloin, kuten nytkin.

Ihmiset rakastuivat. Mikä on vienyt ap:n lapsen luoton parisuhteisiin? Ei ihastu kehenkään? Onko isä edelleen mukana elämässä? 

Ei kaikki ihastu ja rakastu niin helposti. Itse en ole varma olenko koskaan kokenut romanttista rakkautta vaikka olen seurustellut joitain kertoja. 

Mulla luoton miehiin vei se että 7-9 luokalla poika kiusasi minua todella ikävästi koulussa. 9-luokan lopussa tunnusti että rakastaa minua ja haluaa seurustella!! No ei todellakaan, olin jo hakenut toisen kunnan lukioon jotta pääsen tästä hirviöstä eroon. Siinä sitten parantelin haavojani noin noin vuosikymmenen ja kohtasin tänä aikana ihania miehiä opintojeni kautta ja luotto siihen että maailmassa on ihania miehiä tuli takaisin vähitellen.

Vierailija
117/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä mitenkään tarvinnut laskelmoida tai ajatella. Jos on normaali libido ja haluaa vain yhden kanssa olla kerrallaan vakavasti niin eipä siinä muuta vaihtoehtoa ollut kuin alkaa seurustelemaan. Hyi yäk jotkut yhden illan jutut tai epämääräiset suhdekuviot

Vierailija
118/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyl tykäny muluqusta aina.

Vierailija
119/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär elää eri aikaa kuin äitinsä.

Näinhän se on, että ysärillä sovinismi oli vielä valtavirtaa ja raiskaaminen avioliitossa sanktioitiin yhtenä viimeisistä länsimaista vasta 1994.

Itsekin koin tuolloin miesten pahuuden ja kannustan tyttäriäni elämään kuten itse haluavat, eikä sallimaan kenenkään pakottaa mihinkään.

Elämme uusfasistista aikaa, jossa sovinismi korahtelee viimeisillään ennenkuin kuolee. Se kuolee, todellakin, yhdessä PS:n ja KD:n sekä näitä ruokkivan Venäjän kanssa. 

Vierailija
120/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatatko pojastasi tulevaa inceliä?

En tiedä, miksi edellinen on halunnut laittaa tänne KUUSIvuotiaan poikansa kommentin. Kuusivuotiaat pojat/tytöt laukovat tuollaisia tytöistä/pojista. Siinä vaiheessa vastakkainen sukupuoli näyttää typerältä, kun ei ole tietoa siitä, miksi se alkaa myöhemmin useimpia kiinnostaa. Toki ei koskaan kaikkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi