Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär kysyi suoraan että miksi minä (äiti) olen nuorena seurustellut miesten kanssa kun hän ei näe sellaisen tuovan mitään lisäarvoa elämään

Vierailija
20.09.2025 |

Mitäpä tuohon nyt sanoisi? Se oli tapana silloin ysärillä.

Tyttärellä on kyllä miehiä ystävinä mutta ei halua mitään seurustelusuhdetta. 

Kommentit (154)

Vierailija
1/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt tykkää eri asioista, joku tykkää seurustelusta ja joku toinen ei. Yhtä hyvin minä voisin ruveta tivaamaan kaveriltani, miksi hän syö jäätelöä, josta minä en kovasti välitä. Tyttäresi tarvitsee vielä vähän aikuistua, niin hän ymmärtää ihmisten olevan erilaisia.

Vierailija
2/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot niin kuin asia on. Miehet ja seurustelu kiinnosti. Vaikka tyttäresi ei näkisikään siinä mitään "lisäarvoa", ei se tarkoita että sinun pitäisi olla samaa mieltä tai taipua ajattelemaan, että oliko siinä tosiaan mitään järkeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin oli kyllä vaikea olla seurustelematta. Olin neitsyt parikymppiseksi asti ja häpesin valtavasti. Myöhemmin olen tajunnut ettei siinä ollut mitään häpeämistä...

Vierailija
4/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesbo tai aseksuaali? Itse rakastuin puolisoni, edelleen yhdessä.

Vierailija
5/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on höperö aloitus! Ja aloittaja.

Vierailija
6/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no tyttäreni ei ole mikään poikkeus tässä. Hänen kaveripiirrissään (n. 20-22-vuotiaita) on paljon enemmän sinkkuja kuin seurustelevia. Silloin ysärillä oli toisinpäin, ihmeteltiin kovin jos vaikkapa joku 21 v ei ollut koskaan seurustellut.

Ap

Vierailija
7/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuohon sanoa kuin, että fiksu tytär jos odottaa ja haluaa kumppanin tuovan mukanaan lisäarvoa elämään. - Voit kertoa, että sinä aikanaan koit ja uskoit hänen isänsä antavan sitä sinulle.

Maailma muuttuu, mutta harva miestä täällä pärjää tänäänkään aivan yksin. 

Sinkkuuteenkin suhtaudutaan kovin eritavoin eriakoina. Tuskin koskaan Suomen historian aikana on Suomessa ollut niin paljon yksin eläjiä (, joka tietenkään suoraan kerro kenenkään parisuhde asemasta) kuin nyt.  

Kerro, että vaikka hän ei haluaisi asettua parisuhteeseen, niin toivot, että hänellä on elämässään niin nyt kuin tulevaisuudessakin muita merkittäviä ja tärkeitä ihmissuhteita, heidän sukupuolellaan ei ole isompaa merkitystä. Ja kuinka heitä ei pidä ottaa itsestään selvyytenä, eivätkä ne ole aina helppoja ja mutkattomia ja itse on opittava tiedostamaan omat rajat ja kunnioittaa toisten rajoja  

Uskovainen mies

Vierailija
8/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyttäresi lukenut "Pääoman" (Karl Marx), vai miksi hänen ajattelunsa on noin kapitalistiseen riiston perustuvaa?

Lisäarvo on se arvo minkä työläinen työllään tuottaa kapitalistille.

Vierailija
9/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et ap ole enää yhdessä tyttären isän kanssa. Seurustelit tavan vuoksi? Et rakastunut? Miksi? 

Vierailija
10/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesviha aloitus ilmoitettu ja poistoon

Vierailija
11/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no tyttäreni ei ole mikään poikkeus tässä. Hänen kaveripiirrissään (n. 20-22-vuotiaita) on paljon enemmän sinkkuja kuin seurustelevia. Silloin ysärillä oli toisinpäin, ihmeteltiin kovin jos vaikkapa joku 21 v ei ollut koskaan seurustellut.

Ap

Minulla on 22 vuotias tytär, opiskelee yliopistossa, jossa on laaja kaveripiiri. Ainoat jotka seurustelevat, ovat uskovaiset ja homot. Homot toki kierrättävät nopeasti toisiaan. Muut keskittyvät opiskeluun ja salilla käyntiin ja hankkimaan rotukissoja.

Vierailija
12/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kyllä ihmettelen, miksi omassa nuoruudessani oli lähes pakko seurustella. Oikeastaan se tuo harvoin lisäarvoa, se on fakta. Tosin tällä ajattelulla ihmiskunta kuolee sukupuuttoon. 

Vierailija
13/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on vaihtanut useasti miesystäviä ja ollut jo kolme kertaa naimisissa. Isäni on onneksi tervepäinen.

Vierailija
14/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin oli kyllä vaikea olla seurustelematta. Olin neitsyt parikymppiseksi asti ja häpesin valtavasti. Myöhemmin olen tajunnut ettei siinä ollut mitään häpeämistä...

Ei ollut vaikeaa. Olin neitsyt 26v. asti 

Vierailija
15/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että ennen vanhaan yhteiskunta oli primitiivisempi ja ryhmäpaine oli erittäin suuri. Oli siis käytännössä pakko mennä massan mukana, "koska kaikki muutkin", oli sitten kysymys seurustelusta tai vaikka päihteiden käytöstä. Entisaikaanhan suurin osa nuorista joi pään täyteen joka viikonloppu viimeistään 8-luokalta lähtien.

Kannattaa myös muistuttaa että ennen vanhaan, varsinkaan syrjemmällä, ei ollut muuta tekemistä kuin seuran pitäminen muille, viinan kittaaminen ja urheileminen.

Nykyään ollaan ollaan huomattavasti avarakatseisempia, eikä erilaisen elämäntyylin omaavia yritetä "palauttaa ruotuun" kuten ennen. Sitä tehtiin koska entisajan agraariyhteiskunnassa ei ollut varaa sooloiluun, vaan koko kylän tuli olla yhtenäinen ja vetää yhtä käyttä. Selviytyminen oli siitä kiinni, koska kyläyhteisön voimin hoidettiin peltotyöt siinä missä talon rakentaminenkin. Taloa ei siis tilattu mistään talotehtaasta, vaan kyläläiset tuli auttamaan rakentamisessa ruoka/viinapalkalla. Sellaisessa yhteiskunnassa syntyneitä ja kasvaneita oli paljon työelämässäkin vielä 80 ja 90 -luvullakin ja vasta heidän lapsenlapset tai lapsenlapsenlapset ovat olleet täysin nyky-yhteiskunnan kasvatteja. 

Vierailija
16/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet nuoret myös seurustelee, varsinkin jos ovat nättejä ja komeita. 

Vierailija
17/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa on höperö aloitus! Ja aloittaja.

No onneksi voit valita muita aloituksia, niitä löytyy runsain mitoin. 

Ap

Vierailija
18/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tyttärellesi, että laihduttaa.

Vierailija
19/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisin itse ymmärtänyt tämän. Aloitin 16-vuotiaana parisuhteen, joka muuttui henkiseksi väkivallaksi. En uskaltanut jättää kuin vasta yli 6 vuoden jälkeen. Helpompaa olisi ollut olla yksin.

Vierailija
20/154 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot totuudenmukaisesti, että panetti niin helvetisti, että oli ihan pakko saada k*rpää.

Ja tytärtäsi voisit kehottaa käydä lääkärissä, ehkä seksuaaliselle haluttomuudelle löytyy joku hoidettavissa oleva syy.

Taitaa nuo nykytytöt omistaa satisfyerin. Ei tarvitse kyrpiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi