Tytär kysyi suoraan että miksi minä (äiti) olen nuorena seurustellut miesten kanssa kun hän ei näe sellaisen tuovan mitään lisäarvoa elämään
Mitäpä tuohon nyt sanoisi? Se oli tapana silloin ysärillä.
Tyttärellä on kyllä miehiä ystävinä mutta ei halua mitään seurustelusuhdetta.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesviha aloitus ilmoitettu ja poistoon
Ei tässä kukaan miehiä ole vihaamassa. Kuten sanoin tyttärellä on miehiä ystävinä.
Ap
Millaisen parisuhteen mallin olet miehesi kanssa hänelle antanut?
No hän varmaan näkee meidät ensisijaisesti vanhempina eikä seurustelevana parina.
Ap
Hyi hemmeti haisee ihan kolhoosipieruilta.
APUA, tyttö on jääny ihan lapsen tasolle. Lisäarvoa ?? Voi hyvää päivää sentään.
Vierailija kirjoitti:
Ei parisuhteessa puhuta mistään lisäarvosta. Eikö tyttö ole kuullut rakkaudesta. Ei taida pelata ihan täydellä pakalla.
No rakkaus on lähinnä viihdeteollisuuden höpinää.
Onneksi olkoon, olet kasvattanut itsenäisen nuoren, joka ei hae hyväksyntää miehistä. Toivon kuitenkin, että hän uskaltaa jossakin vaiheessa avata sydämensä jollekkin, koska hyvä kumppanuus tuo mukanaan myös etuja. Meillä itsenäisyys on aavistuksen yliarvostettua, tärkeintä olisi löytää se kultainen keskitie.
Vierailija kirjoitti:
Poika kysyi suoraan että miksi minä (Isä) olen nuorena seurustellut naisten kanssa kun hän ei näe sellaisen tuovan mitään lisäarvoa elämään. Saman kun saa helposti vuokraamalla muutamaksi tunniksi ammattilaisen. Ammattilainen tulee jopa halvemmaksi.
Kysytkö, että kokeeko hän, että hänen äitinsä on hänellä vuokralla? - Tai sinulla vuokralaisena? ja tai hänen äitinsä on teidän molempien vuokralainen.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot että ennen vanhaan yhteiskunta oli primitiivisempi ja ryhmäpaine oli erittäin suuri. Oli siis käytännössä pakko mennä massan mukana,
Ei ollut pakko mennä massan mukana. Jokainen teki valintansa itse silloin, kuten nytkin.
Ihmiset rakastuivat. Mikä on vienyt ap:n lapsen luoton parisuhteisiin? Ei ihastu kehenkään? Onko isä edelleen mukana elämässä?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon, olet kasvattanut itsenäisen nuoren, joka ei hae hyväksyntää miehistä. Toivon kuitenkin, että hän uskaltaa jossakin vaiheessa avata sydämensä jollekkin, koska hyvä kumppanuus tuo mukanaan myös etuja. Meillä itsenäisyys on aavistuksen yliarvostettua, tärkeintä olisi löytää se kultainen keskitie.
Hänhän on jo avannut sydämensä, sillä on näiden ystävä. Ainoa mitä ei avaa on haaransa ja sekös miehiä kismittää. Sydämeen päässeet miehet kyllä niitä haarojakin auki kampeavat, kuten ap sanoi.
Vielä ysärillä saatettiin tulla isoista perheistä. 21-vuoiaan odotettiin pariutuvan tai ainakin muuttavan kotoa pois.
Mikä on seurustelusuhteen lisäarvo miehille vs. ystävyys naisen kanssa?
Seksi?
Sitten voi miettiä miksi nainen haluaisi seurustelusihteeseen jos seksi ei ole tärkeää. Siitä on sitä paitsi naisille paljon enemmän negatiivisia puolia, ehkäisy jne.
Kukaan ei halua nykään puolisoa, lapsia, maksettua asuntoa, vakituista työpaikkaa tai mitään muutakaan. Halutaan vain ikuinen huoleton nuoruus ja voimaantus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot että ennen vanhaan yhteiskunta oli primitiivisempi ja ryhmäpaine oli erittäin suuri. Oli siis käytännössä pakko mennä massan mukana,
Ei ollut pakko mennä massan mukana. Jokainen teki valintansa itse silloin, kuten nytkin.
Ihmiset rakastuivat. Mikä on vienyt ap:n lapsen luoton parisuhteisiin? Ei ihastu kehenkään? Onko isä edelleen mukana elämässä?
Varmaan se että nykypäivänä pojat pääsevät toteuttamaan avoimemmin luontoaan ja naiset ovat tästä netin vuoksi paljon tietoisempia. Miksi ostaa paskaa käärepaperissa, kun tietää nyt mitä sielä käärepaperin alla on?
Vierailija kirjoitti:
Masentava aloitus. Turha miettiä, miksei lapsia synny, jos ajattelutapa on tällainen.
Miksi lapsia pitäisi syntyä?
Kannatatko sitä, että lapsia syntyy ihmisille vastoin tahtoa, vai mikä on pointtisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma poikani sanoi kuusivuotiaana, että tytöt ovat typeriä... mitäpä siihen enää lisäämään...
Päivän paras kommentti. Kiitos tästä.
Harva ilahtuu lapsentasolle jääneestä aikuisesta lapsestaan.
Hirveän huono luetun ymmärtäminen täällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma poikani sanoi kuusivuotiaana, että tytöt ovat typeriä... mitäpä siihen enää lisäämään...
No niinhän ne pojat ajattelevat. Ja tytöt samoin. Mutta kummasti kun pallit laskeutuvat ja alkaa jalkovälissä kihelmöimään muuttuu ääni kellossa. Sinun pojastasi tulee varmaan sellainen naisvihaaja-hyväksikäyttäjä sitten, jos ei edes pidä naisista.
Tämä oli tiedätkö vitsi, semmoinen jolle voi vaikka vähän hymyillä.
Sinänsä huono koska se on totta. Ihan syystä pojat ja tytöt hakeutuvat jo lapsina omiin porukoihinsa eikä heitä yhdistä juuri muu kuin ne sukuelinhommelit sitten myöhemmin. Se joka ei ole noista kiinnostunut säästyy elämässään paljolta.
Itse koen, että se erilaisuus nimenomaan täydentää meitä ja yhdessä vasta olemme kokonaisia. Elämä on paljon rikkaampaa kun siinä on mukana puolison mukanaan tuomia uusia asioita.
Itse olen maalta ja siellä ihmeteltiin, jos 15-vuotias tyttö ei ollut vielä seurustellut. Pojilla se raja meni 18 vuoden kieppeillä. Tämä on varmaan jo klisee, mutta meidän peräkylällä oli ihan normaalia, että 7.lk tyttöä tuli hakemaan koulusta joku parikymppinen bensalenkkari ladanromullaan. Useampi ystäväni oli jo naimisissa 20-vuotiaana.
Onneksi ajat ovat muuttuneet tuollakin perähikiällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ihastu ja rakastu niin helposti. Itse en ole varma olenko koskaan kokenut romanttista rakkautta vaikka olen seurustellut joitain kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua nykään puolisoa, lapsia, maksettua asuntoa, vakituista työpaikkaa tai mitään muutakaan. Halutaan vain ikuinen huoleton nuoruus ja voimaantus.
Oletkos katsonut asuntojen hintoja viime aikonia? Entä oletko tietoinen siitä, että miehet jättävät naisia jo raskauden ja pikkulapsiaikana, koska katsovat oikeutensa "seksiin" ja tällaisiin olevan tärkeämpi kuin velvollisuudet perhettä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kyllä ihmettelen, miksi omassa nuoruudessani oli lähes pakko seurustella. Oikeastaan se tuo harvoin lisäarvoa, se on fakta. Tosin tällä ajattelulla ihmiskunta kuolee sukupuuttoon.
Olisiko se ollenkaan huono asia?
Vierailija kirjoitti:
Lesbo tai aseksuaali? Itse rakastuin puolisoni, edelleen yhdessä.
Itse en ole kumpaakaan, mutta ihan suoraan sanottuna jos joskus eroaisin nykyisestä suhteesta niin tuskin enää alkaisin mihinkään seurustelukuvioon vaan elelisin ihan itsekseni.
Sinulla on kovin omituiset "porukat". Aikuistuminen jäänyt jotenkin kesken? Tuliko koskaan murrosikää?