Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva riita likaisesta keittiöstä

Vierailija
19.09.2025 |

Nyt riittää, antakaa toimivia neuvoja, ettei tarvi alkaa etsiä omaa asuntoa!

Lisäkseni kotona asuu kaksi yli kymmenen vuotiasta lasta ja mies.

Keittiö jätetään käytön jälkeen räjähdysmäiseen kuntoon. Kukaan muu ei siivoa jälkiään kuin minä, äiti. Olen itkenyt, raivonnut, pyytänyt nätisti, lahjonut. Mikään ei auta.

Saan hermoromahduksen joka viides kerta kun menen tekemään evästä ja se alkaa pöytien luutuamisella. En tiedä mitä siellä on milloinkin tapahtunut, mutta pöytätasoilla lepää erinäisiä elintarvikkeita kuin pommin jäljiltä. 

Mikä avuksi kun MIKÄÄN ei auta!! 😭 

Kommentit (211)

Vierailija
141/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on syy miksi en halua lapsia. Hyvin monessa perheessä on juurikin tuo sama ongelma, ukko ja pennut elää kuin pellossa ja perheenäiti on lähinnä joku piika. Muuttaisin helvettiin tuollaisesta kämpässä. 

Vierailija
142/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niin tutulta. Minä siivoan keittiön noin 8-10 kertaa päivässä. Jos olisin pari päivää poissa kotoa niin varmaan perhe alkaisi huomaamaan miten paljon "näkymätöntä" työtä teen päivän aikana. He luulevat että koti ei likaannu ollenkaan ja mies vielä joskus kehtaa väittää että minä en tee ikinä mitään tai että kaikki hommat mitä teen ovat kevyitä ja helppoja. Se on toki muuten totta mutta kun sen tekee 100 kertaa päivässä niin onhan se raskasta.

Ootko koskaan ajatellut että päästäisit itsesi helpommalla ja jättäisit joskus jonkun kupin siivoamatta pöydältä pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainenkin asia tullaan tänne valittamaan, mene ja osta siivousvälineet. 

Ja äiti siivoaa ja lapset tottuvat siihen, että joku muu korjaa jäljet ja siivoaa sotkut! Entä kun lapsi muuttaa omilleen niin kuka silloin siivoaa, kämppiskö vai käykö siivooja ja kuka maksaa siivoojan? 

Vierailija
144/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niin tutulta. Minä siivoan keittiön noin 8-10 kertaa päivässä. Jos olisin pari päivää poissa kotoa niin varmaan perhe alkaisi huomaamaan miten paljon "näkymätöntä" työtä teen päivän aikana. He luulevat että koti ei likaannu ollenkaan ja mies vielä joskus kehtaa väittää että minä en tee ikinä mitään tai että kaikki hommat mitä teen ovat kevyitä ja helppoja. Se on toki muuten totta mutta kun sen tekee 100 kertaa päivässä niin onhan se raskasta.

Ootko koskaan ajatellut että päästäisit itsesi helpommalla ja jättäisit joskus jonkun kupin siivoamatta pöydältä pois. 

Miksi niitä kuppeja ym pitää jättää lojumaan ympäriinsä? Kun kuppi on tyhjä se laitetaan astianpesukoneeseen. 

Vierailija
145/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollaiset kämppikset jaetussa asunnossa. Ratkaisin asian niin, etten käyttänyt keittiötä lainkaan. Söin jotain huoneessani ja enimmäkseen ulkona. Olkkaria ja eteistä eivät sotkeneet, ja onneksi asumisjärjestely oli tilapäinen.

Vierailija
146/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja äiti siivoaa ja lapset tottuvat siihen, että joku muu korjaa jäljet ja siivoaa sotkut! Entä kun lapsi muuttaa omilleen niin kuka silloin siivoaa, kämppiskö vai käykö siivooja ja kuka maksaa siivoojan? 

En ymmärrä tätä nykytouhua. Kakaroilta ei saisi vaatia mitään ettei vaan uniikit lumihiutaleet saa traumoja. Sitten ihmetellään kun eivät pärjätä intissä eikä itsenäinen elämä suju kun kaikki normaalit perustaidot puuttuu. 

Vierailija
147/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha raivota. Siivoa sinä ne miesten jäljet. Miehet vaan ovat laiskoja ja eivätkä tykkää nalkuttavasta naisesta. 

Vierailija
148/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä kuppeja ym pitää jättää lojumaan ympäriinsä? Kun kuppi on tyhjä se laitetaan astianpesukoneeseen. 

Tai tiskataan käsin ennen kuin kaikki astiat ovat likaisena! Astianpesukoneen puuttuminen ei estä keittiön siistinä pitämistä, näin ohiksena! 

Vierailija
149/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha raivota. Siivoa sinä ne miesten jäljet. Miehet vaan ovat laiskoja ja eivätkä tykkää nalkuttavasta naisesta. 

Ja sitten vinkuvat kun nainen nostaa kytkintä. 

Vierailija
150/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön siivousvuorot, ensin aikuisille. Et voi vaatia teineiltä jos mies luistaa.

Vierailija
151/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä nykytouhua. Kakaroilta ei saisi vaatia mitään ettei vaan uniikit lumihiutaleet saa traumoja. Sitten ihmetellään kun eivät pärjätä intissä eikä itsenäinen elämä suju kun kaikki normaalit perustaidot puuttuu. 

Tämä! 

Vierailija
152/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap olit sopinut asiasta miehesi kanssa kun tästä olet tietenkin hänen kanssaan keskustellut?

Mikä on ollut miehen kysyessäsi esittämä syy sille ettei ole noudattanut yhdessä sopimaanne?

Miten sovitte toimittavan jos mies ei itse siivoakaan jälkiään ja opasta lapsia siivoamaan omia sotkujaan?

Vierailija
153/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin just tietää että avopuolisolla ei olekaan syöpää.

No nyt voi sit taas siirtyä tärkeämpiin asioihin kuten vaikka keittiön siisteyteen.

Vierailija
154/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! 

Ja työpaikalla porataan kun vaaditaan jotakin! 

Vierailija
155/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap olit sopinut asiasta miehesi kanssa kun tästä olet tietenkin hänen kanssaan keskustellut?

Mikä on ollut miehen kysyessäsi esittämä syy sille ettei ole noudattanut yhdessä sopimaanne?

Miten sovitte toimittavan jos mies ei itse siivoakaan jälkiään ja opasta lapsia siivoamaan omia sotkujaan?

Miehen mielestä minä joudan siivoamaan kun olen enemmän kotona. Jos hän laittaa ruokaa, minä joutaisin jäljet siivoamaan sen kunniaksi. Arvatkaapa meneekö se niin kun minä laitan ruokaa. 

Mieheni on rakennusalalla, luulenpa että asenne tulee sieltä. Onhan heillä omat rakennussiivoojat työpaikalla. Yleensä ne siivoojat vieläpä naisia.

Ap 

Vierailija
156/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Eihän niitä kukaan käytä.

Vierailija
157/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt voi sit taas siirtyä tärkeämpiin asioihin kuten vaikka keittiön siisteyteen.

Ei liity mihinkään. Tai no tavallaan saa olla onnellinen että on niin pienet murheet kuin kodin sotkut. Itse sairastin syövän pari vuotta sitten, ja silti likainen keittiö ärsyttää.

Ap

Vierailija
158/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on olemassa joku jolla on jokin suurempi ongelma. Kiva kun tulit nyt kertomaan tuonkin.

Vierailija
159/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene töihin

Vierailija
160/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän samantyylinen ongelma. Keittiö on kuin pommin jäljiltä. Oma taktiikkani on: siivon sen korkeintaan joka toinen kerta. Ihan sama miten pitkä väli venähtää. Jos tilanne on aivan kamala niin ulkonasyöminen, omat kertisastiat jne. En ala piiaksi.

Mutta omaa asuntoa katselen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme