Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva riita likaisesta keittiöstä

Vierailija
19.09.2025 |

Nyt riittää, antakaa toimivia neuvoja, ettei tarvi alkaa etsiä omaa asuntoa!

Lisäkseni kotona asuu kaksi yli kymmenen vuotiasta lasta ja mies.

Keittiö jätetään käytön jälkeen räjähdysmäiseen kuntoon. Kukaan muu ei siivoa jälkiään kuin minä, äiti. Olen itkenyt, raivonnut, pyytänyt nätisti, lahjonut. Mikään ei auta.

Saan hermoromahduksen joka viides kerta kun menen tekemään evästä ja se alkaa pöytien luutuamisella. En tiedä mitä siellä on milloinkin tapahtunut, mutta pöytätasoilla lepää erinäisiä elintarvikkeita kuin pommin jäljiltä. 

Mikä avuksi kun MIKÄÄN ei auta!! 😭 

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne siat.

Vierailija
2/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinä olet se kenellä on ongelma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaa! Ei muita sotku haittaa. Onko sinulla antaa neuvoja?

Ap

Vierailija
4/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa välittämästä.

Vierailija
5/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jääkapin oveen lukko

Vierailija
6/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on pelkkä keittiö, muuten perheenjäsenet ovat siistejä, fiksuja, ja korjaavat jälkensä muualla kodissa?

Antaisin olla ja siivoaisin jäljet.

Vierailija
7/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta. Minä siivoan keittiön noin 8-10 kertaa päivässä. Jos olisin pari päivää poissa kotoa niin varmaan perhe alkaisi huomaamaan miten paljon "näkymätöntä" työtä teen päivän aikana. He luulevat että koti ei likaannu ollenkaan ja mies vielä joskus kehtaa väittää että minä en tee ikinä mitään tai että kaikki hommat mitä teen ovat kevyitä ja helppoja. Se on toki muuten totta mutta kun sen tekee 100 kertaa päivässä niin onhan se raskasta.

Vierailija
8/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön puhtaana pidosta pitäisi vähintään saada joku mitali

Vierailija
9/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on, ja iso semmoinen!

KUKAAN ei korjaa jälkiään!

Vierailija
10/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän samaa ongelmaa. Lähden aamulla töihin ja keittiö on siisti. Tulen töistä ja aloitan siivoamalla keittiötä puoli tuntia. Meillä on 2 poikaa, mutta syyllinen on mies, joks tekee etätöitä. En tajunnut ongelmaa ennen koronaa, kun mies kävi pitkää päivää työmailla. Työpaikka vaihtui ja tulivat etätyöt ja kaaos kotiin. 

Vierailija
11/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoudut irti keittiöpalvelijan roolista. Tietysti kerrot, ettet aio enää jalallasi astua muiden sotkemaan keittiöön vaan käyt ulkona syömässä. Eläkööt sotkuissaan. Toki olet avoin keskustelulle jos porukalta löytyy rakentavia ehdotuksia. Nalkuttaminen ei auta. 

Vierailija
12/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta

Et nyt ymmärtänyt, mistä on kysymys!

Vierailija
13/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niin tutulta. Minä siivoan keittiön noin 8-10 kertaa päivässä. Jos olisin pari päivää poissa kotoa niin varmaan perhe alkaisi huomaamaan miten paljon "näkymätöntä" työtä teen päivän aikana. He luulevat että koti ei likaannu ollenkaan ja mies vielä joskus kehtaa väittää että minä en tee ikinä mitään tai että kaikki hommat mitä teen ovat kevyitä ja helppoja. Se on toki muuten totta mutta kun sen tekee 100 kertaa päivässä niin onhan se raskasta.

No kokeile, lähde vaikka mökille/kaverille/vanhemmille/hotelliin? Ihan vaikka rautasahalla sahaat sen ketjun millä olet asunnossa kiinni, jos siis avainta ei ole saatavilla.

Vierailija
14/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduta

Et nyt ymmärtänyt, mistä on kysymys!

Googlaa sarkasmi

Vierailija
15/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että sinulla on pakkomielle.

Anna olla. Joillekin ihmisille tulee ihan ihme päähänpinttymiä, kylpyhuoneessa ei saa kastua sukat, leivänmurut..

onneksi en itse edes huomaa tuollaisia. Siivoan keittiön ehkä kerran viikossa. Relaa vähän.

Vierailija
16/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna perheelle kellonaika, jolloin on perhekokous. Ei seisoen keittiössä sotkun keskellä raivoamassa, vaan istukaa alas ja pitäkää kokous. Laadit käsittelylistan. Jokaista kuullaan ja ratkaisuehdotuksista neuvotellaan. Samalla voitte käydä läpi muutkin huoneet ja jokaiselle tästä lähtien tulevat tehtävät. Rauhallisesti ja asiallisesti. Valmistaudu huolella. 

Vierailija
17/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde viikon lomalle etelään ja jätä sottapytyt pyörimään omissa sotkuissaan. Älä siivoa ennen lähtöä, äläkä kun tulet takaisin. Odota ja katso mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. 

Vierailija
18/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat ne käyttämään kertakäyttövälineitä

Vierailija
19/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoudut irti keittiöpalvelijan roolista. Tietysti kerrot, ettet aio enää jalallasi astua muiden sotkemaan keittiöön vaan käyt ulkona syömässä. Eläkööt sotkuissaan. Toki olet avoin keskustelulle jos porukalta löytyy rakentavia ehdotuksia. Nalkuttaminen ei auta. 

MÄ tekisin niin, että, kattaisin ITSELLENI olohuoneeseen nätisti, pöytäliinat ja servetit, kivat astiat. 

Ostaisin kaupasta kaikkea kivaa. Alkaisin kattaa niitä ja muu perhe on missä on.

Sitten istut rapistelemaan, jo alkaa porukkaa löytyä.

JA kun ihmettelevät, joo, siellä on, keittiössä!

Menkööt ja siivotkoot, muutaman päivän annat sotkujen olla!

Vierailija
20/130 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän samaa ongelmaa. Lähden aamulla töihin ja keittiö on siisti. Tulen töistä ja aloitan siivoamalla keittiötä puoli tuntia. Meillä on 2 poikaa, mutta syyllinen on mies, joks tekee etätöitä. En tajunnut ongelmaa ennen koronaa, kun mies kävi pitkää päivää työmailla. Työpaikka vaihtui ja tulivat etätyöt ja kaaos kotiin. 

Onko se sulle ok? Siivoat mukisematta? En itse hyväksy ajatusta ollenkaan, että olen yleinen siivooja yhteisessä kodissa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi