Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva riita likaisesta keittiöstä

Vierailija
19.09.2025 |

Nyt riittää, antakaa toimivia neuvoja, ettei tarvi alkaa etsiä omaa asuntoa!

Lisäkseni kotona asuu kaksi yli kymmenen vuotiasta lasta ja mies.

Keittiö jätetään käytön jälkeen räjähdysmäiseen kuntoon. Kukaan muu ei siivoa jälkiään kuin minä, äiti. Olen itkenyt, raivonnut, pyytänyt nätisti, lahjonut. Mikään ei auta.

Saan hermoromahduksen joka viides kerta kun menen tekemään evästä ja se alkaa pöytien luutuamisella. En tiedä mitä siellä on milloinkin tapahtunut, mutta pöytätasoilla lepää erinäisiä elintarvikkeita kuin pommin jäljiltä. 

Mikä avuksi kun MIKÄÄN ei auta!! 😭 

Kommentit (211)

Vierailija
161/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap olit sopinut asiasta miehesi kanssa kun tästä olet tietenkin hänen kanssaan keskustellut?

Mikä on ollut miehen kysyessäsi esittämä syy sille ettei ole noudattanut yhdessä sopimaanne?

Miten sovitte toimittavan jos mies ei itse siivoakaan jälkiään ja opasta lapsia siivoamaan omia sotkujaan?

Miehen mielestä minä joudan siivoamaan kun olen enemmän kotona. Jos hän laittaa ruokaa, minä joutaisin jäljet siivoamaan sen kunniaksi. Arvatkaapa meneekö se niin kun minä laitan ruokaa. 

Mieheni on rakennusalalla, luulenpa että asenne tulee sieltä. Onhan heillä omat rakennussiivoojat työpaikalla. Yleensä ne siivoojat vieläpä naisia.

Ap 

Perheenäiti ei ole mikään palkaton piika, ei vaikka olisi pelkästään kotona! 

Vierailija
162/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niin tutulta. Minä siivoan keittiön noin 8-10 kertaa päivässä. Jos olisin pari päivää poissa kotoa niin varmaan perhe alkaisi huomaamaan miten paljon "näkymätöntä" työtä teen päivän aikana. He luulevat että koti ei likaannu ollenkaan ja mies vielä joskus kehtaa väittää että minä en tee ikinä mitään tai että kaikki hommat mitä teen ovat kevyitä ja helppoja. Se on toki muuten totta mutta kun sen tekee 100 kertaa päivässä niin onhan se raskasta.

Ootko koskaan ajatellut että päästäisit itsesi helpommalla ja jättäisit joskus jonkun kupin siivoamatta pöydältä pois. 

Miksi niitä kuppeja ym pitää jättää lojumaan ympäriinsä? Kun kuppi on tyhjä se laitetaan astianpesukoneeseen. 

Tää on vähän sama ikuisuusongelma kuin se, että saksilla avataan joku muovinen pakkaus. Sakset ja se leikattu pala on ihan pakko jättää siihen pöydälle. Ei mitenkään voimat riitä enää laittamaan niitä paikoilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatiin just tietää että avopuolisolla ei olekaan syöpää.

No nyt voi sit taas siirtyä tärkeämpiin asioihin kuten vaikka keittiön siisteyteen.

Ai jos on syöpä niin silloin ei saa toivoa siistiä keittiötä? Vai nimenomaan vain ja ainostaan silloin sitä saa toivoa?

Vierailija
164/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kitissyt jo keittiön siisteydestä aamukasista alkaen. Ei taida paljoa työt painaa.

Vierailija
165/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pyydät sotkijan paikan päälle ja seisot vieressä kun hän siivoaa. Ja ilmoitat että ensi kerralla kannattaa siivota heti niin ei oma tekeminen keskydy siitä että joutuu jälkeenpäin siivoamaan. Näin minä toimin ja on auttanut asiaan. Meillä on tosin alusta asti opetettu että omat astiat siivotaan pois eikä ruokapöydässä sotketa.

Tässä on ongelmana se, että en tiedä kuka on sotkenut. Syyttävät toisiaan eivätkä suostu siksi siivoamaan. Pitäisi olla kameravalvonta :)

Ap

No sitten vaadit heitä siivoamaan vuorotellen. Yksinkertaista. 

Vierailija
166/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä et voi muuttaa. Sen olet ihan itse valinnut, mutta kakaroiden kasvattamattomuus on ihan oma vikasi.

Vierailija
167/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestä et voi muuttaa. Sen olet ihan itse valinnut, mutta kakaroiden kasvattamattomuus on ihan oma vikasi.

Onhan sekin ap:n vika, kun on valinnut tuollaisen miehen, mutta omat kakarat kannattaisi kyllä opettaa tavoille, eikä vaan uhriutua ja valittaa.

Vierailija
168/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin keittiön kuin kaikki muukin siivoaminen ja kotitalous työt ovat naisten töitä ja kuuluu naisten tehdä.

Ei ne kuulu miehille eivätkä terveet ja täysipäiset miehet niitä teekään.   Tämän olen pojillenikin opettanut.

Joten hoidahan naisena velvollisuutesi äläkä kitise ja valita.

Vierailija
169/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta kerro toki, miten se on vaimon vika, jos ennen kotitöitä tehnyt ukko heittäytyy keski-iässä patalaiskaksi possuksi, ja teini-ikäiset pojat (jotka minä olen pienestä asti opettanut siivoamaan jälkiä ja tekemään kotitöitä) alkavat ottaa iskästä mallia? Meillä sama tilanne kuin aloittajalla, ja minä en ole mitään tästä valinnut.

Vierailija
170/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kitissyt jo keittiön siisteydestä aamukasista alkaen. Ei taida paljoa työt painaa.

Vielä monta tuntia aikaa kitistä ennenkuin mies ja lapset kotiutuu :D

Vierailija
171/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap olit sopinut asiasta miehesi kanssa kun tästä olet tietenkin hänen kanssaan keskustellut?

Mikä on ollut miehen kysyessäsi esittämä syy sille ettei ole noudattanut yhdessä sopimaanne?

Miten sovitte toimittavan jos mies ei itse siivoakaan jälkiään ja opasta lapsia siivoamaan omia sotkujaan?

Miehen mielestä minä joudan siivoamaan kun olen enemmän kotona. Jos hän laittaa ruokaa, minä joutaisin jäljet siivoamaan sen kunniaksi. Arvatkaapa meneekö se niin kun minä laitan ruokaa. 

Mieheni on rakennusalalla, luulenpa että asenne tulee sieltä. Onhan heillä omat rakennussiivoojat työpaikalla. Yleensä ne siivoojat vieläpä naisia.

Ap 

Perheenäiti ei ole mikään palkaton piika, ei vaikka olisi pelkästään kotona! 

Kiitos. Tuli kyyneleet. Aina ollaan samasta kiistelty, jo silloin kun lapset oli pieniä ja olin heidän kanssaan kotona. 

Ap 

172/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin, mutta minulla on sama ongelma. Keittiö ei pysy järjestyksessä kovin kauaa. 

Eli sä oot teillä se, jota ei häiritte 😄

Vierailija
173/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Perheenäiti ei ole mikään palkaton piika, ei vaikka olis

Kiitos. Tuli kyyneleet. Aina ollaan samasta kiistelty, jo silloin kun lapset oli pieniä ja olin heidän kanssaan kotona. 

Ap 

Vain i d i ootti toistaa samaa mallia koko ajan ja odottaa eri lopputulosta.

Vierailija
174/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sekin ap:n vika, kun on valinnut tuollaisen miehen, mutta omat kakarat kannattaisi kyllä opettaa tavoille, eikä vaan uhriutua ja valittaa.

Sitähän tässä yritetään, kysyä apuja miten se käytännössä onnistuu! Ei vaan mene perille ja konstit loppuu, myönnän.

Ap

Vierailija
175/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on pelkkä keittiö, muuten perheenjäsenet ovat siistejä, fiksuja, ja korjaavat jälkensä muualla kodissa?

Antaisin olla ja siivoaisin jäljet.

Miksi siivota kenenkään aikuisen tai isojen lasten jälkiä? Ja ap, sulla on siellä kolme välinpitämätöntä lasta. Aikuinen, tervepäinen mies ei käyttäydy noin. Lähtisin viikoksi hotelliin ja antaisin heidän elää p.skoissaan.

Mietippä mikä kaatopaikka siellä odottaa, että ap, joka on aina keittiön lopulta siivonnut, palaa kotiin. Ihmisiä, joita ei siisteys kiinnosta, ei siisteys kiinnosta, koska ne_ei_näe sitä sotkua, ei ainakaan minään asiana, jolle pitäisi tehdä jotain. 

Vierailija
176/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin keittiön kuin kaikki muukin siivoaminen ja kotitalous työt ovat naisten töitä ja kuuluu naisten tehdä.

Ei ne kuulu miehille eivätkä terveet ja täysipäiset miehet niitä teekään.   Tämän olen pojillenikin opettanut.

Mistä 50-luvulta se sinä tupsahdit 

Vierailija
177/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niin tutulta. Minä siivoan keittiön noin 8-10 kertaa päivässä. Jos olisin pari päivää poissa kotoa niin varmaan perhe alkaisi huomaamaan miten paljon "näkymätöntä" työtä teen päivän aikana. He luulevat että koti ei likaannu ollenkaan ja mies vielä joskus kehtaa väittää että minä en tee ikinä mitään tai että kaikki hommat mitä teen ovat kevyitä ja helppoja. Se on toki muuten totta mutta kun sen tekee 100 kertaa päivässä niin onhan se raskasta.

Miksi siivoat keittiön 8-10 kertaa päivässä? Miten olet kasvattanut lapsesi? Ja miehesi? Lähde pois viikoksi älä uhriudu.

Vierailija
178/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itsellesi tarjotin jonka päällä teet omat leipäsi, älä siivoa kun lapset ja mies osaa siivota omat jälkensä.

Vierailija
179/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta kerro toki, miten se on vaimon vika, jos ennen kotitöitä tehnyt ukko heittäytyy keski-iässä patalaiskaksi possuksi, ja teini-ikäiset pojat (jotka minä olen pienestä asti opettanut siivoamaan jälkiä ja tekemään kotitöitä) alkavat ottaa iskästä mallia? Meillä sama tilanne kuin aloittajalla, ja minä en ole mitään tästä valinnut.

meilläkin mies on muuttunut ihan älyttömän flegmaattiseksi, eli esim ei ymmärrä jotain tiskikoneen tyhjentämistä ollenkaan vaan tuijottaa sitä vaan, tai yrittää tunkea sinne lisää likaisia astioita. Nuorempana oli ihan tolkuissaan.

Vierailija
180/211 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sinun pojat on homoja, niin heillä on edes mahdollisuus parisuhteeseen sitten aikuisina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän