Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotain äitiä voi häiritä kun olin baarissa kun vauvani oli 1 kk?

Vierailija
22.09.2008 |

Ymmärrän, jos joku haluaa olla vauvansa kanssa koko ajan. Itsekin haluan melkein koko ajan ja olen ollutkin tuota baarireissua ja kampaajakäyntiä lukuunottamatta. Ymmärrän hyvin senkin jos ei tykkää olla baarissa tai jos antaa erityisen arvon sille että vauva saa vain rintaa eikä ollenkaan pulloa. Mutta..

Minä olen saanut nyt kahdelta äidiltä melko selkeän tuomion kun olin baarissa ja kun kysyin perustelua miksi se heitä häiritsee, sain vastaukseksi silmien pyörittelyn ja ihmettenpä vaan-kommentin.

Joten kertoisiko joku täällä perustelun näin anonyymisti, mikä minun teossani häiritsee? Vauva on toinen lapsemme ja oli oman vanhempansa kanssa omassa kodissaan kun olin poissa.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sinun lapsillasi imetys häiriintynyt. Riski kuitenkin on.

Jos jättää parit rintaruokinnat väliin?

Keneltä asiantuntijalta olet tuollaista infoa saanut.

Tai no joo onhan se sitten häiriintynyt mutta kyllä lapsen ja vanhempien elämässä on aika paljon tärkeämpiäkin asioita kuin väliinjäänyt rintaruokinta.

Hysteeristä jengiä.

Vierailija
22/69 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt isälle voi jättää.. Jestas.. Se vauvahan nukkuu melkeen koko ajan, saattaa jopa olla niin, että ei herää kuin kerran kun on poissa! Ja kyllähän muutenkin äiti voi nukkua esim. eri huoneessa, jos on väsynyt.

Ja tuosta ainaisesta imettämisestä. Kaikkihan ei ensinnäkään imetä. Ja toisilla sitä maitoa riittä niin, että ei ole vaaraa, vaikkei sitä olisikaan tissistä suoraan koko ajan tarjoamassa.

Itsekin kävin ulkona kun lapset oli pieniä. Mua itseä ei siis haittaa, mitä sitten jos joskus käy?

Ja en siis tosiaan ymmärrä, että mitä se haittaa ja taas toisekseen mitä se muille ees kuuluu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä elämäsi, anna ämmien voivotella.

Vierailija
24/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen tarvitsee vielää jatkuvasti sen äidin. Ymmärtäisin kyllä jos lapsi olisi lähemmäs vuoden, mutta et edes kuukautta voi olla baarissa käymässä lapsen vuoksi. Miksi edes teit sen, jos et voi antaa lapsellesi muutamaa kuukautta olla äitinsä kanssa?

Vierailija
25/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomessa on vain kaksi ääripäätä alkoholinkäytölle: absolutismi ja perskännien veto. Jos menet baariin niin vedät perskännit - se on monen oletus. Siksi jo pelkkää baariin MENOA paheksutaan vauvojen äitien kohdalla ja vähän isompienkin lasten äitien kohdalla. Ei tule mieleen, että baarissa voi juoda vaikka vaan yhden. Ja voi valita siistin tunnelmallisen baarin jossa ei ole tupakansavua eikä meteliä niin silloin siellä kavereiden tapaaminen on paljon mukavampaa kuin jonkun kotona metelöivien ja tappelevien lasten seassa.

Itse olin baarissa kun vauva oli 2,5 kk ja nukkui yöt 7 h. Join kaksi olutta parin ystäväni kanssa ja sitten tulin kotiin. Vauva ei edes tiennyt, että olin ollut poissa. Imetin häntä 1-vuotiaaksi asti huolimatta tästä syntisestä baariin lähdöstä =). Tätä yhtäkin kertaa jaksettiin joidenkin mammojen toimesta paheksua, kun lapseton ystäväni sattui mainitsemaan, että olin mukana. Itse en edes kertoisi tällaisesta kelle vaan, koska jeesustelijoita aina löytyy.

Vierailija
26/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni tulee mieleen jos tällaisesta henkilöstä kuulen, että hänellä on ongelmia. Alkoholiongelma tai kiintymyssuhteen ongelma vauvaan, masennusta, kypsymätön persoonallisuus. Jos olisin tekemisissä tällaisen henkilön kanssa, rupeaisin ihan automaattisesti etsimään muitakin ongelman merkkejä.

Vierailija
27/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei häiritse äidit, jotka ovat baarissa vauvan ollessa kuukauden vanha, koska heitä ei luojan kiitos kuulu tuttavapiiriini.

Vierailija
28/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla, millaisia kommentteja saan lähipiiristä ja muualta, kun jätän 3kk ikäisen lapsen työpäiviksi kotiin isänsä kanssa. Tosin nyt jo olen saanut kuulla absoluuttisen totuuden, että imetys ei sitten onnistu. Onneksi kuulin tämänkin jo nyt ennen kuin vauva on edes syntynyt. Pitää vissiin vielä hämmentää ihmisiä ja käydä oikein olutbaarissa istumassa. Ja jos vaikka kävis kerran nukkumassa kaverin sohvalla. Saisi ihmiset taas puhumista.

Vierailija
29/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on hyvässä hoidossa, niin miksi ei äiti saisi hetken omaa aikaa.. minä ainakin jätin molemmat ukolleni ja lähin tanssimaan.. ja nyt kolmatta odottaessani olin alkuraskaudestakin tanssimassa ja kuskina,so what?

Vierailija
30/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska heitä ei luojan kiitos kuulu tuttavapiiriini.

Mikä sinne baariin niin viettää? Itse sain opiskeluaikoina kulkea ihan tarpeeksi, ettei enää ole tarvetta moiseen.

Vierailija
31/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvilassa vai muutaman tunnin baarissa ellei vedä kännejä. Baarit eivät ole pelkästään kännäämistä tai miesten iskemistä varten - tiesitkö?

Mikä sinne baariin niin viettää? Itse sain opiskeluaikoina kulkea ihan tarpeeksi, ettei enää ole tarvetta moiseen.

Vierailija
32/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sinun lapsillasi imetys häiriintynyt. Riski kuitenkin on.

Jos jättää parit rintaruokinnat väliin?

Keneltä asiantuntijalta olet tuollaista infoa saanut.

Tai no joo onhan se sitten häiriintynyt mutta kyllä lapsen ja vanhempien elämässä on aika paljon tärkeämpiäkin asioita kuin väliinjäänyt rintaruokinta.

Hysteeristä jengiä.

Itselläni ainakin jo parit rintaruokinnat väliin jättäminen olisi aiheuttanut sellaisen tuskan rinnoissa, että ei puhettakaan että voisin olla imettämättä vielä tuossa vaiheessa. Ja meillä vielä tuossa vaiheessa varsin tiheästi syötiin.

Vierailija
33/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
34/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä olisi tullut itselleni mieleenikään lähteä baariin! Eikä oikeastaan mihinkään ilman omaa 1kk pikkuistani...Mutta, jokainen tyylillään...

Vierailija
35/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein naurattaa tätä ketjua lukiessa. Minä menin yhdessä mieheni kanssa ulos kun vauva oli kuukauden. Mummo oli meillä hoitamassa vauvaa ja vauva nukkui koko sen ajan, kun olimme poissa eli tuskin sai suuria traumoja. Ja me menimme kapakkaan, katsomaan yhtä bändiä. Ai kun kamalaa, että päähäni mahtui niin pian muutakin kuin vauva. Ihan kamalan kypsymätöntä, mutta en voinut sitä kypsymistänikään enää kauemmin odotella, koska olin jo melkein 40-vuotias.

Ensimmäisen kerran lapsi oli yön yli hoidossa 6-viikkoisena ja sekin meni paremmin kuin hyvin. Siitä lähtien ollut säännöllisesti keskimäärin kerran kuussa mummolassa yökylässä. Nyt jo reipas nelivuotias.

Ja toisaalta taas minä en hennonut laittaa lastani päivähoitoon ennen sitä maagista kolmen vuoden ikää.

Onneksi olen aina ollut aika varma äiti, eikä mua voisi vähempää hetkauttaa muiden mielipiteet tällaisissa asioissa, mutta voin kyllä kuvitella, että joku nuorempi ja epävarmempi äiti, joka ei kykene jäämään kotiin vauvan kanssa symbioosissa elämään, voi hyvinkin ahdistua näistä kommenteista.

Vierailija
36/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten se muita häiritsee. Ehkä näillä äideillä on joku oma ongelma ja yrittivät päteä sinulle sitten sillä, että eivät ainakaan baarissa ole käyneet vauvan ollessa 1 kk. Eipä se ole vauvalta mitenkään pois, jos muutaman tunnin käy muualla ja lapsi on isänsä kanssa kotona hyvässä hoidossa. Jotenkin huvittaa nämä "Ei MINULLE ainakaan olisi tullut mieleen lähteä" ja "En MINÄ ainakaan olisi lähtenyt". No, kaikki eivät ole kuten SINÄ, eikä se tee heistä sen huonompia ihmisiä tai äitejä.

Vierailija
37/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luopumaan ystävistään vain siksi, etteivät he käyttäydy just niinkuin sanot. Että yksi baarireissu saisi sinut laskemaan jonkun pois tuttavapiiristäsi? Kuinkahan tiukkapipoisesti kasvatat lastasi? Hyväksytkö hänet, jos ei isona elä sinun arvojesi mukaan? Ottamatta kantaa baarissa/leffassa/kahvilla/kakalla/suihkussa käymiseen vaikka on ÄITI (hui!) asenteesi on mielestäni hyvin pelottava.

Vierailija
38/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan ihmettelen, että äiti kaipaa baariin jo 1kk synnytyksen jälkeen.

Kyllä mun huomio ja kiinnostus on ollut ihan jossakin muualla tuossa vaiheessa.

Ei voi mitään, mutta teinimeiningiltä vaikuttaa ap:lla..

Vierailija
39/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja älä vaan sano syyksi, että maitoa ei vain tullut!!

Vierailija
40/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, kuinka olet RAASKINUT lähteä, itsellä on ollut niin kiinteä suhde vauvaan -vaikka imetys ei fyysisistä syistä onnistu ollenkaan- etten ole edes voinut ajatella lähteväni ihan tuntia kahta pidemmäksi aikaa mihinkään. ja harvakseltaan nekin menot, jos on pakko

neljän äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi