Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotain äitiä voi häiritä kun olin baarissa kun vauvani oli 1 kk?

Vierailija
22.09.2008 |

Ymmärrän, jos joku haluaa olla vauvansa kanssa koko ajan. Itsekin haluan melkein koko ajan ja olen ollutkin tuota baarireissua ja kampaajakäyntiä lukuunottamatta. Ymmärrän hyvin senkin jos ei tykkää olla baarissa tai jos antaa erityisen arvon sille että vauva saa vain rintaa eikä ollenkaan pulloa. Mutta..

Minä olen saanut nyt kahdelta äidiltä melko selkeän tuomion kun olin baarissa ja kun kysyin perustelua miksi se heitä häiritsee, sain vastaukseksi silmien pyörittelyn ja ihmettenpä vaan-kommentin.

Joten kertoisiko joku täällä perustelun näin anonyymisti, mikä minun teossani häiritsee? Vauva on toinen lapsemme ja oli oman vanhempansa kanssa omassa kodissaan kun olin poissa.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ihmettelin suuresti kun työkaverini ilmaantui suoraan laitokselta meidän silloiseen "kantapaikkaamme".

Kävimme monesti perjantaisin töitten jälkeen "parilla"

Vei vaan lapsen mummolle ja suoraan baanalle....

Vierailija
62/69 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä lopetin imettämisen kun vauvani oli 3kk.maitoa kyllä tuli mut erosin vauvan isästä sillon niin oli paljon stressiä ja se tyssäs siihen..olen jälkeenpäin harmitellut mut ei voi mitään..ihan yhtä hyvä lapsi siitä tulee!!ja mitä helvetin väliä minkä ikänen lapsi on ku menee baariin??ei se tarkota sitä et rakastais lasta vähemmän tai olisi huono äiti!!itse tykkään baareissa käydä,vetää kännitkin!!ei se musta huonoa äitiä tee!!vaan oikeestaan paremman koska mä tarviin välillä sen nollauksen et taas jaksan yksin lapsen kanssa olla!lapsi on 9kk ja olen känyt noin kerran kuussa ulkona.ollut kerran jopa koko vkl erossa lapsesta.lapsi on yleensä isänsä kanssa jota itse en edes laske hoitoon laittamiseksi.muutaman kerran myös kummassakin mummolassa.joo kyllä,olen nuori äiti 21vee ja mun mielestä nuoret tarviikin myös sitä nuoren elämää.jokainen on paras äiti lapselleen just sellasena ku on!!turha sitä on muitten päivitellä!!mun kaverilla on 3vee lapsi ja se käy melkein joka vkl ulkona ja vetää kännit,mut mitä sitten??kun katson lasta niin siinä onkin hyvä esimerkki et ei ole ainakaan häneen vaikuttanut!onkin varsin hyväkäytöksinen jne kun äitin ei oo hermot tiukalla tarvinnut hänen kans olla!!vaan on käyty rentoutumassa niin taas jaksaa..rentoutukaa hyvät ihmiset niin täälläkin vois tulla ei nii kireetä tekstiä!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömintä näissä jutuissa on mun mielestä se, ettei lasta voisi jättää isänsä hoitoon, että lapsi pitää olla 24/7 äidissä kiinni. Siis oman isänsä, herranjumala??Tähänhän ei ole mitään perusteita (muuta kuin imetys tietenkin), lapsi tarvitsee läheisyyttä, kosketusta, huomiota ja tarpeidensa tyydytystä ja sitä voi tarjota ihan hyvin myös isä! Ihmettelen minkälaisten miesten kanssa elämänne jaatte jos ette voi lapsianne heidän hoiviin jättää? :o Aika useasti pääasiallinen vauvanhoito jää äidille miehen käydessä töissä joten on kyllä aika suotavaakin, että mies ottaa vauvan hoiviinsa ja työntää äidin ulos tuulettumaan, ihan sama vaikka kiertämään taloa ympäri kunhan menee, se tekee hyvää! :) Kyllä se mies pärjää siinä missä nainenkin :)

Meillä on nyt 2,5kk ikäinen vauveli ja olen käynyt baarissa vissiin 3-4 kertaa eikä kyse ole ollut siitä ettenkö Voisi olla juomatta tai voisi olla käymättä baareissa vaan ihan siitä, että kotiolot alkoi ahdistaa ja varsinkin aluksi tuntui että on ihan kiinni vauvassa ja synnytyksen jälkeinen masennuskin yritti pukata päälle. Aluksi teki todella pahaa lähteä mutta vähän ajan päästä helpotti ja oli niiiin rentouttavaa puhua muustakin kuin vauvasta, vaipoista, syötöistä jne.. Kyllähän se ikäväkin aina yllättää eikä sitä raski olla kauaa pois mutta kyllä sen huomaa mielialassa kuinka hyvää teki käydä ulkona.

Tietenkään ei ole pakko mennä baariin, itselläni vain kaverit ovat sattuneet olemaan silloin baarissa joten olen käväissyt siellä. Rinnat kestää eri tavalla mutta meillä neiti nukkuu nykyään 8-9h yössä ja sen rinnat kestää, aikaisemmin pumppasin baarista tullessani ja maito annettiin pullosta. Joku tutkimus oli, että maito Voi alkaa vähentyä jos äiti juo jatkuvasti ja paljon sekä kärsii krapulasta, mulla maitoa alkaa tulvimaan jo yhden saunasiiderin jälkeen :S :D nämä jutut on niin henkilökohtaisia joten turha syyllistää että menepä baariin joo, imetys loppuu sitte siihen!

Meillä vauvanhoito jakaantuu aika 50%/50%, ehkä 60%/40% miehen ollessa tällä hetkellä osa-aikatöissä ja mieheni hoitaa vauvaa kun käyn koulussa pari tuntia viikossa, tai salilla, jopa kaupassakäynti piristää :D tai sitten ihan vaan siellä Syntisessä Baarissa ;) Edelleen täysimetän eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmia.

Yleensä ei suositella pulloa ensimmäiseen 2 viikkoon koska vauva Voi alkaa hylkiä rintaa tai se Voi häiritä rintaruokintaa. Minulla oli nännit niin kovilla aluksi että annoimme välillä pullosta mutta koska se tuntui häiritsevän imuotetta, vaihdoimme hörpytykseen. Kuukauden ikäinen vauva todennäköisesti osaa syödä jo oikein rinnasta ja pullottelu sitä tuskin häiritsee. Melllä ainakin nykyään sujuu hienosti pullottelu pari kertaa viiikossa ja muuten imetys.

Jos tuntuu että masennus alkaa hiipiä tai muuten vain haluat jatkuvaan vaipparumbaan vaihtelua, mene ihmeessä käymään baarissa tai ulkoilemassa muuten, äläkä välitä muiden sanomisista, itse tiedät mikä on parasta Sinulle ja vauvallesi. Tärkeintä kuitenkin on, että:

1. ) vauva saa ruokaa, joko rinnasta, pullosta, hörppyyttämällä tai vaikka lumikolalla ;) kunhan saa masunsa täyteen. Ja ei se korvikekaan mikään peikko ole jos oma maito ei riitä tai sitä ei ole saatavilla.

2) vauva saa läheisyyttä, rakkautta, kosketusta, hellyyttä, tarjosi sitä sitten äiti, isä, mummo, pappa, kummi, ystävä jne

3) äiti ja isä ovat levänneitä ja rentoja. Jatkuva täydellisyydentavoittelu ja stressaaminen ei auta ketään. Rento äiti on hyvä äiti! Täydellinen ei tarvitse olla, riittää kun on riittävän hyvä :)

Ihmettelin neuvolassa miten meillä voikin olla niin rauhallinen ja iloinen lapsi, totesi neuvolantäti meille näin: "vaikka lapsissa on eroja (toiset vaikka mahakipuisempia kuin toiset), teillä varmasti vaikuttaa se että mies on niin paljon vauvan hoidossa mukana ja auttamassa ettet sinä (siis minä äitinä) väsy liikaa, vauvat kun peilaavat kaikki tunteensa takaisin, jos äiti on väsynyt ja ärtyinen, vauva on ärtyinen. Jatkakaa siis samaan malliin"

Siitä tuli mielettömän hvyä mieli ja tiedän nyt että turha potea huonoa omaatuntoa jos käväsen pari tuntia jossain muualla, onhan vauva parhaassa mahdollisessa hoidossa, isällänsä :)

Koittakaahan nyt vähän löysätä niitä pipoja ja olkaa tuomitsematta muita, jos Sinua ei kiinnosta baareilu niin ei se tee ketään muuta huonoksi äidiksi jos hän käy kerran kuussa baarissa koska siinä jää aikas monta päivää millon olla vauvan kans :) eri asia viikottainen ja jopa päivittäinen baareilu mutta alkoholismi on sitten asia erikseen..

Muistakaa siis turha nipottaminen pois ja sanokaa itsellenne: Rento Äiti on Hyvä Äiti :)

Vierailija
64/69 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se tarkota sitä et rakastais lasta vähemmän tai olisi huono äiti!!itse tykkään baareissa käydä,vetää kännitkin!!ei se musta huonoa äitiä tee!!vaan oikeestaan paremman koska mä tarviin välillä sen nollauksen et taas jaksan yksin lapsen kanssa olla!lapsi on 9kk ja olen känyt noin kerran kuussa ulkona.ollut kerran jopa koko vkl erossa lapsesta.lapsi on yleensä isänsä kanssa jota itse en edes laske hoitoon laittamiseksi.muutaman kerran myös kummassakin mummolassa.joo kyllä,olen nuori äiti 21vee ja mun mielestä nuoret tarviikin myös sitä nuoren elämää.jokainen on paras äiti lapselleen just sellasena ku on!!turha sitä on muitten päivitellä!!mun kaverilla on 3vee lapsi ja se käy melkein joka vkl ulkona ja vetää kännit,mut mitä sitten??

Vierailija
65/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en liioin jaksa ymmärtää, että miten olet raaskinut olla erossa omasta pikkuisestasi? Jokainen toki tavallaan, mutta mä en olisi voinut jättää kumpaakaan lastani kuukauden iässä noin pitkäksi ajaksi.

Enkä mä liioin ymmärrä sitä, miksi on pakko mennä just baariin? Miksi ei vaikka syömään tai kahville? Kivako se on mennä tupakille haisevana vauvan viereen nukkumaan? Mitä sitä saa irti sieltä baarista kuukausi vauvan syntymästä: tissit täynnä maitoa ja perse vuotaen. Pää on vielä sekaisin hormooneista ja univelkaa on taatusti. Ei ymmärrä, ei.

Vierailija
66/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

baareissa on nykyään tupakointikielto. ei tuu tupakanhajua.

Vierailija
67/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä kahden kuukauden päästä olisi työpaikan pikkujoulut. Haluaisin mennä, tavata työkavereita ja pitää hauskaa sen yhden illan, mutta tuota toisten asennetta juuri pelkään. En halua vaikuttaa välinpitämättömältä äidiltä. Onhan isäkin tärkeä vanhempi ja varmasti pärjää yhden illan vauvan kanssa. Maitoa aikoisin lypsää valmiiksi, jos ylipäätään maitoa tulee.

Mutta ehkä en halua poistua kotoa minnekään, kun vauva syntyy. Sen näkee sitten.

En tuomitse, kunhan nuo baarireissut ovat harvinaista herkkua. Yksi kaverini lopetti juhlimisen siihen paikkaan, kun ensimmäinen lapsi syntyi. Nyt ei ole 4 vuoteen ollut lapsista paria tuntia kauempaa erossa.. Onkin aina kireällä päällä..

Vierailija
68/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan mun vauvaa yli kaiken..mut mä oon sitä tyyppiä, et mun on PAKKO päästä välillä tuulettumaan, oli se urheiluharrastus tai baari... se nollaa kivasti kotitilanteen ja jaksan taas paremmin tätä lapsiperhearkea. Olin baarissa 2h ekaa kertaa kun kaikki lapset oli n 6 viikkoa ja join noin 2 olutta. Imetin silti aamulla, lapset oli isän kans, imtys kestänyt silti 3-6kk. Me ollaan kaikki niin erilaisia ja ei mahduta samaan muottiin, jotkut haluaa olla 100% äitejä ja suorittaa perfecto äitiyttä, toiset tekee toisella tavallla ja kolamnnet siltä väliltä, mitä sitten, kunhan vauvat ei kärsi? mistä se on pois ja mikä tietä siinä häiritsee???

Vierailija
69/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee kanssa mieleen teinimeininki. Tottakai äiti voi haluta käydä ulkona ilman vauvaa jo 1kk synnytyksestä tai vaikka 1 viikko. Mutta useimmat äidit käyvät mielummin kahvilla tai shoppailemassa tai mitä vaan muuta kuin baaria. Kaikki tuntemani baariäidit (siis jotka laukkaavat baarissa jatkuvasti vauvan ollessa pieni) ovat joko epätasapainoisia äitejä (käy perhetyöntekijää, mielenterveysongelmia, päihteitä jne.) tai sitten teinejä.

Mutta miettikääs mitä teini meninkiä ISILLÄ on kun lähtevät heti synnytyksen jälkeen baariin juhlimaan poikien kanssa. Poikien illat kerran kk oli vauva/ lapsi minkä ikäinen tahansa!!

Isät saa tehdä mitä lystää, ajatelkaa mitä paskapäitä kun isyysloman jälkeen töihinkin menevät ja jättävät vauvan äidin kanssa kahdestaan,miten helkutti voivat pärjätä???Häh???...minkähänlaisia niistäkin lapsista tulee kun isä 5pv viikossa, reilu 8h päivässä töissä... huligaaneja ja nuorisorikollisia vähintään!!

On teilläkin ukot kun JÄTTÄVÄt pienen vauvan huoltajansa kanssa kahden,ISÄN PAIKKA ON KOTONA 24/7.... mutta niin kuin joku sanoi,jokainen tyylillään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän