Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotain äitiä voi häiritä kun olin baarissa kun vauvani oli 1 kk?

Vierailija
22.09.2008 |

Ymmärrän, jos joku haluaa olla vauvansa kanssa koko ajan. Itsekin haluan melkein koko ajan ja olen ollutkin tuota baarireissua ja kampaajakäyntiä lukuunottamatta. Ymmärrän hyvin senkin jos ei tykkää olla baarissa tai jos antaa erityisen arvon sille että vauva saa vain rintaa eikä ollenkaan pulloa. Mutta..

Minä olen saanut nyt kahdelta äidiltä melko selkeän tuomion kun olin baarissa ja kun kysyin perustelua miksi se heitä häiritsee, sain vastaukseksi silmien pyörittelyn ja ihmettenpä vaan-kommentin.

Joten kertoisiko joku täällä perustelun näin anonyymisti, mikä minun teossani häiritsee? Vauva on toinen lapsemme ja oli oman vanhempansa kanssa omassa kodissaan kun olin poissa.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miettikääs mitä teini meninkiä ISILLÄ on kun lähtevät heti synnytyksen jälkeen baariin juhlimaan poikien kanssa. Poikien illat kerran kk oli vauva/ lapsi minkä ikäinen tahansa!!

Isät saa tehdä mitä lystää, ajatelkaa mitä paskapäitä kun isyysloman jälkeen töihinkin menevät ja jättävät vauvan äidin kanssa kahdestaan,miten helkutti voivat pärjätä???Häh???...minkähänlaisia niistäkin lapsista tulee kun isä 5pv viikossa, reilu 8h päivässä töissä... huligaaneja ja nuorisorikollisia vähintään!!

On teilläkin ukot kun JÄTTÄVÄt pienen vauvan huoltajansa kanssa kahden,ISÄN PAIKKA ON KOTONA 24/7.... mutta niin kuin joku sanoi,jokainen tyylillään!

Vierailija
42/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sellaiseen "kyllä mä kuulin että jollain kai olisi käynyt niin" -tasoiseen näyttöön?

Mun eka baarikeikkani oli vauvan ollessa 6-viikkoinen, ja silloin imetyksessä oli noin viiden tunnin tauko (minä aikana vauva joi pumpattua äidinmaitoa). Kyllä mulla tulee viiden tunnin tauko helposti jo ihan normaalin yöunenkin aikana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 pahoittelee raadin edessä kirjoitusvirheitä!!!!

Vierailija
44/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas hirveetä morkkaamista ja syyllistämistä.

Mun vauva oli ekat 2kk teholla ulkomailla ja henkilökunta käski menemään baariin. Suomi on yks syntinen saatana kurja maa ja hirveet tiukkapipo muijat vittuilee toisille palstalla. Hävetkää. Se vauva ei ihan salettiin saa traumoja jos äiti käy baarissa kerran, miks voi mennä jumppaan tai shoppaileen kolmeks tunniks muttei baariin? Mikä siitä baarista syntisen tekee? Mä ainakin tapaan kavereita joissain kivoissa pubeissa ja useasti en edes juo alkoholia, kahvila-baari- sama kai tuo kumpi...outoja olette.

Vierailija
45/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti olisi jotain tarvetta päästä baariin koko illaksi lapsen ollessa 1kk. Ei siinä mitään, jos mieli tekee, mutta ihmettelen, miten sellainen tulee edes mieleen. Vastasyntynyt vaan imee äidin täysin itseensä kiinni... Menee samassa sarjassa, kun jos joku viisikymppinen käy teinibaarissa. Ihan sama mun puolesta, ihmetyttää vaan miksi.

Vierailija
46/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisin tulee mieleen, että suoritetaankohan joillekin mammolle synnytyksen ohessa lobotomia... Vai ovatko muuten vain tyhmiä.

itselleni tulee mieleen jos tällaisesta henkilöstä kuulen, että hänellä on ongelmia. Alkoholiongelma tai kiintymyssuhteen ongelma vauvaan, masennusta, kypsymätön persoonallisuus. Jos olisin tekemisissä tällaisen henkilön kanssa, rupeaisin ihan automaattisesti etsimään muitakin ongelman merkkejä.

Vierailija
47/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en taas tajua mitä kauheaa tossa nyt oli.. vaikka onkin äiti niin päässä voi vielä liikkua muutakin kuin vain lapsi lapsi lapsi.. ja baarissa voi myös käydä juomassa limpparin tai kahvin tai jopa teetä tai kaakaota (hui!) siitä jaffasta menee pää niin sekasi että aijai,sitten ei ainakaan pysty imettämään enää koskaan ! eli siis miun mielestä ihan ok että kävit baarissa hetkeksi tuulettamassa päätäsi kodin askareista ! =) ja ihan btw itse olen imettänyt lastani kokoajan kun hänellä on vaan nälkä ollut ja silti pojalle on vielä tissienkin jälkeen jäänyt nälkä,eli maitoa ei tule tarpeeksi tai se on liian laimeaa,ni nää "maito ei lopu jos vaan imettää"-tyypit voisi nyt sitten kertoa että mitäs nyt tehdään kun poika itkee nälkää vielä tissien jälkeen ? ja olen imettänyt kokoajan ja parikin tuntia kerrallaan enkä ole käynyt missään huitelemassa,ni missä vika ??

Vierailija
48/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksia täällä joillakin. Kaikista eniten huvitti kommentti jossa joku piti paheksuttavana sitä, että äiti jättää vauvan isälle hoidettavaksi. Huhhuh!!! Mikä se sellainen isä on jolle ei voi lasta jättää, jos äiti haluaa lähteä käymään jossakin? Luulempa, että kysymyksessä on itseään hieman yliarvostava "superäiti" tai sitten alunperinkin vain yksinkertaisen huononlainen miesvalinta.

Minusta siinä ei ole mitään pahaa, jos lähtee tuulettumaan joskus. Minäkin lähtisin. Eli siitä vaan mammat!!! Meistä suurin osa kyllä osaa itse arvioida tilanteensa ja ratkaisunsa. Ei siihen tarvita muiden paheksuvia katseita tai kommentteja. Siitä, että istut ensimmäiset 3 vuotta 24/7 kotona lapsen kanssa, ei koskaan jaeta palkintoja. Sinä teet niinkuin sinun tulee tehdä. Jos jaksat paremmin äitinä käymällä joskus ulkona, tee se.

Vierailija
49/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO VOI HYVÄT HYSSYKÄT!

Hanki elämä lasten ulkopuolellakin, niin jaksat olla parempi äiti (IHMINEN!) sinäkin...

Anteeksi huutaminen, mutta nyt meni yli.

i]Tuon ikäinen tarvitsee vielää jatkuvasti sen äidin. Ymmärtäisin kyllä jos lapsi olisi lähemmäs vuoden, mutta et edes kuukautta voi olla baarissa käymässä lapsen vuoksi. Miksi edes teit sen, jos et voi antaa lapsellesi muutamaa kuukautta olla äitinsä kanssa?

[/quote]

Vierailija
50/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin taisin olla jossain juhlissa aika aikaisessa vaiheessa.

En näe siinä mitään erityistä ongelmaa. Jos ei juo itseään niin humalaan ,että pudottaa vauvan yms ja lapsen toinen huoltaja eli isä hoitaa lasta. Alkoholia erittyy äidinmaitoon aika vähän. Kylläs sitä parin tuopin jälkeen voi aamulla aika huoletta imettää.

Mun mielestä tärkeintä on, että äiti pääsee välillä sen verran pois kodista että taas jaksaa olla tiiviisti vauvan kanssa ja että koko perhe on tyytyväinen ja onnellinen. Ja täytyy sen vauvan tottua isäänkin.

Eikä se imetys meillä katkennut ensimmäisten 2,5 vuoden aikana vaikka silloin tällöin isi antoin pumpattua rintamaitoa pullosta ja äiti kävi jossain shoppailemassa tai tapaamassa kavereitaan.

Vierailija
51/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietiti siellä illan ja yön ja joit alkoholia? Ei vaan ole oikein sopivaa lähteä noin nopsaa ja jättää niin pientä vauvaaa hoitoon - ei edes isälle (toivottavasti et vienyt hoitoon häntä). Kyllä yleensä ekat 4-6kk ajatukset pyörii vain ja ainoastaan vauvan ja hänen rutiinien ympärillä eikä kiinnostaisi pätkääkään mennä johonkin juhlimaan. Oma lapsi nyt jo 4v ja muistaakseni hän oli 13kk kun kävin tyttöporukan kanssa ulkona enkä edes silloin pystynyt nauttimaan kunnolla illasta...

Millä oikeudella sinä sanot miten muiden pitää ajatella ja toimia?

Kaikki eivät totaalisesti vaan uppoa vauvaan, vaan muukin elämä säilyy. Ja se ei kenestäkään tee huonompaa äitiä jos joskus käy baarissa. Siellä asuminen on sitten jo eri juttu.

Vierailija
52/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisin tulee mieleen, että suoritetaankohan joillekin mammolle synnytyksen ohessa lobotomia... Vai ovatko muuten vain tyhmiä.

itselleni tulee mieleen jos tällaisesta henkilöstä kuulen, että hänellä on ongelmia. Alkoholiongelma tai kiintymyssuhteen ongelma vauvaan, masennusta, kypsymätön persoonallisuus. Jos olisin tekemisissä tällaisen henkilön kanssa, rupeaisin ihan automaattisesti etsimään muitakin ongelman merkkejä.

Vierailija
53/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vaan hetken aikaa olla pois kotoa ja nähdä kavereita ilman keskeytyksen pelokoa (vaipat, tissi, nukutus, you know). Olin poissa ehkä 4 h, join lasin (siis 4 cl) viskiä. Vauva sai sillä aikaa mun maitoa pullosta isältä, koska maitoa tuli ihan tulvimalla eli oli etukäteen tullut varastoon ilman ongelmia. Lapsi oli syönyt kerran sillä aikaa kun olin poissa ja nukkunut 3 h siitä ajasta kun olin pois.

Tuntuu vähän hassulta jos tämä on joidenkin mielestä paha vain koska kävin baarissa ja kaipasin jopa pienen vauvan kanssa hetken keskeytymätöntä seurustelua kavereiden kanssa.

Vierailija
54/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sen ekan kerran jälkeen kävi vauvavuoden aikana pois lapsen luota yhteensä ehkä 4 kertaa (2 baarissa, 1 keikalla ja 1 museossa), eli ei todellakaan mitään jatkuvaa "biletystä".

Vierailija
55/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain käsitä. Mitä siellä on niin jännittävää, että 30 päivän ikäisen vauvan luota on sännättävä sinne? Kerro, ap.

Vierailija
56/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain käsitä. Mitä siellä on niin jännittävää, että 30 päivän ikäisen vauvan luota on sännättävä sinne? Kerro, ap.

Mä kävin baarissa kyllä ihan vaan tapaamassa kavereita. Siisti, rauhallinen baari jossa oli käyty tietyllä porukalla vuosia. Ilta-aika, koska se sopi muille paremmin (olin ainoa jolla oli silloin lapsi). Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
57/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi saada jokin palkinto..!? Ei äitiys ole suoritus. Ihmeellisiä sanavalintoja täällä.

Siitä, että istut ensimmäiset 3 vuotta 24/7 kotona lapsen kanssa, ei koskaan jaeta palkintoja.

Vierailija
58/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin se baari on ollut tärkeä. ties vaikka on ollut tärkeät juhlat tai sitten on halunnut muuten vain käydä tuulettamassa päätä. mökkihöperökshän täällä neljän seinän sisällä tulee jos ei ikinä saa lähteä missään käymään. ahaa,nythän mä tajusin te ketkä olette syyllistämässä ilman mitään tietoa olette ilmeisesti olleet niin v*tun kauan kotona neljä seinän sisällä kahdestaan lapsenne kanssa että olette seonneet kun ette prkl kykene selvä järkiseen ajatteluun ! kukaan ei ole sen huononpi äiti kävi sitten joskus baarissa tai kaupassa yksin,kuin että olisi kuin liimattu lapseen.

Vierailija
59/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on suomen kielessä synonymi sille että lähdetään dokaamaan. Ja sehän kuulostaa arveluttavalta kun on kyseessä tuore äiti jolla 4 viikon ikäinen lapsi.

Mutta te kaikki vastaajathan olette olleet ihan pyhimyksiä kun olette juoneet vaan sen yhden tai max kaks...

Vierailija
60/69 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yleensä se että lähdetään baariin

Kyllä suomalaisissakin on kuule ihan kohtuukäyttäjiä. Joskus yhdet on tosiaan vaan yhdet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi