Kohta alkaa taas Auerin oikeudenkäynti
Kommentit (10457)
"Miksi välität siitä että kommentteja poistuu? Eikö ole muuta elämää kuin tämä palsta?"
Outo on kommenttisi keskustelupalstalla...
Vastaukseni tähän viestiin poistettiin. Nähtävästi annelistit haluavat ylläpitää käsitystä, että vain tietyillä tahoilla olisi motiivi suhtautua kriittisesti Auerin ja Ihlen tekoihin. Itse olen kuitenkin sitä ikäpolvea joka perehtyi Auer-keisseihin jo 14 vuotta sitten ja tunnen jo Annelin puolustuksen metkut ja strategian. Ihan yhtä ulkopuolinen olen asiassa kuin ne m*nfoon vielä oikeudenkäyntien jälkeen märehtimään jääneet annelistit.
-------
Metkut ja strategiat?
Oletko sattunut huomaamaan, että median "syylliseksi kirjoittamista" on kritisoitu ihan yhden tutkimuksen verran? Onko sinulla jotenkin mennyt ohi näiden 14 vuoden aikana viranomaisten hyvin kritiikille altis julkinen narratiivi, jota ovat tehtailleet?
Ihan oikeasti olen utelias kuulemaan käsityksesi siitä, mitä nämä puolustuksen metkut ovat?
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että lapset ovat tulossa julkisuuteen jossain vaiheessa.
Ja mistähän syystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistähän syystä?
Varmaan uhriutumaan omilla kasvoillaan, kuinka väärin se on kun heitä ei uskota eikä heidän äidilleen makseta korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vastaukseni tähän viestiin poistettiin. Nähtävästi annelistit haluavat ylläpitää käsitystä, että vain tietyillä tahoilla olisi motiivi suhtautua kriittisesti Auerin ja Ihlen tekoihin. Itse olen kuitenkin sitä ikäpolvea joka perehtyi Auer-keisseihin jo 14 vuotta sitten ja tunnen jo Annelin puolustuksen metkut ja strategian. Ihan yhtä ulkopuolinen olen asiassa kuin ne m*nfoon vielä oikeudenkäyntien jälkeen märehtimään jääneet annelistit.
-------
Metkut ja strategiat?
Oletko sattunut huomaamaan, että median "syylliseksi kirjoittamista" on kritisoitu ihan yhden tutkimuksen verran? Onko sinulla jotenkin mennyt ohi näiden 14 vuoden aikana viranomaisten hyvin kritiikille altis julkinen narratiivi, jota ovat tehtailleet?
Ihan oikeasti olen utelias kuulemaan käsityksesi siitä, mitä nämä puolustuksen metkut ovat?
No voi kuule, olen kyllä aikoinaan lukenut tuon mainitsemasi "tutkimuksen" ja köykäiseksi havainnut. Yksi gradun tehnyt ja kaksi vähemmän meritoitunutta vanhempaa henkilöä tuon työn tekijöinä oli. Annelistit pitävät sitä jonain huippututkimuksen tuotteena, mikä osoittaa pikemminkin sen, ettei Auerin kannattajilla itsellään ole käsitystä siitä, miten hyvää tutkimusta tehdään. Naakka ei ole edes gradua saanut aikaiseksi.
Ei tuon aikaisessa uutisoinnissa nähdäkseni ollut mistään erityisemmästä viranomaisten tehtailusta kyse. Oli ja on yhä ihan tavanomaista, että toimittajat tekevät juttunsa syytteen pohjalta, ei heillä ole aikaa ja resursseja leikkiä jotain tutkivaa journalistia. Samoin on ihan käytäntönä, että kuvat juttuihin valitaan niin, että ne mätsäävät tekstiin. Ei minukaan kantani Auerin syyllisyyteen perustu mihinkään median kirjoitteluun, vaan pääsin varhaisessa vaiheessa lukemaan esitutkinta-aineistoa ja häkepuhelun litterointia. Annelin ja tytön omat kuulustelut osoittavat kyllä selkeästi, että Anneli sen teki.
Tämänhetkisen oikeudenkäynnin uutisoinnissa monet toimittajat ovat sen sijaan menneet subjektiivisesti Auerin ja Ihlen puolelle, ehkä reaktiona noihin heihin kohdistuneisiin kritiikkeihin. Yhä puuttuu se tutkiva journalismi...
Puolustuksen metkuista en viitsi nyt vaivautua kirjoittamaan. Siihen on kaksi syytä. Ensinnäkin tässä ketjussa poistatetaan tietynlaisia viestejä. Ja toisekseen en halua auttaa Auerin ja Ihlen kaltaisia ihmisiä petraamaan puolustustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistähän syystä?Kyllähän he nyt aikuisena ymmärtävät, että tässä on maailman mittaluokan keissi suomalaisesta korruptiosta. Onko mitään vastaavaa koskaan tapahtunut edes Euroopassa?
Ja mitä he siitä hyötyisivät julkisuuteen tulemalla? Eiköhän heillä ole taakkaa kannettavinaan ihan tarpeeksi ilman julkisuuttakin.
Oikeusjärjestelmän täydellinen epäonnistuminen. Ei aivan varmasti jää yhteen dokkariin :D
Jatkuvatko käräjät tänään? En löytänyt seurantaa mediasta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi jatkua. Media on jostain syystä hiljentynyt asian tiimoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mistään löydy seurantaa? Eikös Korkmanin todistus pitäisi olla vielä, aivan käsittämätöntä, jos se jätetään uutisoimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mistään löydy seurantaa? Eikös Korkmanin todistus pitäisi olla vielä, aivan käsittämätöntä, jos se jätetään uutisoimatta.
Muistaakseni se pitäisi olla tänään. En löytänyt mistään seurantaa. Media voisi kyllä skarpata nyt, kun käsittelypäiviä on enää pari jäljellä.
"Ei kukaan ole lavastanut Annelia syylliseksi. Auer itse lavasti murhanäyttämön sellaiseksi kuin siellä olisi muka käväissyt joku "tappaja". Samoin hän keksi sekoittaa lasten päät Jukan kuolinjuhlilla, jotta lasten paljastukset näyttäytyisivät päättömiltä. Oikeuspsykologeista osa, kuten tänään todistajana kuultava Korkman, ovat menneet tämän sosiaalipsykologin vaimon halpaan. "
Korkman tuskin on mennyt kenenkään halpaan. Hän on Suomen johtava asiantuntija lasten kuulemisissa. On täysin anteeksiantamatonta, jos media ei uutisoi hänen kuulemistaan oikeudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkmanhan ei henkilökohtaisesti tunne tai ole tavannut näistä ketään? ulkopuolinen asiantuntija.
Jodelissa ihmeteltiin liveseurannan puutetta, ja joku sieltä oli kysynyt toimittajalta asiasta. Kuulemma oikeuskäsittely on peruttu tämän viikon osalta.
Vierailija kirjoitti:
"Ei kukaan ole lavastanut Annelia syylliseksi. Auer itse lavasti murhanäyttämön sellaiseksi kuin siellä olisi muka käväissyt joku "tappaja". Samoin hän keksi sekoittaa lasten päät Jukan kuolinjuhlilla, jotta lasten paljastukset näyttäytyisivät päättömiltä. Oikeuspsykologeista osa, kuten tänään todistajana kuultava Korkman, ovat menneet tämän sosiaalipsykologin vaimon halpaan. "
Korkman tuskin on mennyt kenenkään halpaan. Hän on Suomen johtava asiantuntija lasten kuulemisissa. On täysin anteeksiantamatonta, jos media ei uutisoi hänen kuulemistaan oikeudessa
Eihän hän voi muuta sanoa, kuin korkeintaan arvostella, että lapsia on kuultu väärin.
Olenko ymmärtänyt oikein, että hän ei ole lapsia ollut kuulustelemassa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän hän voi muuta sanoa, kuin korkeintaan arvostella, että lapsia on kuultu väärin.
Olenko ymmärtänyt oikein, että hän ei ole lapsia ollut kuulustelemassa itse.
Eikö hän itse ohjannut niitä psykologeja, jotka lapsia haastattelivat? Jos lapsia on kuultu väärin, niin sehän menisi silloin osin hänen piikkiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Jodelissa ihmeteltiin liveseurannan puutetta, ja joku sieltä oli kysynyt toimittajalta asiasta. Kuulemma oikeuskäsittely on peruttu tämän viikon osalta.
Kiitos, tämä selittääkin asian. Ihmettelin jo, että eihän se oo mahdollista, että Korkmanin kuulemista ei uurisoitais.
Anneli oli varmaan helppo kohde?
"Pointti on siinä, että sinä muistat lapsena lukeneesi "aikuisten kirjoja". Kukaan Auerin lapsista ei muista niin tehneensä, vaikka aikaa on ollut miettiä, mistä mahdollisesti ovat saaneet ainekset tarinoiden kerrontaan. Ja tuskin kaikki kolme ovat viettäneet aikaansa kirjastossa aikuisten romaaneja lukien ja lainaillen ensimmäisen vuoden aikana, kun tarinat syntyivät asuessaan sijaisvanhemmilla"
Tarinaa??
" Onko joku muu tehnyt sulle joskus tuollaista?
"Anneli."
Tytön mukaan on tapahtunut "noin 7 kertaa" niin, ettei Jens ole ollut paikalla hyväksikäytön aikana. Mutta aina kun Jens on tehnyt jotain, Anneli on ollut mukana.
Myös netistä on näytetty materiaalia, jossa on alastomia aikuisia."