Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2

Vierailija
14.09.2025 |

Saapi kertoa.

Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.

Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.

Kommentit (1931)

Vierailija
1521/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danderemonk_Tomi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku ihmetteli, voiko kukaan olla niin sokea, ettei huomaa jonkun tekemää kiusaamista. Kyllä voi. 

Voi olla hiljaa samaa mieltäkin.

Jakaa saman ajatusmaailman. Samantyylinen tausta, jämähtäneet asenteet ja pieni elämänpiiri. 

Turvallisuushakuisuus, kateus, muutosvastarinta, valheellisuus, oikeassa olemisen tarve. 

Niistä se syntyy. Kuppikunta, kahtiajako hyvät ja pahat. Näitä on paljon. Hyvä pohja muitten kiusaamiselle.

Ei kaikki ole avarakatseisia eikä oikeudenmukaisia, vaikka sellaisina esiintyisivät. 

Tässä tuntuu olevan jotenkin niin paljon syy-seuraussuhdevirheitä ja niputtamista, etten viitsi lähteä kaikkea oikomaan, vaikka olen juuri kuvailemasi kaltainen "turvallisuushakuinen kuppikuntalainen kapealla elämänpiirillä". Toivottavasti et ole omien ennakkoluulojesi vanki, mitä tässä maalailet. Tule tutustumaan rohke

Ei sinua tässä tarkoiteta. Täällä oli aikaisemmin eri mitä kuuluu - ketju ja siellä emäntä doris joka ajoi pois kaikki jotka ei kirjoittaneet hänelle sopivista aiheista. Luuli että pystyy rajottamaan kirjoittajia mutta kuten näkyy, ei avoimella keskustelupalstalla niin voi tehdä. Nyt tässä ketjussa poistaa kaikki viestit joissa tästä kerrotaan. Seurasin tuota toista ketjua ja nyt tätä. Kaikki nuo jankkaukset jostain hevosmiehestä ym päivittäiset riidanhaastamiset on dorikselta. Itse olen sitä mieltä että kaikki mukaan vaan, turhaa yrittää päsmäröidä ja jaotella ihmisiä. Kuulumiset on kuulumisia.

Vierailija
1522/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuntuu että just minulle on sattunut elämässä hemmetistä vaikeuksia, samalla kun muut näkyy luistelevan elämän helposti läpi. Ei suuria huolia, vastoinkäymisiä tai menetyksiä 

Ei kukaan voi oikeastaan tietää toisen vastoinkäymisistä, ja muutenkin vastoinkäymisten vertailu on aika turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varokaa tsunameja thaimaaseen mennessä

Ei taida Thaimaassa olla tsunameista vaaraa, varsinkaan nykyään, kun tietoisuus asiasta on ihan eri. Oltiin siellä 2004 tsunamin sattuessa, tuskinpa toista kertaa osuisi omalle kohdalle.

Vierailija
1524/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin taas miten yksinäinen olen, olen ollut jo kauan ja aina vaan yksinäisyys lisääntyy, kavereita poistuu joka vuosi taivaaseen ja uusia ei ole tullut. Mitä sitä ens viikonkin tekee, työtön vanha akka? Ei viitsisi alkaa ajankuluks ryyppäämäänkään.

Vierailija
1525/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuntuu että just minulle on sattunut elämässä hemmetistä vaikeuksia, samalla kun muut näkyy luistelevan elämän helposti läpi. Ei suuria huolia, vastoinkäymisiä tai menetyksiä 

Ei kukaan voi oikeastaan tietää toisen vastoinkäymisistä, ja muutenkin vastoinkäymisten vertailu on aika turhaa.

Omassa tuttavapiirissä on just näitä vertailijoita. En siis yhtään kiistä etteikö heille olisi lapsuudessa tai teini-iässä koettu vanhempien ero tai vanhemman kuolema ollut vaikeaa, mutta tuntuvat olevan vähän kyvyttömiä näkemään asioita paitsi omasta pikkuruisesta näkökulmastaan.

1526/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi ja heidän lentävien apinoiden hovi on mahdollinen traumatisaation hyödyntämisen vuoksi. Narsistit ja sadistit (ENTP-T ja ENTJ-T) liittoutuvat masokististen (ISFJ-T) ja läheisriippuvaisten (ESFJ-T) alistujien kanssa muodostakseen mutuaalisia hyötymissuhteita. Näille jälkimmäiselle kahdelle persoonallisuustyypille on tyypillistä sääntöjen ja auktoriteettien uskollinen noudattaminen. Heiltä puuttuu "omat aivot" ikään kuin ja he ovat helposti manipuloitavia. Molemmat tyypit ovat yleisiä kaikkialla maailmassa: sekä terveinä että sairaina persoonina.

Vierailija
1527/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi ja heidän lentävien apinoiden hovi on mahdollinen traumatisaation hyödyntämisen vuoksi. Narsistit ja sadistit (ENTP-T ja ENTJ-T) liittoutuvat masokististen (ISFJ-T) ja läheisriippuvaisten (ESFJ-T) alistujien kanssa muodostakseen mutuaalisia hyötymissuhteita. Näille jälkimmäiselle kahdelle persoonallisuustyypille on tyypillistä sääntöjen ja auktoriteettien uskollinen noudattaminen. Heiltä puuttuu "omat aivot" ikään kuin ja he ovat helposti manipuloitavia. Molemmat tyypit ovat yleisiä kaikkialla maailmassa: sekä terveinä että sairaina persoonina.

Täälläkin D hokee aina: kuulumisia! Kirjoita vain kuulumisia!  Neljä vuotta jankannut tuota! 

Vierailija
1528/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma on loppu ja huomenna margariinitehtaalle. Työvaatteet viikkailin kassiin ja henkisesti valmistaudun aamuvuoroon. Työvuorolistaa silmäämällä tiedän ettei huomisia misauksia ole tehty (ainakaan oikein) ja keittiö on paskainen.

Vierailija
1529/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle iskee toisinaan matkakuume tai jopa seikkailunhalu, kun näen kaukojunan kiitävän jossain. Joskus voisi jopa tehdä pikaisen päätöksen vain lähteä junalla johonkin tuntemattomaan kaupunkiin, jossa en ole ennen käynyt. Siellä sitten katselisi ihan rauhassa paikallista elämää, nauttisi hyvää ruokaa ja varaisi yöksi hotellihuoneen.  Reissulta palaisi yhtä kokemusta rikkaampana seuraavana päivänä takaisin taas arkeen.  Kai se kotimaan matkailukin avartaa. 

Olisipa juna-asema sitten lähellä kaupungin keskustaa, ja siellä palvelut. Etteivät ne olisi karanneet jonnekin kauemmas isoihin ostoskeskuksiin. Joskus keskustat ovat melkein autioita tai niissä vain muutama kaljapaikka.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas kirjoitti "Mulla on jo 41 vuoden ajan ollut aina lemmikkejä. Siis 13-vuotiaasta lähtien."

Olisko kuitenkin 51 vuotta jo? Mä oon 54 ja ajettelen että olet mua 10 vuotta vanhempi? Haaveilen vasta eläkkeestä.

Hyvä huomio :) Painovirhepaholainen. 51 vuotta siis.

Vierailija
1531/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monista jutuista samaa mieltä kanssasi, Silti minusta ei kannattaisi niputtaa ihmisiä yhteen. Jokainen on oma persoonansa ja melkein jokaisessa persoonassa voi olla jotain hyvää jos jätetään jokin hirveitä tekoja tehnyt yms tyyppi pois laskuista. Silti en minkään persoonallisuusluokituksen perusteella mitä esimerkkinä käytit alkaisi ihmisiä kuitenkaan luokittelemaan. Olen itse aina tuossa persoonallisuusluokituksessa Sovittelija INFP ja se näkyköön tässäkin viestissä. Mikä minä olen ketään luokittelemaan. Minusta se ei ole tehtäväni. Samoin jokaisella eletty elämä vaikuttaa myös siihen millainen ihmisestä kasvaa. Sitä ei voi kiistää. 

1532/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut monista jutuista samaa mieltä kanssasi, Silti minusta ei kannattaisi niputtaa ihmisiä yhteen. Jokainen on oma persoonansa ja melkein jokaisessa persoonassa voi olla jotain hyvää jos jätetään jokin hirveitä tekoja tehnyt yms tyyppi pois laskuista. Silti en minkään persoonallisuusluokituksen perusteell

En sitä kiistäkään, etteikö voisi olla hyvää, varsinkin terveessä eli ei-turbulentissa identiteetissä. Kokemus on osoittanut, että narsistit ja sadistit eivät parane ja he jatkavat manipulaatiotaan löytäen uusia uhrejaan masokisteista ja läheisriippuvaisista, jotka hekään eivät pääse paranemaan.

Olen itse INFP-T eli estynyt persoona. INFP-persoonille on tyypillistä tarkka ihmistuntemussilmä, sillä emmehän muuten välttelisi huonoja kokemuksia. Aistimme yleensä pienestä onko ihminen sitoutumisemme ja rakkautemme subjekti. Myönnän, ties kuinka monetta kertaa, että välitämme liikaa muista ihmisistä. En itsekään tykkää lokeroinnista, mutta nämä teoriat ovat teorioita joiden tarkoituksena on ollut jäsentää maailmaa. Jung tarkoitti nämä työkalut juurikin häiriöiden ymmärtämiseksi.

Vierailija
1533/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa tuttavapiirissä on just näitä vertailijoita. En siis yhtään kiistä etteikö heille olisi lapsuudessa tai teini-iässä koettu vanhempien ero tai vanhemman kuolema ollut vaikeaa, mutta tuntuvat olevan vähän kyvyttömiä näkemään asioita paitsi omasta pikkuruisesta näkökulmastaan.

Lisäksi kaikki kokemukset on aina subjektiivisia, se mikä on yhdelle kamalaa voi olla toiselle vaan helpotus.

Vierailija
1534/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin D hokee aina: kuulumisia! Kirjoita vain kuulumisia!  Neljä vuotta jankannut tuota! 

Joku tuon tyyppinen kuvio tässä ketjussa ja sen edeltäjissä on ollut. Toivotaan, että normalisoituu.

Vierailija
1535/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle iskee toisinaan matkakuume tai jopa seikkailunhalu, kun näen kaukojunan kiitävän jossain. Joskus voisi jopa tehdä pikaisen päätöksen vain lähteä junalla johonkin tuntemattomaan kaupunkiin, jossa en ole ennen käynyt. Siellä sitten katselisi ihan rauhassa paikallista elämää, nauttisi hyvää ruokaa ja varaisi yöksi hotellihuoneen.  Reissulta palaisi yhtä kokemusta rikkaampana seuraavana päivänä takaisin taas arkeen.  Kai se kotimaan matkailukin avartaa. 

Olisipa juna-asema sitten lähellä kaupungin keskustaa, ja siellä palvelut. Etteivät ne olisi karanneet jonnekin kauemmas isoihin ostoskeskuksiin. Joskus keskustat ovat melkein autioita tai niissä vain muutama kaljapaikka.

Se se oliskin, kun innokkaana istuisi junassa  muutaman tunnin ja haaveilisi nähtävyyksistä

Ja sitten päätyisi vaan kaljakuppilaan tuoppi nenän alle. Kokemus sekin.

Vierailija
1536/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei ole tasapuolista eikä oikeudenmukaista. Mitä tahansa voi sattua. Tärkeää, miten itse suhtautuu. Ettei luovuta.

Vastoinkäymisiä voittanut on vahvempi ja viisaampi kuin sellainen, jolla ne on vasta edessä. Jutut menee usein aaltoliikkeenä. Tulee huonoja vaiheita, mutta sen jälkeen taas hyviä.

Vierailija
1537/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varokaa tsunameja thaimaaseen mennessä

Ei taida Thaimaassa olla tsunameista vaaraa, varsinkaan nykyään, kun tietoisuus asiasta on ihan eri. Oltiin siellä 2004 tsunamin sattuessa, tuskinpa toista kertaa osuisi omalle kohdalle.

Sitäpaitsi nykyään on ihan eri juttu, kun maanjäristyksistä ja tsunamivaroituksista kulkee tieto nopeammin ja käytännössä kaikilla on puhelin mukana lomallakin. Aiemminhan näin ei ollut ja ihmiset ei edes tienneet maanjäristyksestä tai huomanneet sitä.

Vierailija
1538/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei ole tasapuolista eikä oikeudenmukaista. Mitä tahansa voi sattua. Tärkeää, miten itse suhtautuu. Ettei luovuta.

Vastoinkäymisiä voittanut on vahvempi ja viisaampi kuin sellainen, jolla ne on vasta edessä. Jutut menee usein aaltoliikkeenä. Tulee huonoja vaiheita, mutta sen jälkeen taas hyviä.

Olen kyllä eri mieltä tästä, eivät ne vastoinkäymiset aina vahvista, eikä se ole suhtautumisestakaan kiinni. 

Vierailija
1539/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä eri mieltä tästä, eivät ne vastoinkäymiset aina vahvista, eikä se ole suhtautumisestakaan kiinni. 

En ajattele, että kolmen perheenjäsenen menettäminen tsunamissa olisi ollut mikään sellainen kokemus mikä olisi tehnyt vahvemmaksi tai viisaammaksi. Oikeastaan ihan päinvastoin. Kyllähän tuon jälkeenkin elämä jatkui, mutta lähinnä siksi että eipä ollut oikein vaihtoehtoja.

Vierailija
1540/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jungista kirjoittanut, tunnetko hänen juttujaan enemmänkin? Elokuvassa Kotka on laskeutunut puhutaan hetki hänen ajatuksistaan. Miten joittenkin tapahtumien kohtalonomainen samanaikaisuus saa aikaan yllättävän lopputuloksen. Tiedätkö tästä kertoa. Kiinnostaa.

Ketju on lukittu.