Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2

Vierailija
14.09.2025 |

Saapi kertoa.

Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.

Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.

Kommentit (1931)

Vierailija
1501/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle iskee toisinaan matkakuume tai jopa seikkailunhalu, kun näen kaukojunan kiitävän jossain. Joskus voisi jopa tehdä pikaisen päätöksen vain lähteä junalla johonkin tuntemattomaan kaupunkiin, jossa en ole ennen käynyt. Siellä sitten katselisi ihan rauhassa paikallista elämää, nauttisi hyvää ruokaa ja varaisi yöksi hotellihuoneen.  Reissulta palaisi yhtä kokemusta rikkaampana seuraavana päivänä takaisin taas arkeen.  Kai se kotimaan matkailukin avartaa. 

Ihana idea. Voisin tehdä.

Vierailija
1502/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danderemonk_Tomi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku ihmetteli, voiko kukaan olla niin sokea, ettei huomaa jonkun tekemää kiusaamista. Kyllä voi. 

Voi olla hiljaa samaa mieltäkin.

Jakaa saman ajatusmaailman. Samantyylinen tausta, jämähtäneet asenteet ja pieni elämänpiiri. 

Turvallisuushakuisuus, kateus, muutosvastarinta, valheellisuus, oikeassa olemisen tarve. 

Niistä se syntyy. Kuppikunta, kahtiajako hyvät ja pahat. Näitä on paljon. Hyvä pohja muitten kiusaamiselle.

Ei kaikki ole avarakatseisia eikä oikeudenmukaisia, vaikka sellaisina esiintyisivät. 

Tässä tuntuu olevan jotenkin niin paljon syy-seuraussuhdevirheitä ja niputtamista, etten viitsi lähteä kaikkea oikomaan, vaikka olen juuri kuvailemasi kaltainen "turvallisuushakuinen kuppikuntalainen kapealla elämänpiirillä". Toivottavasti et ole omien ennakkoluulojesi vanki, mitä tässä maalailet. Tule tutustumaan rohke

Viesti liittyi kiusaamiseen. Sen taustatekijöihin. Ei siihen, miten ihmiset harrastuspiireissä tai vaikka erilaisissa alakulttuureissa toimivat tai ovatko intro- vai extrovertteja. En usko, että olet kuvailemani kaltainen. Kirjoitin ihan yleisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan tuon 'Reipas ja tunnollinen Lammas'-nimimerkin huomion, ettei kaikkeen kannata puuttua ja lähteä mukaan. Se nimenomaan ruokkii narsististen nöyryytyshovi-ihmisten tyhjää egoa antaa heille huomiota, mikä ei heille kuulu. Jättämällä heidät yksin oma elämänlaatusi paranee ja narsisti joutuu kasvamaan ihmisenä.

Asiasta kukkaruukkuun, HSL:n matkakortin nettilataus toimi näin ensikertalaiselle yllättävän kivuttomasti. Piti vain maksutapa valita ja kaikki muut tiedot ovat oletuksena edellisestä latauksesta näkyvissä.

Kukkaruukusta sen verran, että HSL:llä oli aika pitkäkin tauko (oisko ollut jopa yli vuoden???), kun nettilataus ei toiminut lainkaan. Pitä aina varmistaa, paljonko matkakortilla olikaan rahaa ja huolehtia siitä, että kävi sen jossain lataamassa. Sitten tuli uudistus, että joukkoliikenteessä pystyi maksamaan ihan vaan pankkikortillakin. Eli vilautti siinä kortinlukijassa samalla tavalla kuin matkakorttiakin. Pankkikortin käyttö tietysti on järkevää vain silloin, jos ostaa kertalipun eikä kovin usein koko joukkoliikennettä tartvitse. Matkakorttiin jos lataa arvoa, niin lippu per matka on silloin halvempi kuin pankkikortilla maksaessa. Siksi mulla on edelleen se matkakortti ja hyvä, että siihen voi ladata arvoa taas netissäkin. 

Vierailija
1504/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan tuon 'Reipas ja tunnollinen Lammas'-nimimerkin huomion, ettei kaikkeen kannata puuttua ja lähteä mukaan. Se nimenomaan ruokkii narsististen nöyryytyshovi-ihmisten tyhjää egoa antaa heille huomiota, mikä ei heille kuulu. Jättämällä heidät yksin oma elämänlaatusi paranee ja narsisti joutuu kasvamaan ihmisenä.

Asiasta kukkaruukkuun, HSL:n matkakortin nettilataus toimi näin ensikertalaiselle yllättävän kivuttomasti. Piti vain maksutapa valita ja kaikki muut tiedot ovat oletuksena edellisestä latauksesta näkyvissä.

Valitettavasti narsismin ongelma on juuri se, että narsisti ei kasva ihmisenä. Hän ei kykene oppimaan virheistään eikä jättämään muita rauhaan.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti narsismin ongelma on juuri se, että narsisti ei kasva ihmisenä. Hän ei kykene oppimaan virheistään eikä jättämään muita rauhaan.

Mutta silloin pitääkin vaan yksinkertaisesti ignoorata koko narsisti. Katsoin just eilen Yle Areenasta ruotsalaisen dokumentin Stalker. Ja joo, kun sille stalkkerille antoi huuomiota, niin se vain yltyi. Ei sillä, että sillä uhrilla noin muutenkaan olisi ollut kovin helppoa, mutta jokatapauksessa huomion antaminen stalkkerille vain pahensi stalkkerin toimintaa. 

Vain itseään voi muuttaa, ei toisia. Narsisti kyllä etsii uuden kohteen, jos juuri sinä et suostukaan enää kohteeksi. Mutta saatpahan sentään itse olla rauhassa.

Vierailija
1506/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan käynyt katsomassa Kullervo-leffaa? Ammentaa Kalevalasta ihmisyyden haasteita. Salonen Kullervona ja Eero Aho ottoisä Untamona. En ole vielä nähnyt.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan käynyt katsomassa Kullervo-leffaa? Ammentaa Kalevalasta ihmisyyden haasteita. Salonen Kullervona ja Eero Aho ottoisä Untamona. En ole vielä nähnyt.

En ole käynyt katsomassa. Kalevala on kyllä tullut luettua kannesta kanteen parikin kertaa, samoin Kanteletar.

Vierailija
1508/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuntuu että just minulle on sattunut elämässä hemmetistä vaikeuksia, samalla kun muut näkyy luistelevan elämän helposti läpi. Ei suuria huolia, vastoinkäymisiä tai menetyksiä 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuntuu että just minulle on sattunut elämässä hemmetistä vaikeuksia, samalla kun muut näkyy luistelevan elämän helposti läpi. Ei suuria huolia, vastoinkäymisiä tai menetyksiä 

Oletko varma, ettei niillä muilla ole ollut, vaan onko kyse vain siitä, että eivät ole kertoneet siitä sinulle? Moni varmaan kuvittelee, että mun elämäni on ollut yhtä ruusuilla tanssimista, mutta se johtuu vain siitä, että hyvin harvalle kerron mistään muustakaan. 

Vierailija
1510/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elias Salonen on tosi lupaava 'tulokas', Eero Ahoa olen aina arvostanut, mutta leffaa en ole vielä nähnyt

Vierailija
1511/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta silloin pitääkin vaan yksinkertaisesti ignoorata koko narsisti. Katsoin just eile

Jos asiat olisi näin yksinkertaisia, ei kiusaaminen olisi missään ongelma. Kukaan ei vapaaehtoisesti halua olla tekemisissä narsistin kanssa. Aina se ei ole vapaaehtoista. Narsisti koulu- tai työkaverina tai naapurina on painajainen. Puuttuu joka asiaan. 

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 1512: "Jos asiat olisi näin yksinkertaisia, ei kiusaaminen olisi missään ongelma. Kukaan ei vapaaehtoisesti halua olla tekemisissä narsistin kanssa. Aina se ei ole vapaaehtoista. Narsisti koulu- tai työkaverina tai naapurina on painajainen. Puuttuu joka asiaan. "

Riippuu toki siitä, missä asuu. Mulle ei ole koskaan tuottanut ongelmia ignoorata joitain naapureitani, mutta toisaalta en ole koskaana sunutkaan omakotitalossa. En siis tiedän, miten onnistuisi sellaisesa paikassa. Työkavereidenkaan kanssa ei tarvitse puhua muusta kuin työasioista. Kaiken työasioiden ulkopuolisen voi ignoorata.

Vierailija
1513/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein huvita mikään, kaikkein vähiten ihmisten ilmoille meno. Tuntuu että en halua tehdä mitään, nähdä ketään, olen jumiutunut tuijottamaan erilaisia ruutuja eri huoneissa. Puhelin tietokone tv. 

Vierailija
1514/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparkakkuja löytyi vielä kaapista kahvin seuraksi :)

Namiskuukkelia

Vierailija
1515/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas kirjoitti "Mulla on jo 41 vuoden ajan ollut aina lemmikkejä. Siis 13-vuotiaasta lähtien."

Olisko kuitenkin 51 vuotta jo? Mä oon 54 ja ajettelen että olet mua 10 vuotta vanhempi? Haaveilen vasta eläkkeestä.

Vierailija
1516/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullervosta ja Eero Ahosta tuli mieleen uusin Tuntematon sotilas. Aho oli siinä Rokkana. Katsoin Areenasta ja tajusin vasta, millaista sota oli oikeasti ollut. Kylmyyttä, väsymystä, nälkää, jatkuvassa kuolemanvaarassa oloa.

Jossain kohtaa vetäytymisvaiheessa jaettiin ilmeisesti pervitiiniä. Karmea kohta se, kun Kariluoto käski miesten koota joukkueet hyökkäystä varten, ja vastaus oli, ettei ollut enää miehiä. Silti oli lähdettävä varmaan kuolemaan.

Iso naapurimme menettää Naton Rutten mukaan 30.000 sotilasta kuukaudessa. Käynnissä on ns. lihamylly. Miestappiot ei merkkaa mitään.

Vierailija
1517/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomi, juuri noin Doris tekee, poistaa toisten viestit. Häneen  ja hänen hoviinsa  se viesti liittyi, ei sinuun. Kiusaaja ja hovi. 

Vierailija
1518/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtalo?

Vierailija
1519/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähä on tuo vuan tuaussii on männynnä,Suattaha sitä vähä onkelmmoo ollannii.Ee se mittää haettoo.Siinähä sitte vuan on.Päevä kerrallaa sitä nyt vuan männään tae ollaa mänemäti.

Vierailija
1520/1931 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtalo?

Ei ole olemassa mitään kohtaloa

Ketju on lukittu.