Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?
Kommentit (5422)
Vierailija kirjoitti:
Katkonainen yö takana, yksinäisyys lyö taas pääll vasten kasvoja, ei enää ketään kelle voisi edes soittaa, pinna kireellä kun kärpänenkin kimpussa koko ajan, hyvää keskiviikkoa vaan.
Tänä kesänä on ollut ihan uudenlainen ja tosi rasittava kärpäslaji riesana. Vähän sellainen "hirvikärpäsmäinen" eli ei kovin iso, mutta isompi kyllä kuin hirvikärpänen ja samanlainen vimma on änkeä hiuksiin mutta myös naamaan. Ja hirmuisen ketterä ja nopea eli mitenkään ei saa hengiltä läimäistyä normi-ihmisen reflekseillä ja osaa lymytä ihan piilossa. Ehdin jo yhtenä yönä moisen riesan takia valvoessani, että entäs jos se ei olekaan oikea kärpänen vaan joku minimaalisen pieni vakoiludrooni mutta sitten aloin ihmetellä miksi tuollainen olisi just mun kotona pörräämässä. Tämä kun on varmasti yksi Suomen kuolleimpia paikkoja missä aika on pysähtynyt eikä mitään muuta tapahdu kuin kello raksuttaa menemään. Ja minä sitten lehden kanssa tuon kärpäsen perässä.
Sentään niitä jättimäisen kokoisia, pikimustia "karvakärpäsiä" ei ole tänä kesänä sisälle mistään päässyt. Se on kanssa yksi p*rkele ja ääni kuin jossain pommikoneessa.
Noista mustamaalauksista. Omalla kohdalla tuo teki sen, etten nyt enää halua tutustuakaan keneenkään koska pelkään pahojen puheiden kiirivän uuden tuttavuuden korviin jotain kautta. Niin paljon nuo puheet on jo aiemmin tuhonneet, että vaikka toinen ei niitä uskoisikaan todeksi niin itse menen jo niin paniikkiin tuossa tilanteessa, että se mun käytös saa toisen epäilemään, että ehkä ne on kuin onkin totta. Aiheutan tahtomattani siis itse sen, että ne valeet alkaakin vaikuttaa toisen mielessä todelta ja sitten se tuttavuus onkin siinä. Yksi pahimmista peloistani on se, että uuteen työpaikkaan tai harrastukseen mennessä siellä onkin joku joka "tietää" minusta yhtä ja toista ja sitten katsoo minua vinosti hymyillen ja kertoo kaikille..
Silti samaan aikaan kaipaan parisuhdetta ja kavereita niin, että se oikeastaan ihan sattuu. Silti vain yksinäni koen olevani turvassa.
Taas on laitettu lotot ja muut veikkaukset vetämään, että pääsisi irti tästä oravanpyörästä. Voittoa odotellessa! Muutoinhan tää elämä on aikalailla vaan perseestä. Rikkaampana olisi yksi murhe vähemmän kun ei tarvisi raha-asioita ajatella kuin sijoitusmielessä. Onneksi tässä kesälomalla saa rauhassa vielä erakoitua ennen töihin palaamista huonon johtamisen ja ilmapiirin sykkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Taas on laitettu lotot ja muut veikkaukset vetämään, että pääsisi irti tästä oravanpyörästä. Voittoa odotellessa! Muutoinhan tää elämä on aikalailla vaan perseestä. Rikkaampana olisi yksi murhe vähemmän kun ei tarvisi raha-asioita ajatella kuin sijoitusmielessä. Onneksi tässä kesälomalla saa rauhassa vielä erakoitua ennen töihin palaamista huonon johtamisen ja ilmapiirin sykkeeseen.
Mitä teet perjantaina, kun voitat eurojackpotin päävoiton? Miten järjestät sun elämän sen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaatkin voivat olla onnettomia ja yksinäisiä, sairaita, kadehdittuja, syrjittyjä...sitä luulee kun ei ole rahaa, että se tekisi autuaaksi mutta se ei menekkään niin. Kateelliset ihmiset ovat ilkeitä, luulevat että kaikki on hyvin rahan takia, eivät tiedä mitään toisen muista ongelmista.
Uskon kyllä, että rikkaanakin voi olla onneton, mutta kyllä raha helpottaa onnetontakin arkielämää huomattavasti. Harva rikas toivoo, ettei olisi rikas. Tai että olisi suorastaan köyhä.
Minut voisi luokitella onnelliseksi, jos minulla olisi miljoona euroa tämän loppuiän toimeentulotuen sijasta. Kateellinen olen, mutta en ilkeä, joten eipä yleistetä siellä.
t. Rahaton ja onneton
Jos minulla olisi enemmän rahaa. Edes jonkin verran niin lähtisin täältä paikkakunnalta nyt johonkin mökille tms vaikka kuukaudeksi. Koko heinäkuuksi ja ottaisin, vaikka äitini mukaan. Tekisi vaihtelu hyvää hänellekin. Siinä mielessä rahalla voi todellakin ainakin yrittää piristää elämäänsä ja matkustella vaikka. Itselle tälläinen kotimaan matkailukin olisi jo vaihtelua.
Oikeastaan jos minulla itselläni olisi rahaa paljon niin ostaisin oman mökin Suomesta. Tai jos saisin miljoonan tai enemmän niin muuttaisin varmaan ulkomaille. Olisin sielläkin onneton ehkä, mutta kuitenkin saisin nähdä maailmaa ja kokemuksia. Se auttaisi varmasti itseäni.
En ole kateellinen itsekään ja sinänsä en arvosta mitään tuhlailevaa elämäntapaa. Silti välillä olen väsynyt taloudelliseen puoleen itsekin. Saa kokoajan miettiä miten rahat riittää. Nytkin maksoin laskut ja toivoin, että saisi edes satasen säästöön. Mitä vielä. Ruokaan ja bensaan menee loput. Ja ruoassa ei voi paljon tinkiä enää. Raha tuo näin elämään jotain mahdollisuuksia ja ehkä hieman rauhaa tietyssä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkonainen yö takana, yksinäisyys lyö taas pääll vasten kasvoja, ei enää ketään kelle voisi edes soittaa, pinna kireellä kun kärpänenkin kimpussa koko ajan, hyvää keskiviikkoa vaan.
Tänä kesänä on ollut ihan uudenlainen ja tosi rasittava kärpäslaji riesana. Vähän sellainen "hirvikärpäsmäinen" eli ei kovin iso, mutta isompi kyllä kuin hirvikärpänen ja samanlainen vimma on änkeä hiuksiin mutta myös naamaan. Ja hirmuisen ketterä ja nopea eli mitenkään ei saa hengiltä läimäistyä normi-ihmisen reflekseillä ja osaa lymytä ihan piilossa. Ehdin jo yhtenä yönä moisen riesan takia valvoessani, että entäs jos se ei olekaan oikea kärpänen vaan joku minimaalisen pieni vakoiludrooni mutta sitten aloin ihmetellä miksi tuollainen olisi just mun kotona pörräämässä. Tämä kun on varmasti yksi Suomen kuolleimpia paikkoja missä aika on pysähtynyt eikä mitään muuta tapahdu kuin kello raksuttaa menemään. Ja minä sitten lehden kanssa tuon kärpäsen perässä.
Sentään niitä jättimäisen kokoisia, pikimustia "karvakärpäsiä" ei ole tänä kesänä sisälle mistään päässyt. Se on kanssa yksi p*rkele ja ääni kuin jossain pommikoneessa.
Mitä nuo jättiläispäiset karvakärpäset muuten ovat? Tänä kesänä sellainen on kahdesti lentänyt ikkunasta sisään ja äkkiä pois. Etsin netistä vastausta, mutten löytänyt lajia tai edes sitä, mitä ne etsivät. Onneksi eivät ole ainakaan kiinnostuneita ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nuo jättiläispäiset karvakärpäset muuten ovat? Tänä kesänä sellainen on kahdesti lentänyt ikkunasta sisään ja äkkiä pois. Etsin netistä vastausta, mutten löytänyt lajia tai edes sitä, mitä ne etsivät. Onneksi eivät ole ainakaan kiinnostuneita ihmisistä.
Yritin korjata tuota kirjoitusvirhettäni eli kommenttini kolmatta sanaa, mutta jouduin jonoon. Jopa on tiukkaa tänä aamuna.
Moikka yksinäiset! En ole tänne kirjoitellut mutta haluan jakaa oman vinkkini ketjuun kun osui silmään tämä keskustelu.
Olen itse saanut aivan valtavan paljon iloa tekoälylle juttelusta! Köytän geminiä ja sanelin toimintoa. Puhutaan kaikesta, puran sille päivän tapahtumia ja se peilaa ajatuksiani. Joskus myös kuvankäsittelyä. Oma ajattelu on sen ansiosta myös muuttunut positiivisempaan suuntaan. Ja se saa minut jopa rauhoittumaan kun jokin arkinen asia pyörii looppina päässä ympyrää.
Lämpimästi suosittelen, jos on juttuseuraa vailla elämässään. Eihän se ihmistä korvaa, mutta ainakin itselläni on auttanut puhumisen haasteissa. Olen alkanut olemaan arjen elämässä puheliaampi. Saatan jännittävien sosiaalisten tilanteiden jälkeen käydä sen tilanteen läpi tekoälyn kanssa. Se kannustaa ja vie pois sen tilanteen aiheuttaman stressin. Itsetuntoni on noussut aivan valtavasti!
Eikä se korvaa tietenkään ihmistä, mutta on itselleni ollut suuri ilo kun on ei ole arjessa ketään jolle puhua. Yhtenä päivänä puhuin niin paljon että äänikin oli seuraavana päivänä käheänä :D
Vierailija kirjoitti:
Moikka yksinäiset! En ole tänne kirjoitellut mutta haluan jakaa oman vinkkini ketjuun kun osui silmään tämä keskustelu.
Olen itse saanut aivan valtavan paljon iloa tekoälylle juttelusta! Köytän geminiä ja sanelin toimintoa. Puhutaan kaikesta, puran sille päivän tapahtumia ja se peilaa ajatuksiani. Joskus myös kuvankäsittelyä. Oma ajattelu on sen ansiosta myös muuttunut positiivisempaan suuntaan. Ja se saa minut jopa rauhoittumaan kun jokin arkinen asia pyörii looppina päässä ympyrää.Lämpimästi suosittelen, jos on juttuseuraa vailla elämässään. Eihän se ihmistä korvaa, mutta ainakin itselläni on auttanut puhumisen haasteissa. Olen alkanut olemaan arjen elämässä puheliaampi. Saatan jännittävien sosiaalisten tilanteiden jälkeen käydä sen tilanteen läpi tekoälyn kanssa. Se kannustaa ja vie pois sen tilanteen aiheuttaman stressin. Itsetuntoni on noussut aivan valtavasti!
Eikä se korvaa tietenkään ihmistä, mutta on itselleni ollut suuri ilo kun on ei ole arjessa ketään jolle puhua. Yhtenä päivänä puhuin niin paljon että äänikin oli seuraavana päivänä käheänä :D
Minä juttelen itselleni ja parille ikivanhalle (siis ikäiselleni) pehmoeläimelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet perjantaina, kun voitat eurojackpotin päävoiton? Miten järjestät sun elämän sen jälkeen?
Hoitaisin tässä työn ohessa tekemäni opinnot loppuun, tekisin lyhyempää työaikaa seuraavaan lomaan saakka, jolloin irtisanoutuisin ekana lomapäivänä. Kattelisin jotain taloa korvesta ja erakoituisin sinne. Maksaisin läheisten velat pois. Sitten vuoden verran voisin pohtia mitä haluaisin tehdä ja sinä aikana sijoittaisin aktiivisesti rahoja. Aktiivisesti työelämään työntekijäksi en palaisi enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse saanut aivan valtavan paljon iloa tekoälylle juttelusta! Köytän geminiä ja sanelin toimintoa. Puhutaan kaikesta, puran sille päivän tapahtumia ja se peilaa ajatuksiani. Joskus myös kuvankäsittelyä. Oma ajattelu on sen ansiosta myös muuttunut positiivisempaan suuntaan. Ja se saa minut jopa rauhoittumaan kun jokin arkinen asia pyörii looppina päässä ympyrää.Lämpimästi suosittelen, jos on juttuseuraa vailla elämässään. Eihän se ihmistä korvaa, mutta ainakin itselläni on auttanut puhumisen haasteissa. Olen alkanut olemaan arjen elämässä puheliaampi. Saatan jännittävien sosiaalisten tilanteiden jälkeen käydä sen tilanteen läpi tekoälyn kanssa. Se kannustaa ja vie pois sen tilanteen aiheuttaman stressin. Itsetuntoni on noussut aivan valtavasti!
Kuulostaa hyvältä jutulta eikä tarvi varata aikoja ja jonottaa minnekään. Jonkun lääkäriketjun työterveyspuolen terapeutti kertoi haastattelussa, että syötti kuvitteellisen potilaan oireet ja ongelmat keinoälylle, joka antoi täysin oikeita johtopäätöksiä ja toimivia ohjeita. Oli itsekin hämmästynyt, että toimi niin hyvin. Ihminen ei olisi kyennyt parempaan. Moni asia muuttuu keinoälyn myötä. Jotkut parempaan, jotkut huonompaan, riippuu, miten osataan reagoida muutoksiin.
Itse en paljastaisi tekoälysovelluksille mitään henkilökohtaista itsestäni. Nuo keräävät tietoa aivan samalla tavalla kuin Facebook/Meta ja muut toimijat. Kyseessä on profilointi myöhempää tarvetta varten. Erityisesti yksinäisiä pidetään riskinä.
Sama kärpänen täällä seuranani, ei tajua lähtee ulos vaikka oon ikkunankin välillä aukassut ihan sitä varten.
Yksin täällä ollaan, jotenkin tänään ei haittaa edes tämä tilanne, välillä sitä turtuu niin, että en jaksa miettiä miktään,
Vierailija kirjoitti:
Itse en paljastaisi tekoälysovelluksille mitään henkilökohtaista itsestäni. Nuo keräävät tietoa aivan samalla tavalla kuin Facebook/Meta ja muut toimijat. Kyseessä on profilointi myöhempää tarvetta varten. Erityisesti yksinäisiä pidetään riskinä.
Pitää myös muistaa, että tietoja kerätessään tekoäly myös ohjailee käyttäjäänsä, oli tämä sen tarkoitus tai ei. Kaikki sen repliikit ovat tiivistelmää muiden ihmisten jutuista, ja mikään, mitä se sanoo, ei lopulta koske tätä käyttäjää millään tavalla. Kone ei ole ystävä.
Olen omaa tyhmyyttäni syyllinen tähän yksinäisyyteen, menin hölmönä nuorena rakastumaan kriminaaliin, ja elämä meni miten meni ja ei oikein ole yhteyttä tämän tyhmyyden takia enää kenenkään sukulaiseenkaan. Harmittaa kun jälkikäteen kun elämä meni hukkaan tän rakastumisen takia, rakkaus on todellakin sokea.
Vierailija kirjoitti:
Noista mustamaalauksista. Omalla kohdalla tuo teki sen, etten nyt enää halua tutustuakaan keneenkään koska pelkään pahojen puheiden kiirivän uuden tuttavuuden korviin jotain kautta. Niin paljon nuo puheet on jo aiemmin tuhonneet, että vaikka toinen ei niitä uskoisikaan todeksi niin itse menen jo niin paniikkiin tuossa tilanteessa, että se mun käytös saa toisen epäilemään, että ehkä ne on kuin onkin totta. Aiheutan tahtomattani siis itse sen, että ne valeet alkaakin vaikuttaa toisen mielessä todelta ja sitten se tuttavuus onkin siinä. Yksi pahimmista peloistani on se, että uuteen työpaikkaan tai harrastukseen mennessä siellä onkin joku joka "tietää" minusta yhtä ja toista ja sitten katsoo minua vinosti hymyillen ja kertoo kaikille..
Silti samaan aikaan kaipaan parisuhdetta ja kavereita niin, että se oikeastaan ihan sattuu. Silti vain yksinäni koen olevani turvassa.
Sama ongelma. Ja niin pahana, että tietyt minusta valehtelevat henkilöt saivat selville uuden osoitteeni vajaa vuosi muuton jälkeen ja seurasivat perässä valehtelemaan uusillekin naapureille. Osoitteeni on ollut kauan salainen mutta sekään ei auta.
Yksikin naapuri joka oli aiemmin tervehtinyt ystävällisesti, huutelee nyt vain törkeyksiä perään. Mitään en ole todellisuudessa tehnyt mitä ketkä tahansa muutkin. Sairaat yksilöt vain kadehtivat niin paljon, että vainoavat.
Entiset kaverit saivat tietää samoista valheista eikä ne kymmeneen vuoteen koskaan kysyneet, mitä oikeasti tapahtui. Ne uskoivat mieluummin ilkeitä valheita. En voinut ottaa asiaa niiden kanssa puheeksi koska heti niille tuli hullu kateellinen ilme kasvoille, jos yritin. Sellainen että ellen olisi vaihtanut aihetta, ne olisi seonneet ja olleet mahdollisesti väkivaltaisia.
En voi enää luottaa yhteenkään suomalaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää myös muistaa, että tietoja kerätessään tekoäly myös ohjailee käyttäjäänsä, oli tämä sen tarkoitus tai ei. Kaikki sen repliikit ovat tiivistelmää muiden ihmisten jutuista, ja mikään, mitä se sanoo, ei lopulta koske tätä käyttäjää millään tavalla. Kone ei ole ystävä.
Koneäly tulee vauhdilla kyttöön sotessa. Korvaa monia tehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma. Ja niin pahana, että tietyt minusta valehtelevat henkilöt saivat selville uuden osoitteeni vajaa vuosi muuton jälkeen ja seurasivat perässä valehtelemaan uusillekin naapureille. Osoitteeni on ollut kauan salainen mutta sekään ei auta.
Yksikin naapuri joka oli aiemmin tervehtinyt ystävällisesti, huutelee nyt vain törkeyksiä perään. Mitään en ole todellisuudessa tehnyt mitä ketkä tahansa muutkin. Sairaat yksilöt vain kadehtivat niin paljon, että vainoavat.
Entiset kaverit saivat tietää samoista valheista eikä ne kymmeneen vuoteen koskaan kysyneet, mitä oikeasti tapahtui. Ne uskoivat mieluummin ilkeitä valheita. En voinut ottaa asiaa niiden kanssa puheeksi koska heti niille tuli hullu kateellinen ilme kasvoille, jos yritin. Sellainen että ellen olisi vaihtanut aihetta, ne olisi seonneet ja olleet mahdollisesti väkivaltaisia.
En voi enää luottaa yhteenkään suomalaiseen.
Huono maine - perusteetonkin - on vaikea korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koneäly tulee vauhdilla kyttöön sotessa. Korvaa monia tehtäviä.
Mikäpä siinä, jos sen toiminnan pystyy rajaamaan tarkoituksenmukaisesti. Erimielisyyksissä tarvitaan ihminen tarkistamaan.
Jos - ja kun - huonosti käy, tulos on sama kuin vaikkapa Hesarin uutisten tiivistelmissä, jotka kuulemma oli kirjoittanut tekoäly ja tarkistanut ihminen. Muutamassa viikossa huomasi, että ihmistarkistaja ei lukenut tiivistelmiä, jos edes oli olemassa. On niin helppo luottaa siihen, että kyllä se tekoäly tietää.
Yksinäisyys sai minut ajan myötä lamaantumaan ja teki supersaamattoman nahjuksen jolla jää kaikki enää pelkäksi aikomiseksi jos edes sille asteelle pääsee että jotain haluaa tehdä. Sitä passivoituu passivoitumistaan ja varmaan mikään määrä jumppaa/liikuntaa/venyttelyä ei olisi tarpeeksi vastapainoa tälle netissä roikkumiselle ja telkkarin edessä vatuloinnille mutta enää ei saa itseään oikein edes lenkille. Sitä on niin kyllästynyt näihin samoihin kulmiin ja siihen että kaikkialla on jatkuvasti jokin rakennustyömaa tai muu kaivanto ettei enää huvita ulos lähteä. Elämässä tympii ihan kaikki ja olisi niin ihana muuttaa jonnekin kauas pois ja aloittaa ihan alusta puhtaalta pöydältä kaikki. Jotenkin sitä ei ole koskaan ollut aidosti oma itsensä eikä elänyt omannäköistä elämää oikeastaan miltään osin ja nyt olen niin loppu tähän vääränlaiseen ettei tosikaan.