Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Miehet kertovat, miksi isyys ei kiinnosta

Vierailija
11.09.2025 |

https://www.is.fi/perhe/art-2000007977351.html

Tässä tulee mainituksi kaikki syyt, joita tällä palstalla on käsitelty monet kerrat.

Ykkösenä on selvin syy: En halua lapsia, koska en halua lapsia.

Uutisessa nostettuna kommentti: Ei miehiä vauvat kiinnosta. Ne on naiset, jotka vauvoja haluaa. Miehet tekevät niitä miellyttääkseen naisia. Tässä on todella paljon perää. Miehille parisuhteeseen pääsy ja deittailu on äärimmäisen vaikeaa, joten mieluummin tehdään vastahakoisesti lapset, jotta saadaan säilytettyä parisuhde. Ero ja sinkkuus on monelle miehelle todella iso kolaus itsetunnolle.

Kommentit (494)

Vierailija
321/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Noh, kelaelätettynä eihän se ullata ollenkaan.

Teillä demariämmillähän on sellainen valikoiva näkö, kuulo, tajuaminen...."

Tuo demari meni aika lähelle. En kylläkään SDP:tä (toistaiseksi) ole äänestänyt, mutta ensi vaaleissa taidan äänestää.

OK, sinun on nyt tullut aika mennä biojäte-astiaan. Osaatko itse mennä, vai tarviiko tarviiko tulla hiuksista retuuttamalla auttamaan?

Sulla on vakavia vihanhallintaongelmia...

Vierailija
322/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vapaasti lyhennettynä eli omien sanojesi mukaan. Ei muiden sanojen."

Odottelen lähinnä sitä hetkeä, kun sinä ja trollikaverisi alatte tuota ehdottelemaan.

Vain te sitä täällä jatkuvasti toistatte.

Ei kukaan muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vapaasti lyhennettynä eli omien sanojesi mukaan. Ei muiden sanojen."

Odottelen lähinnä sitä hetkeä, kun sinä ja trollikaverisi alatte tuota ehdottelemaan.

Vain te sitä täällä jatkuvasti toistatte.

Ei kukaan muu.

Siis mitä? Sinä väitit että täällä käsketään miesten ta pp aa its ens ä. Kukaan muu ei ole sellaista puhunut kuin sinä. Edelleen.

Vierailija
324/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivuraiteilla oleva keskustelu voitaisiin palauttaa takaisin alkuperäiseen eli siihen että ykkössyyksi on mainittu on vapaaehtoinen lapsettomuus.

Huomasit kuitenkin, mitä (taas) tapahtui. Palstan yleinen mielipide on edelleen se, että miehet (siis kaikki) ovat luuseri-inceleitä, joiden olisi paras tappaa itsensä. Näin vapaasti lyhennettynä.

Noinhan kaikki naiset ajattelevat, hyvä kiteytys.

Ja sit ne ihmettelee kun eivät "saa hyvää miestä" joka vielä haluaisi lapsia niiden kanssa.

Delulu much?

Joidenkin on näköjään vaan ihan pakko vääntää keskustelu nainen vs. mies -kinasteluksi. 

Ja jotkut tekevät sitä tahallaan. Ja ylläpitävät tuota vastakkainasettelua. Kumpi sinä olet?

Vierailija
325/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meidän puolivahingossa alkunsa saanut vauva syntyi, kun oltiin vasta saatu työpaikat. Naisen palkka 2500€ ja miehen 3000€....

Mäpäs en ole te. Kovin paljon helpompaa eläminen on, jos elämisen taidot ovat hanskassa. Mä näen ihan helevetisti vaikeuksia, mitä pidemmälle ajattelen tulevaisuuttani. Kaikki ihmiset eivät kykene kaikkeen ja mulle yksi elämisen vaikeus on perheellisyyden ylläpitäminen.

Niin. Palstalla on kumman paljon näitä ihmisiä, joiden päättelykyky on tasoa: talo on punainen -> kaikki talot ovat punaisia -> tämä on punainen, joten sen on oltava talo...

Tai sit tekoälyfirmat käyttää vauva.fi hiekkalaatikkona uusille malleille, jossa ne voivat käydä oppimassa keskustelun alkeita :D Alan kallistua jälkimmäisen vaihtoehdon kannalle.

Vierailija
326/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meidän puolivahingossa alkunsa saanut vauva syntyi, kun oltiin vasta saatu työpaikat. Naisen palkka 2500€ ja miehen 3000€....

Mäpäs en ole te. Kovin paljon helpompaa eläminen on, jos elämisen taidot ovat hanskassa. Mä näen ihan helevetisti vaikeuksia, mitä pidemmälle ajattelen tulevaisuuttani. Kaikki ihmiset eivät kykene kaikkeen ja mulle yksi elämisen vaikeus on perheellisyyden ylläpitäminen.

Niin. Palstalla on kumman paljon näitä ihmisiä, joiden päättelykyky on tasoa: talo on punainen -> kaikki talot ovat punaisia -> tämä on punainen, joten sen on oltava talo...

Tai sit tekoälyfirmat käyttää vauva.fi hiekkalaatikkona uusille malleille, jossa ne voivat käydä oppimassa keskustelun alkeita :D Alan kallistua jälkimmäisen vaihtoehdon kannalle.

Mene biojäteastiaan.

Vierailija
327/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko tämä trolli samassa huoneessa kanssasi? Ei ole vikani, jos luetun ymmärtäminen 404."

Tämä kertoo tarpeellisen. Haet provokaatiota - et aiheellista vastausta.

Voit ihan itse korjata asian keskustelemalla asiallisesti.

Vierailija
328/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Ei niin mitään. Kunhan naurattaa kun meitä veloja aina solvataan keskenkasvuisiksi.

Miksi solvataan? En oikein ymmärrä solvaajien logiikkaa. 

Jos on olemassa sosiaalisesti hyväksyttävä vaihtoehto, käy järkeen, että on ihmisiä, jotka valitsevat tämän vaihtoehdon. Heillä voi olla siihen hyviä tai vähemmän hyvä syitä, kuitenkaan meillä ei tulisi olla siihen sananvaltaa. Ja jos joku haluaa pyöräyttää 7 lasta, olkoon myös vapaa näin tekemään ilman muiden halveksuntaa. Työmäärää ei tosin käy kateeksi...

Onko näiden solvaajien tarkoituksena luoda yhteiskunta, jossa ihmiset eivät saisi itse päättää lisääntymisestään? Joku sosiaalipisteytysjärjestelmä lapsiluvun mukaan?

Unkarissa on käytössä mielenkiintoinen malli, joka kompensoi lastenhoidon aiheuttamia kustannuk

Joo mahtavaa. "Hei saat enemmän palkkaa orjuudesta jos tuotat lisäksi lisää orjia". Mikä mainio malli. En keksi tuossa keksmälläkään mitään vikaa. Amazing. Kaikki mitä olen elämältä halunnut. Orjuus sekä orjuuteen synnyttäminen. What could go wrong.

Vierailija
329/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Ei niin mitään. Kunhan naurattaa kun meitä veloja aina solvataan keskenkasvuisiksi.

Miksi solvataan? En oikein ymmärrä solvaajien logiikkaa. 

Jos on olemassa sosiaalisesti hyväksyttävä vaihtoehto, käy järkeen, että on ihmisiä, jotka valitsevat tämän vaihtoehdon. Heillä voi olla siihen hyviä tai vähemmän hyvä syitä, kuitenkaan meillä ei tulisi olla siihen sananvaltaa. Ja jos joku haluaa pyöräyttää 7 lasta, olkoon myös vapaa näin tekemään ilman muiden halveksuntaa. Työmäärää ei tosin käy kateeksi...

Onko näiden solvaajien tarkoituksena luoda yhteiskunta, jossa ihmiset eivät saisi itse päättää lisääntymisestään? Joku sosiaalipisteytysjärjestelmä lapsiluvun mukaan?

Unkarissa on käytössä mielenkiintoinen mall

Jep. Lähtisin lapsettomana tuollaisesta valtiosta lätkimään alta aikayksikön. Naurettava ajatuskin, että lisäsaastuttajien tuottamisesta palkittaisiin vielä enemmän kuin mitä nyt.

Vierailija
330/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eli lapsi ei ollut suunniteltu--."

Niin? Johan minä sanoin, että eivät suinkaan kaikki lapset ole niin sanotusti tekemällä tehtyjä. Mitä sitten?

Minulle ei oikein mikään ehkäisy sovi, joten käytössä on ollut kondomi ja tiedetään helkkarin hyvin, että jos se hajoaa niin vahinko voi käydä. 

Ihmeen mustavalkoista touhua. Ihan niinkuin pitäisi joko pitää totaalisesti housut jalassaan, ettei tulisi tällaisia hirveitä suunnittelematta alkunsa saaneita ihmisiä, tai sitten lapset pitäis tekemällä tehdä. 

Tietenkin lapset pitää tekemällä tehdä. Muuten on riski että lapset syntyy huonoon elämäntilanteeseen, vanhemmat pa, vanhemmat epäkypsiä, lapsi kärsii, näkyy jo koulussa huonot kotiolot, vanhemmista huokuu ettei rakasta lastaan, yms.

Jokainen

Jos meidän perheeseen syntyisi toinen lapsi, hän olisi suunnittelematon, koska:

Ei ole katastrofi, jos lapsi tulee.

Mutta ei ole myöskään katastrofi, jos lapsi jää tulematta. 

Vierailija
331/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolivahinko = sekoiltiin kännissä?

Puolivahinko = vahinkoyhdyntä?

Puolivahinko = tuplaehkäisy petti?

Kerro muillekin miten tämä on mahdollista. 😅

No sanotaanko vaikka nyt näin, että sai alkunsa intohimosta. Molemmat tiesivät, että ehkäisyn toimivuus oli sillä hetkellä epävarmaa, mutta haluttiin toisiamme niin paljon. 

Eli lapsi ei ollut suunniteltu, mutta ei myöskään suoranainen vahinko, koska molemmat tietävät kyllä, että seksiä harrastessa niin voi käydä.

Eli halusitteko te tulla vanhemmiksi vai ette? ...🙄

Eivät he sellaista miettineet, kunhan vain molemmilla housuissa pakotti. Ja veloja sanotaan ikuisiksi lapsiksi. :D

Ehkäisypilleriä vaihdettiin ja ehkäisy petti. :)

Vierailija
332/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SuomessaKIN on tuhansittain isiä, joille se isyys ei tarkoita MITÄÄN MUUTA kuin elatusmaksujen maksamista.

Että miksi tämä malli kovin montaa miestä kiinnostaisi, esimerkkejä tulvii somen täydeltä ihan päivittäin?

Vierailija
333/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SuomessaKIN on tuhansittain isiä, joille se isyys ei tarkoita MITÄÄN MUUTA kuin elatusmaksujen maksamista.

Että miksi tämä malli kovin montaa miestä kiinnostaisi, esimerkkejä tulvii somen täydeltä ihan päivittäin?

Miksi he eivät sitten osallistu lastensa kasvatukseen, jos sitä kerran haluavat?

Vierailija
334/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi he eivät sitten osallistu lastensa kasvatukseen, jos sitä kerran haluavat?

Eivät jaksa, eivät viitsi. 

Vierailija
335/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Johan minä sanoin, että eivät suinkaan kaikki lapset ole niin sanotusti tekemällä tehtyjä. Mitä sitten?

Minulle ei oikein mikään ehkäisy sovi, joten käytössä on ollut kondomi ja tiedetään helkkarin hyvin, että jos se hajoaa niin vahinko voi käydä. 

Niin, ja minä sanoin että jos lisääntyjät ovat tuollaisia mielihyvän perässä juoksevia paviaaneja, niin miksi veloja sanotaan lapsellisiksi?

Niin, en tiedä. Rakastettiin toisiamme ja oltiin intohimoisia. Näin edelleen 15 vuoden jälkeen. 

Ei ollut siis yhden illan jutusta kyse. 

Vierailija
336/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja minä sanoin että jos lisääntyjät ovat tuollaisia mielihyvän perässä juoksevia paviaaneja, niin miksi veloja sanotaan lapsellisiksi?

Niin, en tiedä. Rakastettiin toisiamme ja oltiin intohimoisia. Näin edelleen 15 vuoden jälkeen. 

Niin. Ei sillä ole tuon pointin kannalta merkitystä.

Vierailija
337/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, kun toiset eivät elä sinun määritelmäsi mukaan oikein? 

Vierailija
338/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyyslaki kuntoon ja rankka korjausliike koulujärjestelmään, nämä nyt ensiksi ainakin kuntoon.

Vierailija
339/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä minusta on väliä, onko kyse vakaasta suhteesta jossa molemmat ovat valmiita kantamaan vastuuta. 

Ei tietysti tarvitse olla suhdetta ja silti voi kantaa vastuun omasta toiminnastaan, mutta riskit ovat isommat, että toinen välttelee vastuuta.

Vierailija
340/494 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ei sillä ole

Kannattaa lukea ne kommentit ennen kuin vastaa. Et ymmärtänyt pointista edes prosenttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän