IS: Miehet kertovat, miksi isyys ei kiinnosta
https://www.is.fi/perhe/art-2000007977351.html
Tässä tulee mainituksi kaikki syyt, joita tällä palstalla on käsitelty monet kerrat.
Ykkösenä on selvin syy: En halua lapsia, koska en halua lapsia.
Uutisessa nostettuna kommentti: Ei miehiä vauvat kiinnosta. Ne on naiset, jotka vauvoja haluaa. Miehet tekevät niitä miellyttääkseen naisia. Tässä on todella paljon perää. Miehille parisuhteeseen pääsy ja deittailu on äärimmäisen vaikeaa, joten mieluummin tehdään vastahakoisesti lapset, jotta saadaan säilytettyä parisuhde. Ero ja sinkkuus on monelle miehelle todella iso kolaus itsetunnolle.
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolivahinko = sekoiltiin kännissä?
Puolivahinko = vahinkoyhdyntä?
Puolivahinko = tuplaehkäisy petti?
Kerro muillekin miten tämä on mahdollista. 😅
No sanotaanko vaikka nyt näin, että sai alkunsa intohimosta. Molemmat tiesivät, että ehkäisyn toimivuus oli sillä hetkellä epävarmaa, mutta haluttiin toisiamme niin paljon.
Eli lapsi ei ollut suunniteltu, mutta ei myöskään suoranainen vahinko, koska molemmat tietävät kyllä, että seksiä harrastessa niin voi käydä.
Eli halusitteko te tulla vanhemmiksi vai ette? ...🙄
Eivät he sellaista miettineet, kunhan vain molemmilla housuissa pakotti. Ja veloja sanota
Aikaisemmin sanoit ettette halunneet lasta vielä, mutta ette voineet himollenne mitään.
Impulssikontrollin puute on yleistä pienillä lapsilla, ei tervepäisillä aikuisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käy.
Suolessa naiset käy läsnäolemassa ja verovaroilla subventoiduissa "työpaikoissa" larppaamassa työntekemistä. Oikeasti ovat vain verovaroilla ylläpidettyjä aikuisten naislasten säilytyspaikkoja / päiväkoteja, joissa niille luodaan mielikuva kuin tekisivät jotain ja olisivat turpa kiinni ja kitisemättä edes vähän aikaa, kun annetaan niiden larpata tasa-arvoa ja työntekoa.
Oikean, tuottavan työntekemisen kanssa julkisen puolen syöttiläs-sektorilla ei ole paskankaan tekoa. Se larppaus-kultti, naisten päivähoito järjestelmä romahtaisi välittömästi niille sijoilleen, jos verorahoitus katkaistaisi siltä, eikä kukaan edes huomaisi asiaa eikä mikään muuttuisi. Ainoastaan sen kuulisi, kun se ä m m ä lauma alkaisi sen ulinansa ja demaripirujen puoluetoimisto oman naukumisensa.
Jaa, pitääkin kertoa teollisuudessa työskentelevälle vaimolleni tämä.
Kyllä noita julkisen puolen hillotolppia on, ja niiden karsiminen on hyvä asia, mutta en usko, että asia on noin sukupuolittunut.
Tässä postauksessa haiskahtaa pilluttomuus.
"Aikaisemmin sanoit ettette halunneet lasta vielä, mutta ette voineet himollenne mitään.
Impulssikontrollin puute on yleistä pienillä lapsilla, ei tervepäisillä aikuisilla."
En sanonut noin. :D
Sanoin, että ajankohta ei ollut paras mahdollinen.
Ei ole olemassa vain kaltaisiasi "en missään tapauksessa halua lapsia" (joiden muuten pitäisi elää selibaatissa, ettei ole pienintäkään riskiä raskaudesta) tai sitten heitä "tahdon lapsia".
On olemassa myös meitä, jotka nauttii seksistä siinä määrin, että on valmis ottamaan riskin mahdollisesta raskaudesta, jos ehkäisy sitten kuitenkin pettää. Eikä siinä ole mitään lapsellista tai väärää. :D
Olen yleensä puolustanut veloja näissä keskusteluissa, koska minusta ketään ei saa painostaa lastenhankintaan ja jos joku tosissaan ei halua, niin hänellä pitää olla oikeus pidättäytyä. Mutta on vissiin ollu virhe.
Vierailija kirjoitti:
"Aikaisemmin sanoit ettette halunneet lasta vielä, mutta ette voineet himollenne mitään.
Impulssikontrollin puute on yleistä pienillä lapsilla, ei tervepäisillä aikuisilla."
En sanonut noin. :D
Sanoin, että ajankohta ei ollut paras mahdollinen.
Ei ole olemassa vain kaltaisiasi "en missään tapauksessa halua lapsia" (joiden muuten pitäisi elää selibaatissa, ettei ole pienintäkään riskiä raskaudesta) tai sitten heitä "tahdon lapsia".
On olemassa myös meitä, jotka nauttii seksistä siinä määrin, että on valmis ottamaan riskin mahdollisesta raskaudesta, jos ehkäisy sitten kuitenkin pettää. Eikä siinä ole mitään lapsellista tai väärää. :D
Olen yleensä puolustanut veloja näissä keskusteluissa, koska minusta ketään ei saa painostaa lastenhankintaan ja jos joku tosissaan ei halua, niin hänellä pitää olla oikeus pidättäytyä. Mutta on vissiin ollu virhe.
"No sanotaanko vaikka nyt näin, että sai alkunsa intohimosta. Molemmat tiesivät, että ehkäisyn toimivuus oli sillä hetkellä epävarmaa, mutta haluttiin toisiamme niin paljon.
Eli lapsi ei ollut suunniteltu--."
"Eli lapsi ei ollut suunniteltu--."
Niin? Johan minä sanoin, että eivät suinkaan kaikki lapset ole niin sanotusti tekemällä tehtyjä. Mitä sitten?
Minulle ei oikein mikään ehkäisy sovi, joten käytössä on ollut kondomi ja tiedetään helkkarin hyvin, että jos se hajoaa niin vahinko voi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käy.
Suolessa naiset käy läsnäolemassa ja verovaroilla subventoiduissa "työpaikoissa" larppaamassa työntekemistä. Oikeasti ovat vain verovaroilla ylläpidettyjä aikuisten naislasten säilytyspaikkoja / päiväkoteja, joissa niille luodaan mielikuva kuin tekisivät jotain ja olisivat turpa kiinni ja kitisemättä edes vähän aikaa, kun annetaan niiden larpata tasa-arvoa ja työntekoa.
Oikean, tuottavan työntekemisen kanssa julkisen puolen syöttiläs-sektorilla ei ole paskankaan tekoa. Se larppaus-kultti, naisten päivähoito järjestelmä romahtaisi välittömästi niille sijoilleen, jos verorahoitus katkaistaisi siltä, eikä kukaan edes huomaisi asiaa eikä mikään muuttuisi. Ainoastaan sen kuulisi, kun se ä m m ä lauma alkaisi sen ulinansa ja de
Jaa, pitääkin kertoa teollisuudessa työskentelevälle vaimolleni tämä.
Kyllä noita julkisen puolen hillotolppia on, ja niiden karsiminen on hyvä asia, mutta en usko, että asia on noin sukupuolittunut.
Tässä postauksessa haiskahtaa pilluttomuus.
julkisen puolen "hillotolpat" ei oo mitään verrattuna yksityisen puolen vastaaviin. eikä niitä ole kukaan valvomassa, joten niissä voi huoletta notkua koko ikänsä kun sellaiseen on kerran päässyt
Vierailija kirjoitti:
Niin? Johan minä sanoin, että eivät suinkaan kaikki lapset ole niin sanotusti tekemällä tehtyjä. Mitä sitten?
Minulle ei oikein mikään ehkäisy sovi, joten käytössä on ollut kondomi ja tiedetään helkkarin hyvin, että jos se hajoaa niin vahinko voi käydä.
Niin, ja minä sanoin että jos lisääntyjät ovat tuollaisia mielihyvän perässä juoksevia paviaaneja, niin miksi veloja sanotaan lapsellisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen mustavalkoista touhua. Ihan niinkuin pitäisi joko pitää totaalisesti housut jalassaan, ettei tulisi tällaisia hirveitä suunnittelematta alkunsa saaneita ihmisiä, tai sitten lapset pitäis tekemällä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja minä sanoin että jos lisääntyjät ovat tuollaisia mielihyvän perässä juoksevia paviaaneja, niin miksi veloja sanotaan lapsellisiksi?
Minä en ole sanonut. Mä olen ollut teidän puolella ja nyt sinä haukut minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanonutkaan että sinä olet sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen mustavalkoista touhua. Ihan niinkuin pitäisi joko pitää totaalisesti housut jalassaan, ettei tulisi tällaisia hirveitä suunnittelematta alkunsa saaneita ihmisiä, tai sitten lapset pitäis tekemällä tehdä.
Tai voi myös huolehtia ehkäisystä.
Vierailija kirjoitti:
En halua lapsia koska naisia alkaa ahdistaa ja ne jättää pian miehen. Mis on vaan lapsentekokone eikä nainen rakasta miestä.
Ex-vaimoni huokaili kuinka hyvä isä minusta tulisi, parikuukautta myöhemmin petti ja jätti. En tullut isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Niitä naisia on pienituloisina enemmän kuin miehiä (eli valehtelet). Miehiä työttöminä enemmän (suhdanneherkemmillä aloilla töissä, keskimäärin). Trolliksi olet varsin huonosti asioista perillä.
Onko tämä trolli samassa huoneessa kanssasi? Ei ole vikani, jos luetun ymmärtäminen 404.
Missä väitin, että pienituloisia miehiä olisi enemmän? Sanoin, että naiset eivät yleensä heidän kanssaan pariudu. Monta kertaa tutkittu juttu, miehillä parinvalintaan vaikuttaa enemmän ikä ja ulkonäkö, naisilla status ja toimeentulo. Keskimäärin naiset haluavat itseään pidemmän ja paremmin tienaavan kumppanin.
Viestini oli vastaus alkuperäiseen postaukseen, joka väittää suurin piirtein, että taloudella ei olisi merkitystä lasten hankinnassa. Taloudellinen/työelämän epävarmuus on tutkitusti suurin yksittäinen syy, miksi nuoret parit lykkäävät lasten hankintaa. Toinen suuri syy on se, että ihmiset eivät pariudu, koska naiset eivät löydä sopivaa kumppania. Teollisuudessa miesvaltaisilla aloilla on käynyt aikamoinen työpaikkakato rakennemuutoksen ja talouden laahaamisen myötä. Katsopa huvikseen vaikkapa rakennusteollisuuden tai metalliteollisuuden tilastoja, vrt. aikaan ennen covid.
Nuorille hyväpalkkaiseen työhön kiinni pääseminen on entistä vaikeampaa sukupuolesta riippumatta. Tämän lisäksi asunnot ovat kalliimpia suhteessa ansiotasoon kuin menneinä vuosikymmeninä.
Asiallinen vastaus olisi mukava tällä kertaa trolliksi haukkumisen sijaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin lapset pitää tekemällä tehdä. Muuten on riski että lapset syntyy huonoon elämäntilanteeseen, vanhemmat pa, vanhemmat epäkypsiä, lapsi kärsii, näkyy jo koulussa huonot kotiolot, vanhemmista huokuu ettei rakasta lastaan, yms.
Jokainen lapsi ansaitsee syntyä toivottuna. Äärimmäisen itsekästä ajatella että lapsen oikeuksista voi tinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanonutkaan että sinä olet sanonut.
Mä ajattelen, että jokainen saa päättää itse. Jos jollekulle lapsi oikeasti on katastrofi, niin hän saa ihan vapaasti tehdä kaikkensa, ettei raskaudu/saata ketään raskaaksi, eikä se ole lapsellista tai itsekästä.
En myöskään tuomitse heitä, joille riskin ottaminen on ok ja sitten vaan eletään sen kanssa, jos niin käy.
Sitten on vielä se kolmas ryhmä, jotka todella haluaa lapsia ja joiden elämä pyörii ovulaation ja otollisten päivien ympärillä.
Minä kuulun tuohon keskimmäiseen ryhmään, jolla hormonaalinen ehkäisy heikentää siinä määrin elämänlaatua, että olen päättänyt mielummin elää elämäni sen raskauden riskin kanssa, kuin niiden haittojen. Siksi käytössä on kondomi. (Olen kokeillut myös kuparikierukkaa = yhdyntäkivut + valtavat vuodot ja anemia).
Se ryhmä, jota pidän lapsellisena ja vastuuttomana on se, joka syyttelee muita omasta lisääntymisestään eikä myöskään kanna vastuuta omista pershedelmistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai voi myös huolehtia ehkäisystä.
Mikään ehkäisy ei ole 100% varma....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin lapset pitää tekemällä tehdä. Muuten on riski että lapset syntyy huonoon elämäntilanteeseen, vanhemmat pa, vanhemmat epäkypsiä, lapsi kärsii, näkyy jo koulussa huonot kotiolot, vanhemmista huokuu ettei rakasta lastaan, yms.
Jokainen
No tuollaisille ihmisille lapsi on katastrofi eli siinä mielessä kyllä. Sitten on sellaisiakin, jotka ei nyt varsinaisesti suunnitelmallisesti halua lisää lapsia, mutta maailma ei kaadu siihen, jos niin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen
Mistä ihmeen lapsen oikeuksista siinä tingitään, että hän on saanut alkunsa suunnittelematta, mutta synnyttyään saa kuitenkin kaiken, mitä tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
Ei niin mitään. Kunhan naurattaa kun meitä veloja aina solvataan keskenkasvuisiksi.
Miksi solvataan? En oikein ymmärrä solvaajien logiikkaa.
Jos on olemassa sosiaalisesti hyväksyttävä vaihtoehto, käy järkeen, että on ihmisiä, jotka valitsevat tämän vaihtoehdon. Heillä voi olla siihen hyviä tai vähemmän hyvä syitä, kuitenkaan meillä ei tulisi olla siihen sananvaltaa. Ja jos joku haluaa pyöräyttää 7 lasta, olkoon myös vapaa näin tekemään ilman muiden halveksuntaa. Työmäärää ei tosin käy kateeksi...
Onko näiden solvaajien tarkoituksena luoda yhteiskunta, jossa ihmiset eivät saisi itse päättää lisääntymisestään? Joku sosiaalipisteytysjärjestelmä lapsiluvun mukaan?
Unkarissa on käytössä mielenkiintoinen malli, joka kompensoi lastenhoidon aiheuttamia kustannuksia naisille (en ole kuitenkaan Orbàn-fani): 25% matalampi veroprosentti jokaisesta lapsesta. Neljä lasta tai enemmän -> nollaverotus loppuelämäksi.
Mä en kyllä vieläkään käsitä, miten se tekee meistä kummastakaan lapsellisen, että molemmat ottivat tietoisen riskin ja riskin realisoituessa kantoivat vastuunsa.