Ryhmäliikunnassa olevat neuvojat
Olen lopettanut ryhmäliikunnassa käymisen, käyn vain salilla, meni hermot neuvojiin. Millainen ihminen kehtaa alkaa neuvomaan KYSYMÄTTÄ, esim kuinka venytellä oikein, onko jumppamattoja järkevää olla 1 vai 2, onko omaa hikipyyhettä mukana, millainen juomapullo on paras ym ym
Eikö se maikka oo siellä antamassa ko. Vinkkejä mieluummin kuin se vieruskaveri?
Usein neuvojat oli lyhyitä ja tanttoja. Varmaan joku alemmuuskompleksi elämässään jota purkaa muihin jumppatunnilla.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Timo Jutila ei tiedä mitään treenaamisesta, koska hän on ylipainoinen.
Esa Tikkanen ei myöskään tiedä mitään treenaamisesta, koska hänkin on ylipainoinen.
jne. jne.
Kumpikin noista tunnetusti olivat roimasti ylipainoisia pullukoita aktiivitreeniaikoinaan, vai olivatko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esa Tikkanen ei myöskään tiedä mitään treenaamisesta, koska hänkin on ylipainoinen.
jne. jne.
Kumpikin noista tunnetusti olivat roimasti ylipainoisia pullukoita aktiivitreeniaikoinaan, vai olivatko.
Hah! Hyvä yritys väistää. Ei vaan onnistunut, koska väitteesi ulkonäöstä päättelemisestä koski tätä hetkeä, ei jotain 40v takaista tilannetta. Et sinä siitä pullukasta salillakaan voi tietää, onko hän 30-40v sitten ollut timmi ammattiurheilija. Hyvinkin on voinut olla.
Älkää oikeasti häiriköikö muita kyselemällä neuvoja. Palkatkaa valmentaja, jos ette yhtään tiedä mitä salilla tehdään. Me kokeneemmat olemme siellä tekemässä omaa treeniä, emme toimimassa ilmaisena pt:nä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jo niin marginaalinen porukka, jotka treenaavat päin helvettiä, mutta silti ovat sellaisessa kunnossa, että kisaavat. Uskon että kaikki tuollaiset tietävät kyllä miten oikeasti kannattaisi treenata, että pysyisi terveenä, mutta kokevat että kasvun maksimointi on tärkeämpää. Tuskin kukaan 120kg kisakondiksessa treenasva lihaskimppu ikinä neuvoisi aloittelijaa treenaamaan samoin kuin hän itse treenaa.
Mutta jos neuvoisi, sinä uskoisit sokeasti, koska hän näyttää treenatulta.
Jos olisin ihan uutena salilla ja pihalla siitä mitä tehdä ja miten, niin kyllä mä varmaan ottaisin neuvot huomioon, etenkin jos ne tulisi tosi treenatulta ja hyväkroppaiselta ihmiseltä. Varsinkin jos ne ei menisi järkeä ja logikkaa vastaan. Oletko sä sitten opetellut kaiken salilla itse yrityksen ja erehdyksen kautt
Anteeksi, mutta miltä ammattilaiselta? Iso osa treenaajista aloittaa samoin kuin mä aikanaan, eli menee salille pyörimään, katsoo miten muut tekee ja alkaa siitä rakentamaan itselle sopivaa kokonaisuutta. Ei kaikilla ole vara (eikä aina tarjontaa) palkata heti PT:tä. Ja itsellä olisi polvet varmaan paremmassa kunnossa nykyään jos joku niistä sanoin korstoista olisi heti alussa antanut vinkkejä kyykkytekniikkaan. Ja mitä tulee liikkumiseen ja ravintoon, niin ne ammattilaisetkin ovat usein eri mieltä. Siksi se, että palkkaat ammattilaisen ja luotat sokesti häneen ei sekään ole täysin ongelmatonta. Kaikki mikä toimii Tiinalle ei välttämättä sovi Maijalle eikä Sepolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne. jne.
Hah! Hyvä yritys väistää. Ei vaan onnistunut, koska väitteesi ulkonäöstä päättelemisestä koski tätä hetkeä, ei jotain 40v takaista tilannetta. Et sinä siitä pullukasta salillakaan voi tietää, onko hän 30-40v sitten ollut timmi ammattiurheilija. Hyvinkin on voinut olla.
Aika moni kurvin spurgukin oli omien sanojensa mukaan mm-tason nyrkkeilijä yms.
Ottaisin silti neuvoja mieluummin siltä, jolla se treeni näkyy päälle, jos en tunnistaisi sitä päälle 60-vuotiasta joksikin kiekkolegendaksi tms. Sori.
Ottaisin silti neuvoja mieluummin siltä, jolla se treeni näkyy päälle, jos en tunnistaisi sitä päälle 60-vuotiasta joksikin kiekkolegendaksi tms. Sori.
Turhaan sorittelet. Ei se minulta pois ole, ettet luota ammattitaitoon, vaan keskityt pelkkään ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
Turhaan sorittelet. Ei se minulta pois ole, ettet luota ammattitaitoon, vaan keskityt pelkkään ulkonäköön.
Selitä minulle miksi joku, joka on esim. 20-30-vuotias, parhaassa iässä ja tietää miten treenata oikein ja optimaalisesti, millaiseen kuormaan keho reagoi miten, sekä miten suhtautua ravintoon, ei hyödynnä itse näitä tietoja vaan näyttää keskiverto sohvaperunalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitä minulle miksi joku, joka on esim. 20-30-vuotias, parhaassa iässä ja tietää miten treenata oikein ja optimaalisesti, millaiseen kuormaan keho reagoi miten, sekä miten suhtautua ravintoon, ei hyödynnä itse näitä tietoja vaan näyttää keskiverto sohvaperunalta?
Olen selittänyt jo moneen kertaan. Pyydä vaikka äitiä avuksi, jos et muuten ymmärrä, että elämässä voi sattua kaikenlaista, joka vaikuttaa ihmisen ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Ei kiinnosta
2. Ei ole motivaatiota
3. On joku sairaus, joka estää treenaamisen
4. On joku vamma, joka estää treenaamisen
5. Elämäntilanne on liian kuormittava, jotta olisi voimia treenata ja miettiä syömisiä
6. Suklaa ja sohva houkuttelevat enemmän kuin penkkipunnerrus ja virhersmoothie
Joko riittää vai jatkanko vielä?
Vierailija kirjoitti:
1. Ei kiinnosta
2. Ei ole motivaatiota
5. Elämäntilanne on liian kuormittava, jotta olisi voimia treenata ja miettiä syömisiä
Ja tuollaiselta ottaisin neuvoja koska? Oletettavasti ei ole ollut motivaatiota tai kiinnostanut pitkään aikaan, jos se ulkonäköön heijastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Ei kiinnosta
2. Ei ole motivaatiota
Ja tuollaiselta ottaisin neuvoja koska? Oletettavasti ei ole ollut motivaatiota tai kiinnostanut pitkään aikaan, jos se ulkonäköön heijastuu.
Koska hänellä on se osaaminen, jota tarvitset. Toisin kuin sillä, joka vain NÄYTTÄÄ treenatulta, mutta ei osaa edes laskea hiilareiden ja proteiinin suhdetta oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Ei kiinnosta
2. Ei ole motivaatiota
Missä kohtaa tuossa luki, että sinun pitää ottaa neuvoja vastaan? Ihme jankuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Koska hänellä on se osaaminen, jota tarvitset. Toisin kuin sillä, joka vain NÄYTTÄÄ treenatulta, mutta ei osaa edes laskea hiilareiden ja proteiinin suhdetta oikein.
Voi huoh. Niin, sillä treenatultahan voi NÄYTTÄÄ tekemällä kaiken päin honkia ja tietämättä mistään mitään. Kaikki salillakävijät olisivat tällä logiikalla jotain natumaksimeja, kun todellisuus on se, että keskiverto salijäsenyydestä maksava ei näytä päälle lainkaan siltä, että olisi käynyt päivääkään salilla.
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa tuossa luki, että sinun pitää ottaa neuvoja vastaan? Ihme jankuttaja.
Kannattaa varmaan lukea ja ymmärtää lainatut viestit, asiayhteys, ennen kuin tulee itse jankkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeen "ammattitaitoon"? Onko tämä hypoteettinen plösö tässä kuvitteellisessa tilanteessa joku palkattu fitness-ammattilainen? Itse käsitin, että tässä puhutaan jostain satunnaisesta salikohtaamisesta, jossa random-tyyppi neuvoo toista. Mikä siinä on niin outoa, että ihmiset ottavat myös ulkonäön huomioon arvioidessaan muita? Sä puhut niin kuin se olisi joku synti jos ottaa vinkit huomioon todennäköisemmin sellaista ihmiseltä, jolla on se mitä tavoittelet. Miksi ottaisin sijoitus/taloudenhoitovinkkejä persaukiselta hummaajalta mielummin kuin varakkaalta säästäjältä? Miksi ottaisin vinkkejä syömiseen liittyen sairaalloisen ylipainoiselta 2-tyypin diabeetikolta kuin atleettiselta ja terveeltä? Jos mä näen ihmisen jolla on hyvä lihaksikas kroppa, ja mun tavoitteeni on saada hyvä lihaksikas kroppa, niin sun universumissa loogisinta on olettaa, että tämä lihaksikas ihminen ei tiedä mitään, mutta se salin viereisessä mäkkärissä istuva pullero on todennäköisesti joku fitness-tietäjä, jolla sattuu olemaan massakausi päällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan lukea ja ymmärtää lainatut viestit, asiayhteys, ennen kuin tulee itse jankkaamaan.
Niin kannattaisi. Saattaisit joku päivä oppia, että tieto sijaitsee aivoissa, ei hauiksessa tai perseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi huoh. Niin, sillä treenatultahan voi NÄYTTÄÄ tekemällä kaiken päin honkia ja tietämättä mistään mitään. Kaikki salillakävijät olisivat tällä logiikalla jotain natumaksimeja, kun todellisuus on se, että keskiverto salijäsenyydestä maksava ei näytä päälle lainkaan siltä, että olisi käynyt päivääkään salilla.
Minä näytän treenatulta, mutta en todellakaan syö mitenkään oikein. Vetelen joka päivä karkkia ja syön miten sattuu. Lihaksisto on näkyvillä, koska olen geneettisesti sen rakenteinen, että saan helposti näkyvää lihasta esiin. Ainut liikunta jota harrastan on koiran kanssa lenkkeily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näytän treenatulta, mutta en todellakaan syö mitenkään oikein. Vetelen joka päivä karkkia ja syön miten sattuu. Lihaksisto on näkyvillä, koska olen geneettisesti sen rakenteinen, että saan helposti näkyvää lihasta esiin. Ainut liikunta jota harrastan on koiran kanssa lenkkeily
Juu, internetissä voi olla ihan mitä haluaa. Puhutaan varmaan hieman eri asioista ja en usko että sinun "treenattu" on se, minkä minä miellän treenatuksi. Kukaan ei muutu treenatuksi jostain koiran kanssa löntystelystä, sama miten edulliset geenit on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näytän treenatulta, mutta en todellakaan syö mitenkään oikein. Vetelen joka päivä karkkia ja syön miten sattuu. Lihaksisto on näkyvillä, koska olen geneettisesti sen rakenteinen, että saan helposti näkyvää lihasta esiin. Ainut liikunta jota harrastan on koiran kanssa lenkkeily
Mun ei pitäisi uskoa että treenatun näköinen ihminen salilla tietää mitään treenaamisesta, mutta kuitenkin uskoa kun joku mammapalstalainen netissä sanoo että on omasta mielestään treenatun näköinen ilman että käy ikinä salilla, kun lihakset vaan kasvaa tekemättä mitään. Ok.
En ole, vaan olet kysynyt neuvoa ammattilaisilta. Ei tulisi pieneen mieleenkään luottaa johonkin random-treenaajaan, jonka taustoista tai osaamisesta en tiedä yhtään mitään. Ihan niin paljon en tykkää riskinotosta, että laittaisin kehoni tuollaisen arpapelin tarkia alttiiksi jopa pysyville vammoille.