Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ryhmäliikunnassa olevat neuvojat

Vierailija
10.09.2025 |

Olen lopettanut ryhmäliikunnassa käymisen, käyn vain salilla, meni hermot neuvojiin. Millainen ihminen kehtaa alkaa neuvomaan KYSYMÄTTÄ, esim kuinka venytellä oikein, onko jumppamattoja järkevää olla 1 vai 2, onko omaa hikipyyhettä mukana, millainen juomapullo on paras ym ym

Eikö se maikka oo siellä antamassa ko. Vinkkejä mieluummin kuin se vieruskaveri?

Usein neuvojat oli lyhyitä ja tanttoja. Varmaan joku alemmuuskompleksi elämässään jota purkaa muihin jumppatunnilla.

Kommentit (183)

Vierailija
141/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on uskomattoman pinnallinen maailmankuva. Ja typeräkin olet. Se, mitä ihminen tietää ja mitä hän ei tiedä, on aivoissa, ei hauiksissa tai perseessä. 

Vieläkin. Jos tietää treenaamisesta ja ravinnosta eikä itse sovella tietämystään, miksi helvetissä kuuntelisin tätä ihmistä? Miksi olettaisin että hänen tietämys on oikeaa tai hyvää, kun hän ei sitä itse hyödynnä? Täysin eri asia tietää matematiikasta tai koodaamisesta, sitä tietoa ja soveltamista on vaikeampi näyttää päälle, sillä niitä ei voi soveltaa itseen. 

Vierailija
142/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten kyllä. Harva kuitenkaan on mikään Daniel Ståhl, joten vieläkin luottaisin enemmän siihen, joka oikeasti näyttää siltä että tietää mitä tekee ja myös elää sitä tietämystä. Eri asia sitten, jos tunnistaisin että ai, tämä on Daniel Ståhl eikä joku random. 

Eli, kun jo moneen kertaan on todettu: Olet äärettömän naiivi ihminen, joka kuvittelee, että ulkonäkö kertoo ihmisestä jotain olennaista. Kuvittelet, että miljonääri kulkee aina Rolex ranteessa ja Chanellit päällä, vaikka todellisuudessa hyvin moni miljonääri kulkee rähjäisissä vaatteissa ja ajaa perusautolla, ettei varallisuus näkyisi päällepäin. Samalla se sinun tietämättömäksi leimaamasi pullero voi olla vaikka liikunnanopettaja, joka on esim. kortisonikääkityksen takia tilapäisesti lihonut 30 kiloa ja se lihaskimppu, jota uskot sokeasti voi olla steroidiheebo, joka on saanut tulosta 99% sterkkojen ansiota, ei suinkaan oikealla tekniikalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on uskomattoman pinnallinen maailmankuva. Ja typeräkin olet. Se, mitä ihminen tietää ja mitä hän ei tiedä, on aivoissa, ei hauiksissa tai perseessä. 

Vieläkin. Jos tietää treenaamisesta ja ravinnosta eikä itse sovella tietämystään, miksi helvetissä kuuntelisin tätä ihmistä? Miksi olettaisin että hänen tietämys on oikeaa tai hyvää, kun hän ei sitä itse hyödynnä? Täysin eri asia tietää matematiikasta tai koodaamisesta, sitä tietoa ja soveltamista on vaikeampi näyttää päälle, sillä niitä ei voi soveltaa itseen. 

Koska siitä tiedosta voisi olla sinulle hyötyä. Mutta usko ihmeessä sitä tietämätöntä steroidipelleä. Ulkonäkö ennen kaikkea!

Vierailija
144/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousee myötähäpeän tunteita jo pelkästään ryhmäsalin oven ohi kävellessä. Aikuisille ihmiselle lässytetään kuin pikkulapselle. Ihanaa annetaan itsellemme aplodit, me ollaan niin ihquja. 

Vierailija
145/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli, kun jo moneen kertaan on todettu: Olet äärettömän naiivi ihminen, joka kuvittelee, että ulkonäkö kertoo ihmisestä jotain olennaista. Kuvittelet, että miljonääri kulkee aina Rolex ranteessa ja Chanellit päällä, vaikka todellisuudessa hyvin moni miljonääri kulkee rähjäisissä vaatteissa ja ajaa perusautolla, ettei varallisuus näkyisi päällepäin. Samalla se sinun tietämättömäksi leimaamasi pullero voi olla vaikka liikunnanopettaja, joka on esim. kortisonikääkityksen takia tilapäisesti lihonut 30 kiloa ja se lihaskimppu, jota uskot sokeasti voi olla steroidiheebo, joka on saanut tulosta 99% sterkkojen ansiota, ei suinkaan oikealla tekniikalla. 

Konteksti oli nyt treenaaminen. Ei se steroidiheebo vieläkään voisi jatkaa treeniä niillä helvetillisillä raudoilla, jos tekniikat on päin helvettiä. Hän rikkoo itsensä ja sitten ei treenata. Asuvatko steroidiheebo ja fitnesspimut päässäsi vuokratta? 

Vierailija
146/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten kyllä. Harva kuitenkaan on mikään Daniel Ståhl, joten vieläkin luottaisin enemmän siihen, joka oikeasti näyttää siltä että tietää mitä tekee ja myös elää sitä tietämystä. Eri asia sitten, jos tunnistaisin että ai, tämä on Daniel Ståhl eikä joku random. 

Eli, kun jo moneen kertaan on todettu: Olet äärettömän naiivi ihminen, joka kuvittelee, että ulkonäkö kertoo ihmisestä jotain olennaista. Kuvittelet, että miljonääri kulkee aina Rolex ranteessa ja Chanellit päällä, vaikka todellisuudessa hyvin moni miljonääri kulkee rähjäisissä vaatteissa ja ajaa perusautolla, ettei varallisuus näkyisi päällepäin. Samalla se sinun tietämättömäksi leimaamasi pullero voi olla vaikka liikunnanopettaja, joka on esim. kortisonikääkityksen takia tilapäisesti lihonut 30 kiloa ja se lihaskimppu, jota uskot sokeasti voi olla steroidiheebo, joka on saanut tulosta 99% sterkkojen ansiota, ei suinkaan oikealla tekniikalla.&n

Mun pt on pullero kun se on vetänyt kolme kertaa fitnees dieetin ja nyt hormooni toiminta on päin persettä. 

Vierailija
147/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko ihan perustavoissa se ettet puutu muiden asioihin (kuten suurin osa tässäkin ketjussa) ellei joku pyydä erikseen jeesiä? Toki jos toinen pyörtyy tai saa kohtauksen mut jos katselee painoja, antaa katsella! 

jestas mitä porukkaa täälläkin lällättelemässä

Joskus on vaikea olla puuttumatta, kun näkee, että toinen tekee liikkeen ihan päin peetä. En kuitenkaan sano mitään, mutta olen kyllä joskus lähettänyt palautetta ryhmäliikunnan ohjaajalle, että voisitko katsoa hieman, että tunnilla kaikki tekevät liikkeet edes sinnepäin kuin pitäisi.

Vierailija
148/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jumppaohjaaja on paikalla niin tuo on turhaa, mutta esim. salilla on ihan hyvä jos neuvoo jos tekee liikkeen väärin, koska siinä voi olla loukkaantumisriski kun käyttää laitteita väärin.

Vierailija
149/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä maalitolpat? Kommentti "Oletko kuullut steroideista!?" -kommentti tuossa kontekstissa antaa ymmärtää, että sinä luulet että jos vaan käyttää steroideja, niin ei tarvi treenata. Mikä on ihan älytön luulo. Itse koen, että ketään ei mennä pyytämättä neuvomaan. Mutta väite ettei ihmisestä päällepäin näe tietääkö tämä treenaamisesta mitään on myös typerä. Jos tyyppi on lihaksikas ja atleettinen, niin todennäköisesti hän tietää ainakin jonkin verran. 

Kannattaa vielä vähän harjoitella luetunymmärtämistä. Nyt se ei sinulta ihan suju. Se steroidi kommentti oli vastaus kysymyseen, miten lihaksia voi saada, jos tekniikka on perseellä. No esimerkiksi käyttämällä apuna steroideja. Kukaan muu kuin sinä ei luule, että lihakset kasvavat PELKILLÄ steroidelila. 

Jossain ryhmäliikuntatunnilla kukaan tuskin tulee neuvomaan esim. ravinnon suhteen, vaan eiköhän se ole enemmän sellaista "kyykätessä katso ettei polvet kierry sisäänpäin" tai "ei kannata laittaa niin paljon painoja ettei pysty tekemään toistoja edes suurin piirtein puhtaasti loppuun" jne, jotka on "virheitä" joihin olen aloittelijoiden nähnyt sortuvan, jotka lähes kenelle tahansa pidempään treenanneille ihmisille on ihan peruskauraa. Vaikka kuinka käyttäisivät steroideja, niin kyllä 99% varmasti perehtyy siihen tekniikkaankin, etenkin kun painojen kasvaessa hyvällä tekniikallakin kuluttaa kroppaa ihan tarpeeksi. 

Vierailija
150/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konteksti oli nyt treenaaminen. Ei se steroidiheebo vieläkään voisi jatkaa treeniä niillä helvetillisillä raudoilla, jos tekniikat on päin helvettiä. Hän rikkoo itsensä ja sitten ei treenata. Asuvatko steroidiheebo ja fitn

Tottakai voisi. Hyvin moni on jatkanutkin. Jopa ihan ammattilaisena vuosikausia. Suuri osa vammoista on sellaisia, että ne eivät estä edes ammattiurheilua. Saati nyt raudan pumppaamista salilla. Sitähän tekevät jopa loukkaantumisen takia sivussa olevat urheilijat. Ellet seuraa ihmistä aktiivisesti, et voi tietää, miten hän treenaa. 

Vierailija
151/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos sinulla olisi vähänkään päättelykykyä, ymmärtäisit, että ihmisen elämässä on erilaisia vaiheita. Vaikka olisi ravitsemuksen ja treenaamisen ammattilainen, elämä voi heittää eteen asioita, joiden takia paino nousee. Se kilojen lisääntyminen ei kuitenkaan poista sitä olemassaolevaa tietoa. Siksi ei ikinä kannata perustaa oletusta ihmisen tietotaidosta pelkkään ulkonäköön. 

Vierailija
152/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä ulkonäöstä jauhava heebo selittää tämän:

Kun aloitin pt:ni kanssa 10v sitten, hän oli timmi ja hoikka nuori nainen. Nyt hän on 30 kiloa painavampi. Onko hän siis samalla myös epäpätevämpi pt. kun ei pystynyt estämään sairautta, jonka seurauksena paino nousi vuodessa? 

Vierailija
153/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konteksti oli nyt treenaaminen. Ei se steroidiheebo vieläkään voisi jatkaa treeniä niillä helvetillisillä raudoilla, jos tekniikat on päin helvettiä. Hän rikkoo itsensä j

Tämä on jo niin marginaalinen porukka, jotka treenaavat päin helvettiä, mutta silti ovat sellaisessa kunnossa, että kisaavat. Uskon että kaikki tuollaiset tietävät kyllä miten oikeasti kannattaisi treenata, että pysyisi terveenä, mutta kokevat että kasvun maksimointi on tärkeämpää. Tuskin kukaan 120kg kisakondiksessa treenasva lihaskimppu ikinä neuvoisi aloittelijaa treenaamaan samoin kuin hän itse treenaa. 

Vierailija
154/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo niin marginaalinen porukka, jotka treenaavat päin helvettiä, mutta silti ovat sellaisessa kunnossa, että kisaavat. Uskon että kaikki tuollaiset tietävät kyllä miten oikeasti kannattaisi treenata, että pysyisi terveenä, mutta kokevat että kasvun maksimointi on tärkeämpää. Tuskin kukaan 120kg kisakondiksessa treenasva lihaskimppu ikinä neuvoisi aloittelijaa treenaamaan samoin kuin hän itse treenaa. 

Mutta jos neuvoisi, sinä uskoisit sokeasti, koska hän näyttää treenatulta. 

Vierailija
155/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konteksti oli nyt treenaaminen. Ei se steroidiheebo vieläkään voisi jatkaa treeniä niillä helvetillisillä raudoilla, jos tekniikat on päin helvettiä. Hän rikkoo itsensä ja sitten ei treenata. Asuvatko steroidiheebo ja fitnesspimut päässäsi vuokratta? 

Tietäisitpä vaan millaisten vammojen kanssa on vedetty läpi jopa ammattilaistason huippupelejä.....

Vierailija
156/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloitin pt:ni kanssa 10v sitten, hän oli timmi ja hoikka nuori nainen. Nyt hän on 30 kiloa painavampi. Onko hän siis samalla myös epäpätevämpi pt. kun ei pystynyt estämään sairautta, jonka seurauksena paino nousi vuodessa? 

Sä ajattelet väärään suuntaan. Mä en väitä että pyöreä ihminen ei voisi tietää treenaamisesta. Väitän että treenatun näköinen ihminen todennäköisesti tietää treenaamisesta. Lisäksi monesti ihmisestä näkee tiettyyn pisteeseen myös läskikerroksen alta että onko siellä lihaksia piilossa. Ei tietenkään aina, mutta monesti. 

Vierailija
157/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä ajattelet väärään suuntaan. Mä en väitä että pyöreä ihminen ei voisi tietää treenaamisesta. Väitän että treenatun näköinen ihminen todennäköisesti tietää treenaamisesta. Lisäksi monesti ihmisestä näkee tiettyyn pisteeseen myös läskikerroksen alta että onko siellä lihaksia piilossa. Ei tietenkään aina, mutta monesti. 

En ajattele väärään suuntaan. Sä jankkaat tuota ulkonäköasiaa, vaikka sillä ei ole hevon vtun vertaa tekemistä ihmisen osaamisen kanssa. Luotat sokeasti päin helvettiä treenaavaan vain, koska hän sattuu siinä hetkessä olemaan timmi. Vuoden päästä hän voi olla vaikka sairaalloisen lihava, koska sekoittaa kehonsa väärällä treenillä ja huonolla ravinnolla. Kun kyseessä on satunnainen henkillö, jonka tapaat salilla kerrran, et voi mitenkään päätellä, mitä hän osaa tai ei osaa pelkän ulkonäön peruteella. 

Vierailija
158/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo Jutila ei tiedä mitään treenaamisesta, koska hän on ylipainoinen.

Esa Tikkanen ei myöskään tiedä mitään treenaamisesta, koska hänkin on ylipainoinen.

jne. jne. 

Vierailija
159/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut ryhmäliikunnassa käymisen, koska ne vetäjät ovat täysin urpoja. Minulla on jokunen vamma pitkän elämän varrelta, ja ne estävät tiettyjen liikkeiden tekemisen ja rajoittavat liikkuvuutta tiettyihin asentoihin. Vielä en ole keksinyt, miten jumppaohjaaja pääsisi tästä yli. Sieltä huudetaan koko salin yli, että sinä siellä, miksi et tee liikettä. Tai huomautellaan, että nyt tuo sinun asentosi ei ole se, mikä piti tässä venytyksessä olla.

Olen kokeillut sanoa ennen tuntia, tai olla sanomatta. Sama lopputulos. Olen joskus huutanut takaisin, joskus ollut kuin en olisi kuullutkaan. Ei auta.

Olen ohjaaja ja minä ainakin annan vaihtoehtoja, jos ohjattava kertoo, mitä liikettä ei voi tehdä. Monissa liikkeissä annan automaattisesti pari vaihtoehtoa. 

Vierailija
160/183 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos neuvoisi, sinä uskoisit sokeasti, koska hän näyttää treenatulta. 

Jos olisin ihan uutena salilla ja pihalla siitä mitä tehdä ja miten, niin kyllä mä varmaan ottaisin neuvot huomioon, etenkin jos ne tulisi tosi treenatulta ja hyväkroppaiselta ihmiseltä. Varsinkin jos ne ei menisi järkeä ja logikkaa vastaan. Oletko sä sitten opetellut kaiken salilla itse yrityksen ja erehdyksen kautta?