Ryhmäliikunnassa olevat neuvojat
Olen lopettanut ryhmäliikunnassa käymisen, käyn vain salilla, meni hermot neuvojiin. Millainen ihminen kehtaa alkaa neuvomaan KYSYMÄTTÄ, esim kuinka venytellä oikein, onko jumppamattoja järkevää olla 1 vai 2, onko omaa hikipyyhettä mukana, millainen juomapullo on paras ym ym
Eikö se maikka oo siellä antamassa ko. Vinkkejä mieluummin kuin se vieruskaveri?
Usein neuvojat oli lyhyitä ja tanttoja. Varmaan joku alemmuuskompleksi elämässään jota purkaa muihin jumppatunnilla.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
En ole vuosiin käynyt ryhmäliikunnassa. Katastrofiporukkaa, aivan kammottavia parempia ihmisiä! Uimahallin saunat myös täynnä näitä neuvojia kuinka heitetään löylyä oikeaoppisesti.
Onhan se tuokin tekosyy jättää liikkumatta. Ja nyt tulet sanomaan miten harrastat ultrajuoksua ja kajakkimelontaa. Et harrasta.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Forever Lahti? Jos oli niin tiedän tämän rouvan. Mullakin palanut hermot tähän neuvojaan. Kun ope esim. laittanut joogamatot punnerruspisteelle, niin tämä käy repimässä ne pois "koska ei kai kukaan nyt tee naisten punnerruksia". Tai alkaa päteä että VIIME VIIKOLLA TÄLLÄ PISTEELLÄ OLI BURPEE MIKSI TÄSSÄ ERI OHJAAJA ON LAITTANUT VUORIKIIPEILIJÄN MINÄ VAIHDAN NÄMÄ LAPUT TÄSTÄ OIKEIN.
Ja siis kaikille jotka sanoo ettei tällaista tapahdu aikuisten ryhmäliikunnassa; niin luulin minäkin kunnes tähän pippuriseen oman elämänsä päsmäriin törmäsin!
Tämä ihminen siis haluaa että joka ikinen tunti tapahtuu samalla lailla kuin ohjaajan X vetämä tunti. Jos sairastapauksen takia tunnilla onkin ohjaaja Y, tämä yrittää "palauttaa" tunnin sellaiseksi mitä se X vetää. Esim. X vetää 45-30-30 sekunnin sarjat ja Y vetää 50-40-30 niin tällä naisella menee kuuppa ihan sekaisin ja huutelee koko tunnin miten väärät sekunnit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, jotkut ei siedä jos muutaman sekunnin miettii minkä painon ottaisi. Ne pätijät tietää jo ennakkoon ja haluavat nostaa esille omaa tärkeyttään tietämällä heti mitä tekee tyyliin oon käynyt täällä jo monta kertaa, en todellakaan ole mikään ensikertalainen, siksi puuttuvat niiden asioihin jotka rauhassa haluaa miettiä tarvitseeko esim. lisäpainoja vai pärjäisikö nyt pelkällä tangolla..
No kyllä mulla on ihan selkeänä mielessä minkä treenin ja millä painoilla teen, kun menen salille. Mitä hemmetin järkeä sinne on mennä miettimään?
Kerran mietin jaksanko tehdä painojen kanssa vai ilman, sillä just olin tullut edelliseltä tunnilta ja 2sekuntia mietin meneekö kädet maitohapoille. Tapahtui ennen tunnin alkua kun valmistelin itselleni paikkaa. Mitä väliä jos mietin, mitä se oikeuttaa kenenkään tulla siihen pälpättämään mitä minä teen? En ollut kenenkään tiellä tai laitteiden pääsyä estämässä!
sinunlaisten takia en enää ryhmiksissä käy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita riittää muissakin yhteyksissä. Oikeasti haluavat vaan kokea ylemmyyttä/paremmuutta toisia kohtaan. Ja sitten, kun asiasta sanoo, esittävät, että ovat vaan avuliaita ja kivoja ihmisiä. Ja parhaimmillaan loukkaantuvat, kun heidän asiantuntemustaan ei arvosteta. Lähes aina ovat vielä ns. vertaisia, joilla ei ole edes mitään syytä tai oikeutta olla jatkuvasti vesserwisseröimässä muille.
Mitä se haittaa, jos loukkaantuvat? Et sinä ole vastuussa muiden tunteista.
Sanoinko, että haittaa? Lähinnä se minusta vain osoittaa, että miten ääliöitä ovat. Heidät voi jättää omaan arvoonsa, mutta ei se poista sitä, että tuollainen on ihan typerää.
Jos osaat jättää heidät omaan arvoonsa, miksi uliset täällä?&n
En tiennyt, että keskusteluun osallistuminen on ulinaa. Jännää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, jotkut ei siedä jos muutaman sekunnin miettii minkä painon ottaisi. Ne pätijät tietää jo ennakkoon ja haluavat nostaa esille omaa tärkeyttään tietämällä heti mitä tekee tyyliin oon käynyt täällä jo monta kertaa, en todellakaan ole mikään ensikertalainen, siksi puuttuvat niiden asioihin jotka rauhassa haluaa miettiä tarvitseeko esim. lisäpainoja vai pärjäisikö nyt pelkällä tangolla..
No kyllä mulla on ihan selkeänä mielessä minkä treenin ja millä painoilla teen, kun menen salille. Mitä hemmetin järkeä sinne on mennä miettimään?
Kerran mietin jaksanko tehdä painojen kanssa vai ilman, sillä just olin tullut edelliseltä tunnilta ja 2sekuntia mietin meneekö kädet maitohapoille. Tapahtui ennen tunnin alkua kun valmistelin itselleni paikkaa. Mitä väliä jos mietin, mitä se oikeuttaa
Luulenpa, että on kaikkien mielenterveydelle eduksi, ettet käy.
Sama juttu! Lopetin jos pari vuotta sitten jumpat. Käyn vain salilla. Jumppasalit hulluja täynnä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita riittää muissakin yhteyksissä. Oikeasti haluavat vaan kokea ylemmyyttä/paremmuutta toisia kohtaan. Ja sitten, kun asiasta sanoo, esittävät, että ovat vaan avuliaita ja kivoja ihmisiä. Ja parhaimmillaan loukkaantuvat, kun heidän asiantuntemustaan ei arvosteta. Lähes aina ovat vielä ns. vertaisia, joilla ei ole edes mitään syytä tai oikeutta olla jatkuvasti vesserwisseröimässä muille.
Sanoinko, että haittaa? Lähinnä se minusta vain osoittaa, että miten ääliöitä ovat. Heidät voi jättää omaan arvoonsa, mutta ei se poista sitä, että tuollainen on ihan typerää.
Jos osaat jättä
Onhan se ulinaa, jos itkee toisten toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko, että haittaa? Lähinnä se minusta vain osoittaa, että miten ääliöitä ovat. Heidät voi jättää omaan arvoonsa, mutta ei se poista sitä, että tuollainen on ihan typerä
Onhan se ulinaa, jos itkee toisten toiminnasta.
mitäs sinä itse juuri teet? Peili on eteisessä.
Ihmiset on nykyisin uskomattoman herkkänahkaisia. Heti vedetään herne nenään ja lopetataan harrastus, jos homma ei mene niin kuin MINÄ haluan. Jos minulle joku tulee neuvomaan, sivuutan neuvot mikäli en koe niistä olevan hyöytyä. Hyvin yksinkertaista. Sama linja toimii myös työelämässä.
mitäs sinä itse juuri teet? Peili on eteisessä.
Määrittelin, mitä on ulina. Peili minulla on vaatehuoneessa ja kylpyhuoneessa, ei eteisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on todella paha alemmuuskompleksi!
Alemmuuskompleksi on kyseisessä tapauksessa sillä joka tulee neuvomaan. Miksi ei anna muiden olla rauhassa? Neuvois sit jos kysyttäis. Oot säkin kyllä tampio tapaus
Ei, vaan alemmuuskompleksi on sillä, joka ei osaa pitää puoliaan, vaan ottaa itseensä joka helvetin asian.
Painu sinne ryhmätunnille marmattamaan, sopankeittäjä! Olet pahin mahdollinen työpaikkakiusaaja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on todella paha alemmuuskompleksi!
Alemmuuskompleksi on kyseisessä tapauksessa sillä joka tulee neuvomaan. Miksi ei anna muiden olla rauhassa? Neuvois sit jos kysyttäis. Oot säkin kyllä tampio tapaus
Ei, vaan alemmuuskompleksi on sillä, joka ei osaa pitää puoliaan, vaan
Otapa ihan rauhallisesti. Menen kyllä ryhmäliikuntaan, mutta en ihan vielä. Koeta kestää.
Jos haluat rikkoa kehosi niin siitä vaan. Itse ainakin ottaisin ihan mielelläni neuvoja vastaan, jos joku paremmin tietävä näkee, että esim. askellan huonosti tai teen jonkun liikkeen asennossa, joka pitkällä juoksulla tulee johtamaan nivelrikkoon tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran mietin jaksanko tehdä painojen kanssa vai ilman, sillä just olin tullut edelliseltä tunnilta ja 2sekuntia mietin meneekö kädet maitohapoille. Tapahtui ennen tunnin alkua kun valmistelin itselleni paikkaa. Mitä väliä jos mietin, mitä se oikeuttaa
En minä ole koskaan neuvonut ketään, enkä muutoinkaan puuttunut muiden tekemisiin.
Kerroin vain miten itse toimin.
Ei ihme, että sulla on vaikeaa, kun kuvittelet omiasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat rikkoa kehosi niin siitä vaan. Itse ainakin ottaisin ihan mielelläni neuvoja vastaan, jos joku paremmin tietävä näkee, että esim. askellan huonosti tai teen jonkun liikkeen asennossa, joka pitkällä juoksulla tulee johtamaan nivelrikkoon tms.
Mistä ihminen voi kuitenkaan tietää, että onko neuvoja oikeasti sen asian asiantuntija vai heitteleekö mutulla pätemisen tarpeessaan?
Itse en ainakaan ota neuvoja vastaan kuin ammattilaisilta tällaisissa. Pahimmillaan sitä aiheuttaa sillä ongelmia itselleen.
Jumppasalilta löytyy aina vähintään 1 kuvailemasi henkilö ja pari sellasta jotka jää tuijottaa sitä, jota neuvottiin! Eli katseillaan vielä lyttää ja nolaa lisää, mutteivat paheksu sitä patevää kaikkitietäjää jolta ei edes kysytty!
Räpätädeille omat salit, normaaleille ja sosiaalisesti lahjakkaille omat, kiitos!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko, että haittaa? Lähinnä se minusta vain osoittaa, että miten ääliöitä ovat. Heidät voi jättää omaan arvoonsa, mutta ei se poista sitä, että tuollainen on ihan typerä
Kuten sinä nyt :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihminen voi kuitenkaan tietää, että onko neuvoja oikeasti sen asian asiantuntija vai heitteleekö mutulla pätemisen tarpeessaan?
Itse en ainakaan ota neuvoja vastaan kuin ammattilaisilta tällaisissa. Pahimmillaan sitä aiheuttaa sillä ongelmia itselleen.
No jos edes näyttää siltä että on elämänsä liikkunut tai vaikka salilla saanut tulosta aikaan, kuuntelisin. Jos taas joku taikinapallo tulisi neuvomaan, nauraisin mielessäni. Esim. personal trainer nimikkeeseen ei tarvitse mitään perustaa tai koulutusta, vaan kuka hyvänsä voi päättää, että tänään alan personal traineriksi.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mistä tiedä varmasti, että tämä tietää paremmin? Siitä, että sanoo jotain vakuuttavan kuuloisesti?
Mulla ei, koska en treenaa minkään säntillisen ohjelman mukaan. Katson painot sen perusteella, mikä on päivän tuntuma. Ei kenenkään maailma siihen kaadu, jos harkitsen vaikka 10 sekuntia, otanko 5 kiloa lisäpainoa vai en.
t. eri