Ryhmäliikunnassa olevat neuvojat
Olen lopettanut ryhmäliikunnassa käymisen, käyn vain salilla, meni hermot neuvojiin. Millainen ihminen kehtaa alkaa neuvomaan KYSYMÄTTÄ, esim kuinka venytellä oikein, onko jumppamattoja järkevää olla 1 vai 2, onko omaa hikipyyhettä mukana, millainen juomapullo on paras ym ym
Eikö se maikka oo siellä antamassa ko. Vinkkejä mieluummin kuin se vieruskaveri?
Usein neuvojat oli lyhyitä ja tanttoja. Varmaan joku alemmuuskompleksi elämässään jota purkaa muihin jumppatunnilla.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän fiiliksen, kerran mietin kolme sekuntia, minkä painoiset levyt laittaisin tankoon, niin enkö sivusilmällä jo nähnyt kun joku lähestyy ja neuvoo minkä painon laitan ja katseli kehoani arvioiden onko minulla voimaa siihen ja tuohon!
ja tämä tapahtui bodypumpissa ja neuvoja oli kuvailemasi tantta!
Sulla on alemmuuskompleksi!
Sulla joku päävamma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän fiiliksen, kerran mietin kolme sekuntia, minkä painoiset levyt laittaisin tankoon, niin enkö sivusilmällä jo nähnyt kun joku lähestyy ja neuvoo minkä painon laitan ja katseli kehoani arvioiden onko minulla voimaa siihen ja tuohon!
ja tämä tapahtui bodypumpissa ja neuvoja oli kuvailemasi tantta!
Sulla on alemmuuskompleksi!
Sulla joku päävamma?
Mitä sitten jos onkin? Koetko siitäkin alemmuuskopleksia?
Noita riittää muissakin yhteyksissä. Oikeasti haluavat vaan kokea ylemmyyttä/paremmuutta toisia kohtaan. Ja sitten, kun asiasta sanoo, esittävät, että ovat vaan avuliaita ja kivoja ihmisiä. Ja parhaimmillaan loukkaantuvat, kun heidän asiantuntemustaan ei arvosteta. Lähes aina ovat vielä ns. vertaisia, joilla ei ole edes mitään syytä tai oikeutta olla jatkuvasti vesserwisseröimässä muille.
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut ryhmäliikunnassa käymisen, koska ne vetäjät ovat täysin urpoja. Minulla on jokunen vamma pitkän elämän varrelta, ja ne estävät tiettyjen liikkeiden tekemisen ja rajoittavat liikkuvuutta tiettyihin asentoihin. Vielä en ole keksinyt, miten jumppaohjaaja pääsisi tästä yli. Sieltä huudetaan koko salin yli, että sinä siellä, miksi et tee liikettä. Tai huomautellaan, että nyt tuo sinun asentosi ei ole se, mikä piti tässä venytyksessä olla.
Olen kokeillut sanoa ennen tuntia, tai olla sanomatta. Sama lopputulos. Olen joskus huutanut takaisin, joskus ollut kuin en olisi kuullutkaan. Ei auta.
Ei tuollaista tapahdu oikeassa elämässä. Ryhmäliikunta on vapaaehtoinen harrastus. Siellä saa tehdä tai olla tekemättä ihan niin kuin itse haluaa. Miksi jauhat paskaa?
Vierailija kirjoitti:
Noita riittää muissakin yhteyksissä. Oikeasti haluavat vaan kokea ylemmyyttä/paremmuutta toisia kohtaan. Ja sitten, kun asiasta sanoo, esittävät, että ovat vaan avuliaita ja kivoja ihmisiä. Ja parhaimmillaan loukkaantuvat, kun heidän asiantuntemustaan ei arvosteta. Lähes aina ovat vielä ns. vertaisia, joilla ei ole edes mitään syytä tai oikeutta olla jatkuvasti vesserwisseröimässä muille.
Mitä se haittaa, jos loukkaantuvat? Et sinä ole vastuussa muiden tunteista.
Jep, jotkut ei siedä jos muutaman sekunnin miettii minkä painon ottaisi. Ne pätijät tietää jo ennakkoon ja haluavat nostaa esille omaa tärkeyttään tietämällä heti mitä tekee tyyliin oon käynyt täällä jo monta kertaa, en todellakaan ole mikään ensikertalainen, siksi puuttuvat niiden asioihin jotka rauhassa haluaa miettiä tarvitseeko esim. lisäpainoja vai pärjäisikö nyt pelkällä tangolla..
Mua ei kukaan tule neuvomaan. Ehkä ne vaistoaa että en hyvällä tuollaista ottaisi, vaan tekisin selväksi etten tarvitse neuvoja ja käskisin pitää huolen omista asioista.
Näytätkö jotenkin siltä, että olisit pulassa?
Vierailija kirjoitti:
Jep, jotkut ei siedä jos muutaman sekunnin miettii minkä painon ottaisi. Ne pätijät tietää jo ennakkoon ja haluavat nostaa esille omaa tärkeyttään tietämällä heti mitä tekee tyyliin oon käynyt täällä jo monta kertaa, en todellakaan ole mikään ensikertalainen, siksi puuttuvat niiden asioihin jotka rauhassa haluaa miettiä tarvitseeko esim. lisäpainoja vai pärjäisikö nyt pelkällä tangolla..
Sulla on todella paha alemmuuskompleksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä tässä on alemmuuskompleksi?
Niinpä. Jos joku alkaisi kertoa minulle, miten venytellään, toteaisin vain "Kiitos, mutta huolehdin venyttelyt omalla tavallani".
Näin sanoinkin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu jumppaope puuttuisi tuollaiseen muistuttamalla jumpparauhasta!
Aikuinen ihminen osaa ihan itse sanoa, jos tuollainen ärsyttää. Kyse ei ole mistään pikkulasten satujumpasta, jossa open pitää torua, jos paha täti sanoo jotain.
No jotkut ei usko kun itse sanoo, vaan uskoo auktoriteettia tai sitä ammatti-ihmistä joka on nyt tuossa hetkessä se jumppaope!
Kyllä uskoo. Kasva aikuiseksi äläkä roiku open helmoissa kuin pikkuvauva.
Ei usko. Lapsen harrastuksessa on tällainen äiti. On ollut neuvomassa suuna ja päänä ja neuvoo vielä eri tavalla kuin ryhmän vetäjä. Sekä harrastusryhmän vetäjä että pari vanhempaa on sanonut tälle suoraan, että muita lapsia häiritsee. Ei ole paljoa tätä äitiä liikuttanut. Vasta seuran ylemmältä taholta tullut käsky sai tuon äidin pois sieltä neuvomasta.
Jotkut vaan ovat niin täynnä itseään, että eivät usko puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen osaa ihan itse sanoa, jos tuollainen ärsyttää. Kyse ei ole mistään pikkulasten satujumpasta, jossa open pitää torua, jos paha täti sanoo jotain.
No jotkut ei usko kun itse sanoo, vaan uskoo auktoriteettia tai sitä ammatti-ihmistä joka on nyt tuossa hetkessä se jumppaope!
Ei usko. Lapsen harrastuksessa on tällainen äiti. On ollut neuvomassa suuna ja päänä ja neuvoo vielä eri tavalla kuin ryhmän vetäjä. Sekä harrastusryhmän vetäjä että pari vanhempaa on sanonut tälle suoraan, että mu
Nyt puhutaan aikuisten ryhmäliikunnasta. Ja vaikka olisikin kyse lasten harrastuksesta, normaaliälyinen aikuinen saa tuollaisen tädin hiljaiseksi. Jos ei muuten niin toteamalla: "Tunti ei jatku ennen kuin Anneli poistuu häiritsemästä opetusta".
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mulla on ihan selkeänä mielessä minkä treenin ja millä painoilla teen, kun menen salille. Mitä hemmetin järkeä sinne on mennä miettimään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alemmuuskompleksi on kyseisessä tapauksessa sillä joka tulee neuvomaan. Miksi ei anna muiden olla rauhassa? Neuvois sit jos kysyttäis. Oot säkin kyllä tampio tapaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei usko. Lapsen harrastuksessa on tällainen äiti. On ollut neuvomassa suuna ja päänä ja neuvoo vielä eri tavalla kuin ryhmän vetäjä. Sekä harrastusryhmän vetäjä että pari vanhempaa on sanonut tälle suoraan, että mu
Meillä jos olisi tuollaista, muut äidit vaikka kantaisivat häirikön pihalle, jos muu ei auta. Älä ole lapanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko, että haittaa? Lähinnä se minusta vain osoittaa, että miten ääliöitä ovat. Heidät voi jättää omaan arvoonsa, mutta ei se poista sitä, että tuollainen on ihan typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alemmuuskompleksi on kyseisessä tapauksessa sillä joka tulee neuvomaan. Miksi ei anna muiden olla rauhassa? Neuvois sit jos kysyttäis. Oot säkin kyllä tampio tapaus
Ei, vaan alemmuuskompleksi on sillä, joka ei osaa pitää puoliaan, vaan ottaa itseensä joka helvetin asian.
En ole vuosiin käynyt ryhmäliikunnassa. Katastrofiporukkaa, aivan kammottavia parempia ihmisiä! Uimahallin saunat myös täynnä näitä neuvojia kuinka heitetään löylyä oikeaoppisesti.
Oliko Forever Lahti? Jos oli niin tiedän tämän rouvan. Mullakin palanut hermot tähän neuvojaan. Kun ope esim. laittanut joogamatot punnerruspisteelle, niin tämä käy repimässä ne pois "koska ei kai kukaan nyt tee naisten punnerruksia". Tai alkaa päteä että VIIME VIIKOLLA TÄLLÄ PISTEELLÄ OLI BURPEE MIKSI TÄSSÄ ERI OHJAAJA ON LAITTANUT VUORIKIIPEILIJÄN MINÄ VAIHDAN NÄMÄ LAPUT TÄSTÄ OIKEIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko, että haittaa? Lähinnä se minusta vain osoittaa, että miten ääliöitä ovat. Heidät voi jättää omaan arvoonsa, mutta ei se poista sitä, että tuollainen on ihan typerää.
Jos osaat jättää heidät omaan arvoonsa, miksi uliset täällä?
Tämäkin täysin vierasta itselleni. Aina on saanut tehdä liikkeet omalla tavalla ja opettaja on huomioinut, jos on ennen tunnin alkua kertonut tietyistä rajoitteista. Huomiointi on tapahtunut yleisellä tasolla, ei suoraan minulle.
t. se, jolla on kokemus 10 paikkakunnalta 30v ajalta