Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma luonnollinen hiusväri on harvoin se imartelevin valinta suomalaiselle

Vierailija
08.09.2025 |

Koska matalakontrastisen värimaailman omaavalla henkilöllä ihon, silmien ja hiusten sävyt ovat usein hyvin lähellä toisiaan, mikä voi saada luonnollisen hiusvärin näyttämään vaisulta tai "häviämään" kokonaisuuteen. Tällöin luonnollinen hiusväri ei aina tuo kasvojen piirteitä esiin parhaalla mahdollisella tavalla. Hieman enemmän kontrastia tai vivahdetta sisältävä hiusväri voi korostaa silmiä ja tuoda kasvoille eloa ilman, että lopputulos näyttää epäluonnolliselta.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisen hiusvärin kantajat omaa hyvän itsetunnon. Samoin meikkaamattomat.

Meikkaaminen voi olla joskus hauskaa vaihtelua. 

Vierailija
62/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on se onneton kampaaja, joka tekee näitä aloituksia joka syksy saadakseen asiakkaita. Kuule, pidä sinä puoti pystyssä niin mä pidän tän haljun värini  johon olen erittäin tyytyväinen, enkä tuo rahojani sulle jotta voisit myrkyttää mut ammoniakilla ja vetyperoksidilla. Sovitaanko näin?

En ole kampaaja enkä itsekään käytä kampaajan palveluja kuin 1-2 kertaa vuodessa. Sinä saat pitää haljun värisi, jos siitä tykkäät. Aloituksessa ei lue, että kaikkien on värjättävä hiuksensa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ap väärässä. Jokaiselle sopii parhaiten oma hiustenväri, vaikka se olisi mikä. Raidat riittävät oikein hyvin, jos haluaa piristystä omaan väriin, kokonaan värjääminen on turhaa 

Minulla täysin oma väri, kiva vivahteikas maantien harmaan ruskea, vaalennus ainaskin vanhensi tosi paljon.

Vierailija
64/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näille matalakontrastisille kampaaja sitten ehdottaa että eiköhän laiteta jotain räväkkää näin syksyn harmauteen ja tuloksena räikeänpunaisia ja muita vahvoja luonnottomia värjäyksiä. Kalmankalpea iho ja voimakas shokkiväri muutaman tatskan kanssa keski-ikäisellä on aika tavallinen näky, vähempikin räväyttäminen riittäisi.  

Vierailija
65/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut oma hiusväri lähes aina. Tumman ruskea (lämmin sävy), kesäisin vaalenee punertavaksi. Silmät vihreät. Värianalyysin mukaan olen kevät ja ne sävyt kyllä saavat kasvoni loistamaan. Ehkä jossain vaiheessa kun tulee harmaita hiuksia, pitää värjätä. Vielä näin ei ole käynyt. Olen 47v.

Vierailija
66/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tyytyväinen omiin hiuksiini. Oikeastaan on ihan hauska ilmiö, kun harmaita hiuksia on tullut tuohon ilmaisina raitoina. Harmaantumista voi näin käyttää myös hyväkseen ja se vahvistaa hiusten omaa väriä kontrastin avulla. Toki hiukset täytyy pitää hyvässä kunnossa, että se toimisi 

Vierailija
67/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja haljun värinen juurikasvu se vasta kaunis onkin.

Ihan turhaa kemikaaleilla läträämistä ja ympäristörasitusta värjätä jotain ihokarvoja. Ei kukaan värjää myöskään kotieläintään vaikka miten 'puuttuisi kontrastia' siitä lapsen hamsterista.

Jokaisen synnyinvärit on itselle sopivimman väriset ja loput voi ratkaista meikillä.

Jaksan ihmetellä, kun tukkaa värjäävät ihmiset eivät ole yhtään huolissaan aineiden vaikutuksesta ihoon ja aivoihin.

Vierailija
68/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on se onneton kampaaja, joka tekee näitä aloituksia joka syksy saadakseen asiakkaita. Kuule, pidä sinä puoti pystyssä niin mä pidän tän haljun värini  johon olen erittäin tyytyväinen, enkä tuo rahojani sulle jotta voisit myrkyttää mut ammoniakilla ja vetyperoksidilla. Sovitaanko näin?

En ole kampaaja enkä itsekään käytä kampaajan palveluja kuin 1-2 kertaa vuodessa. Sinä saat pitää haljun värisi, jos siitä tykkäät. Aloituksessa ei lue, että kaikkien on värjättävä hiuksensa.

Ap

Miten ihmeessä joku voi olla kiinnostunut muiden  ihmisten ulkonäöstä, hiusten väristä tai meikkaamisesta? Eikö ole mitään muuta sisältöä elämässä kuin arvostella kanssaihmisiä?

Vierailija
69/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minuun vetoaa nainen jolla on oma aito hiusväri oli se maantienharmaa tai mikä vaan sellainen. Myös jos kulmat on ilman väriä.

Ok.

T. Lesbo

Vierailija
70/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama imarteleeko hiusteni väri (tummanruskea) minua vai ei. En vain viitsi tuhlata rahojani ja aikaani hiusten värjäämiseen. Luontokin kiittää. Annan hiusteni myös harmaantua omia aikojaan.

Se ei ole laiskuutta eikä välinpitämättömyyttä.

Jos hiuksesi ovat tummanruskeat, niin värimaailmasi ei ole matalakontrastinen. Ellei sitten ihosi ole myös tumma.

Minä en tajua mitä vikaa siinä on jos värimaailma on matalakontrastinen. Minusta se on kaunista olla väreiltään vaalea. 

-eri

Vierailija
71/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisen hiusvärin kantajat omaa hyvän itsetunnon. Samoin meikkaamattomat.

Tai sitten ne on vain laiskoja ja välinpitämättömiä.

Tai sitten sä oot heikkoitsetuntoinen ja projisoit sitä muihin. Kuule, on oikeasti meitä, joita paskat kiinnostaa muiden mielipide meidän ulkonäöstämme. Alan siinä kohtaa meikata ym, kun valtio tarjoaa mulle siihen aineet ja välineet ja alkaa maksaa siitä. Toistaiseksi olen hienosti kelvannut ilmankin.

N60

Vierailija
72/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sitten sä oot vähintään mt-ongelmainen eläkeläismummo, jonka elämä on tyhjää paskaa. Työssäkäyvillä ja perheellisillä ei ole aikaa eikä mielenkiintoa ulista muiden hiusten väreistä.

Vierailija
73/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta luonnostaan matalakontrastisen on ihan turha hakea väkisin kontrastia. 

Vierailija
74/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama imarteleeko hiusteni väri (tummanruskea) minua vai ei. En vain viitsi tuhlata rahojani ja aikaani hiusten värjäämiseen. Luontokin kiittää. Annan hiusteni myös harmaantua omia aikojaan.

Se ei ole laiskuutta eikä välinpitämättömyyttä.

Jos hiuksesi ovat tummanruskeat, niin värimaailmasi ei ole matalakontrastinen. Ellei sitten ihosi ole myös tumma.

Minä en tajua mitä vikaa siinä on jos värimaailma on matalakontrastinen. Minusta se on kaunista olla väreiltään vaalea. 

-eri

Sitäpaitsi kontrastin lisääminen saa näyttämään irvokkaalta, vanhalta klovnilta. Ihminen haalistuu vanhemmiten ja silloin meikin ja hiusvärinkin pitää olla hillitympi, ettei näytä tosiaan hullulasta karanneelta.

Vierailija
75/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Mee ap keittään puuroa ittelles ja ota leseitä myös, että masu toimii.

Vierailija
76/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minuun vetoaa nainen jolla on oma aito hiusväri oli se maantienharmaa tai mikä vaan sellainen. Myös jos kulmat on ilman väriä.

Naisena mua paskat kiinnostaa se, millä sinä saat löysän munasi pystyyn. Mä en halua sun munaa. Tee sinä jotain parannusta omalle ulkonäöllesi.

Vierailija
77/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on normaalisti harmaantuneet hiukset. En värjää lainkaan. Hiukset on pitkät ja tosi hyväkuntoiset. Saan useasti kehuja hiuksistani. Rusketun myös helposti, joten siinä on kontrastia kerrakseen. Jokainen tyylillään.

Vierailija
78/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunein tuntemani nainen on juuri tuollainen matalakontrastinen ihana blondi. 😍 

Vierailija
79/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 50 v jos blondaatte hiukset näytätte maailman vanhimman ammatin efustajalta

En vaalentanut nuorempanakaan. Ei sovi mulle. Mulla on tummanruskea tukka. Musta väri sopii hyvin.

Vierailija
80/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nuorena teininä halusin olla punapää - ja käytin hiuksiini Hennaa. Siitä sitten siirryin ruskeisiin - ja värjäytin hiukseni säännöllisesti lähes 40 vuotta parin kuukauden välein kampaajalla erisävyisiksi ruskeiksi. Kampaajalleni olin tietysti hyvä rahasampo. Jossakin vaiheessa päänahka alkoi oireilla ja päätin, että värjäämisten aika oli ohi. Ylimenokaudella otin vielä kertaalleen hiuksiini raitoja, jotta omaan väriin siirtyminen oli helpompaan. Nyt, lähes viiden vuoden ajan ovat hiukseni saaneet olla ilman väriä, päänahka voi hyvin, ja rakastan omia, hyvin voivia hiuksiani, joissa harmaa valtaa pikkuhiljaa alaa enemmän ja enemmän.    

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme