Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma luonnollinen hiusväri on harvoin se imartelevin valinta suomalaiselle

Vierailija
08.09.2025 |

Koska matalakontrastisen värimaailman omaavalla henkilöllä ihon, silmien ja hiusten sävyt ovat usein hyvin lähellä toisiaan, mikä voi saada luonnollisen hiusvärin näyttämään vaisulta tai "häviämään" kokonaisuuteen. Tällöin luonnollinen hiusväri ei aina tuo kasvojen piirteitä esiin parhaalla mahdollisella tavalla. Hieman enemmän kontrastia tai vivahdetta sisältävä hiusväri voi korostaa silmiä ja tuoda kasvoille eloa ilman, että lopputulos näyttää epäluonnolliselta.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juuri näin ap, miksi lestadiolaisnaiset ovatkin häikäiseviä kaunottaria. 

Vierailija
42/90 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai oma hiusväri sopii, jos ei meikkaa. Luonto ei luo väritystä, joka riitelee itsensä kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai oma hiusväri sopii, jos ei meikkaa. Luonto ei luo väritystä, joka riitelee itsensä kanssa. 

Ei kukaan ole sanonutkaan, ettei se sopisi.

Ap

Vierailija
44/90 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä näin, mutta se ketun oranssi väri mammohen päässä on aivan kamala!

Vierailija
45/90 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski- ikäinen eukko, jolla tummanvaaleat hiukset, harmaata alkaa pukkaamaan juurista. Kun laitan vaaleita raitoja, niin kasvot ikäänkuin nuorenevat. Jos juurikasvu on pitkään raidoittamatta, niin olemus on vanhempi, jotenkin masentuneen oloinen.

Vierailija
46/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä juuri näin ap, miksi lestadiolaisnaiset ovatkin häikäiseviä kaunottaria. 

Oliko tämä sarkasmia vai ei? 

Vierailija
47/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsetunto, pelle. Ihosi ja hiustesi väri on täydellinen ja se siitä.

Vierailija
48/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä. Itse olen katunut monta hius väriä ja en koskaan pääse luonnolliseen hiusväriini eli tummnruskeaan. 

Vierailija
49/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin nuorena otsikon mukaisesti. Sitten ymmärsin värianalyysin perusajatuksen.

Jos matalakontrastinen suomalainen pukeutuu voimakaspigmenttisiin, muutenkin koviin tai jäykkää kangasta oleviin vaatteisiin, hänen luontainen värityksensä näyttää siinä rinnalla valjulta. Sillon täytyy alkaa värjätä hiuksia ja meikata voimakkaasti näyttääkseen siedettävältä.

Jos sama henkilö puolestaan pukeutuu "mietoihin" vaatteisiin, vaikkapa vedenväriseen pellavaan tai himmeään, laskeutuvaan vanhan roosan väriseen silkkiin, tehostaen asua oikeanlaisilla koruilla, vaikutelma on lumoava.

Vierailija
50/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma väri päässä vaikka olen jo 47, ei yhtään harmaata ole löytynyt vaan tumman ruskeana säilynyt

Mulla oli sama tilanne 46-vuotiaaksi, kunnes kuulin kaksi vuotta sitten mieheni pettäneen yli 20-vuotisen  suhteemme alusta asti. Nyt on harmaata vaikka muille jakaa sururaitoina. Ennen ihmiset ihmettelivät, että onko minulla oikeasti oma hiusväri, mutta eivät ihmettele enää! Täytynee vähitellen ryhdistäytyä ja mennä kampaajalle. 

Vierailija
51/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä päinvastoin eli pyrin siihen omaan naturelliin väriin. Mulla pikimustat hiukset ja tietty nyt vanhemmiten harmaa erottuu "hienosti", joten käyn pari kertaa vuodessa ekokampaamossa hakemassa mustan värin. 

Ihan suomalainen olen mustine syntymähiuksineni, väri tulee Lapista.

Vierailija
52/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein se vaan on imartelevampi kuin moni värjäys. Aika harvalle sopii esimerkiksi mustat hiukset, joita yhteen vaiheeseen oli lähes kaikilla niiden mustien vaatteiden kanssa. Samoin on shokkivärien kanssa, ne on yleensä aika järkkyjä, eikä ne yleensä sovi kenelläkään.

Vierailija
53/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Itse olen katunut monta hius väriä ja en koskaan pääse luonnolliseen hiusväriini eli tummnruskeaan. 

Leikkaat lyhyen siilin, niin saat luonnollisen hiusvärisi todella nopeasti.

Vierailija
54/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin monet suomalaisnaiset värjäävät hiuksensa juuri punaisiksi?

Suomalaisnaisilla on useimmiten kellahtava iho eli värianalyysin termein kevät tai pehmeä syksy. Monilla on myös ollut lapsena lämpimän vaaleat hiukset. Lämmin hiusten väri pukee heitä paremmin kuin ruotsalaistyyppisiä kylmiä blondeja, vaikka tukka olisi iän myötä tummunut/harmaantunut kylmän väriseksi.

No eikä ole, suomalaiset on kesiä ja keväitä enemmän, syksyn värit sopii harvalle.

Vierailija
55/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50 v jos blondaatte hiukset näytätte maailman vanhimman ammatin efustajalta

Vierailija
56/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on se onneton kampaaja, joka tekee näitä aloituksia joka syksy saadakseen asiakkaita. Kuule, pidä sinä puoti pystyssä niin mä pidän tän haljun värini  johon olen erittäin tyytyväinen, enkä tuo rahojani sulle jotta voisit myrkyttää mut ammoniakilla ja vetyperoksidilla. Sovitaanko näin?

Vierailija
57/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein se vaan on imartelevampi kuin moni värjäys. Aika harvalle sopii esimerkiksi mustat hiukset, joita yhteen vaiheeseen oli lähes kaikilla niiden mustien vaatteiden kanssa. Samoin on shokkivärien kanssa, ne on yleensä aika järkkyjä, eikä ne yleensä sovi kenelläkään.

"Hieman enemmän kontrastia tai vivahdetta sisältävä hiusväri". En tiedä miten tulkitset tuon niin, että suosittelen shokkiväriä tai mustaa.

Ap

Vierailija
58/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 50 v jos blondaatte hiukset näytätte maailman vanhimman ammatin efustajalta

Ap onkin maailman vanhimman ammatin edustaja. Sillä on perse auki nyt. Äijät, tiedustelkaa siltä hintoja. Antaa halvalla.

Vierailija
59/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani pitää ainakin paikkansa, siksi värjäänkin hiukset muutaman kerran vuodessa tumman ruskeiksi. Oma väri ripulin oranssi.

Vierailija
60/90 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minuun vetoaa nainen jolla on oma aito hiusväri oli se maantienharmaa tai mikä vaan sellainen. Myös jos kulmat on ilman väriä.

Et vaan voi mistään tietää mikä se oikea sävy tarkalleen on.

Yleensä värjätään niin kauas omasta väristä ja myös kulmat värjätään. Oikein hyppää esiin nuo luonnon kauniit.

Eikä värjätä ja siksi et tajuakaan kuinka monella on jotain vaaleaa raitaa tai sävytettä päässä. Erotat vain ne räikeimmät ja muita pidät ihanan luonnollisina.

Itse kuvittelet, ettei erota, kyllä erottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi