Oma luonnollinen hiusväri on harvoin se imartelevin valinta suomalaiselle
Koska matalakontrastisen värimaailman omaavalla henkilöllä ihon, silmien ja hiusten sävyt ovat usein hyvin lähellä toisiaan, mikä voi saada luonnollisen hiusvärin näyttämään vaisulta tai "häviämään" kokonaisuuteen. Tällöin luonnollinen hiusväri ei aina tuo kasvojen piirteitä esiin parhaalla mahdollisella tavalla. Hieman enemmän kontrastia tai vivahdetta sisältävä hiusväri voi korostaa silmiä ja tuoda kasvoille eloa ilman, että lopputulos näyttää epäluonnolliselta.
Kommentit (117)
Oma hiusväri on paras ja sopii mulle parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista 90% menee viileiden värien kategoriaan , siis kesä, jota meillä on 80% väestöstä ja talvi, lämpimistä syksyjä on 8% ja keväät harvinaisia 2%. Kuparit ja kultasävyt saavat punertavapohjaiset viileät ihot hehkumaan punaläikkäisinä
Harvinaisimpia on kirkkaat talvet ja kirkkaat keväät. Yleisimpiä kaikenlaiset kesät, lämpimät syksyt ja lämpimät keväät.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi vähän parannella omaa väriään sävyttämällä läheltä omaa sävyä. Jos esim on tummanvaalea blondi, voi sävyttää kauniimman vaaleaksi. Eikä juurikasvu näytä pahalta, kun syvyys eli tummempi väri kuuluukin olla päälaella. Samoin, jos on työsän ruskeat, voi valita kauniimman sävyn ruskeasta. Juurikasvua voi lisäksi raidoittaa.
Vaarattomampaa ja edullisempaa on blondin huuhdella hiuksiaan puolella litralla kylmällä kamomillateellä, jossa on haudutettu kahta pussia tunnin ajan ja lisätty yksi teelusikallinen omenaviinietikkaa mukaan. Brunetti saa vastaavanlaisen väriä korostavan/syventävän huuhtelun mustalla teellä ja omenaviinietikalla.
Teen voi keittää hyvissä ajoin ja laittaa muovipullossa jääkaappiin jäähtymään. Huuhtelu kannattaa laittaa viimeistelyksi jo hieman pyyhkeellä kuivattuihin hiuksiin ja päänahkaan. Edullista ja turvallista! Väri voi kerrostua mikäli huuhtelua käytetään joka kerta hiuksia pestessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monet suomalaisnaiset värjäävät hiuksensa juuri punaisiksi?
Monella suomalaisella on punapään maidonvaalea iho. Ruskettuville punainen hiusväri ei istu, mikäli se ei taitu kylmään kuten mahonki jne.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mä perin isältäni sen tylsimmän suomalaisen värityksen, joka ei ole tumma eikä vaalea, vaan jotain mitäänsanomatonta siltä väliltä. Ei myöskään lämmin eikä kylmä, on sekä tuhkanväristä hiusta että kellertävään taittavaa. Siihen sitten vielä porsaanpinkki ihonväri, niin ei ole kyllä luomuna kauhean viehättävä näky :D
Taidat olla värianalyysissa pehmeä kesä.
Vierailija kirjoitti:
Olen keski- ikäinen eukko, jolla tummanvaaleat hiukset, harmaata alkaa pukkaamaan juurista. Kun laitan vaaleita raitoja, niin kasvot ikäänkuin nuorenevat. Jos juurikasvu on pitkään raidoittamatta, niin olemus on vanhempi, jotenkin masentuneen oloinen.
Monesti harmaat hiukset ovat kuivempia ja karkeampia kuin edeltävät hiukset. Silloin kosteuttava shampoo ja hoitoaine on a ja o. Vaalentaminen raidoissakin kuivattaa hiusta lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ajattelin nuorena otsikon mukaisesti. Sitten ymmärsin värianalyysin perusajatuksen.
Jos matalakontrastinen suomalainen pukeutuu voimakaspigmenttisiin, muutenkin koviin tai jäykkää kangasta oleviin vaatteisiin, hänen luontainen värityksensä näyttää siinä rinnalla valjulta. Sillon täytyy alkaa värjätä hiuksia ja meikata voimakkaasti näyttääkseen siedettävältä.
Jos sama henkilö puolestaan pukeutuu "mietoihin" vaatteisiin, vaikkapa vedenväriseen pellavaan tai himmeään, laskeutuvaan vanhan roosan väriseen silkkiin, tehostaen asua oikeanlaisilla koruilla, vaikutelma on lumoava.
Aaahh helmikuussa pellava mekko ja korut aaaahhhhh.
Helmikuussa voi käyttää vaikka greigeä tai vanhan roosaa neulemekkoa ja se näyttää hyvältä. Samoin vadelmanpunainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ajattelin nuorena otsikon mukaisesti. Sitten ymmärsin värianalyysin perusajatuksen.
Jos matalakontrastinen suomalainen pukeutuu voimakaspigmenttisiin, muutenkin koviin tai jäykkää kangasta oleviin vaatteisiin, hänen luontainen värityksensä näyttää siinä rinnalla valjulta. Sillon täytyy alkaa värjätä hiuksia ja meikata voimakkaasti näyttääkseen siedettävältä.
Jos sama henkilö puolestaan pukeutuu "mietoihin" vaatteisiin, vaikkapa vedenväriseen pellavaan tai himmeään, laskeutuvaan vanhan roosan väriseen silkkiin, tehostaen asua oikeanlaisilla koruilla, vaikutelma on lumoava.
Aaahh helmikuussa pellava mekko ja korut aaaahhhhh.
Voit toki pukeutua helmikuussa pellavamekkoon jos saat siitä tuollaista ääntelyä aiheuttavaa nautintoa.
Itse suosittelisin kylmäsävyiselle m
Helmistä: ei kannata ikinä valita omia silmämunia kirkkaamman valkeita helmiä!
Tavoitteeni ei ole näyttää nuorelta. Silti oma hiusväri ja meikittömyys on kaikista nuorekkain look minulle.
Lakkiaiskuvissa vielä kaunis vaalea tukka. Raskauden ja imetyksen myötä tummui harmaan sameaksi. Vaalennettiin monta vuotta. Nyt raidoitus muutaman kuukauden välein. Harmaantuisi kunnolla luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan en ole saanut niin paljon kehuja hiusväristäni kuin sen jälkeen, kun annoin niiden harmaantua luonnollisesti. Omasta mielestänikin ne ovat kyllä kauniisti harmaantuneet, ei mikään tasaisen harmaa, vaan kauniisti ikäänkuin raidoittuneet ja valo leikkii niissä.
Mutta tuossahan sitä kontrastia juuri tulee, kun hiuksesi raidoittuivat. Tässä on koko homman idea, joten todistit juuri väitteeni paikkansapitävyyden.
Ap
Mitä minä todistin? Minulla ei ole värjättyjä hiuksia vaan oma luonnollinen väri, joka tätä nykyä on kaunis, vaalea harmaa.
Taas oli joku värjätty nainen kaupassa. Kauhean näköistä.
Harmaa naama ja värikypärätukka: voi helvetin hirvitys!
Jos jostain puuttuu väriä, sitä ei korjata lisäämällä väriä karvalakkiin. Kasvojen ja hiusten tulee olla samanvahvuiset värimaailmaltaan, ja vanhetessa heleys puuttuu. Siis lisää valoa, ei lisää väriä. Jos haluaa muistuttaa irvokasta sirkusklovnia, sitten käyttöön ne mustat ja tummanpunaiset.
Kannattaa ap muistaa, että sun naamaas ja hiuksias harmaannuttaa myös kaihi. Eli mene optikolle ensin.
Minulle ainakin sopii parhaiten oma väri ja sävy, hiukset on tummanruskeat. Iho tosin on enemmän vaalea tai sitten neutraali.
Etenkin harmaa.
Feikki aina imartaa paremmin kuin aito...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä minuun vetoaa nainen jolla on oma aito hiusväri oli se maantienharmaa tai mikä vaan sellainen. Myös jos kulmat on ilman väriä.
Naisena mua paskat kiinnostaa se, millä sinä saat löysän munasi pystyyn. Mä en halua sun munaa. Tee sinä jotain parannusta omalle ulkonäöllesi.
Anteeksi, mutta mikä sinua vaivaa? Aika sairaan kuuloinen teksti. Mä en ymmärrä, mikä saa jonkun ihmisen kommentoimaan toisen ihmisen asialliseen kommenttiin näin. Toisiin vetoaa luonnollinen, toisiin laitettu. Tämä nyt luulisi olevan kaikille selvää.
Mä olen tosin osittain ap:n kanssa eri mieltä. Todella monelle nimen omaan sopii oma hiusväri, eikä värjätty. Harvemmin tapaa niitä, jolla värjätty on parempi. Näin minun mielestä.
Suomalaisista 90% menee viileiden värien kategoriaan , siis kesä, jota meillä on 80% väestöstä ja talvi, lämpimistä syksyjä on 8% ja keväät harvinaisia 2%. Kuparit ja kultasävyt saavat punertavapohjaiset viileät ihot hehkumaan punaläikkäisinä