Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koulukiusaajat aina menestyy elämässään?

Vierailija
08.09.2025 |

Itseä on kiusattu rankasti

Kommentit (479)

Vierailija
401/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoisesti menestyy, mutta heidän lähellään voidaan huonosti, esim. omat lapset. Huonosti voivat lapset eivät kuulu menestykseen, joten eivät menesty.

Vierailija
402/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tavallaan huvittaa nämä, kiusasin, koska oli kotona oli vaikeaa. Minkähänlaista ne ajattelevat kiusatuksi joutuneella olleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toinen kiusaaja on kuollut alle kolmikymppisenä ja toinen on nuohooja. 

Mulla on korkeakoulututkinto ja asiat tosi hyvin. 

Vierailija
404/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sitten on niitä lapsia jotka ottaa kaiken kiusaamisena. Esimerkiksi meidän luokalla oli sellainen. Tämä häiritsi ja nimitteli toisia lapsia, yritti varastaa tai piilottaa toisten tavaroita, huuteli tyhmiä kommentteja ja puhui ihan perättömiä juttuja. Sitten, kun joku joskus kyllästyi tähän hänen käytökseen ja sanoi tälle "lopeta, tyhmä", niin sitten hän meni kertomaan opettajalle tai vanhemmilleen, että tuo sanoi tyhmäksi. Samoin kun koulun näytelmään valittiin rooleja, hän olisi halunnut olla joku tietty hahmo mihin oli paljon muitakin halukkaita, niin roolit tietysti arvottiin. Kun roolin sai joku toinen, oli taas kertonut kotona, että häntä on kiusattu. Sama homma monessa muussakin asiassa, kun hän ei saanut tahtoaan läpi tai toiset lapset eivät suostuneetkaan tekemään hänen mielensä mukaan, oli se hänen mielestään kiusaamista.

Nyt aikuisena kertoo olevansa kiusattu, kertoo noita kouluaikaisia juttuja omaa rooliaan tarpeen mukaan muokaten, että miten kauheaa olikaan kouluaika, kun häntä kiusattiin.

Vierailija
405/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin nää kiusaajat saa aina kavereita

Ap

Luulen, että syynä on pelko joutua itse kiusaajan hampaisiin, tai sitten pahoja ihmisiä on paljon. 

Saatana on kiusaaja. 

Vierailija
406/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun toinen kiusaaja on kuollut alle kolmikymppisenä ja toinen on nuohooja. 

Mulla on korkeakoulututkinto ja asiat tosi hyvin. 

Ei koulutus takaa sitä, että asiat on hyvin.

Vierailija
407/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta sitten on niitä lapsia jotka ottaa kaiken kiusaamisena. Esimerkiksi meidän luokalla oli sellainen. Tämä häiritsi ja nimitteli toisia lapsia, yritti varastaa tai piilottaa toisten tavaroita, huuteli tyhmiä kommentteja ja puhui ihan perättömiä juttuja. Sitten, kun joku joskus kyllästyi tähän hänen käytökseen ja sanoi tälle "lopeta, tyhmä", niin sitten hän meni kertomaan opettajalle tai vanhemmilleen, että tuo sanoi tyhmäksi. Samoin kun koulun näytelmään valittiin rooleja, hän olisi halunnut olla joku tietty hahmo mihin oli paljon muitakin halukkaita, niin roolit tietysti arvottiin. Kun roolin sai joku toinen, oli taas kertonut kotona, että häntä on kiusattu. Sama homma monessa muussakin asiassa, kun hän ei saanut tahtoaan läpi tai toiset lapset eivät suostuneetkaan tekemään hänen mielensä mukaan, oli se hänen mielestään kiusaamista.

Nyt aikuisena kertoo olevansa kiusattu, kertoo noita kouluaikaisia juttuja omaa rooliaan tarpeen

Näitäkin on

Vierailija
408/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaduttaa että alakoulussa kiusasin, en koe täysin olevani vastuussa siitä.

Melko kamalat oltavat oli kotona, n. 10 vuotiaana ei ole taitoja käsitellä asioita, purkaantuu kiusaamalla ja muuta pahaa tekemällä. Tuolloin en edes ymmärtänyt miten huonosti asiat oli.

En ole menestynyt. Töitä olen tehnyt, ns haalarihommia vaan. 

Tässä paskinta on se että minä olin se uhri, ja pistin eteenpäin sitä. Tilanteeseen ei osattu puuttua.

Aikuisia kiusaajia en ymmärrä. Mielen pitää olla hyvin sairas, jos saa jotain toisen kiusaamisesta. Yleensä ovat narsisteja. Ne tarvitsee sen uhrin aina. 

Minuakin jonkinverran kiusattu, kotiolot pielessä, ongelmaperheiden lapsia. Peruskoulun jälkeen ei ole ollut kiusaamista suuntaan tai toiseen. Ammattikoulutuksissa olin yksi muiden joukossa.

Yksi aikuiskiusaaja täällä, kalliilla autolla ajaa, täysi pelle. Kiusaan takaisin. Keinoja on mutta ei niistä tässä. <

Kyllä kiusaaja on aina vastuussa kiusaamisesta, lapsikin. Esimerkiksi olosuhteista lapsi taas ei tietenkään ole kokonaan vastuussa, mutta omasta toiminnastaan kyllä. Vaikka perheolot olisi millaiset, eivät kaikki lapset kiusaa, joten ei se kiusaaminen ole mitään suoraa kotioloista johtuvaa toimintaa.

Vierailija
409/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta tavallaan huvittaa nämä, kiusasin, koska oli kotona oli vaikeaa. Minkähänlaista ne ajattelevat kiusatuksi joutuneella olleen?

Ehkä jotkut ovat sitä mieltä, luulevat tai ajattelevat, että kiusatulla on hyvät kotiolot, vaikka todellisuudessahan näin ei välttämättä ole. Se vanhempien eroa kiusaamalla oireileva ja kiukutteleva kun ei välttämättä tiedä sen kiusatun kotioloista tai tragedioista mitään.

Vierailija
410/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa

Vierailija
411/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kiusaajat todellisuudessa menesty elämässään. On nähty monet kerrat, että he nimenomaan eivät menesty elämässään, koska ovat täynnä vihaa ja katkeruutta. Kiusattu voi sen sijaan tehdä paljon asioita pysyäkseen positiivisella mielellä. Iloinen mieli auttaa opiskelemaan, harrastamaan kivoja asioita ja löytämään aitoja tosi ystäviä. Kiusatulla on loppujen lopuksi parempi elämäntilanne, niin hullulta kuin se voikin kuulostaa. On omaa kokemusta.

Vierailija
412/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa pärjää, osa ei. Osalla se kusipäisyys, jolla he kiusasivat muita, on sinnittänyt heitä menestykseen yrittäjinä tai pikkupomoina yrityksissä. Toiset taas ovat päätyneet suoraan yläasteelta töihin, joista en osaa olla kateellinen millään tavalla enkä kuvailisi menestyjän merkiksi... tyyliin varastomies, avustaja ruumishuoneella, tms. 

Vierailija
413/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestykseen vaikuttaa todella paljon myös perhetausta. Olisikohan esim. Stubb menestynyt, jos hän olisi ollut köyhästä yksinhuoltajaperheestä tai ihan tavallisesta duunariperheestä? Hänhän ei päässyt Suomessa opiskelemaan edes ruotsinkielisiin koulutuksiin, joten joutui hankkimaan tutkintonsa ulkomailta.

Vierailija
414/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinkuin meidän koulusta se jokseenkin tappoi itsensä kun tyttöystävä jätti, se joka kuoli rintasyöpään 35-vuotiaana ja se joka on vankilakierteessä. 

Vierailija
415/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne henkilökohtaisesti yhtään menestynyttä kiusaajaa. Sen sijaan jos jonkinlaisia selityksiä kiusaamiselle olen kyllä kuullut. Yleisimmät on varmaan just ne omat ongelmat kotona ja oma olo, mutta kun ei ne ole mitään kiusaamisen syitä, vaan selityksiä.

Vierailija
416/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne henkilökohtaisesti yhtään menestynyttä kiusaajaa. Sen sijaan jos jonkinlaisia selityksiä kiusaamiselle olen kyllä kuullut. Yleisimmät on varmaan just ne omat ongelmat kotona ja oma olo, mutta kun ei ne ole mitään kiusaamisen syitä, vaan selityksiä.

Ehkä kiusaajaakin helpottaisi jos vaan myöntäisi tai sanoisi ääneen ne todelliset syyt. Että kiusasin, koska ajattelin olevani oikeutettu tekemään niin, kiusasin koska halusin siirtää omaa pahaa oloani myös muille. Kiusasin, koska halusin saavuttaa jotain.

Aika usein näitä todellisia kiusaamisen syitä vähätellään ja yritetään siirtää vastuuta pois siltä kiusaajalla. Sanotaan, että sehän kiusasi koska sillä oli niin vaikeaa, kurjaa kotona, vaikeaa vanhempien kanssa, ikävä vanhempia jne. Yritetään piiloutua näihin syihin.

Vierailija
417/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on niitäkin entisiä kiusaajia jotka yrittävät ulkoistaa oman käytöksensä täysin muualle, mutta enhän minä vaan mun vaikeat kotiolot/vanhemmat/ongelmat.

Vierailija
418/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki on niitäkin entisiä kiusaajia jotka yrittävät ulkoistaa oman käytöksensä täysin muualle, mutta enhän minä vaan mun vaikeat kotiolot/vanhemmat/ongelmat.

On kivempaa syyttää toisia

Vierailija
419/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on voittajan asenne. M33

Vierailija
420/479 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat eivät menesty koskaan ovat epäonnistujia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan