Miksi koulukiusaajat aina menestyy elämässään?
Kommentit (479)
Vierailija kirjoitti:
Aika moni kiusaaja tulee huonoista tai huonoista kotioloista
Miksi täällä ei lainausmerkit toimi (ainakaan kännykällä)? Tarkoitin siis huonoista tai *lainausmerkki* huonoista *lainausmerkki* kotioloista
Kiusaajan kotiolot voi olla millaiset tahansa, mutta ulkopuoliset eivät välttämättä tiedä niistä koko totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kiusaaja teki itsemurhan. Perhe öolot olivat hänellä kamalat ja mun vanhemmat aina sanoi että sillä on syynsä pahaan oloon ja mun pitää olla välittämättä. Tosin fyysistä se kiusaus ei koskaan ollut.
Ei kenenkään tarvitse vaan sietää kiusaamista. Kiusaajan paskat kotiolot ei ole toisten lasten syytä.
Eikä se että kiusaajaa harmittaa tai kiukuttaa.
Kiusaajalla on tamponi väärinpäin ja se ketuttaa heitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kiusaaja teki itsemurhan. Perhe öolot olivat hänellä kamalat ja mun vanhemmat aina sanoi että sillä on syynsä pahaan oloon ja mun pitää olla välittämättä. Tosin fyysistä se kiusaus ei koskaan ollut.
Ei kenenkään tarvitse vaan sietää kiusaamista. Kiusaajan paskat kotiolot ei ole toisten lasten syytä.
Ehkä kiusaaja on itsekin ollut syypää
Ainakin meidän luokalla oli kiusaaja joka ajoi huoltajansa hulluudenpartaalle käytöksellään, ei arvostanut mitään eikä ketään vaan itki kuolleita vanhempiaan ja kiukutteli siitä muille. Taisi päätyä laitokseen.
Kiusaamista ei pitäisi sietää siksi että kiusaajalla on vaikeaa kotona tai itsensä kanssa. Tuossahan kiusaaja oppii vaan sen että hän saa tehdä mitä huvittaa jos sattuu harmittamaan.
Mua ei enää kiusata . Kaikki tietää että ruumiita tulee muuten. Kova kovaa vastaan . Ikävä kyllä väkivaltaa ei voiteta kuin vielä kovemmalla väkivallalla.
Koska kiusaajien toimintatavoilla pääsee keskijohdon paikoille. Oikeat johtajapaikat menee onneksi hyville tyypeille.
Vaikea ajatella kiusaajan olevan fiksu ja karismaattinen kun vanhempansa olivat serkkuja keskenään ja suurin saavutus elämässä se että ei ole saanut enää häätöä sen jälkeen kun sai lapsensa takaisin huostasta.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaamista ei pitäisi sietää siksi että kiusaajalla on vaikeaa kotona tai itsensä kanssa. Tuossahan kiusaaja oppii vaan sen että hän saa tehdä mitä huvittaa jos sattuu harmittamaan.
Ja syy että kotona vaikeaa... Ihan kuin se olisi mikään syy. Eivät kaikki kiusaa vaikka olisikin vaikeaa kotona.
Samassa koulussa ylemmällä luokalla ollut kisuaaja kuoli tsunamissa, joten eipä siitä ainakaan tullut mitään menestyjää. Käsittääkseni perheestä kuoli muitakin mutta ainakin yksi jäi eloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista sanoa noin, että pitäisi olla välittämättä. Oma paha olo ei aiheuta kiusaamista, saati oikeuta sitä, vaan kyllä se kiusaaminen on aina ihan kiusaajan oma valinta. Vaikka kotona olisi kamalat oltavat perheessä ei kenestäkään tule kiusaajaa vain sen takia.
Yksityiskohtiin menemättä, niissä asioissa mitä hän minulle sanoi ei ollut järkeä ja lähinnä se oli sitä että uskooko muut mitä hän sanoo. Onneksi en silloin välittänyt mitä muut uskoi ja kyllä kaikki tiesi että hän oli vähän ongelmallinen niin ei niitä juttuja kukaan varmaan uskonutkaan. Olen vähän eri mieltä tuosta valinta hommasta. Kyllä lapsen on vaikea ymmärtää mitä saa tehdä ja mitä ei jos kotona ei kasvateta kunnolla. Ja pahaa oloa on vaikea lapsen sanoittaa tai purkaa. Joka tapauksessa onneksi minulle ei jäänyt traumoja, hänellä niitä oli senkin edestä.
Ehkä ne on psykopaatteja tai narsisteja. Monet johtajat ovat psykopaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista sanoa noin, että pitäisi olla välittämättä. Oma paha olo ei aiheuta kiusaamista, saati oikeuta sitä, vaan kyllä se kiusaaminen on aina ihan kiusaajan oma valinta. Vaikka kotona olisi kamalat oltavat perheessä ei kenestäkään tule kiusaajaa vain sen takia.
Yksityiskohtiin menemättä, niissä asioissa mitä hän minulle sanoi ei ollut järkeä ja lähinnä se oli sitä että uskooko muut mitä hän sanoo. Onneksi en silloin välittänyt mitä muut uskoi ja kyllä kaikki tiesi että hän oli vähän ongelmallinen niin ei niitä juttuja kukaan varmaan uskonutkaan. Olen vähän eri mieltä tuosta
Tietämättömyyteen voisi vedota aivan pikkulapsen kohdalla, mutta ei enää koululaisen. Ei kukaan kouluikäinen voi enää ihan tosissaan väittää, että ei tiennyt, että kiusaaminen on väärin, vaikkei sitä olisi kotona erikseen kerrottukaan.
Omaa pahaa oloa voi olla vaikeaa purkaa joo, varsinkin jos on heikommat valmiudet, mutta sen ei pitäisi olla muiden lasten ongelma, muut eivät ole mitään yhden terapialeluja. Varmasti jokaisella lapsella on joskus paha olo ja silti vain jotkut lapset kiusaavat toisia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityiskohtiin menemättä, niissä asioissa mitä hän minulle sanoi ei ollut järkeä ja lähinnä se oli sitä että uskooko muut mitä hän sanoo. Onneksi en silloin välittänyt mitä muut uskoi ja kyllä kaikki tiesi että hän oli vähän ongelmallinen niin ei niitä juttuja kuka
Totta tuokin. En mä tarkoita että kaikkia kiusaajia pitää auttaa ja kiusatut saa selvitä yksinään, kuulostaa siltä että mun kirjoitukset on sillä tavalla ymmärretty. Oltiin ala-asteelaisia ja hänet oli pitkälti vanhempansa hylänneet. Yksinään pyöri ulkona. Ne ongelmat todennäköisesti kasvoivat iän myötä mutta en tiedä millainen tilanne tarkalleen oli milloinkaan, mutta kyllä mun jo lapsena kävi häntä sääliksi. Ei mun vanhemmat käskeneet mun säälivän häntä. Tää oli vain mun tarina, monella on aivan järkyttävän paljon kamalampia tarinoita.
Eikä menesty. Oli sellainen isänsä vehjettä lutkuttava pelle.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaja kiusaa nimenomaan siksi, että nauttii siitä.
En usko hetkeäkään niitä, kuten tässäkin ketjussa irtopisteitä havittelevia ex-koulukiusaajia, jotka väittävät purkaneensa vain "pahaa oloa". Teillä mikään paha olo ollut, vaan sadisteina nautitte toisten pahasta olosta.
Meidän koulun pääkiusaaja sukelti pää edellä putkeen. Viimeksi kun näin istui pörätuolissa. Karma on kova juttu silloin kun se toimii. Ehkä se on sitten sitä menestystä.
Tunnen myös kiusaajia jotka ovat tulleet järkiinsä ja jopa pyytäneet anteeksi tekojaan. Se ainakin minun mielestäni on menestymistä siinä tilanteessa.