Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hoitajat haluavat istua lääkäreiden lounaspöydässä?

Vierailija
07.09.2025 |

En tajua.

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähäreillä ei oo asiaa meidän kahvihuoneeseen

Sänkyyn kyllä kelpaavat. 

Vierailija
102/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompi esitellä rintavakoa ja reittä

Eräässä paikassa oli tosi isot kaula-aukot paidoissa, oikeasti ällötti sellaiset kamppeet. Pidin omaa t-paitaa alla. Reittä ei niin vaan näytetä, nykyisin kaikilla on pitkät housut. Joskus 90-luvulla kun uraa aloittelin näki vielä mekkomallisia työvaatteita. Taisipa 2000 luvun alussakin vielä joillain harvoilla olla mekko.

Lääkäreillä? Huhhuh

Tässä puhuttiin hoitajista kuten varsin hyvin ymmärsit. Mutta totta tuo että lääkärintakin alle voi pukea hameenkin.

Ainakin vuosituhannen alussa anteliaita kaula-aukkoja näki sairaalamaailmassa lähinnä venäläistaustaisilla naislääkäreillä, ei todellakaan suomalaisilla

Nykyään näkee suomalaisilla lääkärinaisilla. Tissivako ja ylimielinen virne naamalla ovat vastustamaton yhdistelmä näillä nartuilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ei osaa edes ajatella, että vielä 2025 voi olla tällaisia ongelmia joillain työpaikoilla. Omassa yksikössä n. 5-6 lääkäriä, 3 hoitajaa ja laitoshuoltaja istuvat täysin sovussa saman pöydän ääressä. Ja välillä puhutaan työasiaa, useimmiten ihan kaikkia muita kuulumisia.

Vierailija
104/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että alempiarvoisten huono-osaisuus tarttuu minuun. Haluan sosiaalisen ympyräni sisältyvän vain menestyjistä.

Vierailija
105/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua että alempiarvoisten huono-osaisuus tarttuu minuun. Haluan sosiaalisen ympyräni sisältyvän vain menestyjistä.

Et tainnut edes apukoulusta selviytyä. Siinä sun sosiaaliset piirisi.

Vierailija
106/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Siksi vaihdoin julkiselta yksityiselle. Enää ei tarvitse pidellä nenästä kiinni. 

Vierailija
107/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut edes apukoulusta selviytyä. Siinä sun sosiaaliset piirisi.

Sinä näistä apukouluista taidat enemmän tietää kuin minä. Minulla kun ei ole sinun kokemustasi. 

Vierailija
108/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisen vai julkisenpuolen ongelmia? Yksityisellä lapiomies, insinööri ja tippainssi istuvat samassa pöydässä. Muunlaista toimintaa katsottaisiin, jopa vähän kieroon.

Vierailija
109/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihme juttuja. Miksi ajattelette, että akateemiset eivät arvosta teitä, jos itse halveksitte akateemisia niin, että ette anna heidän olla rauhassa keskenään edes lakisääteisillä tauoilla?

Vierailija
110/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Terkuin lääkäri. 

Vierailija
111/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluavat uskotella itselleen, että työpaikalla kaikki ovat samanarvoisia.

Tämä.

Ko. demariämmät kuvittelevat itsestää pikkuisen liian paljon, ja varsinkin paikastaan ruokaketjussa. Oliskin suotavaa että ne läkrit nakkelisi tuollaiset akat hiuksista helvettiin pöydästään, niin oppisivat olemaan ja tietämään paikkansa.

Vierailija
112/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ihme juttuja. Miksi ajattelette, että akateemiset eivät arvosta teitä, jos itse halveksitte akateemisia niin, että ette anna heidän olla rauhassa keskenään edes lakisääteisillä tauoilla?

Miten akateemisuus tähän liittyy? Olen itsekin akateeminen. 

Vierailija
113/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltaisen vai julkisenpuolen ongelmia? Yksityisellä lapiomies, insinööri ja tippainssi istuvat samassa pöydässä. Muunlaista toimintaa katsottaisiin, jopa vähän kieroon.

Vai onko se lopulta se intti, joka opettaa ihmiset istumaan samassa veneessä?

Vierailija
114/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluavat uskotella itselleen, että työpaikalla kaikki ovat samanarvoisia.

Tämä.

Ko. demariämmät kuvittelevat itsestää pikkuisen liian paljon, ja varsinkin paikastaan ruokaketjussa. Oliskin suotavaa että ne läkrit nakkelisi tuollaiset akat hiuksista helvettiin pöydästään, niin oppisivat olemaan ja tietämään paikkansa.

Moni lääkäri tekeekin jo näin. Jopa toisilleen. Se on se hierarkian taika, kuka on ylin lääkäri. 

Vierailija
115/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin konttorissa oli aikanaan johtajilla oma lounasravintola jossa oli kansgaspöytäliinat ja jonne ruoka tarjoiltiin. Meillä oli seisova pöytä ja ikilevypöydät.

Tämä oli isohko kotimainen pankki. Selittyi sillä että samassa ruokalassa kävi pankin toinen yksikkö syömässä. Pomoja oli sitten kaikkiaan vähän enemmän. Nythän se on jo pari fuusiota läpikäynyt ja tuo konttorikin on suljettu. 

Sen jälkeen menin toiseen kotimaiseen pankkiin, pääkonttoriin, ja siellä johtokunnan jäsenet söi rahvaan seassa elleivät olleet asiakkaissa. 

Vierailija
116/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus yhden pöydän käyttäytymismallista: hoitajat ja osastonsihteeri huutopuhuvat keskenään; lääkärinä lounaalle tai kahville tullessa eivät tervehdi, keskusteluun mukaanottamisesta puhumattakaan - jos kaksi tai useampia lääkäreitä sattuu olemaan paikalla ensin, muut ammattiryhmät perääntyvät ovelta ja tulevat syömään vasta, kun saavat olla "rauhassa". Lääkärinä siis useimmiten tulee torjutuksi. Vika voi olla ammatin lisäksi sukupuoli, joka on nainen.

Vierailija
117/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun olin eräässä keskussairaalassa töissä, niin lääkäreillä oli ihan "oma" pitkä pöytänsä joka oli jonkin kirjoittamattoman säännön mukaan "vain" heille. Pöytä vei ison osan ruokalasta. Olen kiertänyt useampiakin sairaaloita ja terveyskeskuksia ja aina lähestulkoon on "lääkärien pöydät". Uutena työntekijänä on aina seurattava tilannetta ettei riko heidän pyhiä etikettejään. En siis itse ole lääkäri.

Saman olen huomannut. Huvittava ilmiö. 

Vierailija
118/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai onko se lopulta se intti, joka opettaa ihmiset istumaan samassa veneessä?

Ei lääkärin tarvitse inttiä käydä. He ovat inttivapaita. 

Vierailija
119/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankin konttorissa oli aikanaan johtajilla oma lounasravintola jossa oli kansgaspöytäliinat ja jonne ruoka tarjoiltiin. Meillä oli seisova pöytä ja ikilevypöydät.

Tämä oli isohko kotimainen pankki. Selittyi sillä että samassa ruokalassa kävi pankin toinen yksikkö syömässä. Pomoja oli sitten kaikkiaan vähän enemmän. Nythän se on jo pari fuusiota läpikäynyt ja tuo konttorikin on suljettu. 

Sen jälkeen menin toiseen kotimaiseen pankkiin, pääkonttoriin, ja siellä johtokunnan jäsenet söi rahvaan seassa elleivät olleet asiakkaissa. 

Rahvaan seassa 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
120/142 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten akateemisuus tähän liittyy? Olen itsekin akateeminen. 

No kun lääkäri ja insinööri eivät ole ihan samanarvoisia. Lääkäri on ylintä kastia, toisin kuin joku hikinen juntti-insinööri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme